Od jakiegoś czasu specjaliści Facebook Ads mogą zauważyć w panelu reklamowym nową opcję. Oczywiście mowa tutaj o materiałach Advantage. Według Meta, opcja ta została zaprojektowania w celu usprawnienia sprawdzonych procesów reklamowych poprzez przestrzeganie zalecanych ustawień. Jak to wygląda w rzeczywistości i co na to marketerzy? W tym artykule przybliżę, na czym to konkretnie polega Meta Advantage i kto może z tego skorzystać.
Co to jest Meta Advantage?
Meta postanowiła zebrać wszystkie swoje produkty reklamowe i umieścić je w jednym rozwiązaniu, jakim jest Meta Advantage. Jest to zestaw narzędzi do automatyzacji reklam, który wykorzystuje technologię uczenia maszynowego platformy (eng. machine learning). Meta Advantage oferuje nowe możliwości tworzenia kampanii oraz kilka narzędzi optymalizacyjnych zaprojektowanych dla poziomów reklamy lub zestawu reklam.
Rozróżnia się dwa główne rodzaje modelu Advantage:
- Advantage odnosi się do poszczególnych funkcji, które współpracują z ręcznym konfigurowaniem kampanii.
- Advantage+ odnosi się do zautomatyzowanej konfiguracji kampanii lub automatyzacji całego etapu kampanii ręcznej.
Meta Advantage zostało ogłoszone przez zespół Meta w marcu tego roku. Niektóre z tych opcji są jeszcze niedostępne dla wszystkich użytkowników, ale na pewno niedługo pojawią się w panelu reklamowym każdego marketera.
Meta Advantage – co oznacza dla marketerów?
Jeśli jesteś specjalistą, który środowisko reklam Facebooka zna nie od dziś, to praktycznie nie będzie to dla Ciebie nic, co mogłoby Cię zaskoczyć. Meta zmieniła nazwy oraz dodała rozszerzenie do istniejących już narzędzi, do których marketerzy mają już dostęp w standardowym panelu Menedżera reklam.
Co uległo zmianie? Podczas tworzenia kampanii zauważysz inny (uproszczony) interfejs wyboru celów reklamowych. Przy dobieraniu grup odbiorców na pewno spotkasz się z „Lookalike Advantage” i „Targetowanie szczegółowe Advantage” (obecnie znane jako Rozszerzenie lookalike i Szczegółowe rozszerzenie kierowania).
Na poziomie kreacji również zobaczysz sporo nowinek. Między innymi opcję „Materiał reklamowy Advantage” (wcześniej znany jako materiały dynamiczne), dzięki któremu pozwolisz algorytmowi automatycznie dobierać kreacje, które najlepiej będą konwertowały z odbiorcami. Będąc w panelu reklamowym zauważysz, że np. w sekcji „Umiejscowienia” nie będzie już opcji „Automatyczne umiejscowienia” tylko „Umiejscowienia Advantage+ (zalecane)”.
Poniżej, w sekcji „Poszczególne narzędzia Meta Advantage” znajdziesz szczegółowy opis każdej z tych Facebookowych nowości.
Jakie są założenia tego rozwiązania?
- Optymalizacja, czyli dążenie do usprawnienia procesów związanych z reklamami;
- Personalizacja, czyli bardziej precyzyjne wyświetlanie reklam;
- Efektywność, czyli wykorzystywanie zasobów do tworzenia wyższych strategii.
Więc co tak naprawdę daje to Meta Advantage? Mówiąc krótko, to duże uproszczenie dla marketera na każdym poziomie. Meta miała na celu stworzenie narzędzi, które będą przystępne zarówno dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamami, jak i dla tych, którzy na tworzeniu reklam zdążyli zjeść zęby. Rezultat korzystania z tego rozwiązania ma być taki, że marketerzy będą podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące konfiguracji reklam, co wpłynie na ich wyniki.
Według badań przeprowadzonych przez Meta, ponad 77% reklamodawców, którzy testowali te narzędzia, zaoszczędziło nawet kilka godzin tygodniowo dzięki usprawnieniom tworzenia kampanii oraz optymalizacji wyświetlania reklam.
Meta Advantage ma być również odpowiedzią na wyzwania, jakie w 2021 r. postawił marketerom iOS 14.5, który zapoczątkował radykalne zmiany związane z prywatnością cyfrową oraz śledzeniem użytkowników. Ostatecznie nie jest to magicznym rozwiązaniem dla bieżących wyzwań związanych z prywatnością cyfrową, z którymi borykają się marketerzy. Jednak te narzędzia do automatyzacji i uczenia maszynowego mogą pomóc złagodzić niektóre specyficzne dla platformy problemy, pomagając marketerom poprawić wyniki i efektywniej wykorzystać czas.
Jak w praktyce może wyglądać walka Facebooka z ograniczeniami wystosowanymi przez Apple? Dzięki narzędziom Meta Advantage platforma będzie się uczyła i docierała do właściwych odbiorców, przez co w pewnym stopniu ułatwi nam, marketerom, pracę.
Poszczególne narzędzia Meta Advantage
Meta wystosowała kilka różnych narzędzi, mających na celu optymalizację obecnych działań na koncie reklamowym.
1 Targetowanie szczegółowe Advantage
Znasz tą opcję? Znajdziesz ją w Menedżerze reklam: „Utwórz kampanię” -> „Edytuj” -> „Zestaw reklam” -> „Szczegółowe opcje targetowania”. Na czym to polega? Klikając w tę opcję pozwalasz narzędziu wyświetlać reklamę osobom, które znajdują się poza zdefiniowaną grupą odbiorców (jeśli algorytm uzna, że wykonają one pożądaną akcję, np. wypełnią formularz).
Ta funkcja jest opcjonalna w przypadku większości celów reklamowych. Wyjątkiem są konwersje oraz zdarzenia w aplikacji celowane do grup podobnych odbiorców (lookalike audience). Wtedy nie da się wyłączyć tej funkcji.
Jak to działa? Jakiś czas temu Meta pochwaliła się wynikami wewnętrznego testu, który wykazał, że Advantage Detail Targeting doprowadziło do obniżenia mediany kosztu konwersji przyrostowej o 37% w porównaniu z zestawami reklam, które nie obsługują tego narzędzia.
Dlatego jeśli w swoich kampaniach często stosujesz wąsko zdefiniowane grupy odbiorców, warto przetestować szczegółowe kierowanie Advantage. Dzięki temu możesz obniżyć koszty przy jednoczesnym dotarciu do właściwych odbiorców.
2 Advantage Lookalike
Mechanizm działania grup podobnych odbiorców Advantage jest podobny jak targetowanie szczegółowe Advantage. Ta grupa może poprawić wyniki kampanii, umożliwiając systemowi wyświetlanie reklam osobom spoza zdefiniowanej grupy podobnych odbiorców, jeśli może to mieć pozytywny wpływ na wyniki.
Ta funkcja jest automatycznie włączana w przypadku nowych oraz powielonych kampanii i zestawów reklam oraz wersji roboczych z grupami podobnych odbiorców utworzonymi na podstawie grup niestandardowych odbiorców z urządzeń mobilnych, witryny lub listy klientów, które wykorzystują następujące optymalizacje i cele:
- optymalizacja pod kątem konwersji, wartości lub zdarzeń w aplikacji z wykorzystaniem celu Konwersje;
- optymalizacja pod kątem instalacji aplikacji z wykorzystaniem celu Instalacja aplikacji;
- optymalizacja pod kątem konwersacji z wykorzystaniem celu Wiadomości.
Opcja ta nie jest dostępna w przypadku innych celów.
3 Materiał reklamowy Advantage+
Materiał reklamowy Advantage+ to jedna z opcji, która może być jednocześnie zarówno złotym graalem, jak i kulą u nogi marketera. O co chodzi i dlaczego tak jest?
Materiał reklamowy Advantage+ umożliwia automatyczne tworzenie wariantów reklam, bazując na wejściowych materiałach reklamowych.
Ten zestaw optymalizacji może edytować kompozycję Twoich kreacji, przenosić teksty do różnych pól tekstowych i łączyć je ze sobą na różne sposoby. Może też nakładać filtry na Twoje obrazy i filmy lub dodawać szablony, by wyróżnić Twoje kreacje. To ostatecznie powoduje, że algorytm będzie wyświetlał materiały, na które z największym prawdopodobieństwem zareagują odbiorcy.
Tutaj przykład, jak może wyglądać taka reklama po zastosowaniu Advantage+:
UWAGA! Ta opcja ma również swoje minusy, o których przekonałam się na własnej skórze. Jeśli działasz na koncie, w ramach którego są reklamowane totalnie różne produkty, to po zaznaczeniu opcji Materiał reklamowy Advantage+ algorytm może wymieszać wszystkie teksty oraz grafiki, jakie znajdują się w aktywnych kampaniach, co grozi totalnym niedopasowaniem treści do kreacji. W efekcie Twoja reklama będzie wyświetlała się błędnie, a odbiorcy nie będą konwertowali.
4 Umiejscowienia Advantage+
Jeśli zazwyczaj w swoich kampaniach używasz automatycznych umiejscowień, to warto zapoznać się z nową opcją, jaką daje Advantage+.
Jest to też dobra opcja do przetestowania dla żółtodziobów marketingu oraz na nowych kontach reklamowych, dzięki czemu zbierzesz więcej wartościowych informacji na temat każdego z umiejscowień efektywnie wykorzystując przy tym budżet reklamowy.
5 Uproszczone cele kampanii Advantage+
Kolejna nowość, która już zdążyła zdobyć swoich fanów, jak i wrogów. Kampanie Advantage+ to nowy, „uproszczony” model kampanii Facebook Ads dla kampanii konwersji.
Zasadniczo są one łatwiejszym sposobem na konfigurowanie kampanii konwersji, zmniejszając ilość ręcznego wprowadzania danych oraz umożliwiając Facebookowi automatyczne wybieranie dostosowanych ustawień kampanii w Twoim imieniu.
W przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii konwersji na Facebook Ads kampania Advantage+ łączy etapy kampanii, zestawu reklam i tworzenia reklam w jeden połączony etap.
W ramach tej optymalizacji zostało usunięte ręczne wprowadzanie ustawień, takich jak strategia ustalania stawek i metody optymalizacji, jednocześnie zachęcając reklamodawców do korzystania z reklam dynamicznych.
Na chwilę obecną nie są one dostępne dla wszystkich reklamodawców, ale z biegiem czasu każdy marketer zobaczy takie powiadomienie u siebie w panelu reklamowym. Póki co kampanie Advantage+ nie zastępują jeszcze ręcznego (istniejącego) procesu tworzenia, ponieważ Facebook nadal pozwala wybrać preferencje.
Podsumowanie
Kampanie Advantage+ wprowadzają uproszczony („wszystko w jednym”) proces tworzenia kampanii, który był od dawna potrzebny w reklamach na Facebooku. Są świetnym wprowadzeniem dla mniej doświadczonych reklamodawców, którzy mogą chcieć przetestować środowisko reklam na Facebooku. Jednakże to rozwiązanie może nie być idealne dla wielu reklamodawców, którzy chcą mieć większy wkład w cały proces. A co Ty o tym sądzisz? Czy korzystasz już z opcji, jakie dostarcza Meta Advantage?
A jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak prowadzić skuteczny marketing na Facebooku, zapisz się na szkolenie Facebook Marketing + Ads lub Facebook PRO! ❤️
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!