Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google autouzupełnia nawet fragmenty zapytań

Wczoraj Google ogłosił wdrożenie nowego, ulepszonego mechanizmu autouzupełniania (Autocomplete) w Google Instant. Nowowdrożony Google Autocomplete ma radzić sobie także ze złożonymi, long-tailowymi zapytaniami, a nie tylko zapytaniami popularnymi (jak do tej pory). Zasada działania Autocomplete opiera się na, upraszczając, wyświetlaniu w miarę wprowadzania przez internautę tych spośród popularnych zapytań, które zaczynają się identycznie, jak właśnie wprowadzane. Tak działając, Autocomplete nie mógł z oczywistych względów obsłużyć zapytań złożonych (wielowyrazowych) zapytań long-tailowych, z których wiele to zapytania unikalne (nigdy wcześniej przez nikogo nie zadane). Jak w takim razie działa nowy Autocomplete?

Nowy Google Autocomplete (w czasach przed Google Instant funkcja ta nazywała się Google Suggest), jeśli nie może dopasować podpowiedzi do całej wprowadzonej frazy, bierze tylko jej fragment. Weźmy przykład przywołany przez Google, czyli zapytanie [florida state senate building]. Całe zapytanie nie jest zbyt popularne, ale gdyby wziąć tylko trzy ostatnie słowa, tj. [state senate building], robi się znacznie popularniejsze. Od teraz Google będzie umiał patrzeć tylko na kawałki zapytań i tylko w stosunku do nich dobierać podpowiedzi. W naszym przykładzie chodziłoby o [state senate building].

autouzupełnianie fragmentów zapytania

Google mówi:

Biorąc pod uwagę tylko ostatnią część tekstu wprowadzonego przez ciebie w pole zapytań, np. „state senate bui”, jesteśmy w stanie domyśleć się, że chodzi ci o „building” („budynek”, tłum. red.). Poniżej pola zapytań, na wysokości podpowiadanego słowa, zobaczysz wtedy rozwijaną listę z sugestiami. Tak jak do tej pory, by wydać zapytanie w jednym z podpowiadanych wariantów, klikasz odpowiednią podpowiedź lub „zjeżdżasz” do niej strzałką i wciskasz enter. Nowa funkcja może być szczególnie pomocna przy długich zapytaniach, bo takie są zwykle mało popularne. Przykładowo, jeśli chcesz ustalić [ile jest schodów na Łuk Triu] (oryg. „how many stairs to climb the arc de tri”), otrzymasz podpowiedź „Triumfalny” (podpowiedź ułatwia też zachowanie poprawnej pisowni).

Nowy Google Autocomplete udostępniono na razie wyłącznie użytkownikom anglojęzycznym. Tego rodzaju nowości trafiają do Google.pl zwykle w ciągu kilku tygodni; mamy nadzieję, że tak będzie i tym razem.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Kolejnym udoskonaleniem będzie blokowanie klawiatury w trakcie wpisywania zapytania i pouczanie: „Chyba myślałeś o literze ‚W’ ?”
      Premier to inaczej pier…
      pierwszy minister

      Happy Easter!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *