8 nowości z Messengera

Nowości z reklamy na Messengerze za okres styczeń–marzec 2019

1. Messenger, Instagram i WhatsApp już niedługo połączone

Zgodnie z ostatnią zapowiedzią Zuckerberga, jego zespół pracuje nad połączeniem Messengera, WhatsAppa i wiadomości prywatnych z Instagrama w jeden zsynchronizowany system – taki sam z poziomu każdej z aplikacji. Dzięki temu rozmowy ze znajomymi i klientami będą znacznie bardziej płynne i dużo łatwiejsze w obsłudze. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż rozmowy mają być szyfrowane, tak aby nikt nie miał do nich dostępu. Niestety na razie data premiery nowego systemu do wymiany wiadomości nie jest znana.

2. Nowy wygląd Messengera

W końcu doczekaliśmy się zapowiadanego od kwietnia redesignu Messengera. Głównym celem tej zmiany było „odchudzenie” i uporządkowanie aplikacji. Obecnie całość podzielona jest na trzy zakładki: „czat”, „ludzie” i „odkrywanie”. Dla marketerów szczególnie ciekawa jest ostatnia z nich, bo to właśnie w niej użytkownicy mogą znaleźć boty fanpage’y, nawet jeśli wcześniej ich nie polubili. Jest to dodatkowe miejsce, w którym możemy pozyskać klientów.

3. Nowy format reklam na Messengerze

Messenger eksperymentuje z nowym, mniej nachalnym wyglądem reklam. W nowej wersji reklamy są tej samej wielkości co konwersacje ze znajomymi, a jedyne co je wyróżnia, to niewielka grafika, która powiększa się dopiero po kliknięciu w nią.

Nowości z reklamy na Messengerze za okres październik–grudzień 2018

1. Gry AR na Messengerze

Facebook konsekwentnie implementuje do swojego ekosystemu rozwiązania znane ze Snapchata. Tym razem dzięki nowym nakładkom wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość możemy rywalizować ze znajomymi w prostych konkurencjach za pomocą ruchu czy mimiki.

2. Aktualizacja Messenger Kids

Messenger Kids – wersja Messengera przygotowana dla najmłodszych doczekała się drobnej aktualizacji. Od teraz dzieci muszą zaakceptować zasady, według których będą dla innych miłe oraz będą dbały o własne bezpieczeństwo. Mogą też korzystać z nowych zestawów naklejek zachęcających do pomagania innym. W planach jest też utworzenie osobnej sekcji, w której dzieci będą mogły nauczyć się jak m.in. używać czatu wideo.

3. Reklamy wideo odtwarzają się automatycznie

Od niedawna reklamy wideo osadzone w Messengerze odtwarzają się automatycznie. Użytkownik nie musi uruchamiać ich ręcznie, dzięki czemu kreacje na pewno bardziej przykuwają wzrok.

4. Głosowa obsługa Messengera

Facebook zapowiedział, że już niedługo możliwa będzie głosowa obsługa komunikatora. Informacja ta jest wyjątkowo ciekawa, jeśli pomyślimy jak łatwo jest tworzyć boty w Messengerze, które już niedługo będą mogły być uruchamiane bez użycia rąk. Czy jest to zapowiedź swego rodzaju konkurencji dla stworzonej przez Amazona Alexy?

5. Cofanie wysłanych wiadomości

Messenger zamierza wprowadzić funkcję, która uratuje użytkowników przed sytuacją wysłania wiadomości do niewłaściwej osoby – pojawi się bowiem możliwość usuwania wysłanych już wiadomości. Funkcja w anglojęzycznej wersji aplikacji nazywa się „unsend” i usuwa wiadomość zarówno w podglądzie nadawcy, jak i odbiorcy.


 Share

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *