Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

5 wskazówek dotyczących remarketingu w świątecznych kampaniach AdWords

Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami, jednak prawdziwa świąteczna karuzela dopiero przed nami. Właściciele serwisów e-commerce’owych mogą się spodziewać lada chwila kolejnej wielkiej fali zamówień. Dziesiątego wypłata wpadła na konto, a “podeszła data” to już ostatni dzwonek dla zamawiających, aby kurier dojechał na czas przez śniegi. To najlepszy moment, by przypomnieć o sobie tym, którzy dawno temu wykonali zakupy na naszej stronie lub nie tak dawno przeglądali naszą ofertę w poszukiwaniu pomysłów na świąteczny prezent. Po prostu – czas odpalić remarketing.

Cała idea oraz moc remarketingu polega na umiejętnym wykorzystywaniu informacji o użytkowniku. Jeśli zaczynasz przygodę z AdWords, załaduj od razu kod remarketingowy na swoich witrynach. Dowiesz się choćby i tego, że użytkownicy z list remarketingowych byli w twoich serwisach, czyli mogą być zainteresowani tym, co oferujesz.

Święta to dobry czas na odpowiednią segmentację ciasteczek, czasem według nowych reguł. Na szczęście w tym przypadku „prawo działa wstecz”. Możesz utworzyć atrakcyjną grupę także na podstawie informacji zebranych przez 30 ostatnich dni. Podczas tworzenia nowej reguły remarketingowej, mamy wybór – czy lista będzie tworzona od zera, czy można załadować kampanię od razu, z grupą zawierającą cookie wcześniejszych użytkowników.

Remarketing to szczególne narzędzie, które warto wykorzystać w krótkich kampaniach na określoną okazję. Mamy grudzień, co oznacza, że przez najbliższe dwa tygodnie klienci będą dokonywać nietypowych zakupów. Warto zatem skorzystać z kilku wskazówek, które pomogą spieniężyć listę remarketingową.

1. Nie oszczędzaj w Święta – Twoi klienci nie oszczędzają!

Nawet jeśli twój serwis nie jest typowym ecommerce’m, ta reguła może znaleźć zastosowanie. W okresie przedświątecznym rynek reklamy szaleje – złotówki przechodzą z rąk do rąk – aż do ostatniego dnia przed Wigilią. Prezenty “koła ratunkowe” kupowane są na ostatnie 5 minut przed wieczerzą wigilijną. Kto ma smartfona, może kupować jeszcze “siedząc nad karpiem”.

W okresie przedświątecznym użytkownicy są bardziej podatni oraz tolerancyjni wobec reklam. Można powiedzieć, że konsumenci szukają w reklamach inspiracji do świątecznych zakupów i prezentów. Reklamy są furtką do zapoznania się z ofertą sklepów.

Aby podtrzymać wysoki wskaźnik wyświetleń, podkręć swoje kampanie! Podnieś stawki (lub cele CPA) i zwiększ swoje budżety. Bądź widoczny i przygotuj się na wzmożony ruch.

Warto nawet zmniejszyć ograniczenia wyświetleń. Użytkownicy nadal nie chcą być bombardowani przez reklamy, jednak próg tolerancji na przekaz reklamowy jest obecnie znacznie wyższy. Reklamy stają się teraz źródłem cennych inspiracji prezentowych.

2. Kieruj na wszystkich, których tylko możesz

Choć może jeszcze tego nie czujesz, cały czas warto mieć pod uwagą, że ludzie niejako włączyli tryb super-zakupów. Warto zatem skierować promocyjne e-maile oraz przekazy reklamowe do wszystkich, także dawnych klientów.

Jeśli zbierasz listy remarketingowe z blogów lub stron satelickich, nie wahaj się kierować kampanie także na tych użytkowników. Kieruj treść na swoich widzów w serwisie YouTube. Wszystkie najskuteczniejsze ścieżki zakupowe w ciągu najbliższych dni zaowocują jeszcze lepszymi rezultatami.

W przypadku, gdy Twoje ustawienia remarketingu powodują wstrzymanie wyświetlania reklamy po dokonaniu zakupów, zrezygnuj z tego ograniczenia i kieruj reklamę także zaraz po zakupie. Jeszcze przed świętami klienci mogą do ciebie wrócić! Jeden udany pomysł na prezent może się okazać trafiony w przypadku kilku znajomych…

3. Kieruj na nietypową grupę demograficzną

Oto przed nami świat wywraca się do góry nogami. Powodem nie jest rzekomy koniec świata, ale zakupy świąteczne, podczas których łamiemy wszystkie dotychczasowe zasady. Jest to jedyny czas w roku (poza urodzinami, z których terminem dość trudno trafić), kiedy kobiety kupują sprzęt wędkarski, niepalący odwiedzają sklepy z e-papierosami, 20-latkowie kupują płyty zespołu Smokie. Jeśli stosujesz w kampaniach jakieś ograniczenia (płci, kategorii) rozważ ich zniesienie lub rozszerzenie kierowania na wybraną grupę.

Jak myślisz, w jakim sklepie kupuje ta pani?

Lepiej jest nawet stworzyć kampanie, które specyficznie targetują grupy, które normalnie wyłączasz ze swoich kampanii (np. “Chcesz kupić idealny kołowrotek wędkarski dla niego?”).

4. Wypróbuj ‘Remarketing w kampaniach kierowanych na sieć wyszukiwania’

Ta wskazówka prawdopodobnie przyda się nam najwcześniej podczas kampanii walentynkowej, ponieważ funkcja remarketingu w sieci wyszukiwania jeszcze w Polsce nie została udostępniona. Temat pojawił się w sierpniu tego roku, jednak do dziś jest dostępny tylko wybranym reklamodawcom w formie testu. O nowej funkcji pisał na swoim blogu Przemek Modrzewski, a jej opis z puntu widzenia użytkownika można znaleźć w amerykańskich tematach pomocy AdWords. Wyobraźmy sobie jednak, w jaki sposób można by wykorzystać taką metodę kierowania reklamy.

Na początku, klasyczny scenariusz remarketingowej kampanii:
Osoba wchodzi na naszej stronę. Przegląda, po czym wychodzi, dokonawszy zakupu lub nie…

Teraz można ukazywać się naszym niedoszłym klientom na hasła, które dość luźno wiążą się z naszą działalnością. Sprzedając np. wiertarki udarowe, możemy kierować reklamy do osób wpisujących hasło „prezenty dla niego”. Nie będą to jednak zwykłe osoby, a raczej potencjalni klienci, których w ten sposób możemy zasugerować idealny prezent pod choinkę – „dla facetów”.

5. Nie kończ kampanii 24 grudnia

Po pierwsze, warto przeciągnąć kampanię do samego końca. Niektórzy skorzystają z oferty sklepów internetowych m.in. dlatego, że nie mają czasu na wyjazd do galerii handlowej. Galerie są zamykane 24 grudnia wieczorem i świecą pustkami do 31 grudnia. Czy w sklepach internetowych musi być tak samo?

Jeśli planujesz tak po prostu wyłączyć kampanię remarketingową 24 grudnia, przemyśl to jeszcze raz! Amerykanie kontynuują wydatki zazwyczaj do około 20 stycznia, kiedy przychodzą rachunki kart kredytowych. Czy u nas wszyscy kończą zakupy z dniem 24 grudnia? Nowy Rok, nowa wypłata…

Niektórzy chcą kupić sobie prezenty, o których marzyli, a których nie otrzymali od najbliższych. Po drodze jeszcze Sylwester, lada chwila Karnawał… Jeśli konsument wymarzył sobie narty biegowe pod choinkę, może powiązać ich zakup z postanowieniami noworocznymi. Już teraz możesz wykorzystać obszerną grupę remarketingową, która zasiliła Twoje konto AdWords w okresie przedświątecznym!

Pomyśl o tym tak jak o liście mailingowej. Zaproś w reklamie do polubienia strony na Facebooku, zaproponuj dodatkowe akcesoria, o których kupując prezent „mama wcześniej zapomniała”, nie daj o sobie zapomnieć – być może konwersja przyjdzie w następne Święta…

Podsumowanie

Wykorzystaj potencjał narzędzi AdWords właśnie teraz, kiedy możesz aktywizować swoją bazę remarketingową! Dla Ciebie najlepszym prezentem będzie pokaźny zysk ze świątecznych transakcji. Tego życzymy wszystkim czytelnikom Sprawnego Marketingu.

Źródło: SEW, Money.pl

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *