Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Wikipedia_favicon_in_Firefox_on_KDE

Favicony poprawią CTR reklam w sieci AdSense?

Wczoraj Google ogłosił udostępnienie nowej funkcji związanej z widzialnością tekstowych reklam w sieci reklamowej. O tym, rzec by można, drobiazgu, słyszymy już od 4 lat. Tyle czasu potrzebowali inżynierowie, aby zdecydować o wykorzystaniu faviconów w sieci reklamowej Google. Wiadomość, która pojawiła się na blogu Inside AdSense, warto otrzepać z Google’owej nowomowy:

Nieustannie pracujemy nad udoskonalaniem formatów reklam, by zwiększyć wygodę użytkowników i reklamodawców.

Wydaje się, że tradycyjnie chodzi po prostu o zwiększenie klikalności (CTR) reklam, które będą wyróżnione za pomocą ikonki favicon. Jest to malutki obrazek, który pojawia się na pasku adresowym przeglądarki obok adresu URL lub na kartach przeglądarki. Rozmiar obrazka to 16×16 lub 32×32 pikseli.

Jako uzasadnienie nowej opcji Google twierdzi, że reklamy zawierające Favicon są bardziej rozpoznawalne dla użytkowników. Wydaje się, że chodzi nie tyle o rozpoznawalność reklamy jako formy, ale o identyfikację strony internetowej dzięki logo lub tematycznej reprezentacji faviconu. W jakim stopniu wyświetlanie faviconów wpłynie to na CTR, możemy jedynie podejrzewać. Z pewnością jednak do best practices dla klientów AdWords trzeba będzie dodać odpowiedni dobór obrazka favicon na stronie.

Nie po raz pierwszy Google testował favicony w systemie AdWords. Wcześniej jednak, w 2009 roku opcja ta dotyczyła reklam w wyszukiwarce. Oprócz autopromocji z wykorzystaniem ikonki (m.in. we Włoszech), Google testował w Polsce i w Niemczech favicony w kampaniach większych reklamodawców. Okazuje się jednak, że to, co nie przyjęło się w wyszukiwarce, nadaje się doskonale do sieci reklamowej Google i programu Google AdSense.

Będziemy wdzięczni, jeśli podzielicie się własnymi obserwacjami CTR reklam z faviconami.

Chcesz mieć własną stronę Made for AdSense? Nie przegap szkolenia AdSense i Zarabianie na Stronach, na które zapraszamy 17 października!

Google AdWords Italia

W 2009 oczy świata były zwrócone w stronę polskiej wersji Google:

Favicony w Polsce

Źródło: Inside AdSense, SEL, Francesco Astolfi, Maciej Lewiński

Obrazek w nagłówku „Wikipedia favicon in Firefox on KDE” autorstwa Screenshot i Ilmari Karonen. Licencja GPL na podstawie Wikimedia Commons – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wikipedia_favicon_in_Firefox_on_KDE.png#mediaviewer/File:Wikipedia_favicon_in_Firefox_on_KDE.png

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Wiadomo, klikalność wzrośnie (a tym samym zyski wydawców i Googla) bo o to chodzi w tych zmianach. Ja nie mam najmniejszych wątpliwości.

    • Rafał Bieleniewicz

      Bardzo sympatyczne rozwiązanie które też lekko będzie wpływało na wzmacnianie wizerunku czy też budowę danej marki. W końcu favicona ma jakiś większy sens.

    • Patrząc na wyniki wyszukiwania z roku 2009 wyraźnie widać, że ograniczenie widoczności wyników organicznych poprzez zastosowanie reklam powyżej wyników organicznych bardziej się Google’owi opłaca niż „jakieś tam głupie favicony”.

    • Wszystko co Cię wyróżni z tumu na pewno wpłynie na wzrost kliknięć. Pierwsze prawo marketingu według mnie:)

    • Z pewnością wpłynie to korzystnie na klikalność, dobry ruch ze strony Google. Przez to ładniej wyglądają jednostki reklamowe:)

    • Całkiem niedawno wprowadzili strzałkę dla reklam txt, teraz favicony. W fajnym kierunku to zmierza.

    • Konstantin Kanin

      Na przykładzie Yandexa, CTR wzrósł nawet o 48%, co prawda wprowadzili favicony w dalekim 2009…

    • Rafał Kowalewski

      No proszę, Kostek – czyli wtedy, gdy Google je testował.
      Znaczy – Stracili kupę kasy ;)

    • TheFirst

      Favicon jest świetnym rozwiązaniem, ewidentnie wzrasta CTR

    • Torbyiplecaki.pl

      Porównując kilka stron www, przy pomocy Google Analityc, obserwuję wzrost odwiedzin, nawet o kilkadziesiąt procent.

    • Zobaczymy, ja bym chętnie wypróbował w swoich biznesach.

    • Ikonki favicon są przydatne i pomagają rozpoznać markę w krótkim czasie.
      Oznacza to, że istnieje realna szansa na zwiększenie ruchu na naszej stronie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *