Reputacja marki w wyszukiwarkach
Reklama telewizyjna nie pozostawia trwałego śladu w świadomości konsumentów, więc dany produkt może być mylony z jego substytutem. Sytuacja taka może mieć miejsce właśnie w wyszukiwarkach.
Wakacje na wyspie – komiks MaxROY.com
Nasz bohater komiksu nie jest specjalistą z geografii, lecz w codziennym życiu może mieć miejsce wiele takich nieporozumień. Oglądając reklamy środków na ból głowy, czekoladek, proszków do prania, jogurtów, telefonów komórkowych, płatków kukurydzianych, napojów, perfum, szamponów czy wspaniałych miejsc na wakacje, ludzie mogą być zdezorientowani: który produkt jest lepszy? Ludzie biorą sprawy w swoje ręce – szukają informacji w internecie. Mimo dobrze zaplanowanej kampanii telewizyjnej dany produkt, gdy nie zaistnieje w sieci, nie zostanie wybrany przez klienta.
Zasięg działania w internecie jest znacznie szerszy, niż „strzały na oślep”, które są charakterystyczną cechą reklamy telewizyjnej. Dzięki zastosowaniu call to action, na stronie internetowej można tak pokierować krokami klienta, żeby znalazł nie to, czego szuka, ale żeby to, co znalazł było tym, czym chcemy, by szukał.To, co sami znajdziemy w internecie jest dla nas znacznie bliższe, niż to, co inni nam pokazują w telewizji.
Wniosek: Budowanie wizerunku marki w wyszukiwarkach jest koniecznością.
Znaczenie budowania marki w wyszukiwarkach
Kłamstwa o Twojej marce mogą zostać znalezione w wyszukiwarce. Chroń wizerunek marki w wyszukiwarkach. Tym razem bohater naszego komiksu szuka informacji o swoim ulubionym produkcie — zobaczcie co się dzieje, gdy napotyka fałszywe informacje.
Ktoś może celowo oczernić dany produkt lub producenta. Często działanie takie nie jest jednak celowe – aby wpis był widoczny wystarczy, że internauci powielają zasłyszane gdzieś negatywne informacje na temat Twojej marki lub produktu. Rezultat jest taki, że w wyszukiwarce często łatwiej znaleźć negatywny wpis z bloga, z gazety, niż oficjalne informacje producenta, nie wspominając już o rzetelnej dyskusji naukowej dotyczącej skuteczności danego produktu.
Z opiniami internautów można dyskutować, jednak jest wiele innych sposobów, dzięki którym możesz wpłynąć na postrzeganie Twojej marki w internecie. Załóż blogi, w którym będziesz bronił swojej marki, informował klientów o akcjach promocyjnych i społecznej odpowiedzialności Twojej firmy. Nie pozwól, by Twoja witryna była martwa, prowadź wiele witryn, które będą wspierały stronę oficjalną. Pokaż, co robisz dobrego – w internecie łatwo przeoczyć wysiłki firmy w morzu negatywnych sądów pojedynczych klientów. Gdy klient jest zadowolony, często zatrzymuje to dla siebie.
Budowanie wizerunku marki w wyszukiwarkach jest dzisiaj zajęciem koniecznym. Nie można dopuścić do sytuacji, w której oficjalna strona jest mniej widoczna, niż komentarze na jej temat na innych stronach. W związku z zaniedbaniem SEO, w wielu firmach wciąż można zauważyć taką sytuację. Buduj swoją obecność w internecie dbając o wyszukiwarki, najlepiej synergicznie łącz działania SEO z działaniami Public Relations.
Życzmy wszystkim firmom takich wyników na zapytanie w Google o markę, jakie ma firma Zappos. Prawdzie mistrzostwo – 80% wyników znajduje się pod kontrolą Zappos.
Komiks MaxROY.com stworzony przez MaxROY.com na licencji Creative Commons Attribution-No Derivative Works 3.0 Poland License. Jeśli chcesz umieścić komiks na swojej stronie, pamiętaj o dołączeniu linka do MaxROY.com/blog/.
ps. dlaczego takie materiały umieszczamy na Sprawnym Marketingu? Ponieważ blog znajduje się w pierwszej 5 na słowo marketing, jest więc odwiedzany nie tylko przez SEO-PPC-Geeków :).
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 8–10 kwietnia 2025 roku.
Zapoznaj się także z ofertą organizowanych przez nas szkoleń z zakresu marketingu.
Najlepszym przykładem gdzie negatywne opinie mogą zniszczyć wizerunek marki są biura podróży. Niejednokrotnie można spotkać negatywne opinie na temat biura podróży, co bardzo zniechęca potencjalnych Klientów. Dlatego też każda firma, która na poważnie traktuje reklamę w internecie powinna zwracać uwagę na swój wizerunek.
Niestety jest to trochę błędne koło, bo jaki wpływ mamy na wpisy we wszystkich blogach? Wspominając słynny przypadek wpisu „Kominka” dot. dr. Oetkera. Ktoś miał zły dzień i obsmarował produkt w sposób delikatnie mówiąc niegrzeczny. Dużą rolę odgrywa świadomość konsumencka.
Zgadza się, tak można wpływać na rynek. Ja publikuje artykuły i blogi na … „pewien temat”, nie powiem jaki, aby pozbyć się gówniarzy zaniżający ceny. Bardzo wąska branża, i widać efekty. Ludzie zaczynają komentować, dyskutować i zastanawiają się. Robię sondy podając się za klienta i widzę jak wiele osób podwyższyło ceny usług. Wielokrotnie powtarzane kłamstwo staje się prawdą, wszystko da się zrobić.
Negatywne informacje o firmie są brane przez klientów pod uwagę wtedy gdy nie można ich zweryfikować. Blog firmowy rozwiązuje w znacznym stopniu taki problem. Gdy klient trafi na negatywny komentarz, opinię danej firmy w pierwszym kroku przechodzi na blog firmy i prosi o weryfikację danej opinii lub po prostu informuje firmę o takiej publikacji podając miejsce czy adres danej strony. Dzięki blogowi informacja trafia bardzo szybko do działu PR firmy i można zareagować albo poprzez sprostowanie danej informacji lub jeżeli jest kłamliwa można zwrócić się do admina danej strony o usunięcie danej fałszywej informacji.
Znacie inne (niż Zappos) tak pozytywne przykłady budowania wizerunku marki w wyszukiwarce? Potrzebuję przykładów do pracy magisterskiej, będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Ciekawe, że w tym komiksie fakt o „wyzysku pracowników” został z góry potraktowany jako kłamstwo. Jakby żadne firmy mające fabryki, kopalnie etc. w krajach 3 świata nigdy i w żaden sposób nie wykorzystywały tamtejszej ludności…..
Dostaławałe parę razy propozycje "depozycjonowania" artykułów lub wpisów zawierających negatywne opinie, a znajdujących się w SERPach wyżej niż główna strona, jednak nigdy się nie podjąłem takiego zlecenia. Może ktoś ma doświadczenia z takimi zleceniami?
Szkoda, że nie mówi się wprost jakimi metodami prowadzone jest to pozycjonowanie artykułów, bo sama optymalizacja nawet na mocnym serwisie może nie wystarczyć. Linki, linki…