Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

560x315-12-typów

12 typów osób, jakie spotkasz na konferencjach

Prośba do wszystkich uczestników konferencji. Chcę, abyście zastanowili się mocno i długo nad jednym pytaniem: Jaki jest wasz cel?

Z konferencji można naprawdę wiele wyciągnąć. Tyle, że jest naprawdę ciężko wybrać, na czym się skupić. Czy lepiej postawić na networking i nawiązywać kontakty z ciekawymi ludźmi? Czy może lepiej pozostać przy nauce i pilnie sporządzać notatki podczas panelu dyskusyjnego? A może wasz cel to po prostu podążanie za najważniejszymi prelegentami tak długo, aż was zauważą?

Aby pomóc wam odkryć, który cel podczas konferencji jest wam najbliższy, poniżej wyłoniłem kilka person (i jeśli będziesz uczestniczyć w I <3 Marketing, możesz skorzystać z tej ściągawki i postawić sobie samemu diagnozę i dowiesz się, jak najlepiej wykorzystać czas konferencji) – przykładów osób, które zawsze można spotkać na konferencjach.

Jakim jesteś typem uczestnika konferencji? Zapoznaj się z poniższą listą, a wszystko stanie się jasne.

1) Networker

The_Networker

Cel = Spotkać inteligentnych ludzi

Ten typ osoby za cel stawia sobie spotkanie z osobami z branży i nawiązanie z nimi długotrwałych relacji. Możliwe, że ma wiele kontaktów w mediach społecznościowych i już wcześniej nawiązał relacje z uczestnikami, używając hasztagu konferencji. Najprawdopodobniej zobaczysz tę osobę podczas przerw, zagadującą do wielu grup i rozdającą swoje wizytówki.

2) Gąbka

The_Sponge

Cel = Nauka

Ta osoba uczestniczy w konferencji, aby nasiąknąć tak wielką ilością informacji, jak to tylko możliwe. Zobaczysz ją z laptopem, smartfonem, notatnikiem i długopisem w ręku, skrzętnie notującą (lub na bieżąco tweetującą) każde wystąpienie. Największym wyzwaniem dla tej osoby jest wybranie prelekcji, w której będzie uczestniczył (wszystkie są takie ciekawe!).

3) Innowator

The_Innovator

Cel = Zainspirować się

Jeśli regularnie oglądasz TED Talks, a Twoją ulubioną książką jest “Steve Jobs” Waltera Isaacsona, możesz wpisywać się w typ zwany “innowatorem” Są to osoby, które pojawiają się na konferencjach, aby się zainspirować i uruchomić pokłady kreatywności. Do tej kategorii należą przedsiębiorcy, myśliciele, a także zarządzający kryzysami.

4) Super Fan

The_Groupie_2

Cel = Spotkać kluczowych prelegentów

Poznasz tę osobę we wszystkich mediach społecznościowych zanim jeszcze dotrzesz na konferencję. Jednym z nawyków super fana jest szaleńcze tweetowanie z hasztagiem konferencji: „nie mogę się doczekać spotkania z @prelegentem.” Super fani nigdy nie zapomną o wspomnieniu prelegenta we wpisie na Twitterze, mając nadzieję, że odpowie lub udostępni Tweet. Jeśli podczas konferencji odbywa się sesja podpisywania książek (albo nawet jeśli jej nie ma), super fan jest pierwszy w kolejce z kompletem książek autora w ręce.

5) Poszukiwacz pracy

The_Job_Seeker

Cel = Znaleźć pracę

Poszukujący pracy mogą mieć różne cele podczas konferencji w zależności od tego, na jakim etapie polowania na pracę są. Jeśli osoba ta jest na poziomie uświadamiania, może ona po prostu chcieć posłuchać i dowiedzieć się więcej o firmach, ofertach pracy i ludziach, z którymi chciałaby pracować. Jeśli osoba ma ten etap za sobą, możliwe, że nawiązała już odpowiednie kontakty z ludźmi poprzez LinkedIn lub Twittera i ma zamiar je rozwinąć w kontakcie bezpośrednim, przekazując przy okazji również swoje CV lub portfolio.

6) Biznesman

The_Deal_Maker_2

Cel = Nawiązać współpracę biznesową

Podobny typ do „Networkera”. Biznesman pojawia się na konferencji, aby nawiązywać współpracę biznesową. Może się to wiązać ze wspólnym tworzeniem strategii marketingowej, marki, oferty sponsorskiej, szukaniem możliwości wystąpień… Lista jest długa. Ta osoba może nawet zaciągnąć rady od networkera, nawiązując przede wszystkim trwałe kontakty biznesowe i ubijając interesy już po konferencji.

7) Bloger

The_Blogger

Cel = Tworzyć wysokiej jakości treści

Jest to osoba, która uczestniczy w konferencji, aby mieć materiał na bloga lub inny serwis. Zobaczysz ją przysłuchującą się kluczowym prelegentom oraz podczas paneli dyskusyjnych, notującą najważniejsze punkty i cytaty na laptopie. Kiedy spotkasz blogera na konferencji, uważaj, bo może mieć podsłuch! Żartuje… Może jednak chcieć spisać niektóre cytaty Twoich wypowiedzi (oczywiście po tym, jak poprosi Cię o pozwolenie).

8) Nauczyciel

The_Teacher

Cel = Przekazywać wiedzę grupie

Nie mam na myśli tu nauczyciela w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, ale raczej osobę, którą wysyłasz na konferencję i która dużo z tego wyciągnie. Nauczyciel sporządzi świetne notatki i przekaże swojemu zespołowi . Taka osoba może nawet stworzyć stronę wiki lub prezentację, aby przedstawić zespołowi po powrocie.

9) Guru

The_Thought_Leader

Cel = Pozostać w blasku sukcesu

Głównie są to prelegenci z konferencji. Osoby te rozmawiają przede wszystkim na tematy, na które wiedzą prawie wszystko. Najprawdopodobniej napisali książki i niezliczone ilości artykułów na blogu na ten sam temat i mają mnóstwo fanów w mediach społecznościowych. Może się wydawać, że są na bani, ale tak naprawdę to płyną na fali adrenaliny, której dostarczają im występy na scenie.

10) Szpieg

The_Spy_2

Cel = Wywiad konkurencyjny

Jest to osoba, która pojawia się na konferencji, aby sprawdzić konkurencję. Taka osoba może pytać: Jak prezentuje się konkurencja na konferencji? Co robią dobrze? Co robią źle? Jeśli te informacje są zebrane, przeanalizowane, zostają zamienione  w plan działania. Uczestniczenie w konferencji jako szpieg jest popularną taktyką działów sprzedaży i może dostarczyć zespołowi  chwytliwe slogany, które zaowocują większą liczbą zawartych umów.

11) Sprzedawca

The_Deal_Maker_4

Cel = Przeprowadzić transakcję sprzedaży

Podobny typ do biznesmana. Celem sprzedawcy jest zawarcie umów. Różnica polega na tym, że sprzedawcy są zwykle zainteresowani tylko sprzedażą produktów i usług firmy. Taka okazja może nadarzyć się podczas konferencji lub jakiś czas po niej, kiedy potencjalny klient przemyśli ofertę.

12) Imprezowicz

The_Partier

Cel = Dobrze się bawić

W końcu, dotarliśmy do nieuchronnego. Znasz osoby, które są na wszystkich imprezach, tańczą na każdym koncercie i bez skrupułów korzystają z oferty darmowych drinków? Nie ma w tym nic złego, żeby mieć w sobie małego imprezowicza podczas konferencji. Tak naprawdę, jest to świetny sposób na przełamanie lodów. Sugerowałbym jednak, aby pojawić się na konferencji mając w głowie jeden z jedenastu powyższych celów – będziesz w ten sposób bardziej produktywny ;-)

Z którym z tych typów najbardziej się identyfikujesz? 

Źródło: HubSpot
Tłumaczenie: Monika Pachciarz

Już niedługo będziecie mieli okazję spotkać wszystkie 12 typów osób – na konferencji I ♥ Marketing!

Tylko do 31.01.2016 możecie zapisać się na tę konferencję w cenie 370 PLN!

18 ekspertów x 20 minut = najbardziej inspirujący dzień w roku!

konferencja


 Share sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Brittany Leaning

Brittany Leaning jest specjalistą ds. treści na blogu HubSpot. Wcześniej zajmowała się również mediami społecznościowymi. Tworzy przydatne ebooki, formatki, narzędzia i inne źródła inspiracji dla marketerów. Znajdziesz ją na Twitterze: @bleaning


  • Zaczynam tęsknić za czasami, w których SM był źródłem naprawdę merytorycznych tekstów o SEM… :-(.

    • Katarzyna Granops

      Nie samym SEM żyje człowiek;) A to jest tłumaczenie tekstu z HubSpota, który po prostu nam się spodobał i nas rozbawił. Pozdrawiamy!

  • Pewnie i ciekawy, i wartościowy by to był artykuł, gdyby się dało go przeczytać. Niestety migające obrazki absolutnie to uniemożliwiają, można oszaleć, patrząc na to dłużej :(

  • Nie ma się co obrażać na kulturę memów, trzeba ją dobrze wykorzystać ;)

  • Celownik.net

    To ja jestem typem hejtera, którego tutaj nie ma :) Tfu, obiektywnego obserwatora, który każdy szczegół wyłapie i w dobrej woli wytknie organizatorom. „Mam dziwne hobby…”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *