Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

jakie studia wybrać

Które studia z marketingu internetowego wybrać? Lista kierunków + opinie

Zasady gry na rynku marketingu diametralnie zmieniły się wraz z rozwojem Internetu, a po sukcesie pierwszych mediów społecznościowych w Polsce stało się jasne, że efektywny marketing wymaga zmian. Dziś nie można już powiedzieć: „Nam nie jest potrzebny Facebook” czy „My nie inwestujemy w kampanie AdWords”, jeśli nie prowadzisz działań w Internecie, najpewniej już zostałeś wyparty przez konkurencję, albo do tego zmierzasz.

Zmiany związane z koniecznością prowadzenia marketingu również w Internecie narodziły potrzebę szkoleń z tego zakresu, bo o ile podstawowych informacji można dowiedzieć się z webinarów, blogów czy case’ów znanych marek, to bardziej zaawansowane zagadnienia potrzebują specjalisty, który w prosty sposób wyłoży wiedzę.

 

Studia licencjackie/magisterskie, podyplomowe czy szkolenie?

Osoby, które stają obecnie przed wyborem kierunku studiów mają ułatwione zadanie, bo choć kierunków związanych stricte z marketingiem internetowym wciąż jest w Polsce mało (częściej są to po prostu specjalizacje na kierunkach związanych z zarządzaniem czy marketingiem), to mogą od początku kształcić się w zawodzie, który jest na rynku pożądany. W ciągu ostatnich lat wzrosło zapotrzebowanie na nowe stanowiska, jak chociażby social media manager, którego aktywnie potrzebuje wiele dobrych agencji wizerunkowych. Kolejnym argumentem są też zarobki na takim stanowisku. Według portalu Praca.pl dobry specjalista na stanowisku social media manager zarabia  ok. 5 tys. miesięcznie,  natomiast wynagrodzenia.pl szacują wypłatę kierownika ds. marketingu średnio na 7,6 tys. zł brutto.

To skłania młode osoby do podjęcia decyzji o studiach w takim właśnie kierunku. Co jednak, kiedy osoby mające już doświadczenie w branży myślą o rozwoju? Czy wówczas też są zadowolone ze swojego wyboru?

 

Cezary Lech, jeden z założycieli Sprawnego Marketingu, obecnie studiuje mediaworking na jednej z poznańskich uczelni. Zapytaliśmy go, czy w jego opinii warto wybrać taki kierunek.

 

Cezary Lech

W mojej opinii program studiów CDV stworzony jest z myślą o osobach przede wszystkim początkujących lub zaczynających od zera swoją przygodę z marketingiem. Siłą rzeczy porównuję program studiów i wiedzę tam przekazywaną ze szkoleniami, które prowadzę, organizuję lub na które często sam uczęszczam. W mojej ocenie dla osób młodych, które jeszcze nie wiedzą, co chcą robić w życiu, takie studia są dobrym wyborem, jeśli jednak nie masz 5 lat na powolny proces nauki i chciałbyś mocno przyśpieszyć to… Po pierwsze od razu idź do pracy w agencji, a jeśli będziesz potrzebował wyspecjalizowanej wiedzy w konkretnych tematach, to lepiej szukać jej na dedykowanych szkoleniach.

 

 

Sama świetnie pamiętam, jak po jednym ze szkoleń z Google AdWords rozmawiałam z laureatką naszego programu stypendialnego, która zapytana o opinię o szkoleniu powiedziała, że w ciągu kilku dni nabyła bardziej konkretnej i sprecyzowanej wiedzy, niż w czasie pięcioletnich studiów z marketingu.

Osoby, które do tej pory zajmowały się wyłącznie marketingiem, a nie mają zbyt dużego pojęcia o działaniach w Internecie muszą tę wiedzę nabyć. Tu z pomocą przychodzą dwa rozwiązania – szkolenia, które są stosunkowo szybsze i jednostkowo tańsze, bo docelowo szkolą z zagadnienia, które jest w danym momencie potrzebne lub studia podyplomowe. Warto jednak pamiętać, że e-marketing nie należy do tanich kierunków. Rok studiów podyplomowych w marketingu internetowego to koszt od 4800 zł – a to już równowartość kilku dobrych szkoleń z praktykami, którzy często pokazują gotowe rozwiązania, które można wprowadzić „od zaraz”.

Co więc zrobić, by wybrać dobrze? Zapytaliśmy ekspertów z branży.

Anna Miotk (jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW)

 

Anna Miotk

Wybierając studia, warto zwrócić uwagę na uczelnię, która je organizuje, a przede wszystkim na kadrę nauczycieli – to najwięcej powie nam o tym, czego możemy się spodziewać.Studia podyplomowe to oferta dla osób już pracujących – poznały już trochę realiów pracy w danym zawodzie i chciałyby lepiej zrozumieć to co robią. Może być to też pomysł dla tych, którzy dopiero chcą się przebranżowić i zastanawiają się czy dany obszar specjalizacji zawodowej jest dla nich. Zaletą studiów podyplomowych jest na pewno to, że uczą na nich praktycy, którzy w swojej pracy wykonują te zadania, o których opowiadają. Jest to również szansa na nawiązanie ciekawych kontaktów zawodowych. Poziom samych studiów jest różny – znajdziemy oferty i dla specjalistów z dwuletnim stażem, i bardziej zaawansowane programy dla osób o specjalistycznych umiejętnościach. Warto zatem uważnie przejrzeć programy.

 

Bartosz Berliński, który specjalizuje się w SEM (marketing w wyszukiwarkach), z naciskiem na SEO (pozycjonowanie stron i optymalizacja). Odpowiadał za planowanie i realizację kampanii reklamowych, analizę efektywności i optymalizację działań marketingowych oraz pozycjonowanie serwisów techniką long tail m.in. Grupy Allegro.pl. Współautor badań i publikacji z zakresu SEM/Web Analytics. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com sp. z o.o.

 

Bartosz Berliński

Sam, jak dziś, pamiętam problemy z wyborem odpowiedniej uczelni. Wyszedłem z oczywistego założenia, że studia mają mi pomóc zdobyć wiedzę, dzięki której moja wartość na rynku pracy wzrośnie. Istotnym założeniem była chęć zdobycia praktycznej wiedzy od osób działających od lat w branży. Nie interesowała mnie sucha teoria, która dostępna jest w książkach. Zdobywanie wiedzy od praktyków/specjalistów ma jeszcze jedną przewagę – otrzymujemy najświeższą wiedzę! Jak dobrze wiemy, dynamika zmian w marketingu internetowym jest ogromna i nie chcemy słuchać o rzeczach które już nie działają! Wybór uczelni warunkował bym kadrą, wykładowcami, którzy na danym kierunku prezentują określony zakres tematyczny. Wybrałbym kierunek, w którym wśród tych osób znalazłbym znanych specjalistów branży internetowej, praktyków, właścicieli agencji online marketingowych. Nie zapominajmy też o opiniach uczestników/absolwentów danego kierunku. W końcu mówimy o kierunku marketing internetowy, zatem kontakt z tymi osobami poprzez media społecznościowe nie powinno być dla nas czymś trudnym. O wartości takiej opinii nie muszę chyba nikogo przekonywać.

Paweł Tkaczyk

Szkolenia są dobre jeśli chcesz się nauczyć konkretnej umiejętności. Są szybkie i bardzo precyzyjne, ale z jednej strony oferują tylko mały wycinek wiedzy, z drugiej strony bardzo często nie ma czasu na praktyczne jej przećwiczenie.

Studia trwają dłużej i bardzo często uczą szeroko – także wiedzy, której nie potrzebujesz. Plus jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo: trafisz na niezweryfikowanych wykładowców i po prostu będziesz marnować czas na wykładach. To frustrujące.

Zarówno studia jak i kursy powinniśmy weryfikować w taki sam sposób: nazwiskami wykładowców-praktyków. Jeśli e-mail marketingu uczy Paweł Sala (który na co dzień się tym zajmuje) a Google Analytics uczy Maciek Lewiński – to będzie dobra wiedza. A o wyborze między szkoleniem a studiami decyduje ilość czasu, jaki masz do dyspozycji i szerokość wiedzy, jaką chcesz nabyć. Nie da się nauczyć marketingu internetowego w osiem godzin.

 

Dagmara Pakulska natomiast o kierunach studiów podyplomowych na AGH i WSE, pisze tak:

 

Dagmara Pakulska

Social Media & Content Marketing na AGH
Miałam niewątpliwą przyjemność należeć do pierwszego rocznika studiów podyplomowych Social Media & Content Marketing na AGH wraz z takimi osobistościami jak Magdalena Daniłoś czy Paweł Strykowski. Już od pierwszych zajęć było oczywiste, że dokonaliśmy dobrego wyboru. Te studia to mieszanka praktycznej wiedzy i świetnej zabawy. Każdy zjazd wiąże się z poznaniem nowych specjalistów ze swojej dziedziny i zdobyciem potężnej dawki inspiracji do działań z własnymi markami. W dodatku studia podyplomowe na AGH są mocno wyspecjalizowane. Dlatego też słuchacze nie przyswajają podstaw ze zbyt wielu dziedzin, ale uczą się wykorzystania konkretnych technik i narzędzi oraz budowania strategii obecności marki w mediach społecznościowych.

Rok później sama objęłam stanowisko wykładowcy na tym kierunku. Dzięki temu widzę, jak ich organizacja i przebieg wygląda z dwóch stron i nasuwa mi się tylko jedno słowo – profesjonalizm. Pomysłodawcy kierunku starannie dobierają kadrę, biorąc pod uwagę własne doświadczenie, jak również opinie studentów poprzednich roczników. Dlatego też studia stale się rozwijają i udoskonalają. Social Media & Content Marketing to prawdziwa kopalnia wiedzy i szansa na poznanie naprawdę wartościowych ludzi, którzy z czasem nierzadko stają się również partnerami biznesowymi.

 

E-marketing na WSE

Studia podyplomowe E-marketing na WSE prezentują holistyczne podejście do marketingu w świecie internetu. Słuchacze dowiadują się z nich nie tylko tego w jaki sposób z sukcesem działać w mediach społecznościowych, ale również jak ustawić kampanie AdWords czy dbać o konwersje do witryny internetowej. Ten kierunek mocno stawia na umiejętności analityczne i zapoznanie swoich studentów z praktycznymi możliwościami zastosowania współczesnych narzędzi marketingu internetowego.

 

Marketing Miejsc i Kreowanie Marek Lokalnych na AGH

Marketing Miejsc i Kreowanie Marek Lokalnych to prawdziwa nowość na rynku studiów podyplomowych.  Te studia, podobnie jak Social Media & Content Marketing, są bardzo wyspecjalizowane. Twórcom kierunku szczególnie zależy na tym, by słuchacze zdobyli praktyczną wiedzę z zakresu budowania marek miast czy województw, jak również marek lokalnych: kawiarni, sklepów, restauracji itd. Te studia odpowiadają na rosnący trend wspierania lokalności i podkreślania indywidualności oraz unikalnego charakteru poszczególnych miejsc i miast. Dzięki nim słuchacze dowiedzą się nie tylko w jaki sposób budować markę na skalę globalną, ale również jak efektywnie zaistnieć na wąskim rynku.

 

Katarzyna Granops-Szkoda – narratorka firmowych historii w SprawnyMarketing.pl i MaxROY.com. Odpowiada za strategię content marketingową marki SprawnyMarketing.pl, prowadzi także konta portalu we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku – jeden z największych o tej tematyce w Polsce.

Katarzyna Granops-Szkoda

Gdy szłam na studia podyplomowe, kilka lat pracowałam już w marketingu, więc myślałam, że moim głównym celem jest zdobycie dokumentu poświadczającego umiejętności. Częściowo tak było, gdyż znaczna część zagadnień była mi już znana,  jednak na pewno studia pomogły mi poukładać wiedzę, na zajęciach mogłam też zetknąć się z nowymi trendami czy działami e-marketingu, z którymi na co dzień nie miałam jeszcze wtedy do czynienia. Ale co najważniejsze – dzięki tym studiom poznałam Tomka Frontczaka (prowadził zajęcia z Google AdWords) i usłyszałam o MaxROY.com, a gdy aplikowałam do tej firmy, ukończona podyplomówka na pewno pomogła mi w rekrutacji – dzisiaj jestem już redaktor naczelną SprawnegoMarketingu, a bez zajęć z Tomkiem mogłabym nawet nie usłyszeć o tym serwisie. Ponadto poznałam na studiach wielu ciekawych praktyków z branży, z częścią z nich mam kontakt do dzisiaj. Według mnie warto rozważyć studia podyplomowe, gdyż nie tylko pomagają w znalezieniu lepszej pracy, lecz również przynoszą wiele ciekawych kontaktów, a także pomagają usystematyzować swoją wiedzę. Jeśli już pracujesz w branży, to studia nie pomogą Ci zdobyć bardzo dużo nowych informacji (dla zaawansowanych osób lepsze są szkolenia), ale znajomości zdobyte na uczelni mogą okazać się ciekawymi kontaktami. Jeśli natomiast chcesz dopiero zacząć przygodę z e-marketingiem – studia pomogą Ci uzyskać niezbędną, podstawową wiedzę.

 

Remigiusz Jagusiak, dyrektor w agencji MaxROY.agency, zajmuje się audytami SEO dla dużych marek.

Remigiusz Jagusiak

Na studiach podyplomowych z e-marketingu zostało poruszanych wiele tematów związanych z branżą.Zajęcia były prowadzone przez praktyków i przekazywane tam informacje można było od razu wdrażać w życie. Jednak nie każdy z prowadzących był sobie równy, niektóre osoby poruszały tematykę w stopniu zaawansowanym, inne niestety przekazywały jedynie podstawową wiedzę.Na większości zajęć otrzymaliśmy podstawowe informacje, który pomagały zacząć, spora część grupy nie była też zaawansowana. Na moją karierę zawodową nie wpłynęła w zasadzie wcale, bo spora część rzeczy była już mi znana, a planowanie kampanii to coś, co robię na co dzień. Studia podyplomowe to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą zacząć działać w marketingu internetowym. Jeśli jednak chcesz zgłębiać wiedzę w danym sektorze, zdecydowanie polecam wybrać się na szkolenie z danej tematyki.

 

Z własnej perspektywy mogę dodać, że studia podyplomowe to dobre rozwiązanie, ale tylko w przypadku, kiedy najpierw zweryfikujesz, czy ich program rzeczywiście pomoże w rozwoju kariery zawodowej. Sama skończyłam rok temu kierunek związany z marką na jednej z poznańskich uczelni. Zdobyta wiedza była cenna, ale z mojej perspektywy dużo więcej dały mi szkolenia, które dzięki pracy w Sprawnym.Marketingu mogłam odbyć. Ja lubię wiedzę szybko podaną, skondensowaną, dodatkowo ważne jest dla mnie, żeby osoby, które ją przekazują były w miejscu, którym docelowo za jakiś czas mogę się znaleźć. I chociaż sama rozważam kolejne studia podyplomowe, wiedza, którą zdobyłam na szkoleniach pozwoli mi na pewno wybrać kierunek, z którego będę w stu procentach zadowolona.

Jeżeli nadal się wahasz i nie wiesz czy dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem są studia czy szkolenia na pewno w pierwszej kolejności warto pomyśleć nad celem, jaki chcesz osiągnąć, dokształcając się. Decydując się zarówno na szkolenie, jak i studia, warto w pierwszej kolejności sprawdzić kadrę i jej doświadczenie. Kolejnym ważnym elementem jest porównanie różnych ofert – pod względem nie tylko ceny, ale też programu. Koniecznie zwróć uwagę czy studia/szkolenia pozwalają Ci zdobyć dokument, który pomoże na rynku pracy – dyplom czy certyfikaty ze szkolenia na pewno pomogą osobom, które myślą o zmianie pracy lub aktualnie jej poszukują. Ostatnim czynnikiem, na który sama zwróciłam uwagę przygotowując ten materiał to narzędzia i współpraca z firmami, które proponują różne marketingowe rozwiązania, które można później wprowadzić do swojej pracy po zakończeniu studiów czy szkolenia. Poniżej znajdziecie przegląd kierunków związanych z marketingiem w Internecie, na które warto, w mojej opinii, zwrócić uwagę.

Jestem również bardzo ciekawa Waszych doświadczeń w obszarze szkoleń czy studiów podyplomowych, zostawcie swój komentarz.

 

Przegląd ofert na rynku

Zobacz jak szkolenia z marketingu internetowego prezentują się na tle kierunków studiów

Uczelnia: Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

Kierunek: Zarządzanie spec. eMarketing & Social Media

Cena: 4.000 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kierunek: Zarządzanie spec. Marketing internetowy i e-commerce

Cena: Studia w trybie stacjonarnym bezpłatne

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Politechnika Białostocka, Wydział Informatyczny Białystok

Kierunek: Marketing Internetowy

Cena: 5 000 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Collegium Da Vinci w Poznaniu

Kierunek: Mediaworking

Cena: 5880 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Kierunek: Nowy marketing

Cena: 6100 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Kierunek: Innowacyjny E-marketing

Cena: 4850 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

Kierunek: Social Media i zintegrowany marketing internetowy

Cena: 3520 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Centrum Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

Kierunek: Marketing Internetowy

Cena: 3600 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: SWPS Uniwersytet w Poznaniu

Kierunek: Nowoczesna komunikacja marketingowa

Cena: 5500 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: SWPS Uniwersytet w Warszawie

Kierunek: Social Media marketing w mediach społecznościowych

Cena: 7900 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu

Kierunek: Marketing internetowy

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia:  WSE w Krakowie

Kierunek: E-marketing

Cena: 4500 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Kierunek: Marketing Internetowy

Cena: 7800 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Uczelnia Łazarskiego Warszawa

Kierunek: E-marketing w praktyce

Cena: 6900 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Kierunek: E-marketing

Cena: 8 900 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Kierunek: Marketing Internetowy

Cena: 8800 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Kierunek: Marketing Internetowy

Cena: 4000 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu

Kierunek: Marketing internetowy

Cena: 3100 zł za II semestry

Zobacz szczegółową ofertę

 

Uczelnia: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Kierunek: Marketing internetowy i e-biznes

Cena: 5000 zł za II semstry

Zobacz szczegółową ofertę

Uczelnia: Wydział Humanistyczny AGH

Kierunek: Marketing Internetowy/ Digital Marketing

Całość studiów (II semestry): 4000 PLN

Zobacz szczegółową ofertę

Uczelnia: Centrum kształcenia podyplomowego

Kierunek: E-marketing

Całość studiów (II semestry): 4500 PLN

 

Szacując średni koszt II semestrów studiów na kierunku marketingu internetowego to ok. 5600 zł

W tej samej cenie, korzystając na przykład z oferty szkoleniowej, możesz zdobyć praktyczną wiedzę z różnych obszarów marketingu internetowego.

Dobierając szkolenie z:

  1. Google Analytics
  2. SEO: Pozycjonowanie i Link Building
  3. Google AdWords
  4. Optimized Content Marketing
  5. Marketing Automation i kampanie banerowe
  6. Facebook Marketing i Facebook Ads
  7. E-mail Marketing

To oczywiście tylko przykład, bo dobierając szkolenia, które Cię interesują w różnych konfiguracjach, możesz przejść drogę od nauki podstaw do poziomu PRO, nie przekraczając przy tym kosztów roku studiowania.

Przykładowo, biorąc udział w konferencji szkoleniowej Dzień social media (poziom podstawowy), a następnie w cyklu szkoleń Tydzień z social media marketingiem (szczegółowe omówienie Facebook Marketingu, Instagram Marketingu, LinkedIna&SlideShare’a, Twittera), wydasz 3646 zł, czyli o 4254 zł mniej niż  koszt dwóch semestrów na uczelni SWPS Uniwersytet w Warszawie na kierunku Social Media marketing w mediach społecznościowych.

Oczywiście, poprzez szkolenia nie zdobędziesz wykształcenia wyższego, jednak jesteś w stanie znacznie poprawić swoją wartość na rynku pracy -szczególnie, jeśli udział w tego typu szkoleniach poświadczają imienne certyfikaty.

 


 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Patrycja Haremska

W Zespole Sprawnego.Marketingu od 2016 roku. Początkowo odpowiedzialna za Eventy i PR, następnie zarządzająca działem sprzedażowym. Pasjonatka szeroko rozumianego kreowania wizerunku brandów i aktywności marek w social mediach. Prywatnie szalony i nieco roztrzepany człowiek z głową pełną kreatywnych pomysłów, obecnie przygotowuje się do ważnej życiowej roli – bycia mamą. ☺


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Dominik

      Jako świeżo upieczony absolwent gorąco polecam Marketing Internetowy na AGH. Chociażby dlatego, że stosunek jakości do ceny jest absurdalnie dobry (za szkolenia z tymi samymi prowadzącymi zapłaciłoby się o wiele, wiele większe pieniądze).
      Jako studia podyplomowe mocno przeważają nad lic./mgr, bo przede wszystkim są już tam osoby, które rzeczywiście chcą się koniecznie douczać w tym kierunku (nie są tam np. z przypadku i kontynuują “dla papierku”), więc atmosfera sprzyja rozwojowi. Co więcej, plan jest dość dynamiczni, a wykładowcy (którzy, co istotne, są praktykami, a nie wyłącznie teoretykami z uczelni) podchodzą do zajęć bardzo dynamicznie, więc program nie jest sztywny i szybko się aktualizuje.
      Na uwagę zasługuje również świetna opieka nad studentami, duża responsywność opiekunów merytorycznych na wszelkie zgłoszenia i ogólne podejście do studenta.
      Gorąco, gorąco polecam, to był świetny wybór.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *