Zaprzyjaźnij się z duchem – przewodnik po Snapchacie

Snapchat jest najnowszą platformą komunikacyjną, która podbiła media społecznościowe.

Od swoich początków we wrześniu 2011 roku Snapchat znacznie się rozwinął. ,,Duch” obecnie może się pochwalić 100 milionami aktywnych użytkowników każdego dnia i 7 miliardami wyświetleń filmów dziennie. Dołączył do niego nawet Biały Dom.

Wraz z zainteresowaniem użytkowników, przyszły także pieniądze z reklam, ponieważ wiele wiodących marek pojawiło się na Snapchacie, chcąc dotrzeć do swojej rzeszy odbiorców. Gatorade jest jedną z marek, która się zaangażowała; podczas mistrzostw Super Bowl uruchomiła ona sponsorowane filtry, generując w ten sposób ponad 100 milionów wyświetleń.

Jak możesz dołączyć? W jaki sposób użyć Snapchata, aby rozwinąć swój biznes?

Ten artykuł dostarczy Ci najważniejszych informacji o Snapchacie, począwszy od podstaw dotyczących funkcjonowania, po 5 super sprawdzonych rad dla marek i firm od marketera, przygotowanych przez Everette Taylor.

Gotowi? Zaczynamy!

Czym jest Snapchat?

W erze mediów społecznościowych, gdzie  zapisywanie i uchwytywanie momentów stało się normą, Snapchat znalazł sposób na przełamanie tej konwencji.

Ze Snapchatem każda chwila jest ulotna. To, co udostępnione, rzadko jest zapisane. Chodzi o uchwytywanie momentów.

W swej podstawowej formie Snapchat pozwala nam udostępniać ulotne, samounicestwiające się zdjęcia, filmiki i wiadomości (znane także jako snapy). Zdjęcia i filmy trwają od 1 do 10 sekund, a użytkownicy mogą je upiększyć przy pomocy napisów, rysunków, filtrów. Jak tylko snap się wyświetli, znika on na zawsze.

Chociaż ulotna natura Snapchata może wydawać się dziwna, kiedy myśli się o tym, w jaki sposób komunikujemy się z innymi na co dzień, Snapchat naśladuje to zachowanie najwierniej ze wszystkich platform społecznościowych, co wyjaśnia Gary Vaynerchuk:

Sposób, w jaki funkcjonuje Snapchat, odzwierciedla jak żadne inne media społecznościowe sposób, w jaki komunikujemy się w rzeczywistości. Rozumiem przez to, że jeśli rozmawiamy ze sobą, przechodząc w korytarzu lub żyjąc własnym życiem, te momenty znikają. Snapchat naśladuje to zachowanie i jego psychologię.

PS: Owiany złą sławą duch z logo Snapchata nazywany jest Ghostface Chillah, w oparciu o Ghostface Killah z Wu-Tang Klanu.

 

Snapchat 101: Wszystko, co potrzebujesz wiedzieć, rozpoczynając swoją przygodę ze Snapchatem

Trochę już wiemy o Snapchacie, ale jak on dokładnie działa? Zgłebmy jego główne funkcje i najczęściej pojawiające się pytania.

Snapy, Historie i Czat

Co to jest Snap?

Snap to słowo określające znikające zdjęcia i filmy – czyli główną funkcjonalność aplikacji. Jeśli wysyłasz snapa do znajomych, możesz ustawić czas jego trwania od 1 do 10 sekund, a kiedy zostanie on już przez nich odczytany, snap znika.

Co to jest historia?

Historia jest kolekcją snapów odtwarzaną jeden po drugim. Historie, w przeciwieństwie do snapów, mogą zostać obejrzane przez wszystkich, którzy Cię śledzą. Historie trwają do 24 godzin po ich publikacji, a osoby, które śledzą profil, mogą ponownie je odtwarzać, tyle razy, ile chcą.

Pro rada:  Kiedy oglądasz historię na Snapchacie, może odpowiedzieć na konkretne zdjęcie lub film, przeciągając palcem  od dołu ekranu.

Jak działa chat?

Snapchat ma też opcję czatu. Aby rozpocząć z kimś rozmowę, na stronie ze swoimi snapami można wybrać chat. Podobnie jak snapy, wiadomości znikają po tym, jak je przeczytasz. O tym, jak działa czat, możesz także dowiedzieć się z tego filmu:

[youtube width=”650″ height=”355″]https://youtu.be/UvhiRIT5DvU[/youtube]

 

Filtry

Na Snapchacie możesz dodać filtr zdjęcia, podobnie jak na Instagramie, lub – jeśli chcesz – możesz dodać okulary lub wąsy do swojego selfie. Filtry świetnie sprawdzą się jako urozmaicenie Snapów.

Filtry obiektywu

Dodane we wrześniu 2015 roku filtry obiektywu są zabawnym sposobem na uatrakcyjnienie snapów.

Filtry obiektywu to zwykle zabawne lub głupkowate animacje, które są nakładane na Twoje zdjęcie. Około 10 milionów snapów dziennie ma nałożony taki filtr..

Snapchat na swoim blogu wyjaśnia, jak działają filtry:

Kiedy używasz aparatu do zrobienia selfie, naciśnij i przytrzymaj palec na ekranie na swojej twarzy, aby aktywować filtry. Zanim zrobisz snapa, możesz bawić się filtrami, a następnie wybrać jedną z opcji na dole i podążaj za wskazówkami na ekranie!

Oto przykładowy filtr obiektywu:

00_snapchat-lens-800x640

Filtry Sponsorowane

Aby odnieść sukces na dłuższą metę, każda platforma społecznościowa musi obmyślić swoją strategię zarabiania.

Na początku Snapchat eksperymentował ze sponsorowanymi „historiami marek” i sklepem z Filtrami. Na chwilę obecną jednak postawił on na Filtry sponsorowane jako główne źródło dochodu.

Około miesiąca po wprowadzeniu filtrów Snapchat zadebiutował z pierwszymi Filtrami sponsorowanymi zrealizowanymi przy współudziale z Twentieth Century Fox, które wykorzystało Filtry, aby wypromować wejście do kin filmu Fistaszki.

01_snapchat-gatorade1-800x640

Od czasu pierwszego sponsorowanego filtru wiele marek testowało już tę funkcję. Przykładem jednej z niezwykle skutecznych akcji jest Gatorade sponsorujący Filtr Super Bowl Lense, który wygenerował ponad 100 milionów wyświetleń podczas weekendu SuperBowl – to prawie tyle samo wyświetleń, ile rozgrywki uzyskały w telewizji  (111.9 milionów).

Snapchat sprzedaje taki rodzaj sponsorowania pomiędzy 450 000 a 750 000 dolarów za dzień.

 

Inne filtry

Podobnie jak inne platformy społecznościowe, Snapchat pozwala na upiększenie zdjęcia dzięki filtrom. Aby zobaczyć, jakie filtry są dostępne, po tym, jak nagrasz film lub zrobisz zdjęcie, przeciągnij po ekranie palcem w prawo.

Porada Pro: Możesz nałożyć na zdjęcie kilka filtrów, jeśli przytrzymasz palec na ekranie, kiedy już wybierzesz jeden filtr i ponownie przeciągniesz palcem po ekranie w prawo.

 

Geofiltry

Geofiltry to unikalne nakładki na snapy, które dostępne są tylko w konkretnych lokalizacjach. Poniżej przykład z Monterrey w Meksyku:

Tworzenie geofiltru

Każdy może stworzyć swój własny geofiltr, a Snapchat zachęca artystów i projektantów, aby korzystali z tej możliwości i wnieśli swój styl do społeczności Snapchatu.

Oto wytyczne Snapchatu dotyczące tworzenia geofiltrów:

  • Filtry muszą być zoptymalizowane do publikacji w Internecie, transparentne w formacie PNG
  • Plik PNG powinien mieć 1080 pikseli szerokości i 1920 pikseli wysokości
  • Wielkość pliku PNG nie może przekroczyć 300KB

Geofiltry sponsorowane są obecnie promowane przez wybrane partnerujące marki, a sam Snapchat obecnie pracuje nad poszerzeniem wyboru filtrów w tym roku..

Aby dowiedzieć się więcej o geofiltrach i o tym, jak przesłać swój własny, odwiedź stronę Snapchata.

  04_geofilter-submissions-800x396

Geofiltry na żądanie

Snapchat właśnie wprowadził trzeci rodzaj geofiltru. Geofiltry na żądanie pozwalają na płacenie Snapchatowi za posiadanie własnego, unikalnego geofiltru, dostępnego w konkretnej lokalizacji przez określony czas.

Według raportu TechCrunch:

Minimalna wielkość geofiltru to 1500 metrów kwadratowych (wystarczająca, aby pokryć budynek biurowca), a minimalny czas ważności geofiltru to 30 minut. Z drugiej strony, użytkownicy mogą rozprzestrzeniać swoje geofiltry na życzenie w zasięgu 1500 kilometrów kwadratowych.

Czas realizacji to 24h, a ceny zaczynają się od 5 dolarów.

Jest to niezwykle ekscytujące i otwiera szerokie możliwości dla małych i średnich firm, aby korzystały ze Snapchata jako swojego kanału marketingowego.

Wyobraź sobie, że prowadzisz restaurację i tworzysz filtr, aby pochwalić się nowym daniem, które pojawi się w mieście. Lokalne kino może także uruchomić geofiltr do nowego filmu, który właśnie wychodzi. Możliwości jest wiele.

Czy was również cieszą możliwości, jakie dają geofiltry na żądanie? Podzielcie się w komentarzach poniżej.

Dowiedz się więcej o filtrach na żądanie tutaj.

 

Discover: tam, gdzie docierają media

W styczniu 2015 roku, Snapchat wprowadził Discover“nowy sposób odkrywania historii przez różne zespoły redakcyjne”

Discover wystartował wraz z  11 top firmami zajmującymi się mediami, takimi jak ESPN, The Bleacher Report, CNN and Vice. Promuje on marki chcące przyciągnąć uwagę młodych odbiorców.

Oto, jak działa Discover:

[youtube width=”650″ height=”355″]https://youtu.be/guGvV8LCx7o[/youtube]

 

Jak dodawać znajomych?

Znajomych na Snapchacie można dodawać na wiele sposobów. Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to kliknąć w ikonę ducha widniejącą u góry wyświetlacza aparatu, a następnie wybrać opcję „Dodaj znajomych”.

Z  ekranu “Dodaj znajomych” możesz dodać inne konta, szukając według nazwy użytkownika, z książki adresowej, przy użyciu snapkodu, a także osoby w pobliżu.

Dodaj według Nazwy Użytkownika

Jeśli znasz nazwę użytkownika, którego chciałbyś dodać, po prostu wpisz ją w opcji “dodaj według nazwy użytkownika” i kliknij na znaczek  “+”, aby się z nim połączyć.

Dodaj z Książki Adresowej

Ta opcja pozwoli na wyszukiwanie w telefonie kontaktów , które są już na Snapchacie. Stąd możesz również wysyłać SMS-y – zaproszenia do Snapchata do osób, które jeszcze nie dołączyły.

Dodaj przy użyciu Snapkodu

Snapkod działa jak QR kod, dzięki czemu możesz dodać znajomych, skanując kod przy użyciu smartfonu. Możesz zeskanować kod bezpośrednio z czyjejś aplikacji Snapchat lub poprzez skanowanie zdjęcia, które otrzymasz od tej osoby mailem lub w wiadomości.

Aby zeskanować zdjęcie, które posiada Snapkod, wystarczy, że klikniesz w ‘Dodaj znajomych’ > ‘Dodaj przy użyciu Snapkodu’ > ‘Zdjęcia.’

Dodaj osoby w pobliżu

“W pobliżu” jest opcją opartą o lokalizację, pozwalającą na wyszukiwanie i dodawanie innych użytkowników Snapchata, którzy są w tej samej lokalizacji, co ty.  Kliknij w ‘Dodaj znajomych’ > ‘Dodaj osoby w pobliżu’, a Snapchat odnajdzie użytkowników znajdujących się w okolicy.

Udostępnij nazwę użytkownika

Snapchat wprowadził także sposób na udostępnienie publicznie nazwy użytkownika, dzięki czemu możesz nawiązywać nowe kontakty.

Aby to zrobić, kliknij w Dodaj znajomych > Udostępnij nazwę użytkownika. Wygeneruje to link, który będzie mniej więcej wyglądał tak: http://snapchat.com/add/sprawnypl. Jeśli udostępnisz komuś ten link, może on dodać Cię na Snapchacie (działa to sprawnie na telefonie komórkowym, na komputerze, link będzie przekierowywał do strony, gdzie możesz pobrać aplikację).

Co oznaczają ikony znajdujące się przy nazwach znajomych?

Jeśli sprawdzisz listę swoich znajomych na Snapchacie, zauważysz przy niektórych z kontaktów emotoikony.

Każda z tych ikon oznacza coś innego i mogą zmieniać się w zależności od tego, w jakie interakcje wchodzisz ze znajomym. Te ikony są wyłącznie widoczne przez danego użytkownika, nikt inny ich nie widzi.

Tutaj znajdziesz wyjaśnienie, co oznacza dana ikona:

  • Złota Gwiazda – ktoś ponownie odtworzył snapy tej osoby w przeciągu ostatnich  24 godzin.
  • Żółte Serce – Jesteście najlepszymi znajomymi. Do tej osoby wysyłasz najwięcej snapów, a ona wysyła najwięcej snapów do Ciebie.
  • Czerwone Serce – Jesteście najlepszymi znajomymi nieprzerwanie przez dwa tygodnie.
  • Różowe Serca – Jesteście najlepszymi znajomymi  nieprzerwanie od dwóch miesięcy.
  • Dziecko – Właśnie zostałeś znajomym tej osoby.
  • Twarz w okularach przeciwsłonecznych – jeden z Twoich najlepszych znajomych jest jednym z najlepszych znajomych tej osoby. Wysyłasz dużo snapów do osoby, do której ta osoba także je wysyła.
  • Twarz z grymasem – Twój najlepszy znajomy nr 1  jest jego najlepszym znajomym nr 1. Wysyłasz większość snapów do tej samej osoby, co ona.
  • Twarz z uśmieszkiem – jesteś jednym z jej najlepszych znajomych… ale ta osoba nie jest Twoim najlepszym znajomym. Nie wysyłasz jej tylu snapów, ale ona wysyła Tobie wiele.
  • Twarz z uśmiechem – kolejny z najlepszych znajomych. Wysyłasz tej osobie wiele snapów. Może nie najlepszy znajomy, Twój nr 1, ale jest już blisko tej pozycji.
  • Płomień – jesteś w snapowym szale (Snapstreak)! Snapowałeś do tej osoby każdego dnia, a ona snapowała do Ciebie. Częstotliwość wzrasta w kolejnych dniach.
  • Sto –  Twój snapowy szał trwa sto dni. Ikonka 100 pojawia się obok płomienia, kiedy snapujesz z kimś nieustannie przez 100 dni z rzędu.

Emotoikony dla kont zweryfikowanych

Jeśli historia jest udostępniona ze zweryfikowanego konta (zwykle zarezerwowana dla rozpoznawanych osób publicznych, wiodących marek i celebrytów), zobaczysz nietypową ikonę przy jej nazwie, dzięki czemu jesteś pewny, że to ona!

Emotoikony dla oficjalnych historii różnią się w zależności od osoby. Na przykład emotoikona piłki koszykowej  pojawia się przy historiach związanych z NBA, historiom Calvina Harrisa towarzyszy tygrys, , a DJ Khaled używa ikony klucza .

 

5 najważniejszych wskazówek dla marek na Snapchacie

Aby dostarczyć wskazówek i trików, które najlepiej sprawdzają się na Snapchacie, zwróciliśmy się do Everette Taylor, która podzieliła się najważniejszymi informacjami dotyczącymi tego, jak Snapchat może pomóc w biznesie.

1. Zróżnicowane treści stanowią wartość

Ze Snapchatem musisz nadać wartość każdej treści, którą udostępniasz, wyjaśnia Taylor:

Poświęć minutę na zastanowienie się, jakie historie na Snpachacie widzisz najczęściej i jak podobne do nich są Twoje treści. Prawda jest taka, że na Snapchacie brakuje oryginalności. Dzieje się tak na wielu platformach społecznościowych, ale rzuca się to w oczy na Snapchacie, z uwagi na jego specyfikę. Weź sobie tę wskazówkę do serca, żeby wejść na wyższy poziom.

Aby przekaz na Snapchacie niósł wartość, treści muszą być zróżnicowane, tak, aby bawiły użytkowników lub dostarczały im cennych informacji. Nie bój się myśleć nieszablonowo i podejmuj wyzwania. Monotonia = utrata zainteresowania.

#InspiracjaSprawnego

 

Podczas tworzenia treści ważne jest, aby pamiętać, kim są odbiorcy na Snapachacie– 45% użytkowników Snapchata jest poniżej 25 roku życia.

Trzeba być zabawnym, kreatywnym i eksperymentować. Pamiętaj, że odbiorcy na Snapchacie są raczej dużo młodsi. Jeśli użytkownicy wiedzą, czego od Ciebie oczekiwać, nie będą skłonni klikać w Twoje snapy, co oznacza mniej interakcji z Tobą lub Twoją marką. Poświęć czas na zbudowanie strategii marketingowej dla Snapchata, tak, jak byś to robił dla każdego innego kanału.

 

W czasach, kiedy królowały radio i telewizja, jeśli przegapiło się program rozrywkowy, nie było możliwości ponownego obejrzenia, chyba że nagrało się go na kasetę wideo lub dostępny był on programach na żądanie. Ze Snapchatem jest podobnie – jeśli Twoja historia była  dostępna przez 24 godziny, po tym czasie znika na zawsze.

Aby Twoje treści były interesujące i angażujące, stwórz plan publikacji, aby Twoi obserwujący wiedzieli, że mają na co czekać:

Stwórz niebanalne treści, na przykład ustanawiając “Motywacyjny Poniedziałek”, kiedy dzielisz się inspirującymi cytatami lub wyróżniasz osoby lub historie, które stanowią inspirację. Mogą to też być „Smakowite Wtorki”, kiedy gotujesz według nowego przepisu lub recenzujesz nowo otwartą restaurację. Cokolwiek będziesz robił, czerp z tego przyjemność!

2.  Stwórz swój własny Snapchatowy KPI

Mierzenie efektów działań w mediach społecznościowych może być czasami trudne, szczególnie na nowszych platformach. Obecnie nie ma żadnych sposobów, aby uzyskać analizy lub inne dane z konta Snapchatu.

Jeśli więc chodzi o mierzalność na Snapchacie, Taylor zauważa, że “niezbędna jest nutka pomysłowości”:

Pierwsze, o czym musisz się dowiedzieć, to VPS (Views Per Snap), wyświetlenia na snap. Moim zdaniem „jest to wskaźnik, który liczy się przede wszystkim” w przypadku Snapchata. Najlepszym sposobem na oszacowanie tego jest przeliczenie średniej wyświetleń dla Twoich filmów każdego dnia i wpisanie tej liczby do arkusza. Następnie możesz śledzić postęp i wzrost wyświetleń każdego dnia i stawiać sobie odpowiednie cele.

Oprócz VPS, Taylor zaleca także śledzenie obserwujących konto i zrzutów ekranu:

Jeśli masz czas i cierpliwość, aby ręcznie liczyć, możesz zliczyć wskaźniki nowych obserwujących i obliczyć przyrost liczby obserwujących – dzienny, tygodniowy, miesięczny, a nawet roczny. To pozwoli Ci także ustalić nowe cele.

Jednym z najbardziej przydatnych KPI, które wymyśliłam, dotyczy liczby zrzutów ekranu. Pokazuje to, że użytkownicy uznali Twoje treści za zabawne bądź wartościowe.

A to prowadzi nas do kolejnej porady…

3.  Zadbaj o to, aby użytkownicy oczekiwali ważnego przekazu

Jedną z największych barier dla marek, które dołączają do Snapchata jest zrozumienie, jaki może mieć on wpływ na ich markę. Jednym z najlepszych sposobów jest przekazywanie ważnych wiadomości i aktualności przez Snapchata.

Jeśli przekazujesz ważną wiadomość na Snapchacie, na przykład,udostępniasz link, który chciałbyś, aby użytkownicy śledzili, prosząc ich o zrzut ekranu, może to być świetny sposób, aby zachęcić do interakcji.

Jeśli chodzi o zrzuty ekranu, Taylor radzi, aby zapowiedzieć obserwującym, co się wkrótce pojawi:

Musisz uważać, jak się do tego zabierasz. Spraw, że użytkownicy oczekują czegoś, zanim ono się pojawi. Poinformuj ich, że wkrótce ogłosisz coś ważnego, zanim to zrobisz, lub zachęć ich, pisząc „zapiszcie kolejnego snapa”. Tak, to takie proste, a przynosi zaskakujące efekty.

4. Korzystaj z innych mediów społecznościowych do promocji konta na Snapchacie

Snapchat nie posiada ogólnodostępnych aktualności od Twoich znajomych lub mechanizmu, który pokazywałby, jakie osoby śledzą Twoi znajomi i z jakimi wchodzą w interakcję. Dlatego świetnym sposobem na budowanie bazy odbiorców jest promocja poprzez wykorzystanie zebranych już fanów w innych mediach społecznościowych. Taylor wyjaśnia:

Jedną z rzeczy, za którą uwielbiam wpływowych użytkowników na platformach Vine i YouTube, jest sposób, w jaki potrafią przekierować swoich fanów na inne platformy społecznościowe. Taktyka jest naprawdę skuteczna, jeśli dobrze się ją zastosuje. W ten sposób wykorzystujesz inne media społecznościowe do promowania konta na Snapchacie.

Jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest zaplanowanie postu na Buffer , aby promować konto na Snapchacie przez cały tydzień. Niektóre z porad dotyczące tej platformy obejmują: ustawienie na Facebooku i Twitterze QR kod swojego Snapchata, ustawienie przypiętego tweetu na Twitterze i postu na Facebooku, które promują Snapchat. Ustawienie automatycznej wiadomości na Twitterze z informacją o możliwości śledzenia na Snapchacie itp.

Taylor poleca także zapisywanie zrzutów ekranu ze swoich zdjęć i filmów, a następnie udostępnianie ich w innych mediach społecznościowych:

Bardzo efektywne jest wybranie ciekawszych zdjęć/filmów i umieszczenie ich w innych mediach społecznościowych. Odkryłam, że najlepiej zdaje to egzamin na Instagramie i Twitterze. Jeśli robisz coś zabawnego lub ekscytującego, możesz zachęcić ludzi do śledzenia Ciebie, jeśli chcą zobaczyć więcej. Na przykład “Jestem na  *nazwa wydarzenia*– śledźcie mój Snapchat, aby dowiedzieć się więcej.

Poniżej kolejny przykład Pepsi, które promowało swoje Snapchatowe filtry na Facebooku:

08_snapchat-share1-800x640

5. Stwórz swoje treści, aby promować Snapchat

Tworzenie treści koncentrujących się na Snapchacie i publikowanie ich poza Snapchatem jest świetnym sposobem na promowanie konta:

Wiele osób takich jak ekspert Morgan Brown i inni zrozumieli, że jednym z najlepszych sposobów na promowanie swojego konta na Snapchacie jest tworzenie własnych treści o tej aplikacji. Może być to także lista osób, które warto tam śledzić, najlepsze porady i wskazówki, przykłady case studies itd.

Jeśli treści są warte uwagi, ludzie będą je udostępniać, a świadomość istnienia marki na Snapchacie się powiększy. Tworzenie list jest najlepszym sposobem na zabranie się do tego tematu. Przysporzy Ci to większej ilości znaczących użytkowników Snapchatu, którzy w oparciu o zasadę wzajemności mogą promować Twoje treści.

Możesz także, jako sposób na zdobycie nowych fanów, wykorzystać swój Snapkod, nazwę użytkownika i link profilu w treściach:

Dodatkowa wskazówka dotycząca czegoś, czego nie widziałam u wielu marek… jeszcze. Jest to wykorzystanie ikony Snapchata w swoich treściach, stronach internetowych i mailach. Snapchat ma nową opcję, dzięki której możesz skopiować link, poprzez który ludzie mogą dodawać Cię na Snapchacie. Jeśli dodasz taką ikonę w swoich treściach, mailach, na stronie lub innej formie, pomoże Ci to zbudować bazę odbiorców.

4 Konta Snapchat warte obserwowania (i dlaczego)

Jedną z najtrudniejszych rzeczy w rozpczynaniu swojej przygody w mediach społecznościowych jest wiedza o tym, kogo warto śledzić i od kogo czerpać inspiracje. W związku z tym chciałabym się podzielić listą kilku kont na Snapchacie, które w tej chwili królują:

Vaynermedia (@vaynermedia)

O czym snapują:  Konto Snapchatowe Vaynermedia zabiera użytkowników za kulisy agencji marketingowej i pokazuje dzień z życia pracowników zespołu.

Dlaczego to działa: Snapchat jest świetnym medium do pokazania ludzkiej strony firmy oraz ludzi, którzy zajmują się marką. Pokazując co się dzieje w ciągu dnia na Snapchacie, Vaynermedia może nawiązać silniejszą, bardziej autentyczną więź z fanami.

Gary Vaynerchuck wierzy, że z takiego podejścia do tej aplikacji płyną dwie główne korzyści: “wpływa na podwyższenie morali w agencji i zjednuje ludzi z innych biur, a także sprawia, że moi pracownicy są najlepszym przykładem praktyków w swojej dziedzinie”, jak ujawnił w swoim filmiku w serwisie YouTube.

NBA (@nba)

O czym snapują: Materiały zakulisowe z rozgrywek, zajawki meczy, program TV (dzięki czemu zawsze wiesz, co możesz obejrzeć), i inne.

Dlaczego to działa: Fani sportu uwielbiają mieć wgląd w to, co dzieje się poza boiskiem i Snapchat jest idealną aplikacją, dzięki której NBA może udostępniać prawdziwe materiały zza kulis z różnych wydarzeń, do których fani normalnie nie mieliby dostępu.

Casey Neistat (@caseyneistat)

O czym snapuje: Casey Neistat jest znanym Youtuberem i autorem filmów. Jego historie na Snapchacie są wybitnie angażujące, podobne do vlogów, kiedy zaprasza on swoich fanów do śledzenia go przez resztę dnia.

Dlaczego to działa: Historie Neistata na Snapchacie są autentyczne. Sprawia on, że każda historia tworzy się naturalnie. Zamiast przeskakiwać od razu do punktu kulminacyjnego lub najbardziej ekscytującego momentu dnia, buduje napięcie wraz z rozwojem akcji.

Zobaczcie jego snapy poniżej:
[youtube width=”650″ height=”355″]https://youtu.be/-QpZGcELlW0[/youtube]

DJ Khaled (@djkhaled305)

O czym snapuje: DJ Khaled jest królem Snapchatu! Poprzez swoje historie Khaled dostarczy rozrywki swoim fanom, dzieląc się  “kluczami do sukcesu”.

Dlaczego to działa: DJ Khaled jest hitem na Snapchacie, ponieważ przez snapy przebija się jego osobowość. Dostarcza też treści, które skoncentrowane są na ustalonym temacie – „sukcesie”. Oznacza to, że jego fani wiedzą, czego się spodziewać, kiedy zaczną obserwować jego konto.

PS: Konto DJ Khaleda stało się legendarne, kiedy udostępnił historię o tym, jak zgubił się na morzu, pływając skuterem wodnym.

Bonus: 5 dodatkowych kont ludzi i marek, które warto śledzić

  • Gary Vaynerchuk (@garyvee)
  • Eva Longoria (@realevalongoria)
  • Product Hunt (@producthuntteam)
  • Major League Soccer (@mls)
  • Lewis Howes (@lewis_howes)

Podzielcie się z nami swoimi przemyśleniami o Snapchacie. Czy aktywnie używacie tej aplikacji? Czy próbowaliście jej używać jako marka? Jakieś porady lub wskazówki, którymi chcielibyście się podzielić? Piszcie w komentarzach pod artykułem!

Oryginalną wersję artykułu w języku angielskim znajdziecie tutaj.

Tłumaczenie: Monika Pachciarz

Chcesz wiedzieć więcej o Snapchacie?

Już 20 czerwca w Warszawie odbędzie się praktyczne szkolenie o tej tematyce!

Marketing-w-Social-Media

 

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Ash Read

Autor treści na blogu Buffer. Zafascynowany storytellingiem, prowadzeniem biznesu i podróżami. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem tekstów, możesz go znaleźć na boisku piłki nożnej lub koszykowej.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Nie ma co się oszukiwać. Snap coraz szybciej dogania konkurencyjne aplikacje ;)

    • Sama posiadam snapchata i nie wyobrażam sobie dnia bez odwiedzenia go. Nowe opcje sa bardzo fajne i ciekawe.

    • Dosc nietypowe pytanie. Znalazłam jedna osobe na snapie. Nie dodalam jej do znajomych, ale obejrzałam jej my story. Czy ona będzie widzieć to ze ją obserwowałam(moj nick itp)?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *