Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
gac

Żegnaj GAP, witaj GAC – nowe certyfikaty Google

Google Advertising Proffesional, googlowski program certyfikowania osób fizycznych i firm trudniących się Google AdWords (całkiem już stary, bo rozpoczęty w 2004), zostanie zastąpiony nowym programem – Google AdWords Certification. Zmiana oznacza, że posiadacze dotychczasowych certyfikatów mają sześć miesięcy na odnowienie certyfikatu w ramach nowego programu. Zmiana ma poszerzyć dostęp do certyfikatów – wymagania wobec certyfikowanych mają się bowiem zmniejszyć.

Nowy program certyfikacji oznacza poszerzoną ofertę materiałów szkoleniowych, więcej wyzwań na egzaminach i więcej samych egzaminów (sprawdzających wiedzę z zakresu searchu, displaya i raportowania z analityką). Odświeżona zostanie odznaka (badge) Certified Partner.

Zmiana oznacza też, że osoby chcące uzyskać certyfikat indywidualny muszą zdać dwa egzaminy. Firmy z kolei muszą zatrudniać jedną osobę z certyfikatem indywidualnym i wydawać minimum 10 tys. USD kwartalnie.

Odświeżona zostanie też wyszukiwarka osób certyfikowanych AdWords Proffesionals Search, którą odpalono po cichu w grudniu 2009. Nowa nazwa wyszukiwarki brzmieć będzie Google Partner Search.

Zmieniona została też struktura cennika za dostęp do AdWords API. Pewna liczba kredytów na używanie API będzie dostępna za darmo, a ich liczba – uzależniona od wolumenu wydatków – sprawdź, czy kwalifikujesz się do ich otrzymania. Jesteś uprawniony do ubiegania się o darmowe kredyty jeśli twoja firma ma certyfikat Google AdWords Certified Partner, a narzędzia, którymi korzystasz z API są zgodne z regulaminem (AdWords API terms and conditions). Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz na blogu AdWords API i na AdAge.

PS. Zapytałem Google, co stanie się z posiadaczami certyfikatu GAP – czy certyfikaty stracą ważność? Google odesłał następującą odpowiedź:

Certyfikaty GAP są wciąż ważne. Jednak ich właściciele będą musieli podejść do egzaminu na nowych zasadach i mają na to 6 miesięcy.

Żeby uzyskać certyfikat firma musi zatrudniać minimum jednego pracownika, który zdał egzamin Google Advertising Fundamentals i jeden z egzaminów zaawansowanych (zamiast jednego „szerokiego” egzaminu, pojawią się trzy węższe, dotyczące specjalistycznej wiedzy: Advanced Search Advertising, Advanced Display Advertising, and Advanced Reporting and Analysis). Ponadto, firma musi wydać 10 000 USD (lub odpowiednik w lokalnej walucie) w ciągu 90 dni (wcześniej wymagano 100 000 USD) i zaakceptować nowy regulamin.

Egzamin GAP zawsze trzeba było odnawiać co dwa lata. W nowym programie podstawowy, ogólny egzamin Google Advertising Fundamentals wciąż będzie ważny dwa lata. Jednak egzaminy zaawansowane (Advanced Search Advertising, Advanced Display Advertising, Advanced Reporting and Analysis) będą musiały być odnawiane co roku.

Oto więcej szczegółów na temat zasad uzyskiwania certyfikatów indywidualnych:

  • wymagania co do wydatków zostały zniesione (wcześniej wymagano 1 tys. USD w ciągu 90 dni),
  • wymagane jest uzyskanie pozytywnej oceny z dwóch egzaminów: Google Advertising Fundamentals i jeden z egzaminów zaawansowanych (wcześniej zdawało się jeden egzamin),
  • wcześniej certyfikat nazywał się Google Qualified Individual. Teraz – Individually Qualified in Google AdWords,
  • „odznaki” (badges) dla właścicieli certyfikatów zostaną zniesione; w ich miejsce wejdą drukowane certyfikaty i profile hostowane przez Google (oto przykład).

Aktualizacja / Retrospekcja: w związku z wprowadzonymi zmianami nasza dawna lista certyfikatów GAP jest już nieaktualna.
banner

Certyfikaty GAP odeszły do lamusa. Nadchodzi era GAC.

[źródło: Goodbye Google Advertising Professionals Program, Hello Google AdWords Certification]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    • jakubczekaj

      Wymagania wydatkowe zniesione to może więcej osób postara się o takowy certyfikat ?

    • Szkoda tylko, że tak wiele osób dalej korzysta z GAP do ściągania klientów..

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *