Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Jak promowanie treści sprawdza się dla małych i dużych blogów: 11 strategii szerzenia zasięgu

Czy wiedzieliście, że niektórzy blogerzy radzą, żeby spędzać tyle samo czasu na promowanie swoich treści, co na samym tworzeniu ich? (Derek Halpern z Social Trigger z kolei rozdziela to 80 do 20: 80 procent na promocję, 20 procent na pisanie.)

Niesamowite! To jest obszar wiedzy, którego nie znałem. Podziwiam te osoby, które zadają sobie trud, aby ich treść dotarła do szerszej rzeszy czytelników, szczególnie tych, którzy mogą wynieść z niej coś wartościowego dla siebie.

Przez ostatnie kilka miesięcy nauczyłem się dużo od ekspertów promowania treści i (powoli) zaczynam dzielić się swoją wiedzą we wpisach na blogu Buffer. Chciałbym wprowadzić Was do kilku strategii, które już wypróbowałem, a także tych, na których wdrożenie czekam z niecierpliwością. Mam nadzieję, że znajdziecie tu coś dla siebie niezależnie od tego, jak duży jest wasz blog lub liczba odbiorców.

Strategie promowania treści dla blogów dużych i małych

 

1. Wysyłka nowej treści na bazę mailingową

Jedną z najlepszych rzeczy, które możecie zrobić dla swojego bloga lub marki to zbudowanie bazy mailowej. To jeden z najlepszych kanałów dotarcia do wysokiego odsetka waszych czytelników. Ludzie sami zdecydowali się na to, aby otrzymywać od Was informacje na bieżąco. Są gotowi, aby otworzyć wiadomość, zaangażować się w nią i kliknąć w linki.

Dowodem na potęgę maila są następujące fakty: wysyłamy informację o nowym poście na blogu Buffer do 40 000 osób. 7 500 z nich otwiera maila i czyta jego zawartość, a 1 800 klika, aby przeczytać cały artykuł.

Dla porównania – przeciętny post na Facebooku jest widziany przez 1800 osób i klikany 51 razy (nasze ostatnie statystyki możesz sprawdzić tutaj)

Na zakończenie: rozbudowujcie bazę mailingową.

Mieliśmy tyle szczęścia, że udało nam się podwoić wielkość bazy mailingowej w jeden miesiąc dzięki skoncentrowaniu się na kluczowych strategiach. Zrobiliśmy to bez użycia okienka pop-up zachęcającego do zapisania się do newslettera. To stanowi częstą strategię na wielu blogach, ale nam nie wydaje się ona odpowiednia. Nasze najbardziej udane „call-to-action” to:

  • okienko „call-to-action” wyjeżdżające z prawego narożnika, po tym jak użytkownik przewinie stronę w 60 procentach
  • HelloBar (pasek przypięty do nagłówka)
  • okienko do rejestracji na stronie głównej bloga, ale nie na innych podstronach

2. Wielokrotne udostępnianie w mediach społecznościowych

Jesteśmy wdzięczni za możliwość dzielenia się wiedzą z szerokim gronem czytelników na Twitterze, Facebooku, Google+ i LinkedInie. Udostępnianie postów na tych portalach umożliwia nam dotarcie z nowym wpisem do tysiąca czytelników, którzy potencjalnie mogą podzielić się tym dalej ze swoimi znajomymi itd., itd.

Jeremy Waite podzielił się tą wspaniałą myślą we wpisie na temat mediów społecznościowych.

1 aktywny użytkownik to już jest COŚ. Ma po 140 znajomych, a każdy ich znajomy ma także po 140 znajomych. Każdy ich znajomy z kolei ma kolejnych 140 znajomych. W ten sposób pojedyncza treść ma szansę trafić do 2,7 milionów ludzi w wyniku tylko 4 działań.

02 audience-growth

Ponadto udostępniamy każdy wpis na blogu więcej niż raz zgodnie z harmonogramem promocji, w którym działania promocyjne zaplanowane są na tydzień lub dłużej (często sięgając nawet miesiąca).

3. Syndykacja treści

Ponad półtora roku temu zmieniliśmy strategię dotyczącą dotarcia bloga Buffer. Zamiast tworzenia artykułów gościnnie na innych stronach, zdecydowaliśmy się na syndykację treści. Zaczęliśmy podsyłać nasze najpopularniejsze posty innym blogom, które mogłyby być zainteresowane ich publikacją. To było dla nas bardzo przydatne z kilku względów:

  1. pozwoliło na to, aby nasze treści pomogły nowym odbiorcom
  2. dla stron, które podziwiamy, stanowiły one szybko pozyskane treści o dużej wartości
  3. było to jak rodzaj generatora dla naszych treści – zamiast spędzać 8 godzin, pisząc nowy wpis gościnny na bloga, który byłby opublikowany jeden raz, spędziliśmy 8 godzin, pisząc dobry wpis na naszego bloga i jeszcze godzinę lub dwie, aby był on opublikowany na kilku innych stronach.

Część tego procesu opisaliśmy w naszym poście „Jak zostać publicystą”. Oto kilka technik na bardzo wysokim poziomie, które były najbardziej pomocne kiedy zaczęliśmy:

  1. Gościnne pisanie artykułów. Im więcej, tym lepiej. Współzałożyciel Buffera, Leo, napisał około 150 gościnnych wpisów w ciągu 9 miesięcy.
  2. Ulepszanie treści na swojej stronie. Pisanie ton artykułów na swoją stronę i strony innych nie tylko pomoże, ale poprawi prace, które publikujecie i promujecie. Proces ten doprowadził do stworzenia kilku wielkich przebojów na blogu Buffer.
  3. Przesyłanie najlepszych wpisów. Ich popularność często podparta jest liczbą udostępnień, komentarzy i wyświetleń, co ułatwia potencjalnemu wydawcy podjęcie decyzji.
  4. Świadomość, że nie wszystko zawsze pójdzie zgodnie z planem. Nie przebiliśmy się do wszystkich przez nas wybranych top blogów.

03Buffers-Path-to-Syndication1

4. Przesłanie maila informacyjnego

Nie mogę doczekać się chwili, jak się tym podzielę.

Ta strategia w 66 procentach kończy się dla nas powodzeniem.

Dwie trzecie osób, do których przesłaliśmy maila informacyjnego na temat naszego wpisu, odpowiedziało i udostępniło go swoim fanom mediów społecznościowych. Dla naszego wpisu „10 narzędzi pozwalających oszczędzić czas” napisałem maila informacyjnego do każdej z firm, która była wymieniona, bardziej w stylu „dzięki za zaprojektowanie tego wspaniałego narzędzia” niż „proszę udostępnijcie tego posta”. Poniżej dokładna treść tego maila:

04 twibble-outreach-email

Dopiero zaczynam przygodę z tą strategią, dlatego na pewno jest jeszcze kilka sposobów, aby ją udoskonalić. Ton i treść wiadomości, na przykład, jest w pewien sposób zgodna z wskazówkami zawartymi w książce „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”, które wyznaczają kierunek tu, na blogu Buffer. (Myślę, że można by być nawet bardziej bezpośrednim z tą prośbą w przytoczonej wyżej przeze mnie wiadomości).

Jedno założenie które mam:

Odkryłem, że robimy to na blogu Buffer, dzielimy się linkami z Twittera, które wspominają o nas jako tych, posiadających dobre narzędzia lub fajną kulturę pracy.

Jeśli jesteście zainteresowani tą strategią, mam dla was dobrą radę. Możecie użyć narzędzia takiego jak contentmarketer.io, aby przeskanować wasze posty i wyciągnąć nazwiska i informacje kontaktowe kogokolwiek, kto o kim wspomnieliście. Raz dwa.

 

5. Wspomnienie o osobie, która cię zainspirowała (a potem wspomnij, że o niej wspomniałeś)

Jeśli potrzebujecie powodu dla którego chcecie dotrzeć do ważnej osoby z branży, wymieńcie tę osobę we wpisie. Następnie dajcie jej o tym znać.

05 outreach-email

Najszybszym sposobem na to jest wstawienie cytatu. Możecie zapytać z wyprzedzeniem, czy będzie ona zainteresowana, aby podzielić się czymś dla twojego artykułu lub możecie sami wyciągnąć to z wpisu lub wywiadu, który pojawił się gdzieś wcześniej, cytując źródło. Tak, czy inaczej, to wasza broszka, żeby tę osobę tym poinformować. W momencie, w którym artykuł jest opublikowany, macie potencjalnie duże wsparcie od jej czytelników, jeśli zdecydują się dzielić się nim dalej.

Adam Connell z BloggingWizard napisał o znaczeniu o wpisu zbiorowego – rodzaju treści, gdzie wiele znaczących osób jest poproszonych o dodanie czegoś od siebie, na przykład: „ 40 specjalistów dzieli się swoimi ulubionymi…” – coś w tym rodzaju.

Jedną z przyczyn, dlaczego te wpisy są tak skuteczne, to dodanie treści przez same autorytety. W wyniku tego są oni bardziej zaangażowani w starania promujące treść i sam fakt, że znawca pojawią się wśród innych autorytetów z branży marketingowej, sprawia, że jeszcze bardziej chcę się tym chwalić ze swoimi czytelnikami.

(I jeśli teraz zechcę, mogę skontaktować się z Adamem i dać mu znać, że o nim tutaj wspomniałem!)

 

6. Udostępnienie wpisu społeczności z branży

Oto kilka charakterystycznych dla naszej niszy:

Szczerze mówiąc, to jest strategia, w której chciałbym być lepszy. Nie przesyłam artykułów do tych miejsc. Wszelkie wzmianki organiczne pochodzą z upubliczniania naszych wpisów przez wydawców z własnej inicjatywy.

Z tego co się nauczyłem, jest kilka niepisanych zasad, którymi trzeba się kierować:

  • Skupianie się na czymś więcej niż tylko promocji własnej. Nie dołączajcie do społeczności tylko po to, aby dzielić się własną twórczością. Udostępniajcie inne artykuły, komentujcie i głosujcie na wpisy innych, stańcie się częścią społeczności.
  • Dzielenie się swoimi najlepszymi treściami. Nie udostępniajcie każdego artykułu, który napiszecie.

Najlepszą metodą zatem w udostępnianiu jest po pierwsze poświęcenie czasu społeczności. Dodajcie stronę do ulubionych. Przypnijcie ją w przeglądarce. Ustawcie jako stronę domyślną. Zaangażujcie się i bierzcie udział w dyskusjach przez tydzień lub więcej zanim sami po raz pierwszy napiszecie post promujący wasz artykuł, a po tym nadal się angażujcie.

 

7. Dołączenie do grupy o podobnych zainteresowaniach

Jestem członkiem naprawdę fajnej grupy znajomych, którzy wpadają na czat na Slack.com. Tak często, jak pojawia się nowa publikacja, autor wpada do grupy i prosi innych, żeby zerknęli i dali znać co myślą. Jeśli chcą, mogą też udostępnić dalej.

05 slack-network

Jeśli masz grupę podobnie myślących znajomych, możecie połączyć siły i pokłady kreatywności w właśnie taką grupę. Slack jest super jeśli chodzi o organizację. Grupy jak te, nie tylko pomogą ci stać się lepszym niż jesteś, mogą być też wspaniałym źródłem pomocy w promowaniu i rozprzestrzenianiu się twoich treści.

 

8. Ułatwienie czytelnikom udostępniania swoich treści

Jednym z najlepszych źródeł promujących wasze treści są ludzie czytający je. Sprawcie, aby czytelnicy mogli łatwo dzielić cię twoimi wpisami, dodając w strategicznych miejscach przyciski mediów społecznościowych. Poniżej klika moich ulubionych narzędzi i porad do tego przeznaczonych.:

    1. Click to Tweet. Wybierzcie fragmenty ze swojego artykułu nadające się do cytowania, i wypromujcie je jako materiał do udostepnienia na Twitterze. Z takim narzędziem, zmienicie cytat w chwytliwy tekst, który czytelnik może udostępnić na Twitterze jednym kliknięciem.

    1. Przycisk Pin It. Dla treści wizualnych i infografik, które stworzyliście dla wpisu, dodajcie przycisk Pin It, tak, aby czytelnicy mogli łatwo udostępnić je na stronie Pinterest. Do tego należy użyć wtyczki WordPressa, która daje nam więcej kontroli. Na przykład w ustawieniu domyślnym jest ona wyłączona, a dodajemy ją ręcznie do obrazka, który chcemy poprzez dodanie w kodzie html: class=“pinthis”
    2. Image Sharer. Podobnym do przycisku Pin It, SumoMe ma świetny dodatek, który tworzy nakładkę umożlwiającą udostępnianie na mediach społecznościowych. Można wybrać takie jak Pinterest, Twitter, Facebook i (tak!) Buffer,przy tym kontrolując, gdzie na obrazku pojawiają się przyciski, kiedy użytkownik na niego najedzie myszką.

07imagesharer-hero

9. Skoncentrowanie się na miejscach, które generują najlepsze wyniki

Jednym z najlepszych artykułów jakie czytałem na temat strategii promocji treści jest autorstwa Shannon Byrn na temat KISSmetrics. Dzieli się ona wszystkimi strategiami jakie użyła dla Mention.com, które są bardzo pomocne w porządkowaniu swojego planu.

Szczególnie jedna z sekcji pokazuje jak znaleźć kanały dystrybucji, które są najskuteczniejsze (i skupia się na nich w dalszej części).

Jej rady:

    1. Obserwowanie jakie są witryn odsyłających w Google Analytics
    2. Monitorowanie słów kluczowych, aby dowiedzieć się gdzie są prowadzone jakie dyskusje
    3. Podążanie za trendami, jeśli chodzi o treści na forach, gdzie również przebywają nasi czytelnicy

Obserwuj fora i grupy, które uznałeś za istotne kanały przekazu. Które wpisy wywołują największą dyskusję? Które są najczęściej lubiane? Użyj tych informacji jako inspiracji podczas wyboru tematu, następnie stwórz artykuł ( webinar lub podcast) ujęty w twojej unikalnej perspektywie.

Szczególnie jeden raport odnoszący się do witryn odsyłających w Google Analytics był bardzo pomocny dla nas na blogu Buffer. Shannon zaleca wyciągnięcie raportu witryn odsyłających (przejdź do Pozyskiwanie > Cały ruch> Odesłania) oraz uwzględnienie współczynnika odrzuceń dla każdego z kanałów.

07referall-bounce-rate-785x800

Średni współczynnik odrzuceń dla naszych odesłań wynosi 80 procent. Z tego raportu widać, że Feedly and Fast Company stanowią dla nas dobre źródła i może warto też skupić się na dodatkowym dotarciu do Growth Hackers.

 

10. Reklamy płatne i remarketing

Oczywiście można zawsze wybrać płatną drogę dotarcia do odbiorcy, wydać pieniądze na reklamy w mediach społecznościowych lub reklamy PPC (pay-per-click) w wyszukiwarkach internetowych.

Robin Burton z SEO Site Checkup poleca zainteresowanie się remarketingiem, procesem, podczas którego na komputerze osoby odwiedzającej waszą stronę umieszczane jest ciasteczko, które potem pokazuje reklamę waszej strony tym właśnie osobom, ale kiedy są już na innych witrynach.

Możesz ścigać swoich odbiorców po całej sieci reklamowej Google Display Network Google z reklamami graficznymi używając ciasteczek, które zgromadziłeś, kiedy czytali oni twoje artykuły. Możesz dotrzeć do 84% swoich czytelników za pomocą 5-10 różnych stron w okresie 10-18 dni w ciągu miesiąca, co jest opłacalnym wysiłkiem, aby stworzyć mocną kampanie marki!

 

11. Ponowne wykorzystanie treści

Ta rada dotyczy sposobów, w jaki można pozyskać coś więcej z artykułów, które już posiadamy. W dystrybucji chodzi o to, żeby uzyskać tak szeroki zasięg, jak to tylko możliwe. Wykorzystując ponownie wpisu w innym celu, ważne jest, aby już sam oryginał mocno się wyróżniał.

Jednym więc ze sposobów aby wykorzystać ponownie treści to wyciągnięcie z niej urywków lub fragmentów i umieszczenie na stronach takich jak Quora i LinkedIn, mające swoje własne narzędzia do publikacji.

09ciotti-linkedin-help-scout

Także na niebanalną pracę z artykułem umożliwiają ostatnio wprowadzone przez Medium.com trzy nowatorskie przyciski pojawiające się po zakreśleniu tekstu artykułu. Pozwalają one m.in. na wyciągnięcie fragmentów wpisu i ich udostępnienie w sieci (wraz z linkiem do oryginalnego tekstu).

 

Podsumowanie

10content-promotion-strategies

Jest niezliczona ilość świetnych strategii na dotarcie do możliwie jak największej liczby osób. W poniższej liście przytoczone zostały tylko wybrane. Które z nich to wasze ulubione?

      1. Wysyłka na bazę mailingową
      2. Udostępnianie w mediach społecznościowych
      3. Syndykacja treści
      4. Przesłanie maila informacyjnego
      5. Wymienienie osoby, która cię zainspirowała
      6. Udostępnienie społeczności z branży
      7. Dołączenie do grupy o podobnych zainteresowaniach
      8. Ułatwienie czytelnikom udostępniania swoich treści
      9. Skoncentrowanie się na miejscach, które generują najlepsze wyniki
      10. Stosowanie płatnych reklam i remarketingu
      11. Ponowne wykorzystanie treści

Z których z tych strategii promocyjnych korzystaliście? Czekamy na wasze przemyślenia na ten temat! Piszcie w komentarzach poniżej.

Przeczytaj oryginalny artykuł pod adresem Buffer.

Tłumaczenie: Monika Pachciarz
 

Chcesz dowiedzieć sie więcej o budowaniu marki osobistej, zapisz się na szkolenie.

300x250_blog_i_social_media_w_budowaniu_marki_osobistej

 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Kevan Lee

Kevan tworzy treści dla Buffer, super prostego narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi. Jego porady na temat mediów społecznościowych oraz produktywności pojawiają się na takich stronach jak Fast Company i Lifehacker. On zawsze znajdzie sposób na chwytliwy nagłówek. Możecie go znaleźć na Twitterze lub Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tomasz

      Będę musiał te pomysły wykorzystać na moim blogu! Już mam głowę pełną nowych inspiracji, świetny tekst!

    • TrustedCosmetics

      Bardzo dziękuję za niezwykle cenne podpowiedzi :)

    • iwonaturzanska.pl

      Świetny wpis, na pewno skorzystam z wielu rad. Dowiedziałam się m. in. tego, że na fanpage nie powinna wyrzucać każdego artykułu, dzięki!

    • malisilacze.pl

      Świetne informacje dla startującego bloga. Mail informacyjny do wykorzystania od zaraz.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *