Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Dojne krowy Google: 20 najzyskowniejszych słów kluczowych

Skąd biorą się kosmiczne zyski Google, takie jak ogłoszone w zeszłym tygodniu 2,37 mld dolarów w samym tylko pierwszym kwartale 2011? Wiadomo, ok. 2/3 wszystkich zysków Google pozyskuje ze sprzedaży reklam we własnej wyszukiwarce, dalsze ok. 30% to sprzedaż reklam w ramach programu AdSense. A tak konkretniej? Sprzedaż reklam na jakie słowa kluczowe daje najwyższe zyski? Jak wynika z raportu amerykańskiej SEM-agencji WordStream, najzyskowniejsze dla Google’a są słowa kluczowe z obszaru ubezpieczeń i pożyczek.

Ranking najzyskowniejszych (dla Google) słów kluczowych („dojnych krów”) opiera się na dwóch kryteriach: ceny kliknięcia (CPC) i natężenia zapytań. Agencja WordStream, analizując kampanie swoich klientów, stworzyła listę 10 tys. anglojęzycznych słów kluczowych o największym potencjale. Następnie słowa te zostały przebadane z Narzędziu propozycji słów kluczowych Google. Z raportu przygotowanego przez WordStream wynika, że 24% wszystkich zysków z AdWords zawdzięcza Google słowom związanym z ubezpieczeniami, a cena najdroższego z nich sięgnęła blisko 55 dolarów.

Drugą dojną krową Google’a są słowa związane z pożyczkami, odpowiadające za 12,8% przychodów z AdWords, z których cena najkosztowniejsza przekroczyła 44 dolary. Kolejne 8 „kategorii tematycznych” słów kluczowych to (w nawiasie podaliśmy oryginały słów trudnych do jednoznacznego przetłumaczenia): adwokat, kredyt, prawnik, podaruj („donate”), stopień naukowy („degree”), hosting i odszkodowania („claim”). Oto pełna lista 20 najważniejszych kategorii słów kluczowych (wraz z przykładami konkretnych słów):

  1. Insurance (example keywords in this category include “buy car insurance online” and “auto insurance price quotes”)
  2. Loans (example keywords include “consolidate graduate student loans” and “cheapest homeowner loans”)
  3. Mortgage (example keywords include “refinanced second mortgages” and “remortgage with bad credit”)
  4. Attorney (example keywords include “personal injury attorney” and “dui defense attorney”)
  5. Credit (example keywords include “home equity line of credit” and “bad credit home buyer”)
  6. Lawyer (“personal injury lawyer,” “criminal defense lawyer)
  7. Donate (“car donation centers,” “donating a used car”)
  8. Degree (“criminal justice degrees online,” “psychology bachelors degree online”)
  9. Hosting (“hosting ms exchange,” “managed web hosting solution”)
  10. Claim (“personal injury claim,” “accident claims no win no fee”)
  11. Conference Call (“best conference call service,” “conference calls toll free”)
  12. Trading (“cheap online trading,” “stock trades online”)
  13. Software (“crm software programs,” “help desk software cheap”)
  14. Recovery (“raid server data recovery,” “hard drive recovery laptop”)
  15. Transfer (“zero apr balance transfer,” “credit card balance transfer zero interest”)
  16. Gas/Electricity (“business electricity price comparison,” “switch gas and electricity suppliers”)
  17. Classes (“criminal justice online classes,” “online classes business administration”)
  18. Rehab (“alcohol rehab centers,” “crack rehab centers”)
  19. Treatment (“mesothelioma treatment options,” “drug treatment centers”)
  20. Cord Blood (“cordblood bank,” “store umbilical cord blood”)

A oto infografika prezentująca dane:

na czym google zarabia infografika

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Damian

      żądanie/skarga („claim”) – chodzi o odszkodowania w wyniku wypadku w tym przypadku… ustawiałem kiedyś kampanie w adwordsach na firmy z uk, tak dużej konkurencji nie widziałem jeszcze w żadnej branży… stawki za CPC dochodziły do 10Funtów dla niektórych słów kluczowych…

    • Maciej Janas

      @Damian, dzięki. Uściśliłem to do „odszkodowania”.

    • Filip Hajdukiewicz

      No a kiedy na podobne info. uzyskamy o Polskim rynku

    • Tomasz Masajło

      W Polsce banki są przed ubezpieczeniami, prawników w pierwszej setce nie ma w ogóle, a odszkodowania są jedną z najszybciej rosnących kategorii:)

    • Prawnicy ponoć nie mogą się reklamować, prawnie zakazane. Dlatego często korzystają z kampanii wyborczych i sami startują na posła jako niezależni tylko po to by w trakcie kampanii kleić plakaty i ogłaszać się że „oto jak prawnik uznany i wzięty startuję na posła, wybierzcie mnie państwo” :)

    • Montessori

      Cały czas myślałem, że najdroższymi frazami są te pochodzące z branży erotycznej, typu sex, akcesoria erotyczne, zabawki, spotkania itp. A tu niespodzianka. Branża finansowa jednak jest mocniejsza.

    • Sebastian Jakubiec

      Montessori, ja byłem przekonany o górowaniu farmakologii i wszelkiego rodzaju medykamentów. Choć branża ubezpieczeń nie jest taka zaskakująca, to jeden z lepszych biznesów jakie ludzkość wymyśliła. Oczywiście dla firm, nie dla interesantów :D

    • lawyers

      We are a group of volunteers plus commencing a fresh structure in your area. Your website provided us with useful information and facts to be effective about. You’ve conducted a remarkable method and also your entire team may be happy for your requirements.

    • @Montessori, @Sebastian Jakubiec to są ceny w Adwords googlowskim, wiec co w tym dziwnego ze nie ma farmaceutyki i sex toysów jak nie mozna tego reklamować?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *