Przemysław Kalinowski

Co tracisz, nie używając Allegro Ads?

Allegro Ads to system reklamowy działający na zasadzie PPC – płatności za pojedyncze kliknięcia przekierowujące do ofert sprzedawców. Jego główne zalety to duża ilość dostępnych danych i możliwość precyzyjnego dotarcia do wybranych kupujących. Jeśli sprzedajesz swoje produkty na Allegro i nie korzystasz z Allegro Ads, możesz wiele stracić!

Dwa główne formaty reklam na Allegro to Oferty sponsorowane na listingu oraz Reklama graficzna. Czym się od siebie różnią i kiedy warto wykorzystać te formaty? Oferty sponsorowane to reklamy wyświetlające się co kilka miejsc na listingu (praktycznie na każdej stronie z ofertami). Oznacza to, że Twój produkt może wyświetlić się potencjalnemu kupującemu kilka razy. Znacząco zwiększa to szansę na zwiększenie ruchu na Twoich ofertach.

Możesz wyświetlić się również na ofertach konkurencji. Jeśli masz lepsze jakościowo, dokładniej opisane lub dobrze sfotografowane produkty, to koniecznie wykorzystaj te miejsca reklamy. Oferty sponsorowane polecam każdemu sprzedającemu na Allegro pod warunkiem, że ma dopracowane oferty. Z kolei Reklama graficzna to format wyświetlający się nad wszystkimi ofertami oraz na stronie danych ofert. Może mieć formę baneru lub reklamy szablonowej składającej się z logo oraz dwóch wybranych ofert.

Do wyboru masz oczywiście więcej rodzajów reklam. To, którą wybierzesz, zależy od Twoich potrzeb. A warto, bowiem sprzedając na Allegro i nie wykorzystując Allegro Ads, zmniejszasz swoją szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Jakie może mieć to skutki?

1. Masz mniej wejść na Twoje oferty

W których ofertach na Allegro dokonywanych jest najwięcej zakupów? Według statystyk, które zebrałem w styczniu 2018 r., ponad 50% transakcji było dokonywanych w pierwszych siedmiu ofertach na listingu. A przecież dwa pierwsze miejsca na liście zajmują oferty reklamowane poprzez Allegro Ads. Nad listą ofert znajduje się reklama graficzna, również stworzona w systemie Allegro Ads. Sprzedawcy niekorzystający z tej opcji reklamy tracą więc szansę na kilkadziesiąt procent ruchu i potencjalnych kupujących.

Allegro Ads
Przykład reklamy graficznej szablonowej składającej się z logo i dwóch wybranych ofert

Dodatkowo reklamy pojawiają się na dalszych stronach listingu. Przy sprzedaży organicznej oferta wyświetli się kupującemu tylko raz. Dzięki Allegro Ads konsument może zobaczyć ofertę kilkukrotnie. Z kolei jeśli korzysta on z aplikacji mobilnej, po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę cały ekran smartfonu obejmują reklamy Allegro Ads.

2. Nie odbierasz klientów konkurencji

Jednym z miejsc emisji reklamy jest strona oferty przedmiotów podobnych do oferowanych przez dane konto. Jeśli sprzedający zadba o takie rzeczy jak wyróżniające się zdjęcie główne oraz atrakcyjna cena, to może w łatwy i tani sposób przekierować kupujących z ofert konkurencji, ponieważ reklama oferty wyświetli się pod galerią danej oferty konkurencyjnej.

reklama na Allegro
Jedno z miejsc emisji w Allegro Ads – strona oferty

3. Nie oszczędzasz na prowizji Allegro

Odpowiednio ustawiona reklama (zarówno Oferty sponsorowanej na listingu, jak i Reklamy graficznej) dla dobrej aukcji może pozwolić na tańszą promocję oferty niż korzystanie z opcji promowania (promowanie polega na tym, że oferta znajduje się na pierwszych kilku stronach listingu zależnie od trafności). W promowaniu płacisz zawsze dodatkową prowizję wynoszącą 75% prowizji podstawowej. Ustawiając kampanię na dany produkt, bardzo często udaje się uzyskać zbliżony obrót przy mniejszym budżecie reklamowym niż prowizja ze sprzedaży ofert promowanych.

Jak ustawić kampanię?

  1. Podziel swój asortyment na szczegółowe kategorie lub przedziały cenowe i dodaj do oddzielnych kampanii (np. kampania „Baseny Ogrodowe Stelażowe” lub kampania „Produkty 30–50 zł”).
  2. W jednej grupie reklam używaj jednego miejsca emisji reklamy (np. kampania „Baseny Ogrodowe Stelażowe”, grupa reklam „Baseny Ogrodowe Stelażowe – Wyniki Wyszukiwana”).
  3. Ustaw stawkę CPC poniżej sugerowanej i podnoś, jeśli ROAS jest satysfakcjonujący lub reklama nie ma kliknięć.

4. Nie budujesz własnej marki i rozpoznawalności

Drugim, mniej popularnym formatem w Allegro Ads jest Reklama graficzna. Można w niej korzystać z szablonów Allegro lub dodać własny baner wykonany przez grafika. Wyeksponowanie logo oraz przewag konkurencyjnych pozwoli na długofalowe budowanie marki i przywiązywanie klienta.

Rekomenduję korzystanie z obu formatów, ponieważ mogą przynosić one dobre wyniki. Głównym atutem reklamy szablonowej jest szybkość jej kreacji. Jeśli zależy Ci na budowaniu marki, to powinieneś się skupić na reklamie banerowej.

reklama na Allegro
Przykład dobrej Reklamy graficznej banerowej

Przy odpowiednim targetowaniu reklama nie będzie miała też wyłącznie charakteru wizerunkowego, ale również sprzedażowy.

Reklama ta jest wyświetlana tylko po określeniu przez reklamodawcę ściśle określonych fraz kluczowych. Warto dodać, że jest ona mniej wykorzystywana przez sprzedawców i łatwiej jest się tutaj wyróżnić. Stworzenie Reklamy graficznej wymaga odrobinę więcej czasu, ale efekty mogą zrekompensować wysiłek. O czym musisz pamiętać?

  • Dobierz odpowiednie i szczegółowe frazy kluczowe, na które Twoje produkty mają się wyświetlić. Na przykład reklamując basen ogrodowy stelażowy, dodaj frazę „basen ogrodowy”, a nie po prostu basen. W tej drugiej opcji wyświetlisz się też np. na frazę „pokrywa na basen”.
  • Po ustawieniu kampanii sprawdzaj, na jakie frazy wyświetla się Twoja reklama, i wykluczaj te niezwiązane z produktem oraz nierentowne.
  • Reklamuj wąskie grupy produktów. Nie dodawaj do jednej kampanii opon i łopaty.
  • Dodając baner, pamiętaj, żeby znalazł się na nim przycisk CTA, wzywający do działania.

5. Nie wyświetlisz się za 9 groszy na stronie głównej Allegro.pl

Najmniej popularnym, choć niedocenianym, formatem reklamy graficznej na Allegro jest reklama na stronie głównej. Większość sprzedawców uważa, że to reklama zarezerwowana dla dużych korporacji, co jest błędnym przekonaniem. Ustawiając minimalną stawkę CPM (koszt za 1000 wyświetleń) na 9 zł, jedno wyświetlenie będzie kosztować tylko 9 groszy.

Po wykonaniu dobrego baneru może to być świetne posunięcie nawet dla małych firm. Niewielkim kosztem możemy dotrzeć do nowych kupujących, dla których jesteśmy nieznaną marką. Dodatkowo wzbudzimy u nich zaufanie, ponieważ konsumenci najprawdoboniej uznają, że marka reklamująca się na stronie głównej nie jest „firmą no name’ową”.

Allegro Ads
Przykład reklamy banerowej na stronie głównej Allegro.pl

Powyższe zdjęcie przedstawia dobrze wykonany baner i dobrany produkt do takiej reklamy. Ma to dwie główne zalety: tło jest kontrastowe w porównaniu do barw Allegro, a także mamy czasową promocję na dany produkt.

6. Nie wyświetlisz reklamy tylko o odpowiedniej porze

Po sprawdzeniu statystyk sprzedaży dla danej kategorii w Allegro Analytics można dowiedzieć się, w jakich porach dokonywana jest największa liczba zakupów. Przykładowo wiedząc, że produkty z danej kategorii sprzedają się najlepiej w środy między 10 a 17, można uruchomić kampanię wyłącznie w tych godzinach. Przy danej kampanii znajduje się przycisk włączający ją. Należy w niego kliknąć w odpowiednich godzinach.

Drugą opcją jest odpowiednie manipulowanie stawkami CPC i budżetem. Wiedząc, że w soboty sprzedaż jest najmniejsza, dobrym posunięciem będzie zmniejszenie stawek i przeniesienie budżetu na inny okres.

7. Nie skalujesz sprzedaży

Wielką zaletą tego systemu jest to, że w łatwy sposób da się skalować sprzedaż. Mając dobrą ofertę i uzyskując dobre wyniki zwrotu z inwestycji, warto dalej zwiększać jej sprzedaż. Można to robić, zwiększając stawki za kliknięcie, przez co oferty wyświetlają się częściej i masz większy ruch na aukcję. Dodatkowo warto wykorzystywać te mniej popularne miejsca emisji, takie jak lewa kolumna przy listingu.

8. Nie wykorzystasz narzędzi w panelu Allegro Ads

Jednym z bardzo przydatnych narzędzi dla sprzedawcy na Allegro jest Planer Kampanii w panelu Allegro Ads. Można go wykorzystywać do planowania w czasie promocji danych produktów, dobierania stawek CPC lub sprawdzania konkurencyjności fraz.

PORADA

Bardzo ciekawą opcją jest wykorzystanie tego narzędzia do tworzenia tytułów nowych aukcji. Wpisując tam daną frazę, uzyskasz informację o ilości jej wyszukiwani i trendzie rocznym. Dodatkowo daje inspiracje na stworzenie innych tytułów. Przykładowo wpisując „rower dla”, wyświetlą Ci się wszystkie frazy pasujące do tego początku. Dzięki temu uzyskasz informację, że dany przedmiot można nazwać zarówno „rower dla dziecka”, jak i „rower dla dziewczynki” lub nawet „rower dla córki”.

Kiedy nie warto korzystać z Allegro Ads?

Zawsze trzeba pamiętać, że reklama na Allegro sprowadza wyłącznie ruch na oferty. Jeśli są one niedopracowane (słabej jakości zdjęcia, niewyczerpujący opis, brak uzupełnionych parametrów w danych technicznych przedmiotu, słabe opinie), to reklama będzie miała bardzo słabe wyniki.

Podsumowując, najpierw powinieneś zadbać o dobre produkty i oferty, a dopiero w kolejnym kroku zająć się reklamą i skalowaniem sprzedaży. Jeśli uważasz, że masz dobre oferty, to najwyższy moment na działania i uruchomienie kampanii w Allegro Ads!

O autorze

Przemysław Kalinowski

Manager ds. reklam PPC w vSprint.pl. Za pomocą reklam PPC stara się ograniczać koszty promocji przy jednoczesnym skalowaniu sprzedaży. Chętnie dz...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 29–30 października 2025 roku.

    Zapoznaj się także z ofertą organizowanych przez nas szkoleń z zakresu marketingu.

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz