Każdy marzy o zdominowaniu wyników wyszukiwania. Pomimo powszechnej opinii, pozycja na drugiej stronie wyników wyszukiwania nie oznacza, że nie publikujesz treści, które służą czytelnikowi. Czasami oznacza to po prostu, że w branży panuje duża konkurencja i jest najzwyczajniej niemożliwe, żeby przechytrzyć rywali. Co wtedy zrobić? Stworzyliśmy listę technik SEO, które przy odrobinie większego wysiłku przyniosą rezultaty, na jakie od dawna czekałeś.
1. Martwy Link na Wikipedii – tajemna kopalnia Link Buildingu
Wikipedia jest jednym z najbardziej zaufanych źródeł w Internecie, jeśli chodzi o dostarczanie bezstronnych i obiektywnych informacji swoim czytelnikom. Każdy jest zainteresowany pozyskaniem stamtąd linku, ponieważ autorytet strony jest niezwykle wysoki. Z tego też powodu promowanie siebie poprzez Wikipedię nie jest takie łatwe.
Jest jednak jeden sposób, którego można użyć do połączenia marki ze stroną Wiki – można szukać możliwość do zamieszczania linków w nieistniejących już źródłach w jej artykułach. Nie trudno jest znaleźć niedziałający link, ponieważ istnieje do tego dedykowana strona.
Po odnalezieniu linków, które stanowiły źródła w artykułach na Wikipedii dotyczących wybranej branży, nie wystarczy, że byle co napiszesz w nadziei, że zastąpisz pierwotne źródło. Redaktorzy, których zadaniem jest dostarczanie możliwie jak najwyższej jakości informacji, zrobią wszystko, aby upewnić się, że artykuł, który napisałeś, jest przynajmniej tak dobry, jak poprzedni.
Teraz pozostaje pytanie, jak możesz zobaczyć, że link jest martwy lub strona nie działa? Rozwiązaniem tego problemu jest The Wayback Machine. Umieszczenie tam adresu URL do poprzedniego źródła Wikipedii pozwoli na przeszukiwanie historii linków i zobaczenie, jak wcześniej ona wyglądała.
Wtedy dowiesz się, co redaktorzy uważają za treści warte uwagi, które mogą być wymienione jako źródło w ich artykułach – i to się liczy. Pozostaje tylko zreplikować je na swojej stronie internetowej, poruszając ten temat i postarać się, aby treści były jeszcze dokładniejsze i bardziej przydatne dla odbiorcy. Prześlij swój artykuł i czekaj.
Chociaż wskaźnik odpowiedzi nie wynosi dokładnie 100%, może wynieść on do 50%, a jeśli wypełnisz wszystkie dokumenty poprawnie (i jeśli Twoja strona internetowa nie krzyczy „SPAM”), jest szansa, że Twój artykuł zostanie zaakceptowany.
[Tweet „Chcesz zdobyć linki z #Wikipedia? Zamieszczaj je w nieistniejących już źródłach w artykułach”]
2. Zwiększ ruch na stronie, używając techniki pozycjonowania na synonimy
Frazy wpisywane w wyszukiwarkę mają duże znaczenie, jeśli chodzi o wyświetlane wyniki. Jest to spowodowane tym, że odkąd pojawił Koliber (aktualizacja algorytmów Google), wiemy na pewno, że wyszukiwarka bardzo stara się dopasować odpowiedzi kontekstowo do zapytania, aby lepiej zrozumieć intencje kryjące się za wyszukiwaniem. Co więcej, wprowadzając wyszukiwanie konwersacyjne, Google stara się dostarczyć odpowiedzi, które są dokładne i trafione.
Fenomen ten można wyjaśnić następująco: za każdym razem, kiedy szukamy wyrażenia, wyszukiwarka zrozumie, że za tym stoi jakaś potrzeba i spróbuje odpowiedzieć na dane zapytanie, zamiast podążać za nim słowo w słowo. Częściowe synonimy także świetnie się sprawdzają.
Na przykład, jeśli szukamy frazy „specjalista SEO”, wśród pierwszych wyników na pierwszej stronie znajdziemy: „ekspert SEO”, „usługi SEO”, „pozycjonowanie stron”, jako że te wyrażenia nie odbiegają bardzo od wpisanej frazy.
Dodatkowo to, co stanowi synonim, jest w tym wypadku płynne – nie odnosi się idealnie do leksykalnej definicji tego słowa, jakiej uczono nas w szkole, ale raczej kontekstowego, szerszego znaczenia. Wielokrotnie będzie skojarzeniem, które mamy, logiczną ścieżką myślową, którą podążamy, stąd biorą się różnice w znaczeniu na zrzucie ekranu powyżej.
[Tweet „Zwiększ ruch na stronie, używając techniki pozycjonowania na synonimy”]
3. Nieaktywne linki konkurencji potraktuj jako punkt odniesienia
Nawet najbardziej popularne i autorytatywne źródła w sieci walczą z problemem wygasłych linków. Tworzenie przekierowań lub naprawianie ich jest jednym z rozwiązań, jeśli jesteś administratorem strony. Do tej kwestii można też podejść z innej strony.
Z konkurencyjnego punktu widzenia, jeśli konkurencyjna dla nas firma ma wygasłe linki, nie ma powodu, dla którego miałbyś nie obrócić sytuacji na swoją korzyść.
Po odnalezieniu takich wygasłych linków, możesz je eksportować i zobaczyć, które najbardziej pasują do profilu Twojej strony. Oczywiście kusi, żeby skopiować treści którejkolwiek ze stron, która ma 100 tysięcy linków i 5000 witryn odsyłających. Wyzwaniem jednak jest stworzenie czegoś lepszego, głębszego, ale równie istotnego.
Po zapisaniu wygasłych stron, które są najczęściej linkowane, możesz uruchomić oddzielną analizę przy użyciu Site Explorer, aby sprawdzić backlinki każdego z URL-i, który Cię interesuje. Site Explorer przeprowadza szybką analizę backlinków, pokazując liczbę istotnych statystyk na stronie. Jedna z funkcji pozwala na stworzenie jasnego podsumowania, kto podlinkował do jakich treści.
W ten sposób możesz wykorzystać sytuację, z którą nie radzi sobie konkurencja, na Twoją korzyść.
Jak to zwykle bywa w marketingu internetowym, najpierw jest content. Upewnij się, że jego jakość jest niezaprzeczalnie lepsza niż poprzednia. Następnie możesz skontaktować się z właścicielem strony i zapytać, czy nie byłby zainteresowany zastąpieniem wygasłego linku czymś, co napisałeś i co jest wartościowe.
Aby dowiedzieć się, co stanowi jakość dla właściciela strony, która linkowała do konkurencji, możesz skorzystać z Wayback Machine, aby sprawdzić, jak wyglądała strona, kiedy jeszcze „żyła”.
Kiedy już wiesz, jak wyglądały treści na poprzedniej stronie konkurencji, czas popracować nad czymś znacznie lepszym, aby zwiększyć szanse na uzyskanie linków z wartościowych źródeł. Następnie wyślij maila z informacją o wygasłych linkach i zaproponuj swój nowo powstały content, który mógłby zastąpić poprzedni.
Podczas gdy niektórzy administratorzy początkowo będą niechętni, uważając, że jesteś zainteresowany tylko zdobyciem linków, im bardziej uwierzytelnisz artykuł i im więcej informacji w nim zawrzesz, tym większe szanse na zdobycie dobrego linku.
4. Skorzystaj z Kampanii Adwords, aby zainspirować się zastosowaniem słów kluczowych
W związku z tym, że planer słów kluczowych nie zawsze sugeruje najbardziej innowacyjne słowa kluczowe, zawsze warto zobaczyć, jak inni ludzie z branży promują swoje produkty i usługi w Internecie. Oczywistym jest, że skoro za nie płacimy, słowa kluczowe są istotne dla naszych odbiorców, więc wszystko, co musisz zrobić, to nabrać świeżego spojrzenia w kwestii tego, co najlepiej sprawdza się w wynikach wyszukiwania.
Jeśli pamiętasz dyskusję na temat skojarzeń semantycznych i używania synonimów, powodem, dla którego słowa kluczowe long tail działają , chociaż niekoniecznie idealnie odpowiadają zapytaniu w wyszukiwarce, jest fakt, że ludzie często szukają rozwiązań jakiegoś problemu.
Łatwo jest odgadnąć, że koncepcja kryjąca się za zapytaniem w wyszukiwarce to skojarzenie czegokolwiek semantycznie podobnego. A jeśli brakuje Ci pomysłów, Planer Słów Kluczowych Adwords może zawsze Ci pomóc.
Na przykład, jeśli prowadzisz bloga o kocim jedzeniu, wystarczy, że wpiszesz ‘karma dla kota’, a znajdziesz takie wyniki:
- Zdrowa karma dla kota
- Dyskont zoologiczny dla kota
- Zdrowe karmy dla kotów
Jedyne, co musisz zrobić, to uwzględnić te nowo znalezione długie frazy w swoich przyszłych wpisach na blogu lub stronie. Zaznaczam jednak, że ta porada SEO jest tylko częściowo skuteczna, więc lepiej nie polegać wyłącznie na tej metodzie w swoich działaniach w zakresie pozycjonowania.
[Tweet „Ludzie w Google szukają rozwiązania konkretnych problemów”]
5. Selekcjonuj treści tak, żeby tworzyć wartościowe artykuły, które angażują
Przede wszystkim publikowanie zduplikowanych treści ma małą lub zerową wartość dla czytelników, dlatego nie tylko Matt Cutts uważa, że nie ma to sensu prowadzić takich działań, potwierdzają to także wyszukiwarki internetowe i wydawcy zajmujący się tworzeniem treści bardziej odpowiadającym potrzebom czytelnika.
Selekcjonowanie treści rozpoczyna się wielkim wyzwaniem – napisaniem obszernej informacji bez upraszczania faktów. Zaufaj swoim czytelnikom, jednocześnie oferując im usystematyzowaną wiedzę, którą łatwo znaleźć i zastosować.
Jest wiele sposób, w jaki możesz selekcjonować treści. Najlepszym sposobem jest ulepszenie treści na dany temat, które już istnieją w sieci. Możesz znaleźć najlepsze źródła z potwierdzonymi przykładami i zanim o nich wszystkich w sposób zorganizowany napiszesz, spróbuj przeprowadzić własną analizę.
[Tweet „Ważne jest, aby spróbować przekształcić content, który wybrałeś, nie tylko go naśladując.”]
6. Wyjdź przed szereg, różnicując swój profil linkowy
Wysiłek dążący do bycia zapamiętanym w swojej branży może zapewnić Ci uzyskanie linków dobrej jakości z zaufanych źródeł. Jednak, podczas gdy nie zaleca się skupiać swoich działań z zakresu SEO wokół wyszukiwarek, ale wokół bycia pomocnym czytelnikowi, jest w tym haczyk.
Im bardziej zróżnicowane (najlepiej głębokie) linki kierują do treści, tym bardziej wyszukiwarka będzie skłonna uwierzyć, że starasz się utrzymać prawdziwy profil strony.
Duża liczba linków jest niczym w porównaniu do pokaźnego profilu linkowego pochodzącego z autorytatywnych źródeł i – jeśli to możliwe – zróżnicowanych profili. Podczas gdy nie ma przeciwwskazań do tego, żeby mieć większość linków pochodzących z jednego rodzaju strony, zaleca się, aby backlinki czerpać z więcej niż jednego źródła. Strategia może koncentrować się na pozyskiwaniu linków z jednego źródła, ale taka wyłączność może stanowić dowód na to, że profil jest nienaturalny. Przykład poniżej pokazuje dobrze zastosowaną strategię naturalności.
Różnicowanie profilu linkowego wskazuje na zdolność do dostosowania się, szczególnie, jeśli stanowi część strategii, a nie jest wykonywane z doskoku.
[Tweet „Staraj się, żeby do Twojej witryny prowadziły linki ze zróżnicowanych stron.”]
7. Różnicowanie pozycji dzięki opisom na YouTube
Faktem jest, że filmy w serwisie YouTube bardzo często wyświetlają się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie. I ten filmikowy kolos na pewno w najbliższym czasie nie straci na swojej popularności i zasięgu, co prowadzi do następującego wniosku – czemu by tego nie wykorzystać?
Treści video zyskują dużą popularność – Ty także możesz ją zdobyć. Pozycjonowanie się na słowa kluczowe nie jest takim wyzwaniem, jakim się wydaje. Za każdym razem, kiedy wgrasz nowy filmik instruktażowy, możesz zaktualizować podpis mówiący o czym on jest, co świetnie przekłada się na pozycje.
Krótko po tym, jak filmik został opublikowany, zyskując ok. 6000 wyświetleń, Brian Dean uzyskał 4 pozycję w wynikach wyszukiwania na YouTube na hasło „link building”. Możesz pomyśleć, że 4 pozycja to nie jest wybitne osiągnięcie, ale biorąc pod uwagę, jak dojrzała jest już nisza SEO i jak mocna jest konkurencja, to jednak ta taktyka zaprowadziła go bardzo daleko przy małych zasobach i poświęceniu.
Nie każdy zyska od razu popularność na YouTube (to nie jest priorytet w pierwszych wysiłkach SEO), więc pamiętaj, że dobrze opisany post z YouTube może sprawić, że znajdziesz się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google. Nie można oczekiwać, że zadziała to od razu – to proces, ale stosunek poświęcenia do rezultatu mówi, że ta strategia jest kopalnią złota.
[Tweet „Treści video zyskują dużą popularność – Ty także możesz ją zdobyć.”]
8. Zaangażuj dodatkowych odbiorców i zyskaj ruch, stosując metodę „skyscraper”
Niech wyjaśnię błędny pogląd na sprawę. Ludzie często kojarzą zależność pozycji od wysiłków włożonych w treści, wierząc, że to, co znajduje się na drugiej stronie wyników wyszukiwania w Google, może być nawet ujawnieniem wysoce poufnych informacji – ponieważ nikt ich i tak nie przeczyta. Technika „skyscraper” polega na stworzeniu contentu, który jest lepszy nie tylko niż każdy inny w danym temacie, ale także niż wszystkie artykuły zaindeksowane w sieci. Są szanse, że jeśli będzie odpowiednio traktowany i na bieżąco aktualizowany, zostanie bezdenną kopalnią złota.
Jeśli chodzi o pozycję, to prawda – strony, które zyskują 99% popularności, to te, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwania, jednak druga część twierdzenia to wielka pomyłka. Pozycja na drugiej stronie wyników wyszukiwania nie oznacza „Nie zależy mi i mam byle jakie treści i niewiele do powiedzenia światu”; mówi raczej „ chcę rozpaczliwie przebić się na pierwszą stronę i robię wszystko, co w mojej mocy, aby to osiągnąć, pomimo wysokiej konkurencyjności branży”.
Z perspektywy SEO, można wykorzystać tę sytuację – znajdź najlepszy content, który istnieje, stwórz arytmetyczną średnią wszystkich opinii w danym temacie i przygotuj najbardziej kompletny artykuł ze wszystkich. Ta technika, stworzona prze Briana Deana, właściciela Backlinko, sprawdza się za każdym razem, kiedy nie wystarcza tylko rzuceniem okiem na tekst, ale dokładne zbadanie tematu.
[Tweet „Przygotuj najbardziej kompletny artykuł ze wszystkich w sieci.”]e
9. Używaj długich fraz, aby dotrzeć do konkretnych odbiorców
Zasada jest prosta. Konstrukcja leksykalna zawierająca 3 lub 4 wyrazy dotyczące konkretnego tematu jest tym, co nazywamy słowami kluczowymi long tail. Nazywamy je tak ze względu na grafikę ruchu. Wbrew powszechnej opinii, większość ruchu nie pochodzi z generycznych słów kluczowych, odzwierciedlających markę lub temat. Pochodzi on z małych części składających się z bardziej konkretnych grup słów kluczowych zawierających słowo kluczowe nawiązujące do marki lub tematu.
Oznacza to przede wszystkim jedną rzecz –Twoje wysiłki poświęcone treści (tak jak te w budowaniu linków) powinny być zróżnicowane i skierowane szerzej niż wyłącznie do generycznej grupy odbiorców. Ogółem „dzielenie” ruchu na mniejsze części contentu dla odbiorców zainteresowanych konkretnymi tematami pozwoli Ci na wyższe pozycjonowanie ze względu na zróżnicowanie osób, do których jest kierowane.
10. Zdobądź słowa kluczowe z Wikipedii
Jeśli chodzi o odnalezienie czegokolwiek w sieci, szczególnie czegoś konkretnego, Wikipedia jest miejscem, gdzie można zdobyć podstawowe informacje na dany temat. Trzeba przyznać, jest to źródło, które kompiluje najbardziej wyczerpujące informacje i jest wynikiem wspólnego wysiłku utrzymania jej jako strony obiektywnej, zawierające najważniejsze informacje.. Brzmi to tak, jakby nie było lepszego miejsca na odnalezienie słów kluczowych, prawda?
Powód, dla którego może ona okazać się przydatna, leży w tym, że bycie skoncentrowanym na informacji, a nie na słowach kluczowych ,sprawia, że artykuły brzmią naturalnie, dostarczając nowych słów kluczowych, które są istotne organicznie w temacie, który badasz.
Jest to styl, który nie jest zgodny z zasadami tworzenia treści, jakie dziś stosujemy,co sprawia, że Wikipedia jest świetnym miejscem do odświeżenia spojrzenia na słowa i koncepty, które powinieneś zacząć stosować częściej w swoich artykułach.
11. Publikuj wartościowe treści
Istnieje wile czynników, które należy wziąć pod uwagę zanim stworzy się strategię content marketingową. Jednym z nich (który zawsze uważaliśmy za kluczowy) jest decyzja odnośnie ilości informacji, jakie należy zawrzeć w publikowanych tekstach, by stanowiły one prawdziwą wartość dla potencjalnego czytelnika.
Nie wystarczy postrzegać contentu jako zbioru określonych informacji, który ma być przeczytany w określonej liczbie minut. Liczy się znacznie więcej. Poniżej znajdzie się kilka kryteriów, które tworzą dobry artykuł:
- Cel treści – w zależności od zapotrzebowania na informację, treści mogą przybrać różny kształt. Może to być krótki, powiązany z jakimś newsem artykuł (krótka wzmianka) lub też obszerniejsze case study, które ma na celu zarysowanie dokładnego obrazu całej sytuacji wraz z jej konsekwencjami.
- Złożoność tematu – nie można zrealizować trudnego, wymagającego specjalistycznej wiedzy tematu w artykule zawierającym 1000 słów. Niemożliwe jest, by w tak krótkim tekście zawrzeć wszystkie istotne informacje i dokładnie objaśnić zawiłe kwestie czytelnikowi.
- Poziom wiedzy odbiorców – zasada jest prosta: ludzie, którzy interesują się technologią nie będą potrzebowali obszernych objaśnień, aby zrozumieć założenie przedstawianej konkretnej strategii. Natomiast osoby „początkujące”, mniej zaznajomione z tematem zawsze chętnie skorzystają z dodatkowych wyjaśnień, którymi będziesz chciał się podzielić.
- Głębia treści – wydaje się, że wszystko musi być głębokie, aby pozyskało odpowiednich odbiorców. Tak naprawdę nie jest to zawsze konieczne – uzależnione jest m.in. od typu odbiorców i mediów, które wykorzystuje się do udostępniania contentu. Treść może być krótka i na temat. Z drugiej strony, jeśli zdecydowałeś się na napisanie czegoś skierowanego tylko do czytelników danej niszy, nie powinieneś być powierzchowny.
Chociaż są to istotne kryteria, które trzeba wziąć pod uwagę zanim rozpocznie się tworzenie treści, to trzeba pamiętać również o długości tekstu – szczególnie na blogu, gdzie każdy artykuł, który będzie miał mniej niż 1500 wyrazów zostanie uznany za zbyt krótki nie tylko przez wyspecjalizowanych odbiorców, ale także przez wyszukiwarki. Nie dotyczy to artykułów, które powstają raz w roku i dotyczą nowinek w danej branży. One mogą zawierać 800 wyrazów.
12. Korzystaj z linków wewnętrznych, aby zwiększyć autorytet strony wewnątrz witryny
Jedna z lekcji, którą wszyscy odrobiliśmy, kiedy weszliśmy do branży content marketingu, dotyczyła tego, że wewnętrzne linki mogą stanowić również wielki atut naszej strony. I choć to prawda, jest również istotne zrozumienie procesu, dzięki któremu możemy przekształcić je w narzędzie pomagające w budowaniu hierarchii w architekturze naszej strony. Ponadto, trzeba obserwować, jak radzi sobie każda ze stron naszej witryny, w razie gdyby wymagana była zmiana strategii. Na przykład, jeśli jedna strona działa lepiej niż oczekiwano, może zechcesz wziąć pod uwagę wzmocnienie jej poprzez użycie linków wewnętrznych, jak również, aby wyciągnąć ją w pozycjach.
Teksty zakotwiczone są jedną z głównych postaci w tej historii, i sposób, w jaki ich używamy czasem decyduje czy pomogliśmy naszemu SEO na stronie, czy nie. W skrócie – największym interesem Google jest dostarczanie odpowiednich wyników. Oszukiwanie wyszukiwarek jest czymś, co nie tylko rzadko się udaje, ale jest także krótkotrwałe. Dlatego proponujemy strategię bez oszustw- wykorzystanie tekstów zakotwiczonych w naturalny sposób, aby zachować ich ważność – w taki sam sposób, jakbyś to zrobił, gdyby nie było żadnego Wielkiego Brata, który ustala pozycje w wynikach.
Drugą główną postacią w tej złożonej historii linków wewnętrznych są głębokie linki. Zwykle im bardziej kontekstowo linkujesz, tym bardziej istotny staje się ten wewnętrzny link. I jest to nie tylko dobre dla wyszukiwarki, ale również dla czytelników. Utrzymywanie naturalnych linków daje czytelnikom pozytywne i cenne doświadczenie. Skorelowania treści do innych odpowiednich artykułów na ten temat lub, w razie potrzeby, na pokrewny uzupełniający temat, poszerzający perspektywę.
13. Zamień Evergreen Content w źródło nieustającego ruchu
Bez wątpienia, są nieskończone rodzaje treści, które się nie przeterminowują. Ze względu na to, że poświęcanie się tworzeniu istotnego, bogatego w informacje artykułu, które zaspokaja potrzeby czytelnika jest czymś, co zawsze zabiera dużo czasu i badań, przykro jest patrzeć jak po opublikowaniu go uzyskujesz ruch tylko z konkretnego postu przez kilka godzin.
Treści nie muszą być ogólne i powierzchowne, aby być zawsze aktualne. A jeśli tak się zdarza, że tworzysz treści, które są, załóżmy, z perspektywy roku 2015, zaktualizuj go w kolejnym roku i zachowaj trafność treści, jednocześnie tworząc artykuły bogate w informacje.
Sekretem evergreen content jest ciągłe szukanie czegoś, co będzie długo aktualne dla odbiorców. Jeśli to zrobisz, skompilowanie poważnej dokumentacji jest kluczowe, w innym przypadku cały pomysł stworzenia czegoś, co traci na aktualności mija się z celem.
14. Pozycjonuj się lepiej w wyszukiwarkach internetowych tworząc własne słowa kluczowe
Zobaczmy, co się stanie, gdy masz do czynienia z niszą dojrzałą. Zamiast łatwego pozycjonowania się na najbardziej popularne słowa kluczowe w danej branży, rzeczywistość pokazuje, że jest to syzyfowa praca nawet, jeśli próbujesz dostać się na (nie pierwszą, nie drugą) trzecią stronę wyników Google.
Jak to się stało, że jesteśmy na tyle odważni, żeby to przyznać? To proste – można powielać tę teorię samemu. Znajdź rozwiniętą dziedzinę, który jest bardzo konkurencyjna, a przenikliwość content marketingu musi być bez skazy, aby się udało. Następnie wyszukaj słowo kluczowe w tej branży, przejdź do trzeciej strony wyników Google i otwórz losowo wybrane łącze.
Wiem. Szok. Jest nie tylko bardzo na temat, ale też poważnie udokumentowany i bardzo dobrze napisany. A dlaczego tak się dzieje? Bo ludzie wypruwają sobie żyły, żeby pozycjonować się na bardzo popularne słowa kluczowe. Podczas gdy zgadzamy się ze słusznością tego wysiłku w długoterminowej strategii, jest mądrze pozycjonować się na własne słowa kluczowe.
Przykład Briana Deana chyba najlepiej ilustruje tę kwestię. On wynalazł technikę „skyscraper” jako środek do stworzenia najlepszego artykułu w oparciu o dokładną lekturę tego, co było już w Internecie na wybrany temat.
Różni się to od selekcjonowania treści tym, że nie polega na agregowaniu istniejących treści, ale korzysta z nich przy tworzeniu najgłębszej treści, która jest bardziej istotna niż lektury z pierwszych wyników wyszukiwania.
Jak można zobaczyć na powyższych zrzutach ekranu, najlepiej pozycjonuje się na słowo kluczowe, które stworzył i jego nazwisko jest skojarzone z tą techniką, wszystko na pierwszych stronach wyników Google.
15. Zaaranżuj wypowiedź eksperta, by zwiększyć świadomość na temat istnienia Twojego bloga
Sieć stanowi kontekst, w którym wpływy znaczą naprawdę wiele i zawsze wydają się początkować duży odzew. Zebranie ich w jednym miejscu może przynieść niezwykłe rezultaty. Pomyśl o tym w ten sposób – organizujesz imprezę, koncert na przykład. Jeśli główny występ będzie miał świetny zespół, szanse na zebranie większej ilości osób na wydarzenie wzrośnie. Jeśli jednak zrobisz z tego festiwal i razem będzie tam 7 zespołów tak popularnych, jak główny zespół, uczestników imprezy będzie jeszcze więcej.
Oczywiście, że nie będzie dokładnie 7 razy więcej niż początkowa liczba uczestników – mają oni pewne punkty wspólne. Oznacza to, że do początkowej liczby uczestników można dodać tylko tych, tych, którzy stanowią konkretną różnicę między jednym a drugim ekspertem. Biorąc jednak nawet to pod uwagę, wyniki mogą być spektakularne.
Poniższy przykład nie stanowi wyjątku. W artykule swoją opinią na temat content marketingu podzieliło się ponad 40 ekspertów, dzięki czemu zyskano ponad 8 tysięcy udostępnień.
Jest to sukces dla autora postu, który zdobył dużą liczbę wyświetleń, jednocześnie zyskując na popularności po skontaktowaniu się z ekspertami za pośrednictwem poczty elektronicznej. I jest to również sukces czytelnika, których zainteresowania są uwzględnione w tym poście – otrzymuje on konkretną, zwięzłą i cenną informację o tym, jak rozwijać swojego bloga.
16. Obserwowanie strategii konkurencji w zakresie audytu linków
Prowadzenie audytu linków jest, pod wieloma względami, jak zaglądanie bezpośrednio do duszy strategii marketingowej konkurentów. Poprawne zinterpretowane wyniki mogą pomóc zrozumieć ogólną ideę ich wysiłków w zakresie publikacji.
Wiedza na temat tego, że konkurencja linkuje głównie na blogach, forach lub serwisach informacyjnych ma zasadnicze znaczenie w zrozumieniu, do kogo chcemy trafić publikując nowe treści. Podobnie jak wiedza na temat kategorii strony, kiedy chcemy dowiedzieć się, jakie branże są najbardziej zainteresowane artykułami na niej.
Jeśli moja konkurencja odnosi sukcesy i udaje jej się zaangażować społeczność, aby powracała na stronę i czytała treści na niej się znajdujące, można przeczytać jej artykuły, a następnie zobaczyć, jaki rodzaj informacji lub struktura styl jest preferowany przez, na przykład, blogerów w branży technologicznej. Wtedy będziesz wiedział, co zrobić, aby dotrzeć do tych dokładnie odbiorców i masz realną szansę na sukces.
Popularność to 99% wysiłku. Wysoka jakość sama nie zdziała cudów. Jednak wyjątkowe umiejętności planowania zdziałają – i zabawa w Sherlock od czasu do czasu też nie zaszkodzi. Widoczność w Internecie jest czymś znacznie więcej niż liczbą udostępnień artykułu. Obejmuje ono wszystkie działania, począwszy od planowania dotarcia do grupy docelowej po zrozumienie jej potrzeb i reakcji na treści podobne do Twoich.
[Tweet „Widoczność w Internecie jest czymś znacznie więcej niż liczbą udostępnień artykułu.”]
17. Popraw wskaźniki konwersji – zoptymalizuj landing page
Różnica między tym, kto wchodzi na stronę i szybko ją opuszcza, a tym, kto będzie angażować się na niej i spędzi tam czas, często leży w sposobie, w jaki strona docelowa jest zoptymalizowana.
Jednym z naszych ulubionych przykładów jest Monotype. Aby jasno przekazać, czym się zajmują – i zrobić to interaktywnie, ich strona docelowa oferuje możliwość zarówno zmiany czcionki tekstów, jak i edycji czegokolwiek na stronie.
Jest wiele rzeczy do powiedzenia na temat stron docelowych. Jedna z pierwszych, jak dotąd, dotyczy ich liczby. Mimo, że wiele małych firm nie rozumie jak jest to ważne, strony docelowe są kluczowe w funkcjonalnej strategii marketingowej, która przynosi wyniki. Nie jest tajemnicą, że Dell ma ponad 1000 stron docelowych, które sprawdzają się 300% lepiej w testach porównawczych z witrynami internetowymi. Z kolei Genworth powiększył liczbę leadów o 3000%, a swoje przychody w obszarze cyfrowym o 350% dzięki zmianie podejścia do kwestii landing page.
Inną ciekawą statystyką, którą warto uwzględnić, jest fakt, że strony, które zwiększyły liczbę stron docelowych z 1-5 do 6-10 nie odnotowały żadnych znaczących zmian. Jednak te, zwiększające ich liczbę z 6-10 do 11-15 miały 55% wzrost.
18. Stwórz stronę „mobilną” i polepsz swoja pozycję
To samo słowo kluczowe lub temat jest inaczej odbierane tradycyjnie w sieci, a inaczej w telefonach komórkowych. Fakt, że wyszukiwania w telefonach są cieszą się rosnącą popularnością – nie oszukujmy się – pulpity są mniej „dynamiczne” niż smartfony, stąd rosnące preferencja dla tej drugiej kategorii.
Chociaż w teorii oznacza to tylko, że mamy mechanizm adaptacyjny, które pomaga nam poradzić sobie z ilością napływu informacji codziennie spotykanej, dla specjalistów SEO oznacza to również coś innego. Optymalizacja mobile jest kluczowym czynnikiem w pozycjonowaniu na urządzenia przenośne, zwłaszcza, że 72% właścicieli smartfonów deklaruje większą skłonność do odwiedzenia witryny ponownie, jeśli dobrze wyświetla się na ekranie telefonu.
Doświadczenie użytkownika staje się coraz ważniejsze, ponieważ jest to jeden z decydujących czynników w liczbie ruchu. A ponieważ dla wyszukiwarek jest równie ważne, aby zapewnić użytkownikowi satysfakcjonujące doświadczenie zwłaszcza, że jest to jeden z czynników algorytmu Google wpływających na pozycjonowanie.
19. Korzystaj z infografik, aby zwiększyć swoją widoczność
Zwięzły tekst jest tym, co często przyciąga odbiorców bardziej niż cokolwiek innego. To dlatego infografiki, oprócz tego, że są przyjemne dla oka, przyciągają ludzi swoją zwięzłością, zapewniając stronie internetowej znacznie większy wskaźnik zaangażowania niż zwykłe treści.
Według infografiki opublikowanej przez Neomama, 99% informacji sensorycznej jest odfiltrowane przez nasze mózgi ze względu na przemęczenie, co oznacza, że tylko 1% tego, co jest prezentowane ma tak naprawdę szansę do nas trafić, podczas gdy 90% informacji, z którymi się spotykamy jest przetwarzany przez bodźce wzrokowe.
Jeśli myślisz w tej chwili, że może nie masz ochoty zatrudniać grafika w pełnym wymiarze godzin do wykonania tej pracy, to wiedz, że nie trzeba być ekspertem w programie Illustrator, aby znaleźć darmowe strony internetowe, które pozwalają na tworzenie własnych infografik.
Jednym z takich inspirujących źródeł jest Canva, która dostarcza świetne szablony do infografik.
Innym doskonałym miejscem, gdzie możesz spersonalizować infografikę, aby pasowała ona do Twojej strony to Easel.
Nie oznacza to, że wszystkie informacje powinny być dostarczone w formie infografiki. Jednak rada powinna być brana pod uwagę ze względu na zwiększoną możliwość zapamiętania informacji dostarczanej wizualnie.
20. Zbuduj mocny profil na autorytatywnych platformach społecznościowych
Myślenie nieszablonowe może okazać się bardzo przydatne, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Obecność marki i słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować możesz osiągnąć za pomocą innych platform oraz generycznych postów w mediach społecznościowych.
LinkedIn to wysokiej jakości platforma wydawnicza, które uznawana za najbardziej wiarygodne źródło dla profesjonalistów. W zależności od tego, jak bardzo Twoja branża jest obecna w Internecie, może warto powielić kontakty z Twittera (na przykład) w LinkedIn. Po zrobieniu tego, publikacja artykułu raz w miesiącu może zwiększyć reputację marki, ponieważ platforma jest dedykowana wyłącznie specjalistom, a zatem nie trzeba już konkurować z wpisami od tysiąca innych podmiotów.
Po drugie, istnieje także Slideshare. Tworzenie prezentacji i przesłanie go na platformę może pomóc zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, a także polepszyć pozycję z dwóch głównych powodów:
- różnorodność źródeł, gdzie imię (lub nazwa marki) będzie przypisana serii słów kluczowych lub tematów oraz ogólnie do określonego obszaru wiedzy
- wysoka wiarygodność źródła, na którym znajdują się Twoje treści, co stanowi doskonały rodzaj promocji.
Podobnie jak na Slideshare można zacząć promować swoje treści na innych rozpoznawanych platformach, których użytkownikami są profesjonaliści, takich jak Quora lub Docstoc. Oprócz pozytywnego odbicia się tych działań na pozycji w wyszukiwarkach, baza odbiorców ulegnie zwiększeniu i zróżnicowaniu.
21. Pomóż swojej stronie w indeksowaniu dzięki wewnętrznym głębokim linkom
Każdy zdaje się mówić o budowaniu mocnego profilu linkowego, co oznacza, zarówno linkowanie do stron o wysokim autorytecie i linkowaniu do tej samej kategorii. Mechanizm ten ma zastosowanie równie dobrze, jeśli chodzi o SEO na stronie. Linkowanie do treści z już znanej zaindeksowanej strony, pomaga w marketingu w wyszukiwarkach z więcej niż jednego powodu:
- tworzy link pomiędzy stroną, która ma wysoki autorytet i taką, która generuje leady lub sprawdza się pod względem poczytności;
- poprawia Twoją pozycję na określone słowa kluczowe, pod warunkiem że używasz odpowiednich anchor tekstów;
- pomaga w przenoszeniu nie tylko do odbiorców z jednej strony na drugą, ale również w transferze jej autorytetu;
- pomaga robotom zaindeksować witrynę wyłącznie w oparciu o wewnętrzne linki, które tworzysz;
- stanowi potężny wabik dla czytelników, pod warunkiem że treści, które proponujesz do przeczytania są ściśle powiązane z innymi, które czytali.
Myśląc o grubych gałęziach przemysłu, gdzie jest wiele treści do czytania, takich jak podróże lub moda, wyszukiwarka można zostać zmylona, szczególnie, gdy istnieje bardzo niewiele lub brak linków zewnętrznych. Wtedy wewnętrzne linkowanie gra kluczową rolę, tworząc semantyczne połączenia między różnymi tematami, w ten sposób nie dezorientując wyszukiwarki.
22. Zdobądź większy ruch dzięki aktualizacji starego contentu i udostępnianiu go w mediach społecznościowych
Często nie warto jest spędzać tyle czasu na zbieraniu źródeł do artykułu, tylko po to, żeby zobaczyć jak ginie w lawinie podobnych treści w Internecie. Pierwsi autorzy treści, którzy zdecydowali się na aktualizację swoich wcześniejszych artykułów zamiast pracy nad nowymi treściami, mieli takie samo wrażenie, jak my dzisiaj.
Taki zabieg jest nie tylko korzystny pod względem ruchu – choć to właśnie on jest główną zaletą tej porady SEO – ale także, jeśli chodzi o link building. Pracowałeś już nad tym, aby artykuł był na tyle dokładny, aby był ważny w danej niszy i pozyskać mocne backlinki. Zacznij od tego.
Weźmy przykład Sugarrae. Aktualizacja starych treści, aby dopasować je do zmian w algorytmie Google jest dobrym posunięciem dla wszystkich w branży SEO, zwłaszcza, że może mieć to znaczący wpływ na ruch. A to wszystko przy mniejszym wysiłku, niż kiedy trzeba napisać artykuł od zera.
Dużą zaletą jest to, że po napisaniu na dany temat, już wiesz, jakim cieszy się zainteresowaniem u ludzi. Daje to sygnał, które treści zaktualizować – te, które wygenerowały największy ruch, kiedy były opublikowane po raz pierwszy. Oczywiście content nadal musi być ważny i aktualny, a jednocześnie utrzymywać zainteresowanie użytkownika.
23. Wypróbuj guest blogging, aby bardziej wyeksponować markę i ją uwiarygodnić
Krótkie wyjaśnienie: wyszukiwarki nie mogą sobie pozwolić, aby upublicznić algorytm, ponieważ ilekroć pewne jego aspekty zostaną odkryte, ludzie próbują oszukać system i nadużywają poszczególnych kryteriów.
Jest to bardzo istotny kontekst, jeśli chodzi o gościnne wpisy na blogu – kilka lat temu ta technika była jednym wielkim bałaganem. Nie dlatego, że ludzie nie wiedzieli, jak to robić, ale dlatego, że robili to za często. Gościnne wpisy były wszędzie, a niewiele z nich odnosiło się do obszaru ekspertyzy blogerów, u których gościł post. Technika ta była nadużywana, ponieważ traktowano ją, jako tanie źródło linków.
Po okresie nadużycia rozpoczął się okres kar spowodowany falą profilów linkowych. Jednak nadal może być ona wysoce użyteczna, jeśli korzysta się z niej we właściwy sposób. Pisanie odpowiednich treści na konkretny temat w swojej niszy może mieć znaczące skutki dla rozpoznawalności marki w kontekście umieszczania profesjonalnych, odpowiedzialnych wpisów na blogu.
Wyeksponowanie się na wysoce renomowanych stronach internetowych początkuje przypływ zaufania i reputacji w umyśle czytelnika.
Weźmy na przykład artykuł opublikowany na blogu Search Engine Journal, na przykład. Miał 700 udostępnień i ponad 10 000 odsłon, co sprawia, że jest on dość popularny.
Oczywiście, skupiliśmy się na zaspokajaniu wśród odbiorców potrzeby informacji. Takie podejście skupiające się na treściach buduje wiarygodność i rzetelność, jako profesjonalne źródło w Internecie. Ważne jest, aby rozróżniać między usługami, które promujemy i odbiorców, do których chcemy dotrzeć.
W związku z tym, artykuł poparty rzetelnymi źródłami wygenerował nam dodatkowy ruch.
Ogólnie rzecz biorąc, dobrze napisany wpis gościnny na blogu jest odświeżającym sposobem na zdobycie leadów, pod warunkiem, że przemyśli się rodzaj platformy, na której jest udostępniany, a także ogólny profil odbiorców danej strony.
24. Zoptymalizuj stronę, aby poprawić indeksowanie
Ważna częścią procesu SEO, chociaż niewiele się o tym mówi, jest strategia na stronie. Rzadko się z niej jednak korzysta, ale nie dlatego, że jest bez znaczenia. Wynika to z faktu, że jest łatwiejsza do wdrożenia niż strategie offpage, częściowo dlatego, że nie obejmuje żadnych czynników zewnętrznych.
W związku z tym, pamiętaj o stosowaniu odpowiednich tytułów i opisów. Im będą one czytelniejsze, tym istotniejsze stają się dla robotów. Bardzo ważne jest, aby proces nazywania uwzględniał temat i strukturę treści, a także jej kierunek. Struktura URL musi być jasna i korzystać ze stałego linku, aby została zapamiętana przez czytelników, a także była dostępna dla robotów indeksujących.
Opisy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania – krótkie streszczenie w 150 wyrazach, o czym jest artykuł. Właściwa reklama stanowczo zwiększa szanse wejścia na stronę i jej przeczytania.
Ponieważ formatowanie jest tym, co czasem sprzedaje treści, jest również ważne, aby struktura była przejrzysta – wszystkie cytaty, podkreślenia, pogrubienia i kursywy przekładają się na większą ilość czasu spędzoną przez czytelników na stronie – nie wspominając o odpowiednich tytułach i m.in. nagłówkach H1, H2, H3.
Grafiki są kolejnym ważnym czynnikiem i powinny również zostać zoptymalizowane. Począwszy od zmniejszenie ich wymiarów, aby szybko się ładowały, po użycie tagów ALT do opisania ich zawartości, aby miały znaczenie dla robotów. Nie może to zostać pominięte.
Na przykład, nazwa pliku obrazu liczy się prawie tak samo jak sam obraz – dając mu nazwę opisową, która pomaga zrozumieć robotom, co zawiera, zwiększa szanse na pojawienie się w wynikach organicznych Google w zakładce „obrazy”.
25.Stwórz kreatywną strategię outreachu i link buildingu
Tak to dokładnie wygląda: ciasteczka. I nie chodzi o Oreo, o których słyszysz każdego dnia, ale ciasteczka z AppSumo. Teraz chcesz zadać sobie pytanie, co to było, co John tak świetnie zrobił, że Noe z AppSumo pomyślał: „Ten facet zasługuje na ciasteczko! Jaki jest jego kod pocztowy?”
Dobrze zgadłeś. Odpowiedź brzmi: „doskonała technika wysyłania e-maili”. Zdobył ciasteczka przekonując Noah, że może jego treści mogą być a) istotne, b) spersonalizowane i c), kreatywne, a jednocześnie na temat.
Najbardziej skuteczna wiadomość mailowa jest jak cud, miód i orzeszki.
Jak już pisaliśmy w innym artykule, wskaźnik odpowiedzi na wiadomość mailową w lakonicznym tonie jest niski, ponieważ ludzie zapominają traktować ją jako treść w kontekście – taką, która ma przekonać, zachwycać i zachęcać do działania. Jednak podejście, które widać na zrzucie ekranu, pozwoliło na wyróżnienie się – przekaz jest naturalny i w stosownym tonie.
Powodem, dla którego zwykle maile mają tak niski odsetek odpowiedzi jest naturalne prawo stosunku oferty do popytu. Ponieważ wiele osób, wysyłają maile do influencerów, logicznym jest, że będą oni odpowiadać na te najbardziej odpowiednie i trafione prośby.
26. Skorzystaj z Influencer Marketingu
Znaczna część ruchu pochodzi z wyszukiwania organicznego – to dlatego tak dbamy o marketing w wyszukiwarkach. Na przykład, 77 komentarzy pod wpisem na blogu to już wyczyn, biorąc pod uwagę, że opinie ekspertów były udostępniane i wyróżniane w artykule.
Jednak pominięcie znaczenia innych czynników byłoby naiwne i nieproduktywne w tej bardzo skomplikowanej drodze do sukcesu, jednym z nich jest właśnie influencer marketing.
Mikro-celebryci lub, jak nazywa się je z marketingowego punktu widzenia, inluencer marketerzy to bardzo znane osoby w swoich mikro-dziedzinach, które reprezentują standardy jakości i profesjonalizmu. Kierowanie się do nich, aby rozpowszechniali treści w mediach społecznościowych przynosi nie tylko nowy ruch, ale także generuje ukryty mechanizm, dzięki któremu część ich kapitału wizerunkowego jest przekazywana Tobie.
Prawda jest taka, że zakładając, że żadna firma nie może przetrwać w Internecie bez prawdziwego storytellingu, influencer marketing może być bardzo pomocny we wzmacnianiu historii marki.
Nie ma nic łatwego w namawianiu influencera do dzielenia się Twoją wiedzą na różnych platformach społecznościowych – częściowo dlatego, że moment, w którym udostępniają lub retweetują coś Twojego, automatycznie ogromnie wzrasta Twoja wiarygodność i są tego świadomi.
Jednak kluczem do zaimponowania influencerom na tyle, by podzielili się Twoimi historiami jest personalizacja i utożsamianie się z opisanymi doświadczeniami – pokaż swoją ludzką stronę, z którą mogliby się identyfikować.
27. Zadbaj, aby zdjęcia marki wykorzystywane przez innych były linkowane
Odwrotne wyszukiwanie obrazu to ciekawa technika budowania linków, szczególnie, że stosunek kosztów do zysku motywuje do poświęcenia jej chwili. Załóżmy, że chcesz sprawdzić, czy Twój obraz jest gdzieś indziej używany w sieci bez linkowania do Twojej strony.
Wybierzmy ten obraz z jednego z naszych postów na blogu. Należy on do CognitiveSEO.
Po kliknięciu w Skopiuj adres obrazka przejdź do wyszukiwania Google, wklej link i rozpocznij wyszukiwanie.
Pojawi się sugestia, abyś wyszukiwał obrazem – kliknij w to.
Wyniki pojawią się w dwóch głównych kategoriach: a) zdjęcia w sieci, które są podobne do Twojego oraz b) adresy URL stron, gdzie obraz jest wykorzystywany w postach.
Teraz musisz kliknąć w każdy z tych adresów URL (w naszym przypadku nie skończyło się tylko na pierwszej stronie) i sprawdzić, które z nich nie linkują do Twojej strony. Skontaktuj się z administratorami / autorami i jesteś na dobrej drodze do otrzymania zasłużonego linkowania.
28. Wejdź w interakcję z influencerami, którzy wspomnieli o Tobie w sieci
To niemal fizycznie bolesne, kiedy chce się utrzymywać kontakt ze wszystkimi, którzy wspomnieli o Tobie w Internecie. Wymaga to stałego monitorowania i niezliczonej ilość czasu. Jednak istnieją narzędzia, dzięki którym możesz monitorować swoją markę i zobaczyć od razu, kto mówi o Tobie w sieci w danym momencie. Do analizy wykorzystaliśmy z BrandMentions, narzędzia stworzonego specjalnie do monitorowania w czasie rzeczywistym.
Wpisz nazwę marki i sprawdź, co się działo w sieci, gdy byłeś zajęty tworzeniem świetnego contentu – dostajesz natychmiastową informację zwrotną o tym, jak sobie radzisz i co ludzie z branży myślą o Tobie jako konkurencji.
Było 34 wzmianek naszej marki w ciągu ostatniego miesiąca – wiele z nich nie linkuje do naszej strony. Kontaktując się osobiście z autorami wpisów nie tylko stworzysz szeroką sieć kontaktów, ale także stworzysz doskonałą okazję do Link Buildingu – szczególnie, że każdy docenia taką profesjonalną zachętę.
29. Korzystaj z Comment Marketing, aby generować leady
Comment Marketing jest techniką, w której dodajesz merytoryczne komentarze do artykułów niszowych, bez bezpośredniego promowania swojego biznesu, wyłącznie po to, aby pomóc innym użytkownikom. Aby to zadziałało, najpierw należy ze świadomości wykorzenić pogląd, że comment marketing jest tym samym, co komentowanie, co jakiś czas postów na blogu. Oczywiście strategia, którą później stosujesz zależy bezpośrednio od rodzaju celu, jaki chcesz osiągnąć dzięki tej technice. Jednak, aby strategia zarządzania reputacją odniosła sukces, będziesz musiał być konkretny w swoim podejściu i zawsze kierować się do odpowiednich odbiorców na odpowiedniej platformie.
Załóżmy, że celem jest zwiększenie ruchu – potencjalni klienci, którzy będą zainteresowani odwiedzeniem Twojej witryny zaraz po przeczytaniu Twojego komentarza.
Aby tak się stało, należy upewnić się, że dzieli ich nie więcej niż jedno kliknięcie od Twojej strony. Zamiast zgodzić się z ogólną opinią lub wstawiać emotikonę, może warto napisać coś istotnego – opinię, która będzie się wyróżniać i zadziwiać – wzbudzi ciekawość, co do Twoich zamiarów.
Jeśli chodzi o rodzaj bloga, na którym będziesz komentować, będzie musiał spełniać wszystkie lub większość z poniższych kryteriów:
- Jest topowy w danej branży – wszyscy uznawają go za autorytet;
- Często umieszcza wpisy (lub ma zaplanowany z góry harmonogram, aby ludzie wiedzieli, kiedy zajrzeć na blog, aby przeczytać nowy artykuł);
- Ma dużo ruch pochodzący od konkurencyjnych podmiotów w branży.
Niezależnie od celu, powinieneś zawrzeć spójne i przydatne informacje, w przeciwnym razie zostaniesz tym-irytującym-gościem-który-nie-rozumie-branży -ale-i-tak-wie-lepiej. I nie jest to dobre rozwiązanie w przypadku comment marketingu.
Jeśli twoim celem jest wyeksponowanie się – musisz skierować swoje działania w kierunku znalezienia treści, od których influencerzy zaczynają. W przeciwieństwie do celu dotyczącego ruchu, cel wybicia się dotyczy wszystkich, którzy mogą być potencjalnie ważni dla Twojego biznesu, nie tylko Ci, którzy już się wokół niego skupiają.
Weźmy na przykład Search Engine Journal. Jest to dobry pomysł, jeśli próbujesz wzmocnić swój autorytet jako profesjonalnego źródła w danej dziedzinie, z uwagi na wszystkie codzienne wizyty, autorytet itp. Napisanie dobrego komentarza pod ich artykułem dla setek ludzi może stać się powodem do skojarzenia Twojej nazwy z wiarygodną opinią – i to jest sekret bycia zapamiętanym.
30. Popracuj nad zarządzaniem marką – używaj notek prasowych jeśli chcesz przekazać ważną wiadomość
Nie potrzeba zbyt dużego doświadczenia w tej branży, aby w pełni zrozumieć, jak trudnym procesem jest zdobywanie dobrych linków pod względem jakości. Nie ma potrzeby, żeby to tutaj wyjaśniać. Ważne, jest jednak, że informacja prasowa nie jest czymś nudnym, co stanowi o Twoim braku osobowości. Wręcz przeciwnie – jednym z naszych ulubionych przykładów na temat komunikatów prasowych jest ta Infografika.
Technika ta wymaga przede wszystkim wyzbycia przejaskrawiania, a nabycia obiektywnej oceny najważniejszych cech danych produktów.
Jednak, gdy jesteś w sytuacji, kiedy przygotowujesz coś istotnego, o czym ludzie powinni wiedzieć, z uwagi na obiektywne korzyści, jakie to za sobą niesie i stanowi warty publikacji temat, należy rozważyć wydanie komunikatów prasowych z następujących powodów:
- To świetna strategia do zdobywania linków, są naturalne i wysokiej jakości
- Jest ważnym źródłem nowego ruchu na stronie – agencje prasowe, które uważają Twoje komunikaty (lub jakiekolwiek ważne wydarzenie, które ma miejsce) za interesujące dla swoich czytelników na pewno mają rację. Nikt nie ryzykowałby, że artykuł nie jest wartościowy dla czytelników, zwłaszcza na miejscu agencji prasowej. Jednak nie powinno się zostawić tematu wyłącznie ich decyzji, ale inwestować znaczną ilość czasu, aby upewnić się, że odbiorcy będą porwani przez tekst, a nie nim znudzeni;
- Przyczynia się to znacznie nie tylko do profilu linkowego, ale także pozycji Twojej witryny.
Oczywiście, wadą jest to, że takie autorytatywne źródła radzą swoim pracownikom sceptycznie podchodzić do tematu i należy to do ich obowiązków. Z tego powodu ciężej jest ich przekonać, że dany komunikat stanowi to ważny temat prasowy, dlatego też nie można zbyt często korzystać z tej porady.
31. Targetuj jedno słowo kluczowe na stronę, aby uniknąć kanibalizacji
Jest nieskończenie łatwiej w kontekście strategii ogólnej Twojej strony odnieść sukces w kategoriach pozycji w wyszukiwarce jeśli skupi się wysiłki na wewnętrznym linkowaniu – jedna strona na jedno słowo kluczowe. Załóżmy, że masz słowo kluczowe „Link Building ’, które chcesz pozycjonować. Przede wszystkim jakość treści będzie pewnie musiała ucierpieć, nie mówiąc o targetowaniu na słowo kluczowe, jeśli będziesz się skupiać wciąż na tym sam temacie, z czasem cała strona internetowa może stać się z czasem niepotrzebna, zamiast pomocna.
Zakładając, że zawsze piszesz mając na względzie zainteresowanie czytelników, to prawda, że wyszukiwarce będzie trudno ustalić priorytety między fragmentami treści zawierającymi te same słowa kluczowe do których linkujesz. W najlepszym razie doprowadzi to do kanibalizacji.
Ustalenie, że linkowanie do tych samych słów kluczowych na wielu stronach jest szkodliwe, stanowi fundamenty dla wysokiej jakości, dobrze udokumentowanych treści na każdej stronie – przy założeniu, że będziesz koncentrować się na różnych mikro-tematach zamiast ogólnych rozważaniach.
32. Spraw, aby multimedia zwiększyły zaangażowanie odbiorców
Różnego rodzaju statystyki potwierdzają, że visual marketing staje się ogólnym trendem w marketingu. I choć wiele marketerów nie chce uwierzyć w ten kierunek, przedstawione liczby powinny przynajmniej spowodować, że weźmiemy to pod uwagę:
- Podczas gdy tylko 10% informacji zostaje zapamiętanych po 3 dniach od przeczytania ich w Internecie, zgodnie z tym artykułem udokumentowanie ich grafiką zwiększa prawdopodobieństwo do 65%, sprawiając, ze strategia contentowa jest bardziej efektywna.
- Obrazy zwiększają liczbę odsłon danej treści o 94%, jak dowiedzieliśmy się z tego wpisu na blogu Neila Patela.
- Według przewidywań Syndacast, 74% ruchu w sieci– co stanowi 3/4! – w 2017 będzie pochodziło z filmów wideo.
- Content w postaci infografiki jest udostępniany i tweetowany 3 razy częściej w mediach społecznościowych w porównaniu z klasycznymi treściami według wpisu na blogu Massplanner
- Posty na Facebooku, które zawierają obrazki cieszą się 2-3 razy większym zainteresowaniem niż te bez obrazów zgodnie z artykułem z Buzzsumo.
Nie bój się, jeśli chodzi o integrację video – może to trochę zająć. Kiedy ten udawany eksperyment bezlinowego-skoku-na-bugee pojawił się po raz pierwszy, jedynie umieszczenie tego w poście mogło zagwarantować tysiące odsłon. Grafika przyciąga!
Jednak należy pamiętać, że obrazy są tylko pomocą dla świetnego contentu. Należy pamiętać, że to artykuły wysokiej jakości są najważniejsze.
33. Linkuj zewnętrznie – korzystaj z pomocy autorytetów, aby wesprzeć swoje twierdzenia i zwiększyć wiarygodność
Nie jest to złe, jeśli robisz to dobrze. Ogólnie, linkowanie do autorytetu, nawet przy użyciu tagu ‘rel=nofollow’, mówi robotowi wyszukiwarki, że przede wszystkim jesteś zainteresowany dostarczaniem informacji wysokiej jakości z wiarygodnych źródeł, co oznacza, że potrzeby czytelników są dla Ciebie najważniejsze.
W tym przypadku, należy pomyśleć o rodzaju domeny jaka jest używana, kiedy chcemy ocenić czyjś autorytet (zakładając, że nie korzystasz z żadnego narzędzia, które dostarcza Ci tych informacji) – witryna .org, ustępuje TLD, ponieważ służy interesowi człowieka i nie jest komercyjna.
Praktycy SEO często wierzą, że najważniejszym źródłem sukcesu w pozycjonowaniu jest linkowanie do witryn, które świetnie sobie radzą i mają wysoki autorytet. Jest to punkt od którego trzeba zacząć, jednak strategia marketingowa w wyszukiwarkach powinna zawsze szukać głębiej i brać mikro techniki SEO pod uwagę. Tak, czy owak, jest to kolejny aspekt, który robi różnicę.
34. Twórz spisy treści wpisów, aby poprawić user experience
Ostatecznie cały proces pozycjonowania wraz z zasadą neutralności informacji ma ten sam cel – służyć użytkownikowi, tak dobrze jak to możliwe. Mając to na uwadze, strategia contentowa dotycząca struktury informacyjnej artykułów, które są publikowane na blogu musi zakładać, że niezadowolony czytelnik natychmiast opuści Twoją stronę i nigdy nie wróci.
Oczywiście, istnieje tyle powodów, ile czytelników, ale mogą one zostać podzielone na mniejsze kategorie. Jednym z nich – i bardzo ważnym – jest to, jak łatwo użytkownik może znaleźć informację dla której kliknął. Istnieje więcej wyznaczników, które przyczyniają się do tego rodzaju satysfakcji – tak jak np. spis treści, które sprawia, że poruszanie się w treści jest intuicyjne na całej stronie.
Należy w całym artykule tak ułożyć treści, aby zaspokoić potrzebę uzyskania danej informacji, tak szybko jak to możliwe, a spis treści jest typem rozwiązania, które użytkownik potrzebuje, aby nie znudzić się czytaniem bardzo długiego wpisu.
Powiesz, że gdy głód informacyjny zostanie zaspokojony, użytkownik opuści stronę po przeczytanie jednego punktu z powiedzmy 24, jak w poniższym przykładzie.
I chociaż masz rację, jednak alternatywą nie będzie użytkownik, który przeczyta całość , aby znaleźć, to, co go interesuje, a następnie opuszcza blog i nigdy nie zwraca ze względu na negatywne doświadczenie.
W ekonomii procesów decyzyjnych dotyczących doświadczenia użytkownika na blogu, strukturyzacja informacji w przyjazny sposób na dłuższą metę znacznie poprawia współczynnik odrzuceń dramatycznie , a także zwiększa lojalność czytelnika.
35. Korzystaj z śledzenia dostępnego na mapach cieplnych (Heatmap), aby prawidłowo umiejscowić nawołanie do działania
Koncentracja uwagi użytkownika trwa 8,25 sekundy, a następnie spada. Oznacza to, że punkty informacyjne muszą być dostarczone szybko i w jak najbardziej atrakcyjny sposób w celu zwiększenia lojalności czytelnika (i ruchu). Mapy cieplne są świetnym narzędziem, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, co do miejsca, gdzie umieścić przycisk call-to-action, ponieważ dostarczają informacji na temat zachowań konsumentów na stronie.
W zależności od potrzeb istnieje więcej rodzajów mapowania:
- Mapy cieplne kliknięć – pokazują gdzie użytkownicy najwięcej klikają na stronach;
- Mapy cieplne przewijania – wskazują idealne miejsce na umieszczenie najwartościowszych fragmentów artykułów, zwłaszcza że projektowanie zgodnie z regułą „powyżej zgięcia” nie stanowi już filaru projektowania stron internetowych;
- Mapy cieplne skupienia uwagi – pokazują, gdzie ludzie zatrzymują się podczas przeglądania zawartości i faktycznie czytają; łączenie ruchu gałek ocznych z ruchem myszy i ustanawianie idealnego miejsce na przycisk z wezwaniem do działania.
Najlepiej wykorzystać każde z tych narzędzi do prowadzenia oddzielnego badania , a następnie zebrać dane. Jeśli spieszysz się z umiejscowieniem przycisku CTA, najbardziej precyzyjna z powyższych będzie mapa termiczna skupienia uwagi, wskazująca bezpośrednio miejsce do umieszczenia wezwanie do działania, który skonwertuje.
36. Minimalizuj współczynnik odrzuceń przy użyciu przyjaznych stron 404
Pokazanie swojej twórczości oraz poczucia humoru, a może też dystansu do siebie, gdy coś pójdzie nie tak, może się naprawdę opłacić. Oczywiście, wszystko zależy od rodzaju odbiorców i relacji, jakie z nimi masz. Czy są osobiste, bardziej intymne, czy profesjonalne? Na jakich cechach wspólnych się opierają?
W zależności od odpowiedzi na te pytania, można robić to, co robi Worrydream. Bądź artystyczny, zabawny i lekki. Moze zainspiruj się Magritte.
Albo pośmiej się z tego, co robi Lego.
Albo bądź sprytny jak Magnt – użyj diagramu Venna.
Koniec końców, należy pamiętać, że w zależności od tego, jaką strategię wybierzesz, chodzi o wyróżnienie się – zabłyśniecie poczuciem humoru lub pozytywne zaskoczenie.
37. Pozycjonuj się lepiej – pozbądź się nienaturalnych linków i zapobiegaj negatywnym atakom SEO
Pozycje same się nie poprawią bez ich stałego monitorowania. Z kolei nie będzie to możliwe bez użycia narzędzi, które poprowadzą Cię przez cały proces.
Wśród wielu niebezpieczeństw, które są nieodłączną częścią branży SEO, znajduje się padanie ofiarą negatywnych ataków SEO. Jak sama definicja wskazuje, robi to konkurencja albo ktoś o złych intencjach, co sprawia, że trudniej temu zapobiec.
Na szczęście istnieje narzędzie do wykrywania nienaturalnych linów i możliwość wypełniania pliku do zrzekania się linków w Google, aby przesłać go specjalistom Google i poprosić o wzięcie tych konkretnych domen pod uwagę.
Jest jeszcze osobisty akcent, który chcielibyśmy dodać do tej analizy – zawsze dobrze wiedzieć, że można polegać na samouczącym się algorytmie, który uwzględnia każdą ręcznie wprowadzoną zmianę w celu usprawnienia precyzyjności ogólnych wyników.
38. Pokaż dowód popularności w mediach społecznościowych
Ostatnio pojawiła się dyskusja na temat tego, że ilość udostępnień artykułu niekoniecznie oznacza, że został on dokładnie przeczytany (lub w ogóle!). Choć może to prawda, warto też zaznaczyć, że ludzie udostępniający jako pierwsi, wprawiają machinę w ruch, czasami przekształcając artykuł, w niekończącą się opowieść.
Ludzie, którzy widzą, że inni udostępnili jakąś treść będą bardziej skłonni uwierzyć, że artykuł jest warty udostępnienia niż taki, który nie ma przycisków pozwalających na zrobienie tego. Chociaż nie jest pewne, czy takie podejście nie jest tylko łagodną formą presji otoczenia, to jednak funkcjonuje.
39. Używaj znaków diakrytycznych
Na koniec, co nie oznacza, że jest to najmniej ważne, technika wykorzystywana przez niewielu ludzi w branży i może właśnie dlatego działa cuda.
Pokazaliśmy już szczegółowo w innym artykule wyjaśniając procedurę i wdrożenie tej porady w formie case study aplikacji Uber, przejdziemy więc tylko przez podstawy.
Kiedy skusisz się, aby uwierzyć, że ten rodzaj różnicy w pisowni nie powinien wpływać na wyniki wyszukiwania, wiedz, że bardziej nie możesz się mylić. Prawda jest taka, że dla słowa kluczowego „Québec” istnieje około 15 milionów wyników bez znaków diakrytycznych i nie więcej niż 300 000 ze znakami diakrytycznymi.
W kontekście pozycji oznacza to, i dlatego warto się tym zainteresować, lepsze pozycje. Kierowanie marki na wersję ze znakami diakrytycznymi – zwłaszcza, gdy pechowo nazwa składa się z popularnych wyrazów – może dramatycznie poprawić pozycję w wyszukiwarkach.
Wnioski
Chociaż istnieje setki kryteriów na podstawie których tworzone są algorytmy pozycjonowania w wyszukiwarkach, robienie wszystkiego po trochu, cały czas pamiętając o interesie czytelnika jest najlepszym kluczem do sukcesu.
Jednak nie uważamy, że wyżej wymienione techniki SEO są wszystkim, co możesz zrobić, aby zwiększyć wydajność witryny. Więc co sprawia, że jesteś kreatywny i chciałbyś się tym podzielić?
Źródło: CognitiveSEO
Tłumaczenie: Monika Pachciarz
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Ogrom wiedzy zawartej w tym artykule może spowodować depresję.
Praktycznie nie ma możliwości, aby zrealizować wszystkie cenne wątki.
To jest never ending story.
Wielkie dzięki za artykuł – jest MEGA :)
Bardzo przydatne rady i wskazówki. Napewno skorzystam. Dziękuję i pozdrawiam.
Michał to, że „nofollow” nie przekazuje mocy nie znaczy, że nie jest dla robota widoczny. Profil linków powinien być zróżnicowany, a to znaczy, że ważne się linki zarówno follow jak i nofollow
Pozycjonowanie to temat rzeka. I podobnie jak w rzece woda cały czas płynie, tak samo zmieniają się trendy SEO. Trzeba zawsze trzymać rękę na pulsie.