Jak co roku marki prześcigają się w pomysłach na kreatywne kampanie walentynkowe. Nie inaczej jest w tym roku. 🙂 Zobacz zestawienie TOP 10 reklam i postów walentynkowych, które różne firmy opublikowały w swoich mediach społecznościowych na święto zakochanych 2023!
1. Alternatywny pomysł na walentynkowy marketing – ZOO Łódź
Łódzkie ZOO wpadło na nietypowy pomysł osłodzenia święta zakochanych wszystkim tym, którzy mają złamane serce przez swoich ex partnerów. W dniach 7–14 lutego na Facebooku trwało wydarzenie, w trakcie którego można było… adoptować i nazwać imieniem swojego byłego / byłej karaczana madagaskarskiego, czyli niezbyt urodziwego owada, który stanowi pożywienie dla wielu zwierząt mieszkających w łódzkim ogrodzie zoologicznym. Dla żądnych prawdziwych emocji w grę wchodził również pakiet ze zdjęciem z momentu pożarcia. 😱
Według informacji zawartych na stronie wydarzenia, środki pozyskane z adopcji karaczanów madagaskarskich mają zostać przekazane na ochronę gatunków zagrożonych, które zamieszkują Orientarium w łódzkim ZOO.
2. McDonald’s i… nietypowa kampania walentynkowa
Dziś rano na facebookowym profilu McDonald’sa pojawił się post walentynkowy przypominający o tym, że to ostatni dzień na to, aby zjeść kanapkę Drwala z tegorocznej oferty. Tak więc jeśli szukasz swojej walentynki, może stać się nią flagowy zimowy produkt marki. 😉
3. Sprawny.marketing i walentynkowy filtr AR
Z kolei jeśli jeszcze nie masz swojej marketingowej walentynki, nic straconego! 😉 Możesz ją znaleźć dzięki naszemu filtrowi na Instagramie, ilovemkt Match. Znajdziesz go na naszym instagramowym koncie (w zakładce z filtrami). Możesz też użyć go z poziomu Stories, oglądając relacje innych. Dodatkowa dobra wiadomość: do wygrania jest wejściówka online na wybrany dzień konferencji I Love Marketing & Technology! ❤️
4. IKEA: test na dopasowanie w związku
Jak sprawdzić, czy związek przetrwa? Jak głosi stare przysłowie (i liczne memy w internecie): jeśli chcesz zweryfikować swoją relację z partnerem, złóżcie meble z IKEI we dwoje. Jeśli to przetrwacie – to miłość. 😉 I do tego insightu odwołuje się marka w swoim tegorocznym poście na walentynki.
5. Walentynkowe kartki od Netflixa
Tak jak w zeszłym roku, tak i na walentynki 2023 Netflix przygotował w swoich mediach społecznościowych serię „kartek” walentynkowych, które możesz przesłać bliskiej Ci osobie. Nasze serca skradła zwłaszcza ta z hasłem „Z Tobą podzielę się nawet pilotem do TV”, bowiem taka deklaracja wyraża więcej niż tysiąc romantycznych słów. 😀
6. Kartka miłosna dla marketera / marketerki od More Bananas
A jeśli Twój wybranek / wybranka należą do grona marketerów, na pewno docenią jedną z walentynek przygotowanych przez agencję More Bananas! 😍
7. Mobile Wikings Polska i kontynuacja ubiegłorocznej akcji „Połącz się ze sobą”
W ubiegłym roku Mobile Wikings zachęcało do powiedzenia czegoś ważnego sobie samemu. W tym celu można było zadzwonić pod specjalny numer i przekazać coś sobie z przyszłości (np. marzenie, wyznanie miłości czy żart). Nagranie miało zostać przechowane w Walentynkowej Kapsule Czasu – i tak się stało. Dziś uczestnicy zeszłorocznej akcji odbierają telefony od marki i odsłuchują głosowe przesyłki do samych siebie. Zdecydowanie ciekawy pomysł jeśli chodzi o kampanie walentynkowe marek. 🙂
8. Burger King i „Kolejka po miłość” w dzień zakochanych
Musisz pędzić po kwiaty dla swojej walentynki, ale złapał Cię głód? 🤔 Krakowski Burger King, który znajduje się przy ul. Szewskiej, spieszy na ratunek! W staniu w kolejce po kwiaty wyręczał oddelegowany przez markę asystent, aby klient w tym czasie mógł wpaść do restauracji i skorzystać z menu „Na poczekaniu”. Takie akcje promocyjne to my szanujemy! 😉
9. Poczta walentynkowa KFC
14 lutego o godzinie 14:14 na profilu KFC na Instagramie wystartowała poczta walentynkowa, którą poprowadzili Norbi i Bartek Kubicki z GenZie. Jak przekonują twórcy pomysłu, akcja miała nawiązywać do „Koncertów Życzeń”, które biły rekordy popularności w latach 90. ubiegłego wieku. Jak Ci się podoba taki typ reklamy na walentynki i przy okazji sentymentalny powrót do przeszłości w dzień zakochanych? 🤔
10. YOPE & Nieładnie i kremasutra
YOPE wraz z profilem Nieładnie przekonują, że najważniejsza miłość to ta… do siebie. Marka z okazji walentynek przygotowała konkurs: wystarczy nazwać jedną z pozycji kremasutry z ilustracji, aby mieć możliwość wygrania zestawu kosmetyków.
Daj znać, jak podobały Ci się reklamy na walentynki 2023! Może udało Ci się trafić na jakąś fajną akcję promocyjną? Jeśli tak, napisz nam o tym w komentarzu! A jeśli potrzebujesz jeszcze więcej inspiracji jeśli chodzi o walentynkowy marketing, zobacz nasze ulubione kampanie walentynkowe z 2022 i 2021 roku! ❤️
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!