Dobra wiadomość dla zwolenników automatyzacji. Dzięki reklamom elastycznym minimalnym nakładem pracy możemy stworzyć kampanię w sieci reklamowej. Wystarczy wrzucić do systemu bazowy zestaw kreacji i tekstów, a Google zrobi resztę. To już kolejny krok Google’a w kierunku automatyzacji tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych. Możliwości są całkiem spore, a korzystanie z reklam elastycznym naprawdę proste.
Reklamy dopasowane do każdego układu
Do stworzenia pierwszej reklamy elastycznej potrzebujemy zaledwie dwóch grafik i tekstowego komunikatu reklamowego. Reklamy elastyczne w odróżnieniu od reklam statycznych, tworzonych za pomocą Galerii Reklam, pomogą uniknąć problemu, jakim jest spora liczba rozmiarów i typów reklam. Wystarczy, że stworzymy jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej w formacie tekstowym, graficznym lub natywnym. Reklamy możemy kierować w sieci reklamowej AdWords (GDN), na YouTubie oraz poprzez Gmail.
Zaletą reklam elastycznych jest lepsze wizualne dopasowanie do treści witryn. Stałe ręczne modyfikowanie reklam oraz dostosowywanie treści reklamowych do rynku byłoby męczące, a ponadto pochłonęłoby mnóstwo czasu.
Jedną z wad natomiast jest według mnie to, że panel pokazuje jedynie przybliżony pogląd naszych reklam, co nie oddaje 1:1 tego, jak nasze reklamy będą prezentować się we wszystkich miejscach docelowych.
Tworzenie reklamy elastycznej krok po kroku
Reklamy elastyczne tworzymy w kampaniach w sieci reklamowej Google’a. Klikamy „Stwórz reklamę”, a następnie w „Reklama elastyczna”.
Specyfikacja treści reklamy
Nagłówek może mieć maksymalnie 25 znaków i wyświetlać się z opisem lub bez niego.
Długi nagłówek może mieć maksymalnie 90 znaków. Długość wyświetlanego nagłówka będzie zależała od strony, na której się pojawi. Jeśli zostanie skrócony, na jego końcu znajdzie się wielokropek.
Tekst reklamy może mieć maksymalnie 90 znaków i wyświetla się po krótkim lub długim nagłówku. Tekst reklamy nie wyświetla się we wszystkich rozmiarach i formatach.
Nazwa firmy to nazwa Twojej firmy lub marki. W niektórych układach może pojawić się w tekście reklamy.
Końcowy URL to miejsce, do którego trafiają użytkownicy po kliknięciu Twojej reklamy. Może to być dowolna strona w Twojej witrynie.
Porada
Klikając „Więcej opcji”, możemy edytować domyślny tekst z wezwaniem do działania i wybrać najbardziej dopasowany CTA z listy. Niestety nie ma możliwości podania własnego.
Specyfikacja grafiki
Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (wymagane rozmiary minimalne: 600 × 314).
Kwadrat: 1200 × 1200 (wymagane rozmiary minimalne: 300 × 300).
Logo
Format poziomy (4:1): 1200 × 300 (wymagane rozmiary minimalne: 512 × 128).
Kwadrat: 1200 × 1200 (wymagane rozmiary minimalne: 128 × 128).
Efekt końcowy reklam
Przykładowa reklama graficzna o wymiarach 300 x 250
Przykładowa reklama na stronie głównej YouTube.
Przykładowa reklama graficzna o wymiarach 320 x 568
Przykład reklamy natywnej
Przykładowa reklama graficzna o wymiarach 480 x 120
Przykład reklamy desktop
Przykład reklamy graficznej i tekstowej o wym. 300 x 250
Dobre praktyki:
- stworzenie osobnej kampanii GDN, by lepiej je kontrolować,
- stworzenie osobnej grupy reklam z kierowaniem na desktop i mobile, umożliwia to jeszcze lepsze dopasowanie reklam pod konkretne urządzenia,
- dodawanie logo do każdej reklamy elastycznej (potwierdzony wyższy CTR),
- testowanie różnych grafik (z napisami i bez), różnych treści reklam, różnego CTA, krótszych i dłuższych przekazów – czasem less is more,
- obserwowanie i analiza miejsc docelowych, i ich wykluczanie,
- w większości przypadków warto tuż przed startem kampanii wykluczyć wszystkie kategorie aplikacji z miejsc docelowych.
Podsumowanie i wnioski z testów
Promując szkolenia „Wideo Facebook Marketing”, wykorzystaliśmy w sieci reklamowej zarówno tradycyjne reklamy statyczne, jak i elastyczne. Rzecz jasna, dwóch kampanii nie da się porównać jeden do jednego, natomiast dają one pewien obraz tego, czego możemy się spodziewać od reklam elastycznych. Kierowanie dla obydwu kampanii było niemal identyczne, obie kampanie były skierowane na te same listy remarketingowe oraz miały te same budżety. Wnioski?
Dzięki lepszemu dopasowaniu osiągnęliśmy lepszy zasięg, niższy koszt za kliknięcie w reklamę, a reklamy były chętniej klikane przez odbiorców.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!