Powrót do szkoły to nie tylko pewnego rodzaju nowe otwarcie dla każdego dziecka, które wiąże się z wieloma emocjami, ale także spora dawka stresu (i wydatków) dla rodziców. Nic dziwnego, że w tym okresie powstaje sporo kampanii reklamowych i społecznych. Oto kreatywne reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego, które przykuły naszą uwagę!
1. Unicef Portugalia: Not Back To School
W swojej reklamie z okazji rozpoczęcia roku szkolnego z 2022 roku UNICEF przypomina, że nie każde dziecko ma możliwość powrotu do szkoły. Z danych wynika, że ponad 600 mln dzieci i młodzieży nie potrafi czytać i liczyć nawet na podstawowym poziomie. Pandemia tylko pogorszyła ten stan. Wiąże się to też ze zwiększonym ryzykiem przemocy domowej, przymusowej pracy czy małżeństw.
Kampania zatytułowana „Not Back To School” miała na celu zwrócenie uwagi na ten problem. Jednocześnie prowadzono zbiórki na lokalne programy edukacyjne. Za kreacje odpowiadała agencja reklamowa i-Brothers.
2. Biedronka i Akcja Menstruacja
Biedronka po raz kolejny wspiera Akcję Menstruację, która jest prowadzona w polskich szkołach. Tym razem bierze w niej udział 650 placówek edukacyjnych. W ramach akcji każda ze szkół otrzyma specjalne pudełka na środki higieniczne oraz roczny zapas produktów menstruacyjnych.
3. Walmart: The New Back To School
Dziecko wybierające do szkoły najdziwniejszy strój (z punktu widzenia rodzica), jaki ma w szafie. Znasz to? Jednak to, co może wydawać się niestosowne dorosłym, dla dzieci może być sposobem na zwiększenie pewności siebie w tak trudnym dniu, jakim jest pierwszy dzień w szkole. Dlaczego więc ich nie wesprzeć? 😉
4. Amazon: Back to School
Pamiętasz, gdy na każdej lekcji sprawdzano listę obecności? Jak widać, można to robić zupełnie inaczej. Na przykład tak jak w reklamie z okazji rozpoczęcia roku szkolnego dla Amazona, gdzie dzieci są wywoływane po zawodach, o jakich marzą. Amazon w kampanii z 2018 roku podkreśla, że nawet najbardziej abstrakcyjne marzenia dzieci są ważne. Bo kto by pomyślał, że ktoś chciałby zostać trenerem jednorożców? ❤️
5. Kleenex Someone Needs One | Price Chopper Back2School
Powrót do szkoły wiąże się zazwyczaj z emocjami: nie tylko pozytywnymi, ale również z tymi złymi, zwłaszcza gdy idziemy do niej po raz pierwszy. W takich sytuacjach dobrze jest mieć przy sobie kogoś, kto poda pomocną dłoń, nawet jeśli będzie to miała być dłoń z chusteczką do nosa. Oto krótka reklama z okazji rozpoczęcia roku szkolnego od Kleenex, która pomimo swojej prostoty i krótkiej formy doskonale wykorzystała marketing oparty na emocjach.
6. Plaza Vea: School Relief
W pewnym momencie wakacje mogą stać się dla rodziców dość męczące. Zwłaszcza gdy dzieci wpadają z nudów na coraz to nowe pomysły. I właśnie ten insight wykorzystała Plaza Vea w swoich spotach.
7. Back-To-School Essentials | Sandy Hook Promise
Na koniec warto przypomnieć szokującą kampanię społeczną przygotowaną w 2019 roku dla Sandy Hook Promise – organizacji non-profit, która została założona przez rodziny ofiar strzelaniny w szkole w Newtown, w której zginęło ponad dwadzieścia osób, w tym 20 dzieci w wieku 6 i 7 lat.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!