Linki, linki, linki… do tego można by sprowadzić pozycjonowanie trudnych fraz w wyszukiwarkach. Link linkowi jednak nie równy. Jak ocenić potencjał strony linkującej? Jak zwiększyć siłę linku oraz jak ocenić zbieżność tematyczną? Zastanowimy się również nad tym, jaki wpływ na rankingi mogą mieć narzędzia stworzone przez Google, które analizują ruch w internecie.
Linki hypertekstowe istnieją tak długo jak internet, leżą u jego podstaw. Pozwalają nam sprawnie poruszać się po sieci, przechodzić ze strony na stronę, oglądać filmy, słuchać muzyki. Można śmiało powiedzieć, że internet bez odnośników tekstowych nie byłby tym, czym jest teraz.
Linki — podstawa marketingu w wyszukiwarkach
Linki nabrały nowego wymiaru w 1995 roku, gdy Larry Page stworzył algorytm wyszukiwarki Google, którego głównym elementem stał się parametr Page Rank, obliczany na podstawie linków prowadzących do strony.
Ascetycznie prosty w swej formule link tekstowy stał się również podstawą sukcesu całej wyszukiwarki Google, stając się jednocześnie fundamentem wartej miliardy dolarów reklamy poprzez Google AdWords. Płatna reklama w wyszukiwarkach to linki sponsorowane, których ten artykuł nie będzie dotyczył.
Linki pozycjonujące
Osoby zajmujące się pozycjonowaniem kupują linki, lub próbują je zdobyć innymi sposobami, głównie po to, żeby zwiększyć pozycje w rankingach wyszukiwarek. Pozycjonerów nie interesuje w tym przypadku wartość czysto marketingowa (czy ktoś wejdzie na stronę poprzez ten link) tylko sam wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Globalny rynek kupna, sprzedaży i wymiany linków jest olbrzymi. Jednym z jego elementów są reklamowe linki pozycjonujące, których ceny niejednokrotnie dochodzą do kilkuset dolarów miesięcznie. Jak wycisnąć maksimum z linków pozycjonujących? Tym się zajmę w tym artykule.
W książce „Marketing internetowy w wyszukiwarkach” Tomek Frontczak przedstawia spis 18 rodzajów linków pozycjonujących. Tomek pogrupował linki (rozszerzając listę zaproponowaną przez Todda Malicoata z firmy WeBuildPages.com), odnosząc się przede wszystkim do czynników obecnych na stronie a także opisujących rodzaj strony.
- Naturalny (jako naturalny rozumiem link, który nie jest kupiony, a jego pojawienie się uwarunkowane jest wysoką lub unikalną ofertą wskazywanego przez niego serwisu.), jednostronny link z serwisu o wysokich rankingach, umieszczony w treści. Link zawiera słowo kluczowe w anchor text. Treść serwisu zawiera interesujące nas słowa kluczowe.
- Naturalny, jednostronny link z serwisu o wysokich rankingach, umieszczony w treści. Treść serwisu zawiera interesujące nas słowa kluczowe.
- Tak jak w punkcie 1, ale treść serwisu nie zawiera słów kluczowych.
- Tak jak w punkcie 2, ale treść serwisu nie zawiera słów kluczowych.
- Link reklamowy (czytaj: kupiony) w wysoce rankingowanym serwisie, otoczony tekstem ze słowami kluczowymi.
- Głębokie linki (linki do podstron serwisu) z tzw. presell page.
Presell page to strona stworzona i sprzedana nam przez inny serwis, na której umieszczamy linki do kilku naszych podstron. Linki otoczone są treścią zawierającą słowa kluczowe i ich wariacje. Serwis, w którym kupujemy stronę, linkuje do niej z większości swoich podstron.- Link reklamowy ze słowem kluczowym w anchor text, serwis wysoce rankingowany.
- Jednostronny link ze słowem kluczowym w anchor text, z serwisu powiązanego tematycznie, niekoniecznie wysoce rankingowany.
- Jednostronny link z samą nazwą domen bez słów kluczowych z serwisu o dobrych rankingach.
- Jednostronny link ze słowem kluczowym z przeciętnego serwisu niepowiązanego tematycznie.
- Jednostronny link z nazwą domeny z przeciętnego serwisu niepowiązanego tematycznie.
- Link ze słowem kluczowym umieszczony w paragrafie tekstu na stronie z linkami.
- Link umieszczony na stronie z linkami w formie: Tytuł/Opis.
- Linki w sygnaturach na forach dyskusyjnych.
- Link zwrotny na stronie z linkami.
- Link rotacyjny z systemów wymiany linków.
- Linki w podpisach komentarzy do blogów.
Siła linków pozycjonujących
W mojej ocenie wpływ na siłę oraz wartość linku ma jeszcze szereg innych czynników. Poniżej postaram się je przybliżyć czytelnikom Sprawnego Marketingu.
Anchor PR
Teoria Anchor PR opisana przez Nawigatora a stworzona przez Jeża z PiO, określona jako SEO dopalacz Jeża mówi wyraźnie, iż czołowe znaczenie dla siły linku pozycjonującego ma ilość i anchor linków prowadzących do strony na której link pozycjonujący ma być umieszczony.
Anchor linku to element budowy odnośnika tekstowego najczęściej opisujący zawartość strony docelowej. Pozycjonerzy wykorzystują ten atrybut poprzez wstawianie w tzw. Anchor pozycjonowane słowo kluczowe. Wyszukiwarka interpretuje taki odnośnik porównując adres strony ze słowem w anchorze co poprawia pozycje strony pod to słowo kluczowe.
Rysunek 1. Anchor w przykładach na rysunku to tekst wyszukiwarek lokalnych.
Czyli:
<a href=”https://sprawnymarketing.pl/” title=”Tytuł linka wyświetlany po najechaniu myszką”>tu jest właśnie anchor text linka</a>
tu jest właśnie anchor text linka
Zgodnie z tą teorią strona, która do nas linkuje, powinna posiadać znaczną ilość linków z takim samym anchorem jak nasz link. Wynika to z tego, iż według teorii Jeża, Anchor PR jest wyliczany i przenoszony dalej.
Swoją drogą rozpowszechnienie się wiedzy o Anchor PR przyczyniło się do linkowania wpisów w wartościowych katalogach. Odpowiedzią Google na to zjawisko jest m.in. opisany przeze mnie Paragraf 31!
Anchor linków wychodzących
Jak widzimy anchor linków przychodzących może być niezwykle istotny. Jednak kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na zbieżność tematyczną strony są anchory innych linków wychodzących ze strony. Wydaje się bowiem naturalne, iż strona pozycjonowana/linkowana jakimś słowem kluczowym będzie także dalej linkowała (wewnętrznie lub zewnętrznie) do innych stron z tym samym co ona anchorem. W związku z tym, paradoksalnie, link wychodzący może pozytywnie wpływać na pozycje i rPR ( rPR czyli „real Page Rank” – opisuje prawdziwą wartość strony, jest nieustannie uaktualniany i znany tylko wyszukiwarce, raz na 3 miesiące w okresie tzw. Update’u wartość rPR jest przeliczana na zwykły Page Rank ) !
Pozycja strony w rankingu
Pozycja strony linkującej w rankingu na wskazane słowo — jest to czynnik bezpośrednio związany z Anchor PR i SEO Dopalaczem Jeża. Okazuje się, że jednym z najlepszych sposobów pozwalających ocenić zbieżność tematyczną witryny jest obecność strony linkowanej oraz linkującej w wynikach wyszukiwań na to samo słowo kluczowe (max. TOP 500).
Położenie linków
Nie jest jasne czy położenie linku jest ustalane na podstawie kodu strony czy może odzwierciedlenie tego parametru opiera się na jego wizualnym położeniu. Pewne jest natomiast, że położenie linku ma wpływ na jego indeksacje.
Linki położone na górze strony są średnio 5 razy szybciej indeksowane i odwiedzane przez roboty! Z drugiej strony, patrząc na systemy wymiany linków, widać bardzo wyraźnie w jakim miejscu są położone linki pochodzące z systemów wymiany i nie miejmy wątpliwości, że inżynierowie Google tego nie widzą. Z drugiej strony najbardziej naturalne linkowanie za pośrednictwem artykułów sprowadza się do częstego linkowania ze stopki artykułu.
Moim zdaniem, przy obecnej popularności systemów wymiany linków, Google podjął działania zmniejszające ich siłę i wolniej indeksuje linki ze stopki, co na pewno pomaga w walce z rotacyjnymi systemami wymiany linków.
Linki generujące ruch
W świecie powszechnego kupowania i sprzedawania linków pozycjonujących jednym z najlepszych wyznaczników jego wartości jest ruch, jaki ten link generuje. Naturalność i przydatność linka jest bowiem oceniana przez samych użytkowników. Ponadto oczywiste jest, iż użytkownik nie kliknie w link schowany za div’em, lub ukryty stylem CSS.
Wszelkie dodatkowe atrybuty, takie jak pogrubienie lub title zostaną także najlepiej ocenione przez użytkowników. Idąc zgodnie z trendem WEB 2.0, to co dobre dla użytkowników, dobre jest także dla Google !
Narzędzia Google analizujące ruch w internecie
Wszystkim webmasterom dobrze znane są nowe narzędzia Google, które pośrednio lub bezpośrednio badają ruch użytkowników w internecie. Takie narzędzia, jak: Google Analytics, Google Toolbar, personalizacja strony głównej lub, jak niektórzy uważają, nawet Gmail (swego czasu pojawiły się informacje, iż linki przesyłane poprzez pocztę Gmail wpływają na pozycje stron) są stworzone po to, aby monitorować nasze ruchy w internecie. W mojej opinii jest tylko kwestią czasu, kiedy Google zacznie wykorzystywać te dane przy ustalaniu rankingu. Wiemy już, że z narzędzi do monitorowania ruchu przy ustalaniu rankingu korzysta m.in. polski NetSprint.pl, którego silnik wykorzystuje Wirtualna Polska.
Ilość linków wychodzących
Powszechnie znanym jest fakt, iż moc przekazywana linkom wychodzącym jest zależna przede wszystkim od ilości linków wychodzących. Im więcej linków wychodzących, tym mniejsza moc przypadając na jeden link.
Atrybut: Title=””
Atrybut Title zgodny z tytulem strony do której linkujemy. Tytuł to tytuł i powinien zawierać to czego często autor artykułu nie może napisać/podlinkować, jednocześnie tytuł powinien przekazywać informacje użyteczne dla użytkownika.
Zakładając, że oryginalny tytuł linkowanej strony www też spełnia tę funkcję, to w mojej opinii te dwa atrybuty powinny być możliwie podobne (czyli zawierać te same słowa kluczowe i podobną ilość wyrazów). Najgorsze co można zrobić, to powtórzyć w tytule tekst anchor link. Atrybut nie przekazuje wtedy żadnej dodatkowej informacji użytkownikowi, czyli jest bezużyteczny, w związku z tym najprawdopodobniej ignorowany także przez wyszukiwarkę.
Innym aspektem atrybutu Title jest sposób, w jaki robot wyszukiwarki go czyta. Najprawdopodobniej robot Google uznaje tytuł linka jako treść strony i podczas analizy treści umieszcza go przed anchorem linka. Tym samym, nadając atrybut Title linkowi ze słowem identycznym jak w anchorze, umieszczamy dwa takie same słowa tuż obok siebie, co sprawia, iż taki fragment tekstu zawiera błąd językowy i traci sens.
Wiek linku, wiek strony, wiek PR
Wiek linku oraz strony to w mojej opinii dwa kluczowe czynniki. Pierwszy z nich nabrał szczególnego znaczenia od czasu pojawienia się systemów rotujących linki (systemy rotacyjnej wymiany linków wyświetlające za każdym razem na każdej stronie w systemie zupełnie inny zestaw linków).
Swego czasu systemy te miały potężną moc pozycjonującą, obecnie można powiedzieć, że ich siła już przemija i z każdą zmianą algorytmu wyszukiwarki systemy te słabną. Wiek strony ma szczególne odniesienie do teorii Trust Rank czyli mitycznego rozwiązania eliminującego z wyników wyszukiwań cały SPAM.
Można podsumować, że jednym ze wskaźników zaufania do strony jest jej wiek oraz stała i niezmienna tematyka. Wiek oraz stabilność wskaźnika Page Rank także wpływa pozytywnie na siłę linków wychodzących.
Czy przeceniamy Google i jego algorytmy
Wiele osób czytających ten artykuł może stwierdzić, że przeceniamy Google i jego algorytmy. Moim zdaniem Google dostosowuje stopień skomplikowalności algorytmu analizującego stronę do konkurencyjności fraz lub do wskaźnika PR lub rPR każdej strony.
Pamiętajcie także, że to nie robot ocenia wartość strony. Robi to oddzielne oprogramowanie znajdujące się na serwerach Google (robot tylko kopiuje zawartość) — tam moc obliczeniowa dostępna do analizy jednej strony jest zdecydowanie większa i myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie aby dokładnie zanalizować treść strony.
Zobacz więcej
- Combating Web Spam with TrustRank — plik pdf do ściągnięcia
- Balancing the Link Equation, Stuntdubl.com 2005
- SEO dopalacz Jeża, Web-marketing.pl
- Metody wykrywania spamu w wyszukiwarkach — publikacje naukowe
- Traffic Index — algorytm NetSprint wykorzystujący dane MegaPanelu
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Ilość linków jest bardzo ważna, nie należy jednak zapominać, że nie mogą one pojawić się w krótkim czasie. Google uzna to za spam. Należy zadbać o zdobywanie linków rozłożone w czasie, tak aby miało to w miarę naturalny charakter.
Pawle właśnie podsunełeś mi pomysł na kolejny artykuł. Mylisz bowiem pojęcie SPAM’u a filtra tzw. Sandbox’a. Za sam przyrost linków Google nie usunie twojej strony z wyników wyszukiwania conajwyżej może nałożyć w/w filtr i nie wyswietlać strony pod filtrowanym słowem kluczowym… Przy rozsądym linkownaniu przyrtost linków może być bardzo gwałtowny !
Czarku, niestety założenie filtra na pozycjonowaną frazę bardzo często oznacza śmierć serwisu :) Uważam, ze zbyt lekko traktujesz to „conajwyżej” :->
Pozdro :)
@Cezary – przyrost linków może być gwałtowny, pod warunkiem, że pozycjonowana domena ma już swoją moc i istnieje w sieci od dłuższego czasu. W moim komentarzy miałem na myśli dwie sytuacje: 1 – bardzo gwałtowny przyrost linków z takim samych anchorem, 2 – gwałtowny przyrost linków dla nowej domeny. W obu tych przypadkach skończy się to boleśnie ;)
Paweł, oprócz mitycznego seo-dopalacza jeża, istnieje jeszcze równie mityczny seo-wykres przyrostu linków (też jeża) :D
Uzmysławia on miedzy innymi to o czym mówił Cezary:
„Przy rozsądym linkownaniu przyrtost linków może być bardzo gwałtowny !”
dokładnie, jednak to niejaki jeż zaszczepił ją u nas
Mariuszu, podany przez Ciebie link przedstawia skrypt który zna większość pozycjonerów. Skrypt wykonał Shivan z PiO. Jego działanie polega na katalogowaniu stron czyli masowym i automatcznym dodwaniu stron nawet do 3000 katalogów… Osobiście traktuje ten skrypt jako pewną podstawę szerszego procesu zwanego Pozycjonowaniem i Optymalizacją ;)! Generalnie skrypt w dobrych rękach może dużo natomiast nie licz że za 50 zł wypozycjonujesz swoją stronę na 1 miejsca.
„Najgorsze co można zrobić, to powtórzyć w tytule tekst anchor link. (…) jest bezużyteczny, w związku z tym najprawdopodobniej ignorowany także przez wyszukiwarkę”
to tylko i wyłącznie przypuszczenie czy stwierdzenie oparte na jakichś dowodach/testach?
Pzdr.
Jest to przypuszczenie oparte na przypuszczeniach ;).
gritechnologies.com/tools/spider.go – zobacz jak interpretuje linki ta maszynka – tzw. Spider Preview
Wracając do przykładu SEO dopalacza Jeża, gdy kiedyś sprawdzałem wynik dla witryny jaka tam została podana, to wszystko się zgadzało. Dzisiaj, oba wyniki padły najwyraźniej ofiarą Pragrafu 31 – znajdują się w 4 dziesiątce wyników. Wniosek zatem prosty – SEO dopalacz kwalifikuje nas do Paragrafu 31.
Czy zna ktoś sposób na sprawdzenie / okreslenie anchor PR?
Kolejny news obrazujący skale problemu śledzenia użytkowników.
Czyżby FireFox został kolejnym narzędziem Google analizującym ruch w internecie ?!
http://arin.jogger.pl/2006/10/26/firefox-2.0-czyli-google-ma-donosiciela
Bardzo ciekawy artykuł. Mam jedno pytanie. Jak to jest możliwe, że niektóre strony mają po 60 linków a niektórem nawet i 600, a te pierwsze są na pierwszej pozycji.
Może mi to ktoś wytłumaczyć?
Antoni, jak to zostalo wczesniej napisane, wazna jest jakosc linkow, niekoniecznie ich ilosc.
[…]Atrybut Title zgodny z tytulem strony do której linkujemy. Tytuł to tytul i powinien zawierac to czego często autor artykułu nie moze napisać/podlinkować, jednocześnie tytuł powinien przekazywać informacje użyteczne dla użytkownika.
Zakładając, że oryginalny tytuł linkowanej stony www też spełnia tę funkcję, to w mojej opinii te dwa atrybuty powinny być możliwie podobne (czyli zawierać te same słowa kluczowe i podobną ilość wyrazów). Najgorsze co można zrobić, to powtórzyć w tytule tekst anchor link[..]
czy z tego fragmentu wynika iz tytul ktory wpisujemy w katalogach seo nie jest anchor textem?
Im wiecej linków tym wieksze szanse na wysoką pozycje
Page rank? a co to jest, Jak widzę stronę nie posiadającą nawet indexu od 4 miesięcy a po wpisaniu jednej z najbardziej popularnych fraz (czytaj dochodowych) wyskakuje około 20 miejsca na 4 mln wyników, to przepraszam ale google albo zwariowało albo przerosło twórców, albo jest po prostu zwykłym bublem
Witam! Artykuł bardzo przydatny. Czy wiadomo wogóle coś więcej na temat algorytmu Page Rank?? Tzn wiem co jest barne pod uwage (między innymi z tego artykułu) ale nie wiadomo nic o szczegółach, proporcjach :( Czy może ktoś posiada takie dane??
Pierwszy raz usłyszałem, że nie wolno powtarzać w Title to samo co mamy w Anchor Text. Zastosuję się to tego oczywiście.
Ciekawe informacją jest też wymienienie 18 rodzajów linków.
Pewnie niedługo pojawią się jeszcze nowsze odmiany.
Anioł, masz oczywiście rację, z tego co wiem to jako pierwszy tezę o Anchor PR skonstruował jakiś rosjanin nie mniej jednak w PL przyjęło się że to Jeż rozpropagował tą ideę. Swoją drogą Jeż twierdzi że jego teoria to coś zupełnie innego.
folikk… „Tytuł linka” a „Anchor Text” to dwie inne sprawy.
Bardzo przydatny atykuł. Pomóg mi w umocnieniu pozycji w wyszukiwarkach. Polecam wszystkim do zastosowania się do powyższych wskazówek.
Oczywiście linki są ważne. Jednak należy pamiętać o jednej najważniejszej rzeczy – szybkim reagowaniu na zmiany Google.
Bardzo pouczająca lektura, no to teraz mi sie już nieco przejaśniło bo zewsząd sprzeczne informacje otrzymuje, a tu proszę – wszystko na tacy podane :)
Mam pytanie do autora, czy taką samą wartość jak link ma buton lub baner z odnośnikiem?
Dla samego Page Rank wartość jest taka sama…
Co innego jeśli chodzi o przenoszenie anchora – tutaj tracimy trochę na tym czynniku.
Generalnie umieszczanie linków obrazkowych czy podlinkowanych bannerów sprzyja budowaniu naturalnego schematu back linków.
Reasumując w linkowaniu wewnętrznym używaj tylko linków tekstowych… przy budowaniu linków zewnętrznych nie zaszkodzi mały procent linków graficznych z poprawnym „anchorowym” altem.
Artykuł bardzo ciekawy a zjawisko anchorPR najlepiej wykorzystał Sławek tegoroczny zwycięzca konkursu seo, na hasło ręceprecz odtybetu.
Niezmiernie ciekawy artykuł. Przydałoby mi się jeszcze poczytać na temat tzw. social media. Zastanawia mnie jak dokładnie wykorzystać możliwości stron takich jak np. digg itp. linki do mojej strony pojawiają się w googlu a potem znikają (zapewne dlatego, że nikt ich nie „wykopał”. Nie chcę spamować, więc nie „wykopuję” bez końca tej samej strony. Musi być jakiś inny sposób sprawienia, aby to działało. Moze ktoś mógłby napisać coś na ten temat?
Ciekawy art. Postaram sie wykorzystac te porady. Pozdro
Naprawdę przydatny blog o pozycjonowaniu. Gratuluję!
Bardzo dobra rada dotycząca 'Title’ – trzeba będzie zmienić nawyki ;]
Dokładnie. Większość pozycjonowała w ten sposób ze 'title' składało się głównie z słów kluczowych i zwykle to co w 'anchor' zawierał także tytuł.
Ale jak to Cezary wcześniej napisał "Jest to przypuszczenie oparte na przypuszczeniach ;)."
Spora grupa ludzi nadal tak robi.
Artykół bardzo przydatny, jak i komentarze do niego.
Chcecie powiedzieć, że jeśli linki prowadzące do strony mają anchor np, "czartery jachtów", "rejsy morskie" to tytuł strony docelowej nie powinien mieć w treści "czartery jachtów" ani "rejsy morskie"?
wszystko fajnie i super ale zupełnie nie zgadzam sie z teorią na temat jka google widzi title, z moich testow wynika cos innego, a czy wy opieracie sie na jakis testach?
A co z linkami które są umieszczane na forach, w stopce, czy podpisie. Albo w komentarzach na blogach.
Czy one mają jakąś "moc"?
Np. Ja, posiadam od daaawna konta na photoshop.pl i troszkę postów na forum już napisałem, że tak powiem ;)
I w każdym poście w podpisie jest link do mojego Portfolio. Czy te linki mają "moc"?
Forum o grafice jest powiązane tematycznie z moim Portfolio.
We wzorze linka podanym w tekście artykułu trzeba zamienić wasze ” na „. Te wasze są ukośne i przez nie link nie działa poprawnie.
Qrde, dzięki poradom z tego bloga (nie tylko niniejszego artykułu) wypromowałem 2 frazy w Google w ciągu 1 dnia – a chciałem tylko „spróbować dla zabawy” wcielić w czyn Wasze przemyślenia… Mam PR2, a „wyprzedziłem” strony z PR5 lub 6. I nie chodzi mi tu wcale o frazy typu „święto galarety na Marsie” :P Good job! Będę częściej wpadał ;)
Dzieki za ten artykul – kluczowe rady w jednym miejscu, choc samo spozycjonowanie mojej strony i tak nie bedzie latwe dla laika.
Obecnie kluczowe znaczenie ma powiązana tematyka stron linkujących do danej strony. Natomiast ciekawi mnie czy korzystniej jest linkować w tekście artykułu, czy może umieścić link w menu strony.
Z tymi linkami to masakra. Ciężko w ostatnim czasie coś fajnego zdziałać.
dzięki za przydatne informacje, artykuł pouczający!
dzięki za pomoc
Jaka skutecznosc ma umieszczenie anchor w katalogu pozycjonujacym, ale na stronie glownej ? Umieszczenie go na stronie glownej spowoduje iz bedzie na stale wyswietlany oraz ze wchodzac na podstrony tego katalogu anchor nadal bedzie widoczny. Czy warto bawic sie w ta metode ?
Bardzo dobry tekst!
stary tekst ale wciaz aktualny!
Wpis już dość stary, jednak nadal aktualny i na czasie.
powiem szczerze że dopiero ty dowiedziałem się że pogrubienie ma wpływ na wartośc linka – człek się uczy całe życie :/
Zjawisko Anchor PR to nic innego, tylko dziedziczenie anchorów (odnośników o jednakowej bądź podobnej strukturze tekstu z linkujących do siebie wielopoziomowo serwisów). Odczuwalne dla pozycjonowanej frazy dziedziczenie anchorów ponoć ma miejsce do 3 pokolenia, tj. trzeciego poziomu wstecz dla linkowanej domeny docelowej. Różnicowanie ich z założenia sprawi, że wydadzą się bardziej naturalne w „oczach” pająka Gugla. Takie same szybciej dodadzą siły pozycjonowanej frazie, stąd trzeba znaleźć złoty środek.
Bardzo fajnie przedstawiona kwestia linków. Pozwoliłem sobie przytoczyć cytat z tego artykułu i mam nadzieję, że autor tekstu Pan Cezary, nie pogniewa się o to :) Tutaj link – asib.pl/Czy-roboty-wyszukiwarek-oceniaj%C4%85-warto%C5%9B%C4%87-witryny.
Pozdrawiam
Dzięki za informacje. Czekamy na jeszcze…..
Ciekawe informacje choć od czasu publikacji mogło wieeeele się zmienić ;) pozdrawiam
Wymagania co do linków cały czas się zmieniają, ale ich podział się nie zmienił. Generalnie pozycjonowanie to ciągła selekcja.
Bardzo przydatny artykuł dzięki!
Gdzie najlepiej dawać linki z anchorem?
Bardzo ciekawy artykuł. Wbrew pozorom linkowanie to nie taka prosta sprawa, ale jeśli już wiadomo „z czym to się je” to z pewnością przyniesie ogrom pozytywnych efektów. Żałuję, że trafiłam tu tak późno!