Narzędzie podglądu reklamy umożliwia „symulacyjne” podejrzenie wyników wyszukiwania dla dowolnej frazy, lokalizacji geograficznej, wersji językowej Google’a, domeny Google’a, a od teraz także dla dowolnego urządzenia. Dzięki narzędziu możesz zobaczyć swoje reklamy oczyma klientów korzystających z urządzeń, których nie masz, a także oczyma klientów przebywających w Rzeszowie, chociaż ty przebywasz w Szczecinie. Użycie narzędzia nie powoduje naliczenia wyświetlenia reklam AdWords znajdujących się na przedstawionych wynikach, nie są też zliczane ewentualne kliknięcia w wyniki.
Dzisiejsza nowość polega na możliwości zasymulowania strony wyników wyszukiwania dla wybranych urządzeń przenośnych z pełną przeglądarką internetową. Google zalicza do nich iPoda Touch/iPhone’a, iPada, urządzenia z Androidem i telefony z WebOS-em:
(kliknij obrazek żeby powiększyć)
Dodatkowo zasymulować można także wyniki wyszukiwania dla abonentów poszczególnych sieci komórkowych:
Zalogowanym użytkownikom prowadzącym kampanie AdWords narzędzie powie też, czy reklama wyświetla się użytkownikom przy bieżących ustawieniach, a jeśli nie, to dlaczego (np. za niski CPC, budżet dzienny, niezoptymalizowane konto, poza docelową lokalizacją itd.):
Dla przypomnienia, stary widok Narzędzia podglądu reklam:
Jak widać powyżej, zmienił się także layout Narzędzia.
Google kładzie ostatnio na reklamę mobilną olbrzymi nacisk. Kolejne funkcjonalności reklam AdWords (choćby niedawno opisywane przez nas: funkcja hyperlocal, prezentująca bezpośrednio w reklamie bieżącą odległość od reklamowanej firmy, funkcja szacowania popytu na słowa kluczowe z urządzeń mobilnych) czy wydanie 750 milionów USD na platformę reklam mobilnych AdMob świadczą o tym dobitnie.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Nic innego jak szybka reakcja Google na dynamiczny wzrost sprzedaży telefonów umożliwiając wyświetlenie reklam adwords na tych urządzeniach. Sądzę, że wraz z rozwojem tych technologii w Polsce, Google będzie prezentował coraz to nowsze możliwości.
Kiedy strona dostępna będzie pod adresem sm.pl? Często myli mi się adres bo jest za długi.
Żeby pokryć koszty wykupienia od Supermediów domeny sm.pl musielibyśmy chyba wprowadzić płatny dostęp do Sprawnego :-). Póki co sugerujemy RSS-y, zakładkę albo korzystanie z podpowiedzi przeglądarki.