Marka Gatta jest cenionym polskim producentem rajstop, bielizny oraz kostiumów kąpielowych. Firma była obecna w Internecie, jednak potrzebowała usystematyzowania swojego wizerunku online oraz zautomatyzowania procesów sprzedaży internetowej. Specjalnie dla Sprawnego Marketingu Sebastian Legenza, CEO firmy eEngine.pl, odpowiedzialnej za wdrożenie projektu, opowiedział o najważniejszych aspektach przedsięwzięcia.
Koncept Wizualny
Kluczowym elementem projektu było zapewnienie odbiorcom dostępu do oferty Gatta w nowoczesnej formie, niezależnie od urządzeń, z jakich korzystają, dlatego nowy sklep został przygotowany w oparciu o standardy RWD.
Poprzednia strona www i sklep online zostały złączone w jeden spójny projekt. Specjaliści Eengine.pl zadbali o to, aby zarówno grafika, jak i doświadczenia płynące z zakupów, były jednocześnie estetyczne, intuicyjne i przyjazne użytkownikowi. Projekt graficzny poprzedził bogaty reasearch firm i marek lokalnych oraz zagranicznych. W prace nad user experience strony zaangażowany został dodatkowy zewnętrzny konsultant, który dał świeże spojrzenie na przygotowywane koncepcje oraz wsparł merytorycznie proces tworzenia projektu. Wszystkie powyższe prace analityczne dały nam pewność, iż produkty zostały posegregowane w sposób gwarantujący czytelny układ treści i łatwy dostęp do informacji na temat oferty firmy.
FlowTool
Specjalnie z myślą o internetowym sklepie Gatta i potrzebach działu marketingu stworzone zostało narzędzie do swobodnego zarządzania modułami graficznymi strony głównej o nazwie FlowTool. Szczególnie istotnym aspektem projektu była możliwość dopasowania określonych elementów graficznych do obecnych kampanii prowadzonych przez klienta.
Wyobraź sobie, że strona główna Twojego sklepu to biała kartka. Możesz na niej umieścić co tylko chcesz, w układzie, jaki tylko wymyślisz. Informacje o promocjach, specjalnych okazjach, banery do ważnych stron, skróty dla klientów. A wszystko to w ciągu kilku sekund – metodą przeciągnij i upuść. Jeśli tylko pojawi się nowy pomysł, potrzebna kampanii czy szybka promocja, można łatwo przemodelować grafikę strony głównej bez kontaktu z programistami.
Moduł FlowTool może być używany również na stronach kategorii, co pozwala przemienić je w mini-koncepty w ramach całego sklepu. W przypadku tego projektu, próbkę możliwości można obejrzeć na stronie kolekcji Britney Spears Intimate.
Z pomocą tego modułu można też tworzyć strony typu landing page i wszelkie rozwiązania opierające się na kombinacji graficznych banerów oraz linków.
Rozwiązania dedykowane urządzeniom mobilnym
Ponieważ zarówno specjaliści Eegine.pl, jak i Gatty, doskonale zdawali sobie sprawę, iż zachowania odbiorcy przed ekranem smartfonu są inne niż użytkownika komputera, zdecydowali się na specjalne dopasowanie treści dla kanału mobile.
Wspominany wyżej FlowTool ma specjalny wariant tylko dla komórek (nie jest to obligatoryjne), dzięki czemu można podkreślać elementy strony, których mogą poszukiwać odbiorcy mobilni, jak na przykład wyszukiwarkę konkretnych salonów.
Wyszukiwarka salonów połączona z nawigacją
Nasza wersja wyszukiwarki salonów opiera się na możliwości sprawdzenia lokalizacji względem GPS lub za pomocą sieci Internet. W urządzeniach mobilnych wzbogacona jest ona o moduł, który umożliwia uruchomienie programu nawigacyjnego w telefonie i doprowadzenie klienta krok po kroku do miejsca docelowego.
Integracja systemu ERP
Kolejnym wyzwaniem było połączenie nowego sklepu internetowego z systemem ERP klienta – Microsoft Dynamics AX.
Integracja zapewnia pełną synchronizację stanów magazynowych i cen. Zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim wykluczenie błędów wynikający z czynnika ludzkiego. Zarówno ceny, jak i ilość produktów w sklepie, zawsze pokrywają się z właściwym stanem magazynowym pochodzącym z systemu ERP. Cały proces nie wymaga dodatkowej obsługi. Jeśli w ofercie pojawiają się nowości, to bez żadnych opóźnień trafiają do sklepu internetowego – już z właściwą ceną i wszystkimi niezbędnymi parametrami.
Bezpośrednia integracja sklepu internetowego z systemem ERP to przede wszystkim rozwiązanie, które wspiera sprzedaż wielokanałową (multichanel) – zamówienia z różnych źródeł obsługiwane są w sposób zunifikowany w ramach jednego systemu (ERP).
To wszystko przekłada się w dużej mierze na znaczne oszczędności czasu pracy obsługi sklepu, liczone w dziesiątkach godzin miesięcznie.
Bezpośrednie korzyści z wdrożenia projektu
- uporządkowanie wizerunku marki Gatta w sieci
- zbudowanie sprzedaży w nieistniejącym dotąd kanale mobile
- dział marketingu zyskał swobodę działania i niezależność względem IT dzięki wygodnemu narzędziu FlowTool
- model sprzedaży online został dostosowany do procesów sprzedaży w salonach stacjonarnych oraz zautomatyzowany dzięki integracji z systemem ERP
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
@ariel – napisz czego oczekujesz, chętnie rozszerzę swoje case’y w przyszłości pod tym kątem.
Strona wygląda wyśmienicie. Widać, że Polacy coraz wyżej stawiają poprzeczkę. Jeżeli jeszcze tutaj doszło do tak dużej integracji z systemami ERP to trzeba być dumnym z narodu, że tak profesjonalnie podchodzą do tematu. Niebawem siłą Polaków będzie przede wszystkim profesjonalne i nowatorskie podejście do takich projektów.
Nie wiedziałem, że Gatta w taki sposób promowała się w Internecie
Rzeczywiście, wygląda to świetnie. Myślę o takiej stronie w przyszłości dla swojej firmy.
@Agnieszka, dzięki za dobre słowo. Jeśli tylko się zdecydujesz na swój projekt rozpatrz też nas jako wykonawców :)
@Marta napisz z zakupem, którego produktu masz problem, jeśli trzeba pomożemy. To musi być odosobniony przypadek. Zamówienia wpadają, w przeciwnym razie – wiedzielibyśmy.
Interesujące.
Nie spodziewałbym się takich rzeczy, a tu takie zaskoczenie.