Redakcja

Relacja z pierwszego szkolenia SEO MaxROY.com

Pierwsze szkolenie z SEO i pozycjonowania MaxROY.com za nami! Spory ciężar spadł nam z serc, dogranie i przygotowanie wszystkich szczegółów zabrało nam znacznie więcej czasu niż się spodziewaliśmy. Ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu MaxROY.com podołaliśmy. Efektem naszych starań jest 45 przeszkolonych osób!!!Sala i uczestnicy szkolenia SEOMateriały szkoleniowe na szkolenie SEOPlakietki oraz smycze szkolenie SEOZ uwagi na duże zainteresowanie szkoleniem SEO osób spoza Warszawy, postawiliśmy na udogodnienia lokalizacyjne (dokonale wyposażone Centrum Konferencyjne Rondo 1 tuż przy Dworcu Centralnym). Zadbaliśmy też o jakość materiałów szkoleniowych (w formie drukowanej oraz na firmowych pendrive’ach) i atmosferę szkolenia, o czym za chwilę ;).Sporym wyzwaniem okazała się sama promocja szkolenia. Promocję oparliśmy na marce Sprawnego Marketingu i społeczności zgromadzonej wokół tego serwisu. Dało to wymierne efekty – już po pierwszym poście o szkoleniu SEO na blogu rozpoczęła się samoistnie dyskusja o szkoleniu MaxROY.com w różnych miejscach w sieci, m.in. na forum.optymalizacja.com. W trakcie kampanii promującej szkolenie SEO przetestowaliśmy kilka nowych form dotarcia do naszej grupy docelowej + kilka innych tradycyjnych (uszeregowane wg współczynnika niekonwencjonalności ;)).

  • reklama na Flaker
  • reklama na blogach w sieci AdTaily
  • reklama w RSS
  • notki i konkursy na branżowych blogach
  • informacje w branżowych newsletterach
  • reklama offline na branżowych spotkaniach
  • kampanie w Google i Sieci Partnerskiej Google
  • bannery na forach internetowych i serwisach tematycznych
  • patronaty
  • notki prasowe
  • mailingi

W gronie uczestników znalazło się kilku przedstawicieli dużych firm, takich jak: Young & Rubicam, Interia.pl, Ernst and Young. Gościło u nas również kilka firm i agencji z branży marketingu internetowego, np: Eactive, Netiznes lub Redefine. Miłym zaskoczeniem była dla nas rejestracja Cezarego Glijera, osoby, która w branży SEO funkcjonuje o 1997 roku i co za tym idzie – pamięta tę branżę od samego początku.Pod koniec szkolenia wytworzyła się na sali bardzo przyjemna atmosfera, burza mózgów, wzajemne odpowiadanie na pytania + bardzo ciekawe i inspirujące wywody Cezarego Glijera (specjalnie dla czytelników Sprawnego Marketingu przygotowaliśmy videocast z Cezarym Glijerem – już wkrótce – sprawdzajcie czytnik RSS) spowodowały, że w atmosferze pełnej otwartości przez ponad 1,5 godziny prowadziliśmy swobodną, otwartą dyskusję. Wyraźnie było widać, że branża marketingu internetowego w Polsce potrzebuje takiej nieskrępowanej wymiany doświadczeń i opinii.Panel dyskusyjny, na którym pojawił się także Michał Makaruk (administrator i właściciel forum.optymalizacja.com), przeciągnął się z planowanej godziny do blisko dwóch godzin. Szkolenie trwało więc aż do godziny 20, czyli ponad 10 godzin (tego się chyba nikt nie spodziewał :-)). I najważniejsze – mamy nadzieję, że atmosfera panelu dyskusyjnego ze szkolenia, przeniesie się do panelu wymiany doświadczeń online, który już w tym tygodniu zostanie udostępniony dla wszystkich uczestników szkolenia.Więcej zdjęć ze szkolenia:Bartek Berliński Szkolenie SEO: Prezentacja SPAMTomek Frontczak podpisuje książkęCezary Glijer panel dyskusyjnyPanel dyskusyjny i Michał Makaruk jako specjalistaTomek Frontczak na tle roll-up MaxROY.comVideocast z Cezarym GlijeremUpdate:Paweł Szczepaniec napisał fajną recenzję naszego szkolenia:Szkolenie z SEO (pozycjonowania) (MaxROY.com)Dzięki.Update 2:Pojawiła się także relacja ze szkolenia SEO przygotowana przez Interaktywnie.com.

czytaj także

Trendy marketingowe 2025 – opinie 20 ekspertów z branży

Redakcja

O autorze

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu intern...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

  2. Krzysztof Spilka

    No i po szkoleniu. Osobiście jestem bardzo zadowolony. Nie tylko dlatego, że wyrwałem miejsce Grześkowi Marczakowi;) ale głównie ze względu na podejście do tematu – krótkie wprowadzenie dla osób zielonych, następnie 90% mięsa. No i nikt nie olewał pytań obecnych, nawet kosztem poślizgu czasowego. Uważam, że zestaw slajdów bardzo mi się przyda – choć oczywiście czeka mnie gruntowna analiza i kilka soczystych raportów do zrobienia.

    Następnym razem panowie pomyślcie o 2-dniowym szkoleniu, część teoretyczna + część praktyczna.

    Aha i poprawcie literówkę na nadruku smyczy. Jest SERCH zamiast SEARCH.

  3. Cezary Lech

    Przeniosłem Krzysztofie Twój komentarz w odpowiednie miejsce i jednocześnie połączyłem dwa komentarze.

    Co do smyczy to oczywiście wiedzieliśmy o błędzie, problem w tym że smycze przyjechały w środę o 21:00 przesyłką konduktorską i już nic nie mogliśmy zrobić.
    Część uczestników podejrzewała nas o celowe działanie Viralowe ;)

  4. Adrian Chmielarski

    Rzeczywiście trzeba przyznać, że szkolenie było warte obecności. Szczególnie jako osoba z poza branży doceniam zdobytą tam wiedzę.

    Rzeczywiście możecie w przyszłości pomyśleć nad rozłożeniem szkolenia na 2dni. Temat jest rozległy i niektóre zagadnienia wymagają dłuższych dyskusji.

    Aha, czekam na dostęp do forum.

  5. Cezary Lech

    Dostęp do Forum.MaxROY.com roześlemy najprawdopodobniej w czwartek rano.
    Nazwisko już poprawiam, sorry.

  6. Damian Rusiecki

    Witam Wszystkich, jeśli o mnie chodzi, to muszę przyznać iż na większości szkoleń w których brałem udział zdarzało mi się przysypiać… Było to pierwsze szkolenie w którym uczestniczyłem gdzie siedziałem od 10do18 i ani przez chwilę nie zdarzyło mi się wyłączyć…
    Jak dla mnie Rewelacja! Fajnym pomysłem byłoby zorganizowanie kolejnych szkoleń tego typu, warsztatów lub jakichś nieformalnych spotkań, w których już dzisiaj deklaruje swój udział :) Pozdr dr

  7. A mnie szczerze mówiąc zainteresowało, która z form promocji szkolenia okazała się najbardziej skuteczna, a która najmniej. Czy moglibyście w najbliższym czasie poświęcić chociaż jeden wpis temu tematowi?

    Przede wszystkim ciekawią mnie efekty mailingu – na pewno testowaliście różne nagłówki, treści itp., od których zależała jego skuteczność. Domyślam się również, że znalazł się chociaż jeden przypadek, który wygenerował Wam sporo ruchu, ale niewiele zapisów. Możecie podzielić się spostrzeżeniami?

    Na blogu dużo piszecie o SEO, a mnie brakuje tu reklamy w innej formie niż pozycjonowanie i linki sponsorowane, chociaż ten drugi temat mógłby być omówiony bardziej szczegółowo. Mogę mieć cichą nadzieję na inne tematy z tej dziedziny? ;-)

  8. Szymon Drejewicz

    A będzie jakaś powtórka?

  9. Tomasz Frontczak

    najprawdopodobniej tak, w ostatnim kwartale 2009.

  10. warszawiak

    też zaczynałem swą internetową przygodę w 2009 r. z nostalgią wspominam te czasy

  11. Loft Conversion

    Dobry artykuł. Dziękuje za podzielenie się informacjami :D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz