Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

cec-certyfikat

Certyfikat CEC in SEO – egzaminy w listopadzie

Wczoraj uruchomione zostały zapisy na certyfikowane egzaminy z SEO, które odbędą się w Warszawie 8 listopada 2014 r. Do wyboru są egzaminy na 2 poziomach (L1 i L2), a ich celem jest sprawdzenie i potwierdzenie wiedzy o SEO u osób z co najmniej rocznym doświadczeniem zawodowym. Mimo że sprawdzana będzie wiedza teoretyczna (100 pytań zamkniętych po 3 odpowiedzi, łącznie z 9 działów), poziom trudności na obu poziomach będzie wymagał praktycznej znajomości tematu.

Korzyści z posiadania certyfikatu CEC in SEO dotyczą praktycznie każdej grupy osób związanych z tą branżą:

  • pracownicy na stanowiskach specjalistów ds. SEO – osoby szukające nowej pracy zaprezentują się lepiej już na etapie przesłania CV z informacją o posiadanym certyfikacie, który potwierdza ich kompleksową wiedzę o SEO;
  • firmy SEO jako pracodawcy – na I etapie rekrutacji pracodawca ma pewność, że wiedza kandydatów do pracy posiadających certyfikat CEC in SEO została kompleksowo sprawdzona, dzięki czemu nie musi on przeprowadzać dodatkowych testów obok rozmowy kwalifikacyjnej;
  • firmy SEO jako usługodawcy – firmy zatrudniające co najmniej 2 certyfikowanych specjalistów uzyskują status certyfikowanej agencji. W oczach klientów firmy takie zyskują przewagę nad konkurencją;
  • firmy szkoleniowe – po pierwszej sesji egzaminów przewidywane jest podjęcie współpracy z firmami szkoleniowymi, które w swoim programie uwzględnią ramy programowe CEC in SEO.

Certyfikat CEC in SEO jest doskonałym uzupełnieniem certyfikatów otrzymywanych w ramach uczestnictwa w szkoleniach z tej tematyki. Takie połączenie daje gwarancję nie tylko podejmowania starań o rozwijanie swoich umiejętności w branży, ale także potwierdza faktycznie zdobytą wiedzę. Tym samym ze zdobytych certyfikatów najbardziej skorzystają osoby, które nie zdążyły jeszcze zyskać renomy w branży i potrzebują pewnego rodzaju wyróżnika, poświadczenia ich umiejętności, aby jak najlepiej zaprezentować się potencjalnym pracodawcom. Ci z kolei wyróżniają się wśród konkurencyjnych firm, informując klientów o zatrudnianiu certyfikowanych specjalistów.

Szczegółowe informacje na temat egzaminów wraz z ich przebiegiem, cenami i kartą kompetencji są dostępne pod adresem www.cecinseo.org/zapisy.html Zapisy zostaną zamknięte 31 października 2014 r. O wynikach egzaminu jego uczestnicy dowiedzą się zarówno drogą elektroniczną, jak i pocztą tradycyjną, w ciągu kilku tygodni od dnia egzaminu.

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.


  • żeby tylko miejsc nie zabrakło… A tak całkiem serio to na jakiej podstawie robione są certyfikaty z branży SEO, gdzie do końca nikt nie wiem jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie i wiedza jest szalenie płynna – nie wiadomo czy dzisiejszym mocny link jutro nie okaże się Spamem

  • Jedynym plusem jak na razie widzę jest bardzo ładne „rozchodzenie” się tej treści na temat certyfikatu w SEO. Tylko czytają go firmy i branża seo/sem a powinni przede wszystkim klienci, którzy szukaja usługi firm seo, prawda?

  • „Tylko czytają go firmy i branża seo/sem a powinni przede wszystkim klienci, którzy szukaja usługi firm seo, prawda?”
    Zanim informacja trafi do klientów, musimy poczekać aż zakończy się pierwsza sesja egzaminacyjna, kiedy to pierwsze osoby otrzymają certyfikaty. Wtedy będzie najważniejszy moment na dotarcie do nich.

    Ponadto, artykuły na blogach branżowych nie są jedynym kanałem informowania o projekcie.

  • Coraz więcej tych wszystkich certyfikatów… najwięcej zarobią firmy, które będą certyfikować – Ciekawy sposób na zarabianie pieniędzy :)

  • Sebastian Miśniakiewicz

    Komentarze 1 (Gajowczyk) i 3 (Romek) oddają istotę tego typu idei.
    Pomysł z certyfikatem totalnie chybiony.

  • Grzegorz Czemierzewski

    To tak jak ze szkoleniami SEO, po każdej aktualizacji Google są już przeterminowane. Oczywiście zarabiają na tym sami szkoleniowcy …

  • Adam Mackiewicz

    Jak dla mnie to jakaś parodia….SEO nie idzie bo serpy zamrożone, to trzeba szukać innych źródeł na PLN-y…

  • Nie rozumiem po co komu takie certyfikaty. Certyfikat nie dość, że nie odda prawdziwości umiejętności pozycjonera to na dodatek powinien być nie ważny już po roku zważywszy, że branża SEO nie stoi w miejscu tylko cały czas coś się w niej zmienia

  • Kto certyfikował i dał uprawnienia do tego samego prowadzącym? Gdzie jakieś realne potwierdzenie ich umiejętności oprócz faktu, że potrafią kupić artykuł sponsorowany i uruchomić reklamę?

  • No właśnie, najbardziej na certyfikatach skorzysta firma która je wydaje :)

  • Jakiekolwiek zmiany w algorytmie będą się odbijały tylko na jednym dziale z pytaniami, jakim są aktualności z branży SEO. Pozostałe pytania bazują na informacjach, w których zmiany zachodzą stosunkowo rzadko, przy czym informacje te opierają się przede wszystkim na materiałach publikowanych przez Google (włączając to wytyczne jakościowe dla webmasterów). Ma to zapewnić brak problemów wynikających z różnej interpretacji poszczególnych tematów przez wiele osób.

    Chcemy również dodać, że egzamin nie dotyczy tego, jak „oszukać” algorytm. Znaczna większość pytań to zagadnienia dotyczące SEO w rozumieniu dosłownym, czyli jako optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek.

  • „Certyfikatem” niech będzie widoczność domen(y) w SERPach, nad którą pracuje „specjalista” (np. pokazana Searchmetricsem niż pozycją 5-20 fraz)

  • Sebastian Miśniakiewicz

    @CEC in SEO – ale po co certyfikat osobie z branży? Powina wiedzieć, co robi, jak się tym zajmuje :)

    A Klienci, no cóż – z racji prowadzenia bloga mam kontakt z wieloma osobami i oni od papierków cenią sobie coś, co trwa już DŁUGO i bez przerw – jak chociażby prowadzenia bloga na temat SEO przez osobę, która się tym zajmuje.
    Ludzie są bardziej uświadomieni niż jeszcze rok temu – przyznam, że tempo zwiększania poziomu uświadamiania mnie zaskoczyło, nie sądziłem, że tak to szybko „pójdzie”

  • Chcielibyśmy podkreślić najważniejszą informację, jaka wiąże się z całym projektem certyfikacji.

    Egzaminy zostały opracowane pod kątem osób z co najmniej rocznym doświadczeniem. To zarazem ta grupa osób, której krótki staż na rynku nie pozwolił jeszcze osiągnąć na tyle satysfakcjonujących efektów, aby przekonać nimi do siebie pracodawcę. Zazwyczaj nie są również rozpoznawalni w środowisku SEO. Mogą oni jednak udokumentować to, że zdobyta wiedza pozwala im na rozwijanie swoich praktycznych umiejętności, ponieważ nie ogranicza się do minimum, ale została kompleksowo sprawdzona.

    Osoby, które pracowały już samodzielnie przy większych projektach i osiągnęły imponujące efekty swojej pracy, nie potrzebują dodatkowego potwierdzenia ich wiedzy w postaci certyfikatów. Dlatego też egzaminy aktualnie ograniczają się do 2 poziomów:
    – 1 dla osób z co najmniej rocznym doświadczeniem, porównywalny do poziomu pracownika na stanowisku młodszego specjalisty ds. SEO;
    – 2 dla osób z co najmniej 3-letnim doświadczeniem, porównywalny do poziomu pracownika na stanowisku specjalisty ds. SEO, czyli osoby, która nadal wykonuje swoją pracę pod nadzorem osoby na wyższym stanowisku.

    W kwestii opracowanych przez nas zasad etycznych, wymagamy ich znajomości tylko przez osoby przystępujące do egzaminów. Zasady te zakładają przede wszystkim szczere i uczciwe podejście do klienta (jak również pracodawcy), w tym przekazywanie rzetelnych informacji na temat możliwych do osiągnięcia wyników, ale bez ich gwarancji, jak również wspólne i świadome podejmowanie decyzji dotyczących stopnia ryzyka prac wykonywanych w ramach pozycjonowania strony. Szczegóły na ten temat pojawią się najpóźniej po pierwszej sesji egzaminacyjnej.

  • Arkadiusz G

    Zgadza się, klienci mają coraz większą wiedzę z zakresu SEO. Miejmy nadzieję, że pomoże to w kontaktach klient-agencja i w zrozumieniu że Topy w tydzień nie są sprawą oczywistą.

  • Żenująca próba zarobku. Żenująca bo osoby próbujące sprzedać te certyfikaty same powinny być najpierw przeszkolone z SEO, nie stosuje się już od lat rozszerzeń w URL typu „.html” „.htm” czy „.php”, Google sugeruje jak najprostszą i jak najkrótszą składnię „http://www.cecinseo.org/zapisy.html” tak więc autorom CYCa in SEO sugeruję zdać CYC in SEO.

  • Na początku jak po grudzie z nowinkami
    Za 5 lat jak się przyjmie to już się będą ludzie chwalili CEC’ami jak teraz MOZrankiem :)

  • Sebastian Miśniakiewicz

    Arek, świadomość jest MEGA WIĘKSZA. Ludzie nie łapią się na certyfikat, który można kupić – ale na wiedzę i doświadczenie. A aby to posiąść, to trzeb poświęcić sporo czasu – więcej niż kilka godzin i 290 zł ….

  • Jak długo będzie ważny taki certyfikat? Co po ważnych updatach ? trzeba będzie go ponawiać … ?

  • Zalecamy jego odnawianie, jednak nie jest to wymagane. To pracodawca zadecyduje o tym, czy tak samo ważny będzie dla niego egzamin zdany 3 miesiące, czy rok wcześniej. Nawet po kilku ważnych aktualizacjach pod rząd, nie zmieniają się wszystkie zasady opublikowane dotychczas przez Google, a jednak w dużej mierze to ich będą dotyczyły pytania. Wierzymy w to, że osoby decydujące się podejść do egzaminu nie tylko będą bardziej zmotywowane do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności przygotowując się do egzaminu, ale także w późniejszym czasie nie spoczną na laurach.

    Na zakończenie podkreślamy, że o ostatecznym kształcie egzaminu, jak i zasadach dotyczących czasu obowiązywania certyfikatu, będą decydowały osoby i firmy docelowo zaangażowane w projekt.

  • Podajemy szczegóły na temat pory i miejsca egzaminu CEC in SEO:
    – data: 08.11.2014 (sobota), godz. 11:00-13:00;
    – miejsce: Centrum Konferencyjne ADGAR Plaza – ul. Postępu 17A, Warszawa;
    – egzaminy na obu poziomach odbywają się o tej samej porze, w tej samej sali – dokładna sala zostanie wskazana po wejściu do budynku.

    Jeszcze przez tydzień prowadzone są zapisy na egzamin.

  • Sebastian Miśniakiewicz

    Czy w końcu dowiemy się, co to znaczy OFICJALNE?

    Moim zdaniemw prowadza to w błąd, bo nieświadomi Klienci będą myśleć, że to pochodzi od Google.

    „Certyfikat CEC in SEO to oficjalne potwierdzenie kompetencji osoby, która profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych.”

    Szkoda, że mimo wielu uwag w tym zakresie i dyskusji prowadzonych m.in. na G+ organizatorzy zostawili ten przymiotnik – co moim zdaniem podważa wiarygodnośc takiego certyfikatu

  • CEC in SEO

    W żadnym miejscu nie sugerujemy powiązań z Google, natomiast obszerną odpowiedź na pytanie dotyczące tego sformułowania przekazaliśmy drogą mailową w dniu 4 listopada, czyli 2 dni przed powyższym komentarzem.

    Jeśli chodzi o zakres pytań, od początku kładliśmy nacisk na zakomunikowanie, że bazują one głównie na informacjach potwierdzonych przez Google m.in. we wskazówkach jakościowych oraz w artykułach pomocy Google (pomoc dla webmasterów oraz pomoc dla developerów), które stanowią bogate źródło informacji na ten temat. To oczywiście nie wszystkie, ale najważniejsze źródła wiedzy.

    Dzięki temu możemy zapewnić bezstronne oceny, które nie będą zależne od doświadczeń osób układających pytania i wskazujących poprawną odpowiedź.

    Niewykluczone, że w przyszłości, kiedy w organizację egzaminu zaangażujemy opiekunów merytorycznych, będą pewne odstępstwa od tej zasady. Wtedy jednak będzie znana pełna lista osób, które odpowiadają za poszczególne pytania. Aktualnie najważniejsze jest źródło informacji, na podstawie których pytania były układane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *