Jak skutecznie korzystać z Influencer Marketingu?
Influencer marketing to w dużym skrócie, działania marketingowe prowadzone we współpracy z osobami, które mają tzw.: influence, i wpływ na swoich odbiorców. Influencerzy prowadzą swoje kanały komunikacji z fanami. Są to najcześciej popularne blogi, profile na Instagramie czy Facebooku oraz Youtube.
Influencer Marketing to obecnie najpopularniejszy sposób dotarcia do dzisiejszego konsumenta. Badania Influencer Marketing Hub pokazują, że 84% marketerów ocenia działania z influencerami jako efektywne zaś z raportu Nielsen wynika, że kampanie marketingowe przeprowadzone z ich udziałem generują zwrot w wysokości 6,50 dolara za każdego zainwestowanego dolara.
Co więcej, mało jest tak dobrych metod doboru grupy docelowej niż współpraca z influencerem. Niepotrzebne są algorytmy analizujące zachowanie w Internecie ani agregujące dane z innych profili, ponieważ konsumenci sami się do tych grup zapisują jako fani bloga czy kanału YouTube lub konta na Instagramie.
Wszyscy się zgodzimy, że wolimy poznawać produkty poprzez organiczne (natywne) treści niż przez reklamy. Marketing influencerów umożliwia serwowanie takich właśnie treści, nie przerywają one użytkownikowi, dostarczając mu dużo przyjemniejszych doświadczeń, budując jednocześnie mocniejsze zaangażowanie.
Dokładna analiza kanałów influencerów, wykorzystanie odpowiednich narzędzi do analizy data audience i tworzenie szczegółowych raportów sprawią, że marketer będzie mógł ocenić opłacalność działań swojej marki, maksymalizując swoje efekty.