Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

sorry

Google omyłkowo obniżył pozycje niektórych witryn

Jeśli twoja witryna spadła ostatnio w wynikach wyszukiwania, nie musi być to skutkiem zapowiedzianego niedawno algorytmu karzącego witryny „przeoptymalizowane”. Google przyznał, że zupełnie inny algorytm omyłkowo uznawał normalne witryny za „zaparkowane domeny” i w konsekwencji obniżał ich pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dyskusja pozycjonerów na ten temat zaczęła się na początku kwietnia na forum Webmaster World, a później także na forum Google Webmaster Central. Pozycjonerzy spekulowali, że przyczyną jest wdrożony niedawno algorytm przeciwdziałający nadmiernej optymalizacji witryn.

We wtorek głos w sprawie zabrał Matt Cutts z Google Search Quality Team, który poinformował, że źródłem problemu był algorytm rozpoznający zaparkowane domeny (a ściślej: witryny niezawierające treści poza reklamami). Google stara się usuwać zaparkowane domeny sprzed oczu szukających, więc oznaczony w ten sposób URL spada w wynikach wyszukiwania.

Cutts poinformował jednocześnie, że niesprawiedliwie obniżone pozycje zostały już „prawdopodobnie” przywrócone, a Google zadba, by wykluczyć podobne sytuacje w przyszłości.

***

Więcej o przyczynach filtrów, banów i spadkach pozycji w Google znajdziesz w dziale „Filtry, Bany, Spam” na Forum.MaxROY.com, a także podczas majowej konferencji SearchMarketingDay.com (prezentacje Martina MacDonalda, Ralpha „Fantomaster” Tegtmeiera i Magnusa Bråtha).

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Krzysiek

    Ja prawdopodobnie mam taką witrynę, która „prawdopodobnie” została cofnięta bo na głównej jest tylko wybór języka dla witryny. Niestety dalej jest daleko bo na 60 a była na 5, co dalej z tym robić ?

  • Grzegorz (gielo) Adamiec

    Co z tym zrobić ? Uzupełnić główną stronę o dłuższą i wartościową treść. Głowna strona to przecież, także wizytówka firmy z której internauci łapią zajawkę, bądź nie do dalszego przeglądania strony. Najlepiej wywal ten wybór języka i ustaw jako domyślna którąś z wersji językowych wraz z widocznym dobrze panelem do zmiany języka.

    Dzisiaj jak widzę kolejna sieczka Googla pod szyldem Panowie Kupujcie Adwordsy i to co się dzieje w serpach to żenada. Rozumiem, że nowe algo oraz jakieś większe zmiany, ale żeby zaraz całe serpy wywrócić do góry nogami i w top upchać jakiś nie do końca dopasowany do zapytania Shit? Ludzie i dzisiaj szukają stron w tej szukajce, a powiem że ciężko znaleźć obecnie coś sensownego.

    Posiadam sklep kulturystyczny i dla niego w sumie się nic nie zmieniło, ale inne strony pospadały gdzie w ich miejsce wskoczyły jakieś śmieci babole hehe. Nie spamuję stron więc nie wiem z jakiej racji coś się Googlu nie spodobało. Optymalizowane są wszystkie wraz ze sklepem podobnie. Co prawda różne skrypty no ale … Miejmy nadzieję, że przynajmniej do topów powrócą jakieś przydatne strony.

  • Krzysiek w twoim przypadku to jest to poprostu zwykły filtr….

  • Moja strona także została potraktowana w dziwny sposób. Nie wiem od czego to zależy. Zauważyłem również, że w wynikach wyszukiwania, jak ja czegoś szukam to pojawiają się śmieciowe rezultaty. Może to wróci do jakiegoś lepszego poziomu. Mam taką nadzieję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *