O autorze książki
„Marketing internetowy w wyszukiwarkach”
Tomasz Frontczak zajmuje się marketingiem internetowym w praktyce od 2001 roku. Specjalizuje się w zagadnieniach reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Odpowiada za promocję w internecie polskich i zagranicznych firm, m.in. takich branż jak turystyka, budownictwo i materiały wykończeniowe, odzyskiwanie danych, serwis komputerowy, transport, doradztwo finansowe, reklama i poligrafia. Jest współwłaścicielem firmy doradczej MaxROY.com sp. z o.o. specjalizującej się w konsultingu w obszarze marketingu w wyszukiwarkach.
Autor jest doktorantem w Instytucie Inżynierii Zarządzania Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Pracuje w grupie pod kierownictwem prof. Stefana Trzcielińskiego zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji (ang. theory of opportunities). Tomasz Frontczak odpowiada za część badań dotyczących identyfikacji Internetu jako źródła okazji i nowoczesnych metod kierowania reklamy. Efektem pracy autora jest kilka polsko- i anglojęzycznych artykułów naukowych.
Od 2004 roku Tomasz zajmuje się popularyzacją wiedzy z zakresu marketingu internetowego, publikując artykuły w miesięczniku Magazyn Internet, gdzie prowadzi również swoją stałą rubrykę „Ze świata wyszukiwarek”. Współpracuje z serwisem Dziennik Internautów i współtworzy blog internetowy Sprawny Marketing.
Jednym z najważniejszych czynników, jakie miały wpływ na podjęcie przez autora decyzji o rozpoczęciu prac nad niniejszą książką, były zachęty do stworzenia syntetycznego opracowania przesyłane przez czytelników jego artykułów w Magazynie Internet.
Wypowiedzi i komentarze udzielone przez autora
Polityka Nr 23/2006, „Sieć łowi reklamy”
Rzeczpospolita 07.04.06 Nr 083 „Reklama skierowana do tych, którzy jej szukają”
Wywiad dla InternetStandard.pl: Na czym wygrał Google?, 12.04.2006
— Produkty Google czy Yahoo rozwijane są przez międzynarodowe zespoły, gdzie zaangażowane są pieniądze, o jakich polskie firmy mogą tylko marzyć. Do większych przetasowań na rynku polskim może dojść tylko w przypadku wejścia którejś z pozostałych korporacji z wielkie trójki: Yahoo czy Microsoftu — przekonuje nas Tomasz Frontczak, autor świeżo wydanej książki „Marketing internetowy w wyszukiwarkach”. Na czym oparty jest sukces Google?
czytaj więcej
Wypowiedź w artykule „Przez różowe google” w Media&Marketing 16/2006
Zobacz również:
- „Marketing internetowy w wyszukiwarkach” — informacje podstawowe o książce i recenzje