Czy kiedykolwiek podczas pracy z Google Ads zdarzyło Ci się zauważyć automatycznie utworzone rozszerzenie linku do podstrony, które nie miało żadnego sensu? A może nagle zaczęły się wyświetlać przy Twoich reklamach wizytówki z lokalizacjami, które na pewno nie były ręcznie dodawane do konta? A może chcesz włączyć gwiazdki z opiniami przy reklamach, ale nie możesz znaleźć tego ustawienia w panelu?
Wszystkie te i kilka innych funkcji jest schowane w jednym miejscu w panelu, w którym znajdziesz automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads – porządnie ukrytym przed marketerami, którzy chcą zachować resztki kontroli nad stale dążącymi do automatyzacji reklamami.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Dynamic sitelink w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia linków do podstron
- Dynamic Callout w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia objaśnień
- Dynamic structured snippet w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia informacji
- Seller ratings w Google Ads – jak włączyć gwiazdki z opiniami przy reklamach
- Dynamic images w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia obrazów
- Automated locations w Google Ads – jak wyłączyć automatyczne pobieranie wizytówek
- Dynamic business names w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczną nazwę firmy
- Dynamic business logos w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne logo firmy
Uwaga! Jeżeli w tabeli komponentów / zasobów (dawniej: rozszerzeń) reklam znajdziesz rozszerzenie z takim źródłem – to znaczy, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że wszystkie ustawienia automatycznych zasobów są aktywowane – w związku z tym, że taka jest ich domyślna wartość.
Jak dostać się do ustawień automatycznych komponentów, czy też dynamicznych zasobów reklam i je wyłączyć?
Google niczego nie ułatwia. Najpierw należy wejść w „Reklamy i Komponenty”, i „Zasoby”, następnie odnaleźć trzy kropki w pionie nad prawym górnym rogiem tabeli (tak zwany przycisk „burger”) i kliknąć w „Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”:
Następnie należy powtórzyć czynność na stronie automatycznych komponentów, ponownie klikając w burgera i w „Ustawienia zaawansowane”:
Z tego poziomu, można już dowolnie zarządzać ustawieniami poniższych automatycznych komponentów:
Mam nadzieję, że ten krótki przewodnik poprawił jakość Twojej pracy i pomógł w sprawniejszym zarządzaniu zasobami konta! 🙂 Sprawdź też inne nasze poradniki:
- 6 sposobów na skuteczne teksty reklamowe w Google Ads
- Kampania DSA w Google Ads – co to jest i jak ją efektywnie prowadzić?
- Tworzenie skutecznych sygnałów odbiorców z niestandardowymi segmentami
- Konwersje Google Ads – co warto mierzyć?
A jeszcze więcej na temat tego, jak tworzyć reklamy w Google Ads, dowiesz się na naszym szkoleniu z Google Ads, które poprowadzi Łukasz Chwiszczuk!
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!