Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
Google-Zeitgeist

Czego szukał świat – Google Zeitgeist 2012

Jak co roku w połowie grudnia, Google opublikował raport Zeitgeist, który prezentuje najpopularniejsze zapytania użytkowników wyszukiwarki. Zeitgeist to heglowski „duch czasu”, choć w tym przypadku oznacza po prostu rozbudowaną historię globalnej wyszukiwarki. To tak, jakbyśmy otworzyli historię naszej przeglądarki. Być może niektórzy reklamodawcy znajdą w statystykach inspiracje dla siebie?

Niczym sejsmograf, Google rejestrował wydarzenia, które poruszyły internautów. Wydarzenia najbardziej elektryzujące publiczność odbywały się latem i jesienią. Igrzyska Olimpijskie w Londynie, marsjańska misja łazika Curiosity oraz skok z przestworzy Feliksa Baumgartnera… Najpopularniejszymi zapytaniami okazały się jednak hasła Whitney Houston (doceniona po śmierci), Gangnam Style oraz Huragan Sandy.

Polski duch czasu

A co wyszukiwali internauci w Polsce? Wśród zapytań, które określono jako „najbardziej popularne przez dłuższy czas w 2012 r. w porównaniu do 2011 r.”, najczęściej pojawiał się w wyszukiwarce kwejk, dalej tablica i dopiero na trzecim miejscu – Euro 2012. Sejsmograf Google zarejestrował jednak Mistrzostwa Europy także dzięki liderowi klasyfikacji „utwory” – polskiemu hymnowi Euro 2012, Koko Euro Spoko. Na czwartym miejscu – Oceana – Endless Summer Warto przy tym wspomnieć, że w dziedzinie kultury popularnej internet rządzi się własnymi prawami. Na drugiej pozycji w Polsce uplasowała się bowiem piosenka Call Me Maybe, znana przede wszystkim z przeróbki z wideo z chatroulette, a na trzeciej, słynny Gangnam Style – prawdziwy fenomen YouTube – utwór, którego nie poznalibyśmy gdyby nie wirusowa dystrybucja wideo za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Na koniec, parę słów o kategorii „Jak to zrobić”. Wśród tegorocznych trendów, pierwsze miejsce zajęło zapytanie Jak usunąć Facebooka. Czy to zwiastun końca portalu społecznościowego w Polsce? Na pewno twarzy nam nie zabraknie – na piątym miejscu jest bowiem hasło Jak narysować twarz. Drugie miejsce – tylko dla specjalistów – Jak zrobić kłosa. Info dla facetów – „kłos” to rodzaj warkocza… Trzecie miejsce – Jak oszukać wariograf. Czyżby odbicie słynnej sprawy z Sosnowca z początku tego roku? Swoją drogą, wiecie jak skutecznie odpowietrzyć kaloryfer?

Czy nasi czytelnicy mają jakieś własne wnioski lub wspomnienia z 2012 roku, które odzwierciedla lub pomija Zeitgeist? Zapraszamy do dzielenia się spostrzeżeniami w komentarzach.

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.



    • Najlepiej zapytać na takiej stronie Góógle. Tam spece radzą jak odpowietrzyć, zamontować, wysłać w kosmos. W sumie dzięki Google naprawiłem toner.

    • Ja pytam żony – ona wie, jak odpowietrzyć kaloryfer.

    • Google wie najlepiej. Fajnie widać co interesuje ludzi – same pierdoły:-)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *