16 nowości z Messengera

Nowości z reklamy na Messengerze za okres lipiec–wrzesień 2019

1. Brak zakładki „Odkrywaj”

Redesign Messengera przed rokiem przyniósł między innymi nową zakładkę „Odkrywaj”. Po kliknięciu w nią można było w łatwy sposób poznać nowe boty, napisać do fanpage’ów, z którymi wcześniej nie wchodziliśmy w interakcję czy pograć w gry. Facebook zapowiedział, że zakładka ta zniknie w najbliższym czasie. W zamian jednak chce skupić się na kierowaniu do Messengera ruchu z głównej aplikacji Facebooka czy z zewnętrznych stron. Pomóc w tym mają linki pozwalające od razu uruchomić odpowiednią ścieżkę dialogową w Messengerze, wtyczki zintegrowane z komunikatorem oraz ułatwione pozyskiwanie leadów z wykorzystaniem Messengera.

2. Udostępnianie ekranu telefonu

Dzięki inżynierii wstecznej odkryto, że Messenger pracuje nad funkcją udostępniania ekranu telefonu w trakcie wideorozmowy. Funkcja ta przyda się na pewno firmom, które podczas rozmowy z klientem będą mogły pomóc mu skorzystać z ich aplikacji lub stron internetowych w czasie rzeczywistym.

3. Od 15 stycznia 2020 r. wysyłanie newslettera przez Messengera będzie znacznie utrudnione

W sierpniu na swojej stronie dla developerów Facebook opublikował informację, która mocno poruszyła wszystkich, którzy korzystają z możliwości wysyłania newsletterów przez Messengera. Możliwość ta zostanie wyłączona 15 stycznia 2020 r., nawet dla osób, które wcześniej wysłały formularz z prośbą do Facebooka o zgodę na taką formę komunikacji z użytkownikami. To bardzo duży cios dla osób korzystających z tej możliwości – newsletter messengerowy był (i na razie jeszcze jest ;)) świetną opcją obejścia tego, że wszystkie komunikaty przesyłane przez firmy na Facebooku muszą być płatne. Wystarczyło nakłonić swoich fanów, by zgodzili się na przesyłanie treści taką drogą, i już mogłeś prowadzić dalej komunikację, nie płacąc za wysyłane w ten sposób wiadomości. Niestety, skończy się to w styczniu 2020 r. Furtką może być status „zweryfikowanej organizacji informacyjnej”. Każda strona będzie mogła o niego wystąpić, ale nie ma jeszcze precyzyjnych danych, co będzie decydowało o tym, która firma go uzyska.

4. Zmiany w wysyłaniu treści do wielu osób naraz

Messenger wprowadza zmiany w wysyłaniu wiadomości do osób, które wcześniej kontaktowały się z danym fanpagem. Do tej pory zewnętrzne serwisy, takie jak Chatfuel czy Incredbots, pozwalały na masową wysyłkę wiadomości do klientów w sposób podobny do wysyłania newsletterów e-mailem. Jednak, według Facebooka, funkcja ta była często wykorzystywana w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem, dlatego dostęp do niej będą miały tylko zweryfikowane fanpage’e informacyjne.

Jeśli będziesz chciał skorzystać z masowej wysyłki przez Messengera, możesz to zrobić, korzystając ze sponsorowanej wiadomości, za którą oczywiście trzeba będzie Facebookowi zapłacić.

Nowości z reklamy na Messengerze za okres kwiecień–czerwiec 2019

1. Ciemny motyw

Drobna, lecz długo wyczekiwana funkcja na Messengerze. Od niedawna każdy użytkownik ma możliwość włączenia ciemnego interfejsu, dzięki czemu ekran telefonu nie oślepia nas w ciemnym pomieszczeniu.

nowości z Messengera

2. Rezerwacja

Twórcy Messengera tworzą dedykowaną opcję, dzięki której klienci bezpośrednio w konwersacji z fanpage’em będą w stanie przejrzeć kalendarz i ustawić sobie przypomnienie o czymś związanym z usługą świadczoną przez daną markę.

nowości z Messengera

3. Pozyskiwanie leadów

Messenger stawia na płynną rozmowę zarówno z botem, jak i z człowiekiem. Aby to ułatwić, niedługo pozwoli na wyodrębnienie leadów za pomocą prostych, krótkich odpowiedzi na zaplanowane wcześniej pytania, pozwalając płynnie włączyć się w konwersację żywej osobie, będącej w stanie lepiej zadbać o potrzeby klienta niż bot.

4. Autoryzacja

Personalizowana autoryzacja to coś, z czym nieczęsto się spotykamy. Messenger niedługo udostępni możliwość generowania linków, po których kliknięciu klient przy pomocy Messengera będzie mógł od razu zweryfikować się w zewnętrznej aplikacji oraz weźmie udział w konwersacji. nowości z Messengera

Nowości z reklamy na Messengerze za okres styczeń–marzec 2019

1. Messenger, Instagram i WhatsApp już niedługo połączone

Zgodnie z ostatnią zapowiedzią Zuckerberga, jego zespół pracuje nad połączeniem Messengera, WhatsAppa i wiadomości prywatnych z Instagrama w jeden zsynchronizowany system – taki sam z poziomu każdej z aplikacji. Dzięki temu rozmowy ze znajomymi i klientami będą znacznie bardziej płynne i dużo łatwiejsze w obsłudze. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż rozmowy mają być szyfrowane, tak aby nikt nie miał do nich dostępu. Niestety na razie data premiery nowego systemu do wymiany wiadomości nie jest znana.

2. Nowy wygląd Messengera

W końcu doczekaliśmy się zapowiadanego od kwietnia redesignu Messengera. Głównym celem tej zmiany było „odchudzenie” i uporządkowanie aplikacji. Obecnie całość podzielona jest na trzy zakładki: „czat”, „ludzie” i „odkrywanie”. Dla marketerów szczególnie ciekawa jest ostatnia z nich, bo to właśnie w niej użytkownicy mogą znaleźć boty fanpage’y, nawet jeśli wcześniej ich nie polubili. Jest to dodatkowe miejsce, w którym możemy pozyskać klientów.

3. Nowy format reklam na Messengerze

Messenger eksperymentuje z nowym, mniej nachalnym wyglądem reklam. W nowej wersji reklamy są tej samej wielkości co konwersacje ze znajomymi, a jedyne co je wyróżnia, to niewielka grafika, która powiększa się dopiero po kliknięciu w nią.

Nowości z reklamy na Messengerze za okres październik–grudzień 2018

1. Gry AR na Messengerze

Facebook konsekwentnie implementuje do swojego ekosystemu rozwiązania znane ze Snapchata. Tym razem dzięki nowym nakładkom wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość możemy rywalizować ze znajomymi w prostych konkurencjach za pomocą ruchu czy mimiki.

2. Aktualizacja Messenger Kids

Messenger Kids – wersja Messengera przygotowana dla najmłodszych doczekała się drobnej aktualizacji. Od teraz dzieci muszą zaakceptować zasady, według których będą dla innych miłe oraz będą dbały o własne bezpieczeństwo. Mogą też korzystać z nowych zestawów naklejek zachęcających do pomagania innym. W planach jest też utworzenie osobnej sekcji, w której dzieci będą mogły nauczyć się jak m.in. używać czatu wideo.

3. Reklamy wideo odtwarzają się automatycznie

Od niedawna reklamy wideo osadzone w Messengerze odtwarzają się automatycznie. Użytkownik nie musi uruchamiać ich ręcznie, dzięki czemu kreacje na pewno bardziej przykuwają wzrok.

4. Głosowa obsługa Messengera

Facebook zapowiedział, że już niedługo możliwa będzie głosowa obsługa komunikatora. Informacja ta jest wyjątkowo ciekawa, jeśli pomyślimy jak łatwo jest tworzyć boty w Messengerze, które już niedługo będą mogły być uruchamiane bez użycia rąk. Czy jest to zapowiedź swego rodzaju konkurencji dla stworzonej przez Amazona Alexy?

5. Cofanie wysłanych wiadomości

Messenger zamierza wprowadzić funkcję, która uratuje użytkowników przed sytuacją wysłania wiadomości do niewłaściwej osoby – pojawi się bowiem możliwość usuwania wysłanych już wiadomości. Funkcja w anglojęzycznej wersji aplikacji nazywa się „unsend” i usuwa wiadomość zarówno w podglądzie nadawcy, jak i odbiorcy.

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *