Nowości z reklamy na LinkedInie za okres wrzesień-grudzień 2020
1. Nowy wygląd LinkedIna
Serwis nie poczekał do początków 2021 r. i nową wersję siebie postanowił zaprezentować użytkownikom już teraz. Ciekawym krokiem jest zastosowanie całkowicie nowej kolorystyki. Koniec z dominacją niebieskiego koloru na LinkedInie. Od dziś nawet nowości podkreślane są kolorem zielonym, a cały portal stał się bardziej jasny i przejrzysty.
2. LinkedIn Stories już w Polsce
Po wielu miesiącach testów LinkedIn Stories w końcu zawitały do Polski. I choć w tym momencie przypominają ubogiego krewnego analogicznej funkcji na Instagramie, użytkownicy zabrali się do ich testowania.
W tym momencie tworzenie Stories możliwe jest tylko w aplikacji mobilnej serwisu. Dostęp do tej funkcji znajdziesz zarówno w oknie tworzenia publikacji, jak i na samej górze aplikacji, po kliknięciu w ikonkę zdjęcia profilowego.
Co jeszcze warto wiedzieć o LinkedIn Stories?
- mogą przybrać formę grafik, zdjęć lub wideo (maksymalnie 20 sekund),
- „żyją” przez 24 godziny od momentu publikacji,
- Stories możesz wzbogacić o tekst z kolorowym tłem, oznaczenia osób oraz naklejki,
- na każdą relację możesz odpowiedzieć autorowi w wiadomości prywatnej,
- twórca ma uproszczony podgląd statystyk, które pokazują, ile osób i kto konkretnie wyświetlił jego relację.
Uwaga! Bardzo dobrą wiadomością jest to, że dostęp do LinkedIn Stories otrzymali nie tylko użytkownicy induwidualni, ale również strony firmowe!
3. A może newsletter?
Koniec z dominacją maili w obszarze newsletterów. Od teraz można je tworzyć również na LinkedInie! Wystarczy kliknąć w ikonkę artykułu w oknie tworzenia publikacji, a następnie w kilku krokach powołać do życia swój własny biuletyn i określić częstotliwość jego wydawania. Niewątpliwą zaletą newsletterów na LinkedInie są powiadomienia wysyłane automatycznie do wszystkich subskrybentów, co pozwala ominąć algorytmy działania serwisu. Dostęp do tej funkcji mają jednak tylko użytkownicy indywidualni. Przynajmniej na razie…
4. Koniec anonimowości reklamodawców
LinkedIn coraz mocniej stawia na reklamy w serwisie i chce do nich przekonać całą swoją społeczność. Nie bez powodu skrót do Menedżera kampanii pojawił się niedawno na głównym pasku serwisu. Portal należący do Microsoftu postanowił jednak pójść o krok dalej. Od tej pory wchodząc na company page danej firmy w serwisie, oprócz jej publikacji, możemy również podejrzeć reklamy, które stworzyła na LinkedInie. W końcu nic tak nie napędza do działania jak aktywność konkurencji.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres kwiecień-sierpień 2020
1. Nowa sekcja „Polecane”
Zapomnij o załącznikach do sekcji „O mnie”. Od teraz możesz się nimi podzielić w sekcji „Polecane”, która znajduje się poniżej. W jej ramach masz możliwość zaprezentowania pozostałym użytkownikom LinkedIna wybranych postów, linków do zewnętrznych stron, zdjęć czy dokumentów. Dzięki nim wzmocnisz swoją markę osobistą i uwiarygodnisz swoje działania.
rys.1 Każdy z załączników w sekcji „Polecane” może mieć swój opis, dzięki czemu odbiorca łatwiej zrozumie zaprezentowaną treść
2. Reklamy konwersacyjne
LinkedIn wprowadził opcję tworzenia reklam konwersacyjnych w formacie InMail (Message Ads). Dzięki temu możliwe jest wzbogacenie wiadomości, które trafiają do skrzynek użytkowników, o klikalne przyciski CTA zawierające wezwania do działania, takie jak:
- Odwiedź witrynę,
- Zapisz się na webinar,
- Zapisz się do newslettera,
- Zobacz case studies,
- Zapisz się na demo,
- Dowiedz się więcej itd.
Co najważniejsze, serwis umożliwia dodanie kilku przycisków do jednej wiadomości, dzięki czemu odbiorcy otrzymują więcej możliwości odpowiedzi, a sama reklama jest bardziej angażująca.
3. LinkedIn na… Spotify
To nie żart! LinkedIn zdecydował się na stworzenie własnych playlist na platformie Spotify. Są one podzielone tematycznie i już dziś można zdecydować się na przesłuchanie takich list, jak „Kobiety w pracy”, „Nigdy się poddawaj”, „Udoskonalaj i skup się”, „Szanse pukają do drzwi” i wiele innych. Nie wierzysz? Sprawdź!
4. LinkedIn serwisem newsowym? Tak!
LinkedIn chce być dla biznesu czymś więcej niż tylko portalem społecznościowym. Ma chrapkę na pozycję wiarygodnego medium newsowego. Nie dziwi zatem, że w czasach pandemii koronawirusa zdecydował się przygotowywać dla swoich użytkowników raport specjalny dotyczący COVID-19, opracowywany i stale aktualizowany przez redaktorów serwisu. Dostęp do niego można łatwo uzyskać, wchodząc w sekcję powiadomień w serwisie – raport znajduje się na samym szczycie.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres styczeń-marzec 2020
1. Sortowanie komentarzy
Po sortowaniu feedu na LinkedInie przyszedł czas na komentarze. Od teraz można wybrać, czy interesują nas najnowsze, czy najbardziej istotne komentarze – pochodzące w pierwszej kolejności od kontaktów 1. stopnia.
2. Integracja LinkedIn Page & Elevate
LinkedIn zdecydował się na integrację swoich dwóch narzędzi: stron firmowych oraz platformy Elevate, która do niedawna była płatna. Dzięki temu ma nadzieję na skupianie wokół marek na platformie nie tylko fanów, ale również pracowników, którzy są ich naturalnymi ambasadorami. Strony firmowe mają się wzbogacić o nowe funkcje do grudnia 2020 roku. Później Elevate przestanie funkcjonować jako samodzielna aplikacja.
3. Nowości na stronach firmowych
Na stronach firmowych można korzystać już z trzech nowych funkcji, które do tej pory pojawiały się i znikały z platformy. Pierwszą z nich jest możliwość wysyłania zaproszeń do polubienia stron, drugą jest opcja tworzenia relacji na żywo, zaś trzecią – możliwość publikowania i komentowania treści zarówno jako strona firmowa, jak i użytkownik LinkedIna.
4. 675 milionów użytkowników LinkedIna
LinkedIn rośnie w siłę! Pod koniec ubiegłego roku liczba użytkowników oscylowała wokół 660 mln. Dziś jest ich 675 mln. W dodatku Microsoft – właściciel platformy – zaobserwował rekordowy wzrost zaangażowania w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2019 roku.
5. Zmiana na stanowisku CEO
Po 11 latach pełnienia funkcji CEO LinkedIna, Jeff Weiner zdecydował się odejść ze stanowiska. Tym samym stery platformy objął Ryan Roslansky, który do tej pory był starszym wiceprezesem ds. produktu. Weiner nie opuszcza jednak całkowicie LinkedIna – pod jego skrzydłami znajdzie się teraz dział odpowiedzialny za walkę z nierównościami gospodarczymi na świecie.
6. Nowe formy celebracji współpracy
Po Kudosach na LinkedInie przyszedł czas na powitania nowych członków zespołu na platformie. By skorzystać z tej opcji, należy wejść w okienko tworzenia posta, a następnie wybrać ikonkę „Welcome a teammate”. Następnie trzeba dodać zdjęcie, kilka słów od siebie oraz oznaczyć zainteresowanych tematem. Gotowe!
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres październik-grudzień 2019
1. Znamy Top Company Pages na LinkedInie
LinkedIn opublikował listę „Top 10 Company Pages 2019”. Na wyróżnienie zasłużyły: Teleperformance, Hays, Deloitte, Cvent, Hotmart, Jabil, Cognixia, Aurecon, Philips, Jacobs. Na blogu serwisu znaleźć można nie tylko listę zwycięzców, ale również uzasadnienie ich wyboru. W końcu, jak się uczyć, to od najlepszych 😉
2. O tym się mówi
LinkedIn ogłosił również listę 10 tematów, które najbardziej angażują użytkowników serwisu. Na pierwszym miejscu znalazła się technologia, a na drugim zarządzanie. Podium zamyka nauka.
Oprócz tego pojawiła się lista 10 tematów, które najszybciej „rosną” na LinkedInie. Jak widać, nie zabrakło na niej tematów związanych z szeroko pojętą kulturą 😉
3. Nowy format LinkedIn Daily Rundown
LinkedIn Daily Rundown wkroczyło do powiadomień w serwisie. Od dziś informacje o najważniejszych tematach ze świata pojawią się również w tej sekcji serwisu.
Ponadto użytkownicy mogą jeszcze łatwiej poruszać się pomiędzy poszczególnymi newsami i angażować się bardziej w te, które ich najmocniej zainteresowały.
4. Wydarzenia na LinkedIn
Funkcja tworzenia wydarzeń na LinkedInie została już udostępniona globalnie. Ciekawą opcją jest możliwość zapraszania na nie użytkowników serwisu, którzy spełniają określone kryteria – np. piastują konkretne stanowiska zawodowe lub pochodzą z wybranej lokalizacji.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres lipiec-wrzesień 2019
1. Cele reklamowe na LinkedInie
LinkedIn śladem Facebooka wprowadził w swoich kampaniach cele.
Do wyboru masz:
- świadomość marki,
- odwiedziny witryny,
- interakcje,
- wyświetlenia wideo,
- generowanie leadów,
- konwersje witryny,
- zdobywanie kandydatów do pracy.
Warto zauważyć, że podział ten jest spójny z lejkiem sprzedażowym w social mediach.
2. LinkedIn Live staje się faktem
LinkedIn Live wkracza na salony. Teraz dostępny jest tylko i wyłącznie dla użytkowników, którzy aplikowali o możliwość przetestowania tej funkcji. Dodatkowo, LinkedIn zastrzega sobie, że testerzy muszą uruchomić pierwszy live maksymalnie w ciągu 30 dni od uzyskania dla niego zielonego światła. Podobnie jak w przypadku innych serwisów, każdy użytkownik dostanie powiadomienie o fakcie nadawania transmisji na żywo przez członka jego sieci kontaktów.
3. LinkedIn ujawnia działanie swojego algorytmu
Oczywiście częściowo! Z bloga serwisu wynika, że na stronie głównej każdego użytkownika mają szanse pojawić się m.in.:
- treści związane z obserwowanymi hashtagami,
- najlepsze treści pochodzące z grup, których się jest członkiem,
- najczęściej komentowane i najświeższe (pod względem czasu publikacji) posty, pochodzące z sieci kontaktów.
Więcej o działaniu algorytmu możesz przeczytać w Newsroomie LinkedIna.
4. Więcej statystyk wideo
Z wewnętrznych badań LinkedIna wynika, że posty i reklamy wideo per-formują najlepiej. W związku z tym serwis umożliwi dostęp do większej niż do tej pory liczby statystyk dzięki integracji z Moat Analytics. Ta współpraca pozwoli marketerom na:
- mierzenie skuteczności reklam wideo na LinkedInie;
- określanie, który przekaz najlepiej trafia do klientów;
- zarządzanie danymi dla wielu kampanii w ramach jednej platformy;
- uproszczenie wyglądu raportów.
5. Nowy format postów na LinkedInie
Przy postach na LinkedInie (na razie tylko w aplikacji) pojawiła się nowa opcja: „Find an expert”. Dzięki niej użytkownicy LinkedIn będą mogli sprecyzować, jakiego eksperta poszukują. Można wybrać ogólną kategorię oraz ją doprecyzować: zawężając do konkretnego tematu lub regionu. To świetne rozwiązanie, które ułatwi komunikację pomiędzy zleceniodawcami oraz freelancerami, którzy już od jakiegoś czasu mogą na swoich profilach osobowych definiować usługi, jakie świadczą.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres kwiecień-czerwiec 2019
1. Reklamowa transparentność
LinkedIn postanowił pójść w ślady Facebooka i wprowadzić transparentność reklamową na stronach firmowych. Oznacza to, że już wkrótce w zakładce „Reklamy” na LinkedIn Pages będzie można zobaczyć wszystkie kampanie, które prowadziła dana marka w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
2. Reakcje na LinkedInie!
Największy portal społecznościowy dla profesjonalistów wprowadził nową formę zaangażowania w serwisie – reakcje. W przeciwieństwie do Facebooka, na LinkedInie brakuje tych o negatywnym wydźwięku. Serwis nie przedstawił oficjalnego stanowiska na temat wpływu poszczególnych reakcji na algorytm wyświetlania treści. Można jednak z dużym prawdopodobieństwem założyć, iż każda reakcja, oprócz tradycyjnego polecenia, pozytywnie wpłynie na liczbę wyświetleń danego contentu na tablicach innych użytkowników.
3. Zaproszenia do obserwowania stron firmowych
Od maja administratorzy stron firmowych będą mieli możliwość zapraszania swoich kontaktów do prowadzonych przez siebie profili biznesowych. LinkedIn ogłosił informację na ten temat w opublikowanym niedawno poradniku dla małych biznesów.
4. Nowości w sekcji z ofertami pracy
Poszukujący pracy za pośrednictwem LinkedIna mogą skorzystać z funkcji alertów. W jej ramach informacje o nowych ofertach pracy mogą spływać codziennie lub raz w tygodniu na e-maila lub w strumieniu powiadomień danego użytkownika.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres styczeń–marzec 2019
1. Nadchodzi LinkedIn Stories
Serwis potwierdza, że trwają testy narzędzia, które służy do publikowania krótkich i znikających po tygodniu treści wewnątrz platformy. Ze Stories docelowo mają korzystać wszyscy użytkownicy LinkedIn, ale w pierwszej fazie pod nazwą Student Voices mogą czerpać z jej potencjału jedynie studenci amerykańskich uniwersytetów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Stories w wydaniu LinkedIna mają przybrać postać jedynie materiałów wideo, a nie zdjęć.
2. Koniec z Company Pages
Platforma niedawno pożegnała poczciwe Company Pages i powitała… LinkedIn Pages, czyli nowe wydanie stron firmowych. Najważniejszą z wprowadzonych zmian jest możliwość zarządzania treściami firmowymi i angażowania się w dyskusje z poziomu aplikacji mobilnych. Pojawiła się też możliwość segmentacji postów wybranym grupom użytkowników (np. pracownikom firmy lub followersom).
3. Content Sugesstions
Do Polski wkracza właśnie wirtualny pomocnik dla administratorów stron firmowych, którego zadaniem jest sugerowanie treści, które mogą zainteresować audytorium danego LinkedIn Page. Content Sugesstions jest narzędziem opartym o sztuczną inteligencję, które analizuje statystyki, odbiorców oraz aktualne trendy w branżowych treściach.
4. Nowości w postach
Już nie tylko zdjęcia czy krótkie (do 10 minut) materiały wideo mogą być dodawane do postów na LinkedIn. Od teraz swoje aktualizacje można wzbogacać również o dokumenty PDF, Word czy też Power Point. Istnieje prawdopodobieństwo, że przez pewien okres, w którym jest to jeszcze swoista nowość, algorytm będzie faworyzował wyżej wymienione treści na tablicach użytkowników.
5. Pracownicy firmy pod lupą
LinkedIn wzbogacił swoje strony firmowe o ciekawe dane dotyczące pracowników danych przedsiębiorstw. Od teraz będzie można sprawdzić nie tylko, kto pracuje w konkretnym przedsiębiorstwie, ale również, jaką pełni funkcję czy jakie ukończył studia.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres październik–grudzień 2018
1. Automatyczne licytacje dla Sponsorowanych Treści
LinkedIn stara się podążać z duchem czasów. W związku z tym dla Sponsorowanych Treści w serwisie wprowadził znaną już z innych serwisów możliwość automatycznego licytowania stawek reklamowych. Oznacza to, że dzięki zastosowaniu zaawansowanej kombinacji algorytmów i uczenia maszynowego, system reklamowy LinkedIna sam dobierze najlepszą stawkę w ramach danej kampanii. Portal twierdzi, że w testowej fazie tego rozwiązania użytkownicy stwierdzili spadek kosztów reklamy nawet o 30%. Warto więc wypróbować automatyczne licytacje i przekonać się, czy faktycznie pozwalają na znaczące oszczędności i bardziej efektywne wykorzystanie budżetu.
2. Nowe narzędzia w sekcji z ofertami pracy na LinkedIn
LinkedIn od początków swojej działalności bardzo mocno stawia na możliwość realizacji celów rekrutacyjnych wewnątrz swojej platformy. Ostatnio wdrożył dwa nowe rozwiązania, które mają usprawnić proces docierania do najbardziej adekwatnych i spełniających oczekiwania ofert pracy. Pod nagłówkiem oferty pracy od teraz widoczne są najważniejsze informacje na jej temat, takie jak: liczba aplikujących kandydatów, wielkość firmy, osoby z sieci, które pracują w danym przedsiębiorstwie oraz osoby, które mogą polecić użytkownika do pracy na danym stanowisku.
3. Top 10 stron firmowych na LinkedIn
LinkedIn ogłosił listę Top 10 stron firmowych w 2018 roku. Wśród laureatów znaleźli się także zwycięzcy z zeszłorocznego rankingu. Zdaniem serwisu warto obserwować następujące strony firmowe i czerpać z nich inspiracje:
1. Hays
2. Schneider Electric
3. PTC
4. Teleperformance
5. Cvent
6. Biesse Group
7. Deloitte (Ameryka Północna)
8. Cognixia
9. Michael Page
10. EY.
4. LinkedIn stawia na Grupy
LinkedIn zrozumiał, że siła tkwi w budowaniu społeczności. W związku z tym postanowił ponownie zintegrować grupy z główną aplikacją, dzięki czemu nie będą już stanowić w pełni odseparowanego doświadczenia na portalu. LinkedIn planuje podkreślać najciekawsze rozmowy toczące się w grupach i pokazywać je w głównym feedzie ich członków. Wątki grupowe znajdą też swoje miejsce w sekcji powiadomień w serwisie. Dodatkowo administratorzy grup uzyskają możliwość przypinania najważniejszych elementów na szczyt grupowego kanału.
5. Praktyczna nowość w sekcji Doświadczenie
LinkedIn coraz częściej słucha użytkowników i tworzy rozwiązania skrojone na miarę ich potrzeb! Tym razem zabrał się za sekcję z Doświadczeniem. Od teraz na profilu osobowym będzie można wyróżnić poszczególne szczeble kariery w ramach jednej pracy. Odbywać się to będzie w sposób automatyczny: nowy format sam wykryje zmiany stanowisk w tej samej organizacji i stworzy z nich listę.
6. GIFy w wiadomościach prywatnych
Od teraz wiadomości prywatne na LinkedIn można wzbogacać o GIFy. Podobnie jak na Facebooku czy Twitterze dostępna jest wewnętrzna wyszukiwarka tego typu contentu, która pozwoli dobrać najlepszy GIF pod wybrane słowa kluczowe.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres lipiec–wrzesień 2018
1. To jest HOT na LinkedInie
LinkedIn co roku tworzy listę tematów, które są najpopularniejsze w serwisie. Platforma sugeruje, że aby osiągnąć sukces, należy publikować treści związane z:
- przywództwem,
- zarządzaniem,
- sprzedażą,
- start-upami,
- wywiadami,
- finansami,
- rekrutacją,
- marketingiem,
- strategią,
- sztuczną inteligencją ,
- networkingiem.
Optymalna liczba postów na profilu osobowym tygodniowo wynosi od 2 do 3. Najlepiej jest publikować w tygodniu pracy: od poniedziałku do czwartku. Wyjątek stanowią treści rekrutacyjne, które śmiało można dystrybuować także w piątki oraz w weekendy.
2. Hashtagi na LinkedInie
Na LinkedInie pojawiła się możliwość dodawania klikalnych hashtagów do każdego posta. Co więcej – serwis w okienku tworzenia aktualności sam sugeruje hashtagi, o które warto wzbogacić swoją wypowiedź. Dodatkowo platforma wdrożyła możliwość obserwowania wybranych hashtagów i stworzyła do nich szybki dostęp – w lewej kolumnie na stronie głównej serwisu.
3. Wideo wkracza na strony firmowe!
Użytkownicy LinkedIna 20 razy częściej udostępniają treści wideo niż jakąkolwiek inną formę contentu. Nie dziwi zatem, że opcja dodawania natywnych filmów wkrótce po profilach osobowych pojawiła się również na Company Pages. W dodatku została wzbogacona o możliwość sponsorowania przez profile firmowe.
4. How you match – czyli nowa funkcja dla szukających pracy
Dobra wiadomość dla poszukujących pracy za pośrednictwem LinkedIna! Od teraz wchodząc na stronę ogłoszenia o pracę w serwisie, będzie można skorzystać z przycisku „How you match”. Po kliknięciu na niego ukazuje się lista kontrolna określająca, w jaki sposób czynniki takie jak: poziom wykształcenia, umiejętności, doświadczenie i aktualne stanowisko pracy pokrywają się z tym, czego szuka pracodawca.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres kwiecień–czerwiec 2018
1. LinkedIn wśród najlepszych aplikacji w Google Play!
Google opublikował listę Android Excellence, obejmującą aplikacje i gry najlepiej dostosowane do systemu Android i dostępne w Google Play. Wśród nich znalazła się coraz popularniejsza aplikacja LinkedIn – obowiązkowa dla wszystkich, którzy myślą na poważnie o budowaniu marki (firmowej i personalnej) w tym serwisie.
2. Wymiary grafik na LinkedInie
LinkedIn charakteryzuje się specyficznymi preferowanymi wymiarami grafik. Należy je poznać, by tworzyć lepiej dopasowane treści, które będą prezentować się profesjonalnie na platformie.
- Zdjęcie profilowe: 400 × 400 px.
- Logo firmowe: 130 × 130 px.
- Zdjęcie w tle: 1584 × 396 px.
- Posty ze zdjęciem: 520 × 320 px.
Uwaga! Od niedawna można dodać do 9 zdjęć do pojedynczego posta.
3. LinkedIn coraz mocniej stawia na wideo
Po udostępnieniu na profilach osobowych na LinkedInie możliwości publikowania natywnego wideo do 10 minut przyszedł czas na treści sponsorowane i strony firmowe. Dzięki temu tzw. company pages zyskają szansę na zwiększenie swoich zasięgów organicznych i większe angażowanie budowanych wokół siebie społeczności. Wideo pojawi się również w postaci formatu reklamowego (w ramach sponsorowanej treści).
4. Filtry i efekty tekstowe na LinkedInie
W celu przyciągnięcia większej liczby twórców wideo na platformę LinkedIn wprowadza filtry wideo i efekty tekstowe, które można dodać do swoich filmów tuż przed ich udostępnieniem. Póki co dostępne są zaledwie 3 filtry i 3 style tekstowe, jednak największy serwis profesjonalny na świecie nie zamierza na tym poprzestać.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres styczeń–marzec 2018
1. Trending skills
LinkedIn wprowadza nowe narzędzie, które będzie rekomendować umiejętności, które powinno się rozważyć na swoim profilu, bazując na tzw. trending skills, czyli umiejętnościach, które mają osoby na podobnych stanowiskach lub z bliźniaczą ścieżką kariery.
2. Doradztwo zawodowe
Po etapie testów LinkedIn zdecydował się na wdrożenie profesjonalnego mentoringu zawodowego dla użytkowników platformy. Opcja „Doradztwo zawodowe” pozwala na określenie preferencji dotyczących rodzaju porady, którą użytkownik chce przekazać lub otrzymywać. Następnie, bazując m.in. na zdefiniowanych specyfikacjach i podanych zainteresowaniach, LinkedIn poleci członków, z którymi należy się skontaktować. Aktualnie opcja ta jest dostępna w USA, Wielkiej Brytanii, Indiach oraz w Australii, lecz w ciągu kilku miesięcy ma być też widoczna w pozostałych regionach.
3. Inteligentne odpowiedzi
LinkedIn chce ulepszyć doświadczenie związane z wiadomościami prywatnymi. W tym celu uruchomił tzw. inteligentne odpowiedzi. Funkcja ta polega na wyświetleniu w oknie wiadomości sugerowanych odpowiedzi, dopasowanych do treści, które napisał inny użytkownik. Dzięki temu użytkownicy mają oszczędzać swój cenny czas i chętniej prowadzić prywatne konwersacje.
4. Lead Gen Forms
LinkedIn w kwietniu zachwycił reklamodawców, wprowadzając tzw. lead gen forms, czyli narzędzie umożliwiające pozyskiwanie leadów. Teraz wzbogaca je o trzy nowe funkcje: lead gen forms dla wiadomości sponsorowanych InMail, niestandardowe pytania oraz lead gen dla reklam dynamicznych. Nowości mają na celu zwiększenie współczynnika konwersji i zdobycie większej liczby potencjalnych klientów.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres październik–grudzień 2017
1. Wideo na LinkedInie
LinkedIn obudził się z długiego, zimowego snu i jako jeden z ostatnich portali społecznościowych wprowadził możliwość dodawania natywnych materiałów wideo zarówno z poziomu strony WWW, jak i aplikacji mobilnej. Każdy materiał wideo odtwarzany jest domyślnie z włączonym dźwiękiem, a czas jego trwania to maksymalnie 10 min. Portal zaznacza jednak, że najbardziej efektywne są krótkie formy: od 30 sekund do 5 minut. Ikonka kamery, czyli przycisk umożliwiający załadowanie wideo bezpośrednio na WWW lub w aplikacji, znajduje się przy oknie tworzenia nowego postu.
2. Aktywne statusy
W sierpniu LinkedIn wzbogacił sekcję wiadomości prywatnych o alert aktywnego statusu. Funkcja ta pozwala pokazać sieci kontaktów, kiedy dany użytkownik jest online i czy jest to obecność z poziomu desktopa, czy też z poziomu mobile. Aktywne statusy można włączyć lub wyłączyć z poziomu ustawień profilu w sekcji związanej z prywatnością.
3. Gratka dla posiadaczy strony WWW
LinkedIn wprowadził nową funkcję analityczną, zwaną Website Demographics, która jest odpowiednikiem facebookowego piksela. Powala ona sprawdzić, jaki typ specjalistów odwiedzał naszą stronę WWW, by w przyszłości lepiej dopasować na niej content i ofertę. Aby skorzystać z dobrodziejstw Website Demographics, należy pobrać linijkę kodu od LinkedInu i wkleić ją na swojej stronie internetowej.
4. Wiele zdjęć do jednego posta
Użytkownicy iOS otrzymali już od LinkedIn możliwość dodawania wielu zdjęć do pojedynczego posta. Funkcja ta znana jest już z Facebooka, Twittera, a od niedawna również z Instagrama. Wkrótce udostępniona zostanie także na desktopy oraz dla użytkowników Androida. Dzięki niej możliwe będzie np. pełne relacjonowanie konferencji branżowych oraz premier nowych produktów.
5. Artykuły na LinkedIn Pulse widoczne bez logowania
Autorzy artykułów na wewnętrznej platformie blogowej LinkedIna (Pulse) mogą odetchnąć z ulgą. Od tej pory, udostępniając swój artykuł w innych mediach społecznościowych, mogą liczyć na ruch także tam. Wcześniej możliwość czytania artykułów na platformie dostępna była tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres lipiec–wrzesień 2017
1. Nowe funkcje w powiadomieniach
Sekcja powiadomień na LinkedInie jakiś czas temu została wzbogacona o nowe funkcje – powiadomienia o awansach w pracy, urodzinach, nowych potwierdzeniach umiejętności itd., które mają na celu zachęcenie użytkowników do wchodzenia w bezpośrednie interakcje wewnątrz platformy – także poprzez wysyłanie wiadomości prywatnych z gratulacjami i podziękowaniami. W sekcji tej pojawiły się również informacje o zasięgach własnych postów oraz propozycje ofert pracy, którymi dany użytkownik może być zainteresowany.
2. Jakie treści zdobywają największe zaangażowanie?
LinkedIn zebrał feedback od ponad 9000 użytkowników platformy i dowiedział się, co zachęca ich do zaangażowania się w treść, którą dostrzegli w serwisie. Do pięciu najważniejszych powodów zaliczyć można: wartość edukacyjną lub informacyjną treści (62%), istotność treści dla danego użytkownika (61%), zgodność treści z aktualnymi trendami (48%), inspirujący aspekt treści (40%) oraz to, że dana treść pomaga w rozwoju umiejętności (38%).
3. Nowe funkcje LinkedIna
LinkedIn niedawno nie tylko zmienił wygląd, ale również wzbogacił się o nowe funkcje. Zmianom uległ m.in. widok Post-level Audience Insights z poziomu desktopu. Oprócz danych o tym, kto patrzy na aktualizacje danego użytkownika i skąd pochodzi, widoczne są również informacje na temat rekomendowanych treści do udostępniania na bazie każdego wpisu. Ta wiedza może pomóc w tworzeniu jeszcze ciekawszych i angażujących treści dla grupy docelowej.
4. Nowe opcje w komentarzach
LinkedIn wprowadził możliwość dodawania zdjęć i grafik w komentarzach pod postami. Dzięki temu użytkownicy platformy mają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń w jeszcze ciekawszy i bardziej angażujący sposób.
Nowości z reklamy na LinkedInie za okres kwiecień–czerwiec 2017
1. Nowy design
LinkedIn wprowadził nowy wygląd strony głównej i profili.Wszystkie najważniejsze elementy witryny zostały odświeżone i dostosowane do wersji mobilnej serwisu, a strona główna pod kątem wizualnym przypomina tę znaną z Facebooka. Znaczące zmiany wdrożono w obszarze wyszukiwarki. Zniknęła opcja zaawansowanego wyszukiwania, pojawiły się nowe kryteria wyszukiwania, a część funkcji przeniesiono do wersji premium serwisu.
2. Wprowadzenie formatu lead gen forms
LinkedIn wdraża format reklamowy lead gen forms. Kiedy użytkownicy klikną reklamę, przejdą do formularza automatycznie wypełnionego danymi pochodzącymi z ich profili i po ich potwierdzeniu otrzymają promowaną treść. Ta niezwykle przydatna do generowania leadów funkcja ułatwi pozyskanie danych prawie 500 milionów specjalistów zgromadzonych w serwisie.
3. Oznaczanie poprzez hashtagi
Od kilku tygodni na LinkedInie działa oznaczanie treści za pomocą hashtagów, użyteczne zwłaszcza podczas wyszukiwania powiązanych tematycznie treści.
4. Uruchomienie engagement insights
LinkedIn połączył siły z DataSift i wspólnie uruchomili engagement insights – funkcja ta pozwala m.in. odkrywać nowych potencjalnych klientów oraz sprawdzić, jaki rodzaj contentu działa na odbiorców najlepiej. Daje to duże możliwości marketerom i ułatwia precyzyjne targetowanie reklam.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
ynPjNWIDztuEVw