79 nowości z reklamy na Facebooku

Nowości z reklamy na Facebooku za okres styczeń-marzec 2019

1. Więcej zdarzeń standardowych w Pixelu Facebooka

Od niedawna mamy możliwość lepszej analizy zachowań, jakie użytkownicy podejmują poza Facebookiem, ponieważ Pixel FB zyskał osiem nowych zdarzeń standardowych: Kontakt, Personalizacja produktu, Przekazanie datku, Znalezienie lokalizacji, Harmonogram, Rozpoczęcie okresu próbnego, Przesłanie wniosku i Subskrypcja. Odpowiednio umieszczając te kody na stronie, możemy dowiedzieć się, które z naszych reklam wpływają na konkretne działania ludzi.

2. Możliwość usunięcia wysłanej wiadomości

Zdarzyło Ci się wysłać wiadomość do nieodpowiedniej osoby lub po prostu rozmyślić się z jej wysłania, ale było już za późno? Teraz dostajesz drugą szansę – Messenger wprowadził możliwość usunięcia już wysłanej wiadomości. Wprawdzie użytkownik znajdzie w swoim oknie komunikat o usunięciu wiadomości, jednak to już coś, prawda?

3. Facebook Stories w grupach

Facebook stawia na Stories, nazywając je formatem przyszłości social media. Po ostatniej nowości, jaką była możliwość dodawania relacji w wydarzeniu, pojawia się kolejna – dodawanie ich w Facebookowych grupach. Jak w przypadku reszty opcji na grupach, pełną kontrolę nad dodanymi treściami otrzymują administratorzy. Przeprowadziliśmy w Social Tigers pierwsze testy i wyniki tych relacji są naprawdę obiecujące!

4. Czat w grupach

W grupach pojawiła się opcja czatu (rozmowy tekstowe do 250 osób, rozmowy wideo/głosowe do 50). Zależnie od ustawień grupy, zapoczątkować rozmowę na czacie mogą wszyscy lub tylko administratorzy. Tak jak w przypadku reszty konwersacji, użytkownik będzie zapraszany do rozmowy, będzie miał możliwość opuszczenia konwersacji, wyciszenia jej lub włączenia powiadomień, gdy ktoś o nim wspomni.

5. Nowy format wideo – Premiery

Premiery to połączenie materiału wideo z transmisją na żywo. Od teraz mamy możliwość wgrania wcześniej przygotowanego materiału jako transmisji live, dzięki czemu jednocześnie możemy wziąć w nim udział jako aktywny moderator – odpowiadać na pojawiające się komentarze publiczności.

6. Creative Compass

Jeszcze testowane, kolejne Facebookowe narzędzie, które pozwoli lepiej rozumieć nam jego algorytmy i tworzyć coraz lepsze kreacje reklamowe. Wykorzystując Creative Compass, będziemy mogli ocenić jeszcze przed publikacją reklamy, z jakim prawdopodobieństwem (wysokie/średnie/niskie) reklama zostanie wyświetlana, zauważona i zrozumiana przez odbiorców, a także czy będzie dla nich wiarygodna. Wydaje się, że używając Creative Compass, będziemy mieli możliwość zmierzenia potencjału naszej reklamy, bez wydania ani złotówki.

7. Automatyczne odpowiedzi na rekomendacje

Zajrzyjcie do zakładki „wiadomości” na prowadzonym przez Was profilu. Po lewej stronie, na dole, powinna pojawić Wam się zakładka „automatyczne odpowiedzi”. Dzięki niej mamy możliwość ustawienia automatycznej, spersonalizowanej wiadomości do osoby, która wystawiła rekomendację naszej stronie. Oczywiście, mamy możliwość utworzenia dwóch wersji wiadomości – dedykowaną dla osób, które wystawiły nam pozytywną lub negatywną opinię. Taka wiadomość zostaje wysłana po 10 minutach od publikacji rekomendacji, a także może zawierać dodatkowe elementy, takie jak obraz czy przycisk przenoszący do strony zewnętrznej.

8. Więcej opcji w zakładce Oferty Pracy

Dzięki nowej aktualizacji, od teraz oferty pracy możemy udostępniać w grupach, połączonych z naszym fanpage’m. Możemy również oznaczać kandydatów, jako ulubionych. W związku z tą zakładką szykuje się także duża zmiana – w rolach na stronie pojawi się nowa funkcja: Jobs Manager, stworzona specjalnie dla osób, które zajmują się rekrutacją w naszej firmie. Rola ta pozwoli na zarządzanie nadesłanymi zgłoszeniami, nie uprawniając do korzystania z reszty funkcji profilu.

9. Czystki w grupach

Piszemy o licznych zmianach w grupach, które będą stanowić w 2019 roku bardzo ważny placement reklamowy. Nie wszystkie z nich ułatwiają nam jednak życie. Na Facebooku miały niedawno miejsce czystki nieaktywnych użytkowników grup, a także ograniczył on możliwości dodawania innych osób do grup bez ich zgody, na co narzekało wielu użytkowników.

10. Portal LOL

W walce o uwagę młodego użytkownika Facebook sięgał już po wiele narzędzi, ale tym razem sięga po najpotężniejszą broń – memy. Nowy portal o wdzięcznej nazwie “LOL” ma agregować śmieszne filmy, gify i obrazki, kategoryzować je i oferować młodym niewymagającą rozrywkę.

11. Kolejne mechanizmy predykcji zachowań

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak dokładnie monitorowana przez Facebooka jest nasza geolokalizacja. Jednak niebieski gigant idzie tutaj o jeden krok dalej, patentując w USA sposoby predykcji tego, gdzie znajdziemy się dopiero za chwilę, analizując nasze wzorce zachowań z przeszłości. Przerażające? To dopiero początek!

Nowości z reklamy na Facebooku za okres październik-grudzień 2018

1. Kolejne zmiany na Stronach

Rekomendacje – wcześniejszą 5 gwiazdkową skalę zadowolenia Klienta zastąpiły rekomendacje. Teraz usługobiorca decyduje, czy poleci daną usługę lub lokal, czy nie, a także uzasadnia swój wybór recenzją, która musi zawierać minimum 25 znaków. Dodatkowo recenzent ma możliwość wskazania najlepszych (bądź najgorszych) cech rekomendowanego miejsca, mając do wyboru gotowy formularz i opcje typu „dobre jedzenie”, „miejsce dobre do pracy”, „przyjazna obsługa” czy „małe porcje”.

Our History – obecnie Twoją Historię znajdziemy po prawej stronie administrowanej przez nas Strony. Niedługo jednak będziemy mieli możliwość jej wyświetlenia dopiero po kliknięciu w zdjęcie profilowe Strony.

Oferty pracy – w panelu administratora pojawiła się kolejna, nowa karta. Od teraz Facebook umożliwia publikowanie ofert pracy na Stronie, a także późniejsze zarządzanie wysłanymi do nas aplikacjami, takie jak zaznaczenie odrzuconych ofert, a także tych, na podstawie których zaplanowano rozmowę rekrutacyjną.

Działania – Facebook zaplanował także kilka nowych przycisków akcji, które znajdą się niedługo na naszych Stronach – między innymi zamawianie jedzenia przez aplikację czy umawianie się na wizytę do kosmetyczki. Już niebawem Właściciel Strony będzie miał możliwość wyboru szablonu Strony, a także przycisków akcji, które najlepiej pasują do jego działalności.

Informacje o firmie – także lewa belka naszej Strony została powiększona. Znajdziemy tam teraz możliwość publikacji oferty specjalnej na przykład menu lokalu wraz z przedziałem cenowym.

Wydarzenia – teraz mamy możliwość jeszcze lepszej ich promocji, a także sprzedaży biletów bezpośrednio przez aplikację Facebooka.

2. Nowy typ reklam – interaktywna przymierzalnia

Już niedługo w newsfeedzie będziemy mogli znaleźć reklamę z opcją „stuknij, aby wypróbować”. Po wykonaniu akcji zostaniemy przekierowani do Messengera, gdzie za pomocą kamery będziemy mogli umieścić cyfrową wersję produktu na sobie – czyli go przymierzyć i przekonać się, czy do nas pasuje. Jeżeli tak się stanie, będziemy mieli również okazję na szybki zakup produktu – będzie do tego potrzebne tylko kliknięcie w baner, który się nam wyświetli.

3. Czas spędzany w mediach społecznościowych

Facebook wprowadza nową opcję mierzenia aktywności na Facebooku i Instagramie, która pomoże użytkownikom skutecznie monitorować czas spędzony w każdej z tych aplikacji. Już niedługo każdy z nas w ustawieniach swojego profilu znajdzie czas, jaki poświęca – w większości przypadków – na scrollowaniu feedu. Pytanie, czy jesteśmy gotowi poznać tę liczbę?

4. Z Menadżera Reklam zniknęły kolejne zainteresowania

Facebook usunął kolejne 5000 zainteresowań z dostępnych dotąd opcji targetowania reklam. Powodem było „wyeliminowanie dyskryminacji rasowej”, jaka mogłaby zaistnieć podczas używania jednego z nich. Zmiany te dotyczą głównie wykorzystywania takich informacji jak religia czy pochodzenie etniczne.

5. Wyróżnione komentarze pod postami w grupach

Facebook przewidział także nowość dla grup. Nowa opcja da administratorom możliwość przypinania pod postem najciekawszych i najważniejszych komentarzy, dzięki czemu wzrośnie zaangażowanie użytkowników, a dyskusja może skupić się na określonym temacie.

6. Watch Party w Grupach

Facebook podaje, że relacje na żywo generują dużo większe zaangażowanie odbiorców niż wideo czy inne formaty treści. W związku z tym tak popularne ostatnio live’y wkraczają do zamkniętych grup. Od teraz uczestnicy będą mogli oglądać filmy i komentować je w czasie rzeczywistym, co znacząco wpłynie na zwiększenie wartości.
Grupy dla jej społeczności.

7. Linki w Facebook Story

Facebook Story w dalszym ciągu próbuje dorównać swojemu instagramowemu odpowiednikowi i wprowadza przydatną funkcję, jaką jest dodawanie linków do relacji. Mimo że Facebook Stories posiada mniej aktywnych użytkowników dziennie (Facebook Stories – 150 mln, Instagram Stories– 400 mln), to warto skorzystać z tej opcji. Szczególnie przydatna będzie ona dla administratorów Grup i Stron, które posiadają więcej odbiorców na Facebooku niż Instagramie.

8. Walka z fake newsami

Facebook już jakiś czas temu wypowiedział wojnę fałszywym treściom. Teraz wykorzysta przeciwko nim nową broń, jaką jest zaawansowana technologia rozpoznawania obrazu, a także zespół recenzentów i fact checkerów. Co ciekawe, analizie zostaną poddane także napisy znajdujące się na zdjęciach i w filmach.

9. Zmiany w pixelu Facebooka

W drugiej połowie października Facebook wprowadził zmiany w pixelu. Dotychczas mogliśmy śledzić użytkowników przy pomocy zewnętrznych plików cookie, których właścicielem były inne witryny, niż nasza. Teraz domyślnym wyborem będą pliki cookie wewnętrzne, które dłużej przechowywane są w pamięci podręcznej przeglądarki i poprawią jakość raportowania.

10. Zmiany w formatach kierujących na www

Wśród najskuteczniej kierujących na stronę internetową formatów reklamowych, znajdziemy linkpost oraz post karuzelowy. Ich cechą charakterystyczną jest to, że w klikając w dowolny element takiego wpisu, przenosimy się do miejsca, do którego kierował link. W obu tych formatach zachodzą obecnie istotne zmiany. Posty karuzelowe są wycofywane z powszechnego użycia, a liczba dostępnych okienek, które możemy w nich dodać, zmniejszyła się do pięciu. Facebook testuje również nowy format linkpostów, który zajmuje więcej miejsca w newsfeedzie. To najwyższa pora, bo szczególnie ten drugi format wygląda już dość archaicznie!

Nowości z reklamy na Facebooku za okres lipiec-wrzesień 2018

1. Randki na Facebooku

200 mln użytkowników Facebooka deklaruje status singla. To oraz chęć odwrócenia uwagi od afer związanych z Cambridge Analytica skłoniło Facebooka do ujawnienia podczas konferencji F8 planów dotyczących funkcji Facebook Dating. Umożliwi ona stworzenie profilu randkowego , dzięki któremu rozbudowane algorytmy Facebooka będą miały możliwość dopasowania do nas potencjalnych drugich połówek , m.in. na podstawie grup, do jakich należymy, czy wydarzeń, w których bierzemy udział. Prawdopodobnie to również pretekst, by pozyskać od użytkowników więcej danych, które posłużą do późniejszego profilowania nas przez system reklamowy. Również wiadomości będą przesyłane całkowicie oddzielnie, nie za pośrednictwem Messengera, i – co ciekawe – będą mogły zawierać tylko tekst, co zminimalizuje ryzyko otrzymywania niepożądanych zdjęć. Korzystanie z serwisu randkowego będzie niewidoczne dla naszych znajomych.

2. Łatwiejsze zgłaszanie w Messengerze

Nie musimy już opuszczać aplikacji, aby zgłosić rozmowę, która narusza standardy społeczności Facebooka. Wystarczy, że zaznaczymy nazwisko osoby, z którą rozmawiamy, i wybierzemy opcję „Wystąpił błąd”. Można zgłosić konwersację dotyczącą m.in. samobójstwa lub okaleczania, nękania, propagowania nienawiści czy podszywania się pod inną osobę.

3. Odświeżony Messenger

Facebook konsekwentnie przebudowuje Messengera – jego główny cel to większa przejrzystość i usunięcie niepotrzebnych informacji i gier. Dodatkowo już niedługo będziemy mogli wybrać ciemną łatkę tła, która ułatwi nocne korzystanie z komunikatora bez męczenia wzroku. Co jeszcze? Od teraz mamy możliwość wysyłania panoramy 360 stopni i wideo HD (720 p). Pojawiły się także pogłoski o automatycznym tłumaczeniu wiadomości, która przyjdzie do nas w innym języku niż ten ustawiony przez nas.

4. Czysta historia

Już niedługo sami będziemy mogli decydować, jakie dane na nasz temat przechowuje Facebook – jednym kliknięciem skasujemy całą swoją aktywność na portalu. Użytkownicy otrzymają również możliwość wyłączenia przechowywania ich danych. Niestety, takie działanie usunie wszystkie warstwy personalizacji, które Facebook wypracował w celu dostarczenia nam jak najlepszych wrażeń z jego korzystania.

5. Nowości na Facebook Stories

Facebookowe historie stale się rozwijają – dziś możemy już zamieszczać w nich ankiety, boomerangi czy rysunki 3D. Warto zwrócić tu uwagę na bardzo ważny trend coraz mocniejszego przenikania się aplikacji pod szyldem Facebooka. Dodatkowo udostępnianie treści z innych aplikacji nigdy nie było tak proste – wystarczy dotknięcie przycisku udostępnienia przy interesującym nas materiale, by po chwili podziwiać go w naszej relacji – bez czasochłonnego parowania naszego konta z aplikacją. Ciekawą zapowiedzią są kolejne testowane funkcje: możliwość podłożenia muzyki w tle stories, a także reklamy dedykowane dla tego umiejscowienia.

6. Nowe funkcje dla administratorów grup

Grupy dalej pozostają w centrum zainteresowania Facebooka i przechodzą gruntowny redesign. Pośród nowych funkcji znajdziemy możliwość informowania członka grupy o naruszeniu konkretnej zasady społeczności i powodach usunięcia jego wpisu. W takim przypadku, w celu łatwiejszej komunikacji, administrator będzie mógł również zostawiać wewnętrzną notatkę dla reszty administratorów. Zarządzający grupą będą mieli także możliwość wyboru członków, których treści będą automatycznie publikowane, bez konieczności ich zatwierdzania. Grupy o odpowiednich kategoriach oraz wielkości uzyskały też możliwość tagowania tematów, tworzenia modułów szkoleniowych oraz poszukiwania mentora lub bycia mentorem. To może być ostatnia chwila, by stworzyć grupę w niszy, w której działasz!

7. Przestrzeń from Facebook

W maju na mapie Warszawy pojawiła się „Przestrzeń from Facebook” – centrum stworzone na potrzeby szkoleń, spotkań, wydarzeń kulturalnych i inicjatyw społecznych. Pierwsze wydarzenia już za nami, a działania mają spowodować, że 50 000 przedsiębiorców, ale też osób wykluczonych cyfrowo, nabędzie nowe umiejętności.

8. Logowanie za pomocą Facebooka

Aplikacje zewnętrzne korzystające z logowania poprzez Facebooka bardzo często gromadziły bardzo szczegółowe dane o użytkownikach, takie jak ich poglądy religijne i polityczne, status związku, wykształcenie, miejsca, w których się meldowali, polubione przez nich zdjęcia, grupy, do jakich należą, i wiele innych. Teraz dostęp do tych danych został mocno ograniczony. Z ostatnich danych wynika, że w ramach trwającego dochodzenia w sprawie aplikacji firm trzecich, które mogły dopuścić się nadużyć, zawieszono około 200 aplikacji.

9. Nowe opcje Fundraisers

Znacie „Zbiórkę pieniędzy”, opcję wspierającą organizacje charytatywne? Od teraz marki i osoby publiczne mogą tworzyć zbiórki na wybrany przez siebie cel, a także zbierać fundusze dla organizacji non profit. Co ciekawe – zbiórka będzie mogła mieć kilku organizatorów, co ma pomóc jej w osiągnięciu lepszych wyników. Facebook proponuje organizowanie zbiórek nawet pod takimi pretekstami, jak nasze urodziny!

10. Wraca możliwość integracji nowych Messenger botów z fanpagem!

Jeśli dotychczas krążył Ci w głowie świetny pomysł na wykorzystanie Messenger bota, nie masz już dłużej wymówki, by tego nie zrobić. Wyłączona w marcu możliwość integracji nowych botów ze stronami na Facebooku powróciła. Poszerzono również team zajmujący się rozpatrywaniem kolejnych wniosków.

 

Nowości z reklamy na Facebooku za okres kwiecień-czerwiec 2018 oraz zmiany w konsekwencji afery Cambridge Analytica

Od czasu powstania serwisu nie było w historii Facebooka tak poważnego kryzysu wizerunkowego (i prawnego). Pierwsza część zmian opisanych w tym podsumowaniu jest konsekwencją zdarzeń zapoczątkowanych przez aferę związaną z firmą analityczną Cambridge Analytica i uzyskaniem przez nią danych 50 milionów użytkowników Facebooka. W dalszej części przytaczamy inne istotne newsy dotyczące ekosystemu Facebooka.

screen z powiadomienia na Facebooku o wycieku danych

Mogły wyciec dane każdego z nas… Zrzut ekranu z powiadomienia Facebooka z 1 kwietnia 2018 roku.

W konsekwencji afery Cambridge Analytica:

1. Administratorzy fanpage’y będą musieli przejść weryfikację

Nie została jednak doprecyzowana wielkość fanpage’a, od której weryfikacja będzie wymagana. Działanie to ma na celu wyeliminowanie nieprawdziwych kont oraz społeczności mających na celu szerzenie nieprawdziwych informacji i wpływanie na decyzje i zachowania użytkowników, zwłaszcza pod kątem politycznym.

2. Facebook wyłącza targetowanie na podstawie zewnętrznych źródeł danych

Zewnętrzne źródła danych to informacje na temat naszych zachowań/ zainteresowań, które zachodzą poza Facebookiem, a dostarczane mu przez firmy takie jak Acxiom czy Oracle Data Cloud. Przykładem mogą być dane osób szukających konkretnego modelu nowego samochodu.

Do tej pory targetowanie to było dostępne w 7 krajach (w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Niemczech, Japonii i Wielkiej Brytanii), więc jeżeli prowadzisz kampanie w Polsce, nie odczujesz zmian. Jest to jednak jeden z kolejnych kroków Facebooka, które warto zaobserwować, gdyż jest on ewidentnym następstwem afery związanej z wyciekiem danych.

3. Facebook będzie oznaczał treści polityczne i informował o tym, kto za nie płaci

Już w październiku zeszłego roku Facebook zapowiadał, że osoby sponsorujące treści polityczne będą musiały potwierdzić swoją tożsamość oraz adres zamieszkania. Mark Zuckerberg zapowiedział rozszerzenie tych działań i oznaczanie, kto płaci za daną treść. Pierwsze użycie najnowszych oznaczeń zobaczymy już w przypadku tegorocznych wyborów w Stanach Zjednoczonych.

4. Facebook umożliwia masowe usuwanie uprawnień, które dajemy aplikacjom

Facebook postanowił ułatwić użytkownikom cofanie uprawnień, które nadają poszczególnym aplikacjom, umożliwiając usuwanie wielu uprawnień jednocześnie w prosty i intuicyjny sposób. Aplikacje, których nie używałeś przez więcej niż trzy miesiące, będą automatycznie usuwane z listy aplikacji mających uprawnienia do Twoich danych osobowych. Dodatkowo Facebook planuje globalne komunikowanie tego typu zmian i możliwości poprzez umieszczanie informacji o nich na samej górze newsfeedów użytkowników.

To tylko część zmian, które Facebook czyni w obliczu trwającego kryzysu (better late then never). W ostatnim czasie możemy zauważyć kilka zmian ułatwiających użytkownikom dotarcie do ich ustawień prywatności czy też ustawień preferencji reklamowyc.

Opisane wyżej działania i zmiany to z pewnością nie koniec działań antykryzysowych firmy Marka Zuckerberga. Należy pamiętać, że czynione przez Facebooka kroki, choć nadchodzą dość późno, to są zmianą na dobre dla nas, użytkowników.

Nowości:

1. Zmiana algorytmu wyświetlania treści związanych z wydarzeniami i wiadomościami lokalnymi

Już na początku roku Facebook zapowiedział i testował w Stanach Zjednoczonych zmianę algorytmu polegającą na nadaniu priorytetu informacjom odnoszącym się do wydarzeń i wiadomości lokalnych, czyli tych, które dotyczą miasta, w którym mieszka użytkownik.

W marcu tego roku Facebook zdecydował o wprowadzeniu zmiany w algorytmie na wszystkich użytkowników Facebooka. Oznacza to, że od teraz każdy z nas będzie otrzymywał w swoim kanale aktualności więcej informacji odnoszących się do miasta, w którym mieszka, jak również „miast, którymi się interesuje”.

Zmiana ta jest jedną z kolejnych zmian algorytmu, które mają miejsce w tym roku. Już w styczniu Facebook zapowiedział bowiem zmiany mające na celu podniesienie znaczenia interakcji między użytkownikami. Zmiany te zostają powoli wprowadzane i tak na przykład interakcje pod postami zachodzące między użytkownikami mają teraz większą wartość niż interakcje między marką a użytkownikiem.

2. Posty 3D na Facebooku

W ostatnim okresie mogłeś mieć okazję zobaczyć w swoich kanałach aktualności posty w formacie 3D (przykład poniżej). To nowy format postów zapowiadany przez Facebooka około rok temu na konferencji „Oculus Connect”. Od teraz każdy użytkownik, jak i marka mogą stworzyć i zamieścić na swojej tablicy obiekty 3D w standardzie glTF 2.0. Obiekty te można zamieszczać również na platformie VR o nazwie Facebook Spaces.

Nowy format jest bardzo ciekawą opcją nie tylko dla twórców obiektów 3D czy też firm dostarczających druk 3D, jest to też świetna możliwość na pokazanie swoich produktów dla większości przedsiębiorstw. A Ty wykorzystałeś już format takich postów?

3. Nowe możliwości Stories na Facebooku i Instagramie

Facebook postanowił dodać do Facebook Stories kilka funkcji znanych wcześniej użytkownikom, którzy korzystali ze Stories na Instagramie. Od niedawna mamy więc możliwość dodawania do Facebook Stories lokalizacji, pogody oraz oznaczania znajomych. Czy w ten sposób firma próbuje ożywić mało używany przez użytkowników format Stories na Facebooku?

4. Nowy sposób zamieszczania filmów na Facebooku

Walka Facebooka z YouTube’em trwa od dawna i trzeba przyznać, że użytkownicy platformy Marka Zuckerberga, jak i marketerzy, czerpią z niej regularne korzyści. W ostatnim okresie Facebook dokonał kilku zmian w możliwościach dodawania filmów na Facebooku.

Pierwsza z nich dotyczy wyboru miniaturki wgrywanego filmu. Od teraz Facebook umożliwia nam wybór bezpośrednio z filmu. Możemy więc wybrać dowolną klatkę wgrywanego filmu jako miniaturkę.

Kolejną ciekawą zmianą jest możliwość dodawania filmu jako ukrytego. Oznacza to, że wgrywany przez nas film nie będzie widoczny na osi czasu ani w opublikowanych filmach. Jest to opcja szczególnie przydatna, gdy planujemy wgrać film, który osadzimy na stronie internetowej, ale nie chcemy umieszczać go na naszym fanpage’u. Przy tego rodzaju filmie otrzymujemy dodatkowo możliwość zablokowania interakcji pod filmem, takich jak komentarze, polubienia czy udostępnienia.

Nowości z reklamy na Facebooku za okres styczeń-marzec 2018

1. Facebook Marketplace w Polsce

Usługę Marketplace porównać można do serwisów nazywanych „tablicami ogłoszeń”. Użytkownicy mogą na nich umieszczać swoje oferty sprzedaży. Początkowo Facebook udostępnił tę funkcję jedynie w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Nowej Zelandii, systematycznie zwiększał jednak jej zasięg. Obecnie Marketplace dostępny jest w 27 krajach, a od niedawna również w Polsce. Marketplace można przeglądać zarówno z poziomu przeglądarki, jak i aplikacji mobilnej.

2. Facebook będzie karał za posty clickbaitowe

W grudniu Facebook ogłosił, że będzie karał profile firmowe, który w sztuczny sposób starają się zdobywać lajki czy udostępnienia. Tyczyć się to będzie stron, które często stosują w swoich postach mechanizmy typu „Daj lajka, jeśli zgadzasz się, że…” czy ,,Udostępnij na swojej tablicy, żeby…”. Tyczy się to oczywiście zarówno postów konkursowych (już od dawna zakazane jest robienie konkursów na zasadzie ,,żeby wygrać, udostępnij post”), jak i wszelkich innych wykorzystujących podobne mechanizmy. Karą za tworzenie takich wpisów będzie bardziej rygorystyczne obniżenie zasięgu postów i samej strony w rankingu Facebooka.

3. Możliwość wyświetlania reklam strony przez użytkowników?

W listopadzie Facebook ogłosił wiadomość, która mocno zaniepokoiła reklamodawców. Serwis planuje poprawić transparentność reklam – jeśli Facebook zdecyduje się na te zmiany, już niedługo użytkownicy serwisu będą mogli na każdym profilu firmowym kliknąć opcję ,,Wyświetl reklamę”, by zobaczyć wszystkie kampanie, jakie firma prowadzi na Facebooku, Messengerze czy Instagramie. Dodatkowo dla każdej reklamy politycznej będziemy mogli pozyskać informację na temat całkowitych wydatków, liczby wyświetleń oraz danych demograficznych odbiorców. Dla profili politycznych opcja transparentności reklam zostanie wprowadzona w pierwszej kolejności.

4. Nowe grupy niestandardowych odbiorców

Bardzo ważna informacja dla wszystkich osób tworzących reklamy na Facebooku. Już wkrótce dostępne będą nowe grupy niestandardowych odbiorców. Dzięki nim będziemy mogli docierać do:

  • osób, które zatrzymały się na chwilę przy naszej reklamie, ale jej nie kliknęły,
  • osób udostępniających nasze treści.

To kolejna możliwość dla reklamodawców, by docierać ze swoimi przekazami do osób, które już wcześniej zwróciły uwagę na nasze posty.

5. Nowy cel reklamowy – Wiadomości

O tym, że Facebook coraz bardziej stawia na rozwój Messengera, wiemy od dawna. W tym kwartale dał tego kolejny dowód, wprowadzając nowy cel reklamowy – Wiadomości. Jego zadaniem jest skłonienie użytkowników Facebooka do tego, byśmy wysyłali do firm więcej wiadomości bezpośrednich. Serwis deklaruje reklamodawcom, że przy wyborze tego celu będzie wyświetlał reklamy ,,osobom, które z największym prawdopodobieństwem odbędą konwersację z firmą poprzez wiadomości”.

6. Ankiety na Facebooku

Facebook ponownie udostępnił profilom firmowym tworzenie ankiet w serwisie. Tworząc pytanie, mamy możliwość dodania dwóch opcji wyboru (każda to maksymalnie 25 znaków), które możemy wzbogacić o zdjęcie lub GIFa. Ankieta może być bezterminowa, lub też możemy ustawić czas jej wygaśnięcia. Takich postów nie możemy na ten moment promować płatnie.

7. Facebook Stories w grupach

Facebook Stories jest już dostępne także w grupach! Każdy członek danej grupy może opublikować w niej swoje Stories – co ciekawe, nawet administrator grupy nie może go usunąć.

8. Spotkania w Messengerze

Bardzo ciekawa opcja dla osób odpowiedzialnych za obsługę klienta na Messengerze. Teraz, rozmawiając z klientem, możemy zapisać sobie w osobnej zakładce ,,spotkania” informację o tym, na kiedy umówiliśmy się z daną osobą na ponowną rozmowę.

9. Edycja linków w postach dla zweryfikowanych domen

Od kilku miesięcy administratorzy stron na Facebooku narzekali na brak możliwości edycji postów linkujących do stron – dawniej, gdy wrzucaliśmy link do naszej strony na fanpage, mogliśmy edytować jej nagłówek i opis; opcja ta niestety została wyłączona. Jest jednak możliwość, by uzyskać ją z powrotem – wystarczy zweryfikować domenę. Dzięki temu ,,potwierdzimy” Facebookowi, że linkowane przez nas treści należą do nas i są w pełni bezpieczne. By dowiedzieć się, jak zweryfikować domenę, zeskanuj poniższy obrazek.

10. Koniec zasięgów organicznych dla firm?

Kolejny news, który w ostatnim kwartale mocno zaniepokoił firmy wykorzystujące Facebook Marketing. W październiku w kilku krajach (m.in. Słowacja, Serbia i Sri Lanka) zostały przeprowadzone testy, w ramach których posty firmowe zostały przeniesione do osobnego feedu – Explore. Innymi słowy, użytkownikom prywatnym przestały wyświetlać się na ich Facebooku posty publikowane przez marki, widzieli jednymi posty osób prywatnych. By zobaczyć wpisy firm, musieli kliknąć w osobne miejsce w platformie. Doprowadziło to obniżenia zasięgów organicznych firm do 0 – jedyną możliwością, by użytkownicy zobaczyli posty marek, stały się reklamy. Serwis deklaruje jednakże, że na razie nie planuje wprowadzać tych zmian na stałe dla wszystkich krajów.

11. Możliwość płacenia PayPalem na Messengerze

Nowość, która może zrewolucjonizować system sprzedaży na Facebooku. Serwis uruchomił opcję przesyłania pieniędzy przez Messengera za pomocą systemu PayPal. Funkcja na razie nie jest dostępna w Polsce.

12. 2 miliardy użytkowników Facebooka miesięcznie

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto wzrósł do 4,7 miliarda dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających portal miesięcznie przekracza obecnie 2 miliardy.

13. Możliwość czasowego wyciszania postów znajomych

Twój znajomy wyjechał na egzotyczne wakacje i wrzuca codziennie kilkanaście zdjęć, podczas gdy Ty siedzisz w biurze i obserwujesz padający za oknem śnieg? Teraz możesz ,,wyciszyć” jego posty na 7 lub 30 dni – dopiero po tym czasie zobaczysz ponownie informacje publikowane przez niego.

 

Nowości z reklamy na Facebooku za okres październik-grudzień 2017

1. Nowy system reklamowy Facebooka

Już niedługo reklamodawców na Facebooku czeka potężna zmiana. Zamiast dwóch systemów do tworzenia reklam (Power Editor i Menedżer Reklam) powstanie jedno, nowe narzędzie. Ma łączyć w sobie wszystkie funkcje, jakie znamy z dotychczasowych systemów reklamowych. Nowy Menedżer Reklam będzie miał jednak do wyrobu dwa interfejsy, jeden będzie dostosowany do potrzeby osób początkujących i średniozaawansowanych, drugi będzie skierowany do osób zaawansowanych. Sami wybierzemy, na jaki interfejs się decydujemy, wybór będzie można w każdej chwili zmienić.

2. Nowe grupy niestandardowe – związane z aktywnością na wydarzeniach

Jeśli tworzysz na Facebooku wiele wydarzeń, to mamy dla Ciebie dobrą informację. Możesz teraz stworzyć nowe grupy niestandardowe związane z aktywnością na Twoich wydarzeniach. Dla każdego wydarzenia możesz stworzyć 3 rodzaje grup odbiorców – możesz swoją reklamę skierować łącznie do osób, które kliknęły „wezmę udział” lub ,,zainteresowany”, ale możesz skierować osobne komunikaty tylko do tych, którzy wybrali opcję „zainteresowany” lub ,,wezmę udział”. To bardzo przydatna funkcja, by przekonać tych, którzy już wyrazili wstępne zainteresowanie wydarzeniem, że warto się na nie zarejestrować; ta możliwość przyda się także przy promocji kolejnej edycji Twojego eventu.

3. Nowość w grupach na Facebooku – brak konieczności korzystania z prywatnych kont administratorów

Funkcja umożliwi markom tworzenie własnych grup bez konieczności korzystania z prywatnych kont administratorów stron na Facebooku. Dzięki temu osoby administrujące stronami na Facebooku będą mogły zachować prywatność. Ułatwi to także weryfikację, która z grup jest oficjalna, a która stworzona przez osoby trzecie.

4. Przycisk CTA przy postach ze zdjęciem

Do niedawna, gdy dodawaliśmy post z jednym zdjęciem, link mogliśmy zamieścić jedynie w opisie postu, co nie zawsze skutkowało wieloma kliknięciami. Od niedawna mamy jednak nową możliwość – dodanie przycisku CTA. Żeby to zrobić, tworząc naszą kampanię, musimy wybrać cel reklamowy „Aktywność dotycząca posta”. Następnie na poziomie tworzenia reklamy wybieramy opcję „Dodaj przycisk”, wskazujemy adres url, do którego nasze zdjęcie ma kierować – i gotowe 😊

5. Duże zmiany w Facebook Stories – prywatne Stories mogą być dostępne publicznie

Facebook Stories umożliwia publikację „postów” dla szerszego grona odbiorców. Dotychczas domyślnym ustawieniem grupy odbiorców naszych Stories byli wyłącznie znajomi – teraz ustawienie „Znajomi” można zmienić na opcję „Publiczne”.

6. Zdjęcia na Messengerze w HD

Na Messengerze pojawiła się opcja wysyłania zdjęć w formacie HD. Dotychczas zdjęcia przesyłane za pomocą facebookowego komunikatora traciły na jakości – teraz podczas wybrania opcji „HD” możemy wysłać zdjęcie, zachowując jego wysoką jakość.

7. Planowanie postów w grupach

Mała rzecz, a cieszy. Możemy już planować posty w grupach – wystarczy kliknąć na ikonkę zegarka podczas tworzenia posta. Dzięki temu możemy zadecydować, o jakiej godzinie nasza informacja ma pojawić się w danej grupie.

8. Topy wideo w wydarzeniach na Facebooku

Niedawno pojawiła się możliwość zamieszczania dowolnego wideo w topie wydarzeń na Facebooku. To świetna opcja dla organizatorów wydarzeń, która sprawi, że promowane spotkania będą jeszcze atrakcyjniej prezentować się na tle innych postów na Facebooku. Do niedawna mogliśmy z niej korzystać tylko podczas tworzenia reklamy wydarzenia w Power Editorze, teraz jest dostępna także dla postów organicznych.

9. Pierwsze programy w Facebook Watch

Według zapowiedzi już wkrótce kilku pierwszych wydawców zaprezentuje swoje oryginalne produkcje na uruchomionej niedawno przez Facebooka platformie Watch. W ofercie znajdą się programy pochodzące między innymi od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera.

10. Facebook Mobile Studio

Facebook uruchomił nową platformę poświęconą kreacji treści mobilnych, czyli Facebook Mobile Studio. Facebook podaje konkretne narzędzia i aplikacje, za pomocą których możemy tworzyć treści pod mobile. Bardzo ciekawe informacje zawiera np. sekcja Tips and Tricks, w której znajdziesz wiele przydatnych wskazówek.

11. Wydarzenia cykliczne na Facebooku

Kolejna ciekawa zmiana dla organizatorów wydarzeń to wydarzenia cykliczne. Jeśli organizujesz cykl wydarzeń, który odbywa się regularnie co tydzień czy co miesiąc, nie musisz już dla każdego spotkania tworzyć osobnych wydarzeń na Facebooku. Możesz utworzyć jeden event, który będzie zawierał wszystkie daty najbliższych spotkań.

Nowości z reklamy na Facebooku za okres lipiec-wrzesień 2017

1. Wideo w tle fanpage’a

Długo oczekiwana zmiana! Teraz – zamiast zdjęcia – firmy mogą zamieścić w tle na swoim fanpage’u także wideo. Stwarza to olbrzymi potencjał, by jeszcze lepiej pokazać osobom odwiedzającym nasz profil, czym się zajmujemy. Na załączonej grafice możesz zobaczyć, jak ustawić tę funkcję.

2. Zniknął cel „rozpoznawalność lokalna”

Spośród celów reklamowych zniknął cel „rozpoznawalność lokalna”. Nie zniknęły natomiast możliwości, jakie dawał. Za pomocą każdego celu (a więc niezależnie, czy chcemy za pomocą reklamy uzyskać np. nowe polubienia, czy większy zasięg) możemy ograniczyć naszą promocję lokalnie, czyli kierować reklamę tylko do osób znajdujących się w pobliżu naszej firmy lub mieszkających w danym mieście czy regionie. Natomiast w celu „zasięg” znajdziemy możliwość dodania do reklamy przycisków CTA „Zadzwoń teraz” oraz „Jak dojechać” – są one dostępne tylko w tym celu.

3. Wystartował Facebook Analytics

Nowe narzędzie analityczne, dostępne z poziomu menedżera firmy. Za pomocą tego rozwiązania będziemy mogli nie tylko uzyskać bardziej szczegółowe informacje o swoich fanach, lecz także dowiedzieć się, jak wygląda cała ścieżka prowadząca ich od zobaczenia postu po zakup na naszej stronie WWW. Za pomocą Facebook Analytics będziemy mogli m.in. tworzyć lejki (a więc śledzić „drogę”, jaka prowadzi przez Facebooka do zakupy produktu), kohorty (pokażą nam, jaki czas mija pomiędzy jednym zdarzeniem a drugim, czyli np. między polubieniem fanpage’a a dokonaniem konkretnej reakcji), segmenty (umożliwią analizę poszczególnych grup odbiorców, np. w oparciu o dane demograficzne) czy retencje (pokażą, ile osób ponownie korzysta z produktu). Więcej na ten temat:https://analytics.facebook.com/

4. Nowy typ reklam: kolekcje

Nowy, rewelacyjny format reklamowy dla e-commerce. Dzięki niemu możemy połączyć zdjęcie lub film z prezentacją konkretnych produktów. To świetny sposób, żeby natywnie zaprezentować swoje produkty – możemy opublikować np. wideo contentowe, w którym delikatnie wspomnimy o towarach ze swojego sklepu, a odbiorca pod filmem zobaczy ich ofertę.

5. Facebook Frames – kreatywne nakładki na zdjęcia

Od teraz można tworzyć własne, kreatywne nakładki na zdjęcia. Co ważne, z opcji tej mogą korzystać także firmy, co stwarza dodatkowe możliwości reklamowe. Jest jednak sporo obostrzeń ze strony Facebooka, dlatego temu tematowi poświęciliśmy osoby artykuł – znajdziesz go na stronie 18.

6. Emotikony łatwo dostępne podczas tworzenia posta

Każdy social media ninja chętnie wzbogaca opisy swoich postów o kolorowe ikony. Jednak żeby to robić z poziomu desktopu, musieliśmy kopiować interesujące nas obrazki z zewnętrznych stron. Facebook w końcu postanowił ułatwić ten proces i teraz przy tworzeniu postów łatwo możesz wybrać ikonkę, którą chcesz dodać do swojego opisu.

7. Nowa wyszukiwarka na Facebooku już dostępna

Teraz, wpisując w wyszukiwarkę Facebooka daną frazę, możemy wyszukać nie tylko grupy i strony czy osoby, ale także zdjęcia, filmy, posty, miejsca, grupy, aplikacje czy wydarzenia, segregując według tych kategorii wyniki naszego wyszukiwania. Możemy także zawęzić wyniki wyszukiwania, ograniczając je tylko do treści publikowanych przez konkretne osoby czy strony.

8. Nowe umiejscowienie reklam – proponowane filmy

W niektórych celach reklamowych (rozpoznawalność marki, instalacje aplikacji, aktywność dotycząca posta, wyświetlenia filmu) pojawiło się nowe umiejscowienie reklam, dzięki któremu nasze wideo może wyświetlić się w sekcji „proponowane filmy”.

9. Ułatwienia dla administratorów grup

Pojawiła się funkcja, która pomoże administratorom grup sprawować nad nimi kontrolę. Można dodawać już formularze, które użytkownicy będą musieli wypełnić podczas próby dołączenia do określonych grup, a administrator może zweryfikować, czy na jego podstawie chce daną osobę do swojej grupy przyjąć.

10. Współdzielenie ekranu podczas live’a

Jest już możliwe współdzielenie ekranu podczas transmisji live przez osoby, które znajdują się w innej lokalizacji. Opcja nie dotyczy już wyłącznie kont prywatnych – od niedawna jest dostępna także dla kont firmowych.

11. Remarketing na Instagramie

Nareszcie! Już wkrótce w Menedżerze Firmy w sekcji Zasoby/Grupy Odbiorców będzie można stworzyć zupełnie nowe grupy niestandardowe – związane z aktywnością na naszym firmowym Instagramie. Będzie można skierować reklamy do osób, które odwiedziły nasz profil na Instagramie, wykonały na nim jakąś aktywność (np. wysłanie wiadomości, przesunięcie karuzeli, kliknięcie w przycisk CTA, przesunięcie Insta Stories czy dodanie komentarza), otworzyły formularz kontaktowy Lead Ads na Instagramie, a także obejrzały nasze wideo w tym serwisie.

12. Wiadomości z Facebooka, Instagrama i Messengera w jednym miejscu

Duże ułatwienie dla kont firmowych! Teraz powiadomienia z Facebooka, a także wiadomości z Instagrama i Messengera wyświetlają się w jednym miejscu. To świetna wiadomość dla osób odpowiedzialnych za obsługę klienta w social media.

 Nowości z reklamy na Facebooku za okres kwiecień-czerwiec 2017

1. Ponad 15 milionów zarejestrowanych użytkowników w Polsce

Facebook opublikował prezentację dotyczącą rynku polskiego. Wynika z niej, że w Polsce jest już ponad 15 milionów zarejestrowanych użytkowników Facebooka, a 11 milionów z nich codziennie korzysta z tego
serwisu. Aż 12 milionów osób korzysta z Facebooka na urządzeniach przenośnych, a 9 milionów robi to codziennie.

2. Transmisje online dostępne na desktopie

Streaming live jest możliwy już również z poziomu fanpage’a na desktopie – to spora zmiana, ponieważ do tej pory prowadzenie transmisji na żywo możliwe było jedynie z poziomu urządzenia przenośnego. Pojawiła się także opcja ,,współdzielenia” nagrania live i tworzenia go w kilka osób.

3. Nowy format grafik 640×960 px

Na Facebooku pojawił się nowy format grafik – 640×960 px, stworzony z myślą o urządzeniach przenośnych. Generuje on znacznie lepsze interakcje na mobile od zdjęć horyzontalnych. Podobne proporcje są też dedykowane materiałom wideo.

4. Facebook preferuje treści wideo dłuższe niż 90 sekund

Facebook wspiera treści wideo, które trwają dłużej niż 90 sekund. Wydawcy wideo spełniający to kryterium będą mogli liczyć na reklamodawców, a same filmy mają mieć lepsze zasięgi organiczne.

5. Domyślne odtwarzanie dźwięku w wideo

Wkrótce dźwięk dla materiałów ma być odtwarzany domyślnie i pojawiać ma się również w filmikach oglądanych na telefonach komórkowych.

6. Możliwość publikacji ofert pracy

Na fanpage’ach pojawiła się możliwość publikowania ofert pracy – Facebook zaprojektował dodatkową zakładkę ,,praca”. Szukanie zatrudnienia za pomocą social mediów jest coraz bardziej powszechne, stąd też reakcja platformy na potrzeby użytkowników. Niestety, funkcja ta na razie działa jedynie w USA i Kanadzie.

7. Dodawanie GIF-ów podczas tworzenia reklam

Facebook umożliwił wgrywanie GIF-ów przy tworzeniu reklam. Dotychczas osoby, które chciały używać tej formy treści, musiały wykorzystywać w tym celu zewnętrzne narzędzia. Szczegółowy poradnik Facebooka, jak używać GIF-ów w reklamach, znajdziesz tutaj: bit.ly/gif-poradnik

8. Osobna aplikacja Facebooka dla telewizorów

Facebook uruchamia wersję aplikacji przeznaczoną… dla telewizorów. Już niebawem można będzie zainstalować aplikację i odtwarzać materiały z newsfeedu za pomocą TV. Na początku funkcja ma być dostępna jedynie na Apple TV i Amazon Fire.

9. Reakcje ważniejsze od lajków

Jak wynika z artykułu Business Insider (bit.ly/reakcje), reakcje pod postami na Facebooku zdają się znaczyć dla algorytmu więcej niż zwykłe lajki. Warto zatem zachęcać swoich fanów do tego typu zaangażowania.

10. 2000 dostępnych emoji

Już niedługo liczba emoji dostępnych przy wyrażaniu nastroju w postach sięgnie 2000! Obecnie jest ich ponad 400 i cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników Facebooka.

11. Wideo przyciąga uwagę 5 razy lepiej niż inny content

Z analizy danych udostępnionej przez Facebooka wynika, że filmiki przyciągają uwagę około 5 razy lepiej od innych typów contentu. Dodatkowo okazuje się, że aż 77% użytkowników pozytywnie odbiera krótkie treści wideo umieszczone w newsfeedzie.

12. Uruchomienie Facebook Stories

Pojawiła się nowa funkcja Facebooka, nawiązująca swoim formatem do Snapchata – Facebook Stories. To kolejna opcja na wykorzystanie wideo wertykalnego, które jest niekwestionowanym trendem tego roku.

13. Kamera telefonu stanie się narzędziem rozszerzonej rzeczywistości

W kwietniu odbyła się coroczna konferencja Facebooka, podczas której serwis ogłasza swoje plany rozwoju. Można się było na niej dowiedzieć, ż portal postawi m.in. na rozszerzoną rzeczywistość – powstanie Camera Effects Platform, czyli narzędzie do tworzenia rozszerzonej rzeczywistości z wykorzystaniem kamery w telefonie. Pojawi się m.in. możliwość nałożenia na filmiki filtrów i masek oraz dzielenia się nimi ze znajomymi. Zostanie utworzona także platforma Facebook Spaces, pozwalająca zobaczyć się ze znajomymi bez wychodzenia z domu – każdy będzie mógł stworzyć swojego awatara i ,,spotkać się” z awatarem znajomych w dowolnym miejscu.

14. Ostrzeżenia o wiarygodności treści

Facebook zaczął intensywnie informować użytkowników o tym, że nie wszystkie newsy są wiarygodne (walka z „fake newsami”). Ostrzeżenia pokazują się dwukrotnie – pierwszy raz przy kliknięciu w artykuł, drugi przy próbie jego udostępnienia.

15. Kolorowe tła dla postów tekstowych

Jakiś czas temu Facebook odnotował spadek zaangażowania użytkowników. Jedną z odpowiedzi na ten fakt jest umożliwienie publikowania postów tekstowych na kolorowych tłach.


 Share

Katarzyna Granops-Szkoda

Narratorka firmowych historii w SprawnyMarketing.pl i MaxROY.com. Odpowiada za strategię content marketingową marki SprawnyMarketing.pl , prowadzi także konta portalu we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku – jeden z największych o tej tematyce w Polsce. Autorka licznych artykułów o Content i Social Media Marketingu, publikowanych m.in. na portalu SprawnyMarketing.pl, Marketer+ czy NowoczesnaFirma. Swoją pasją do Social Media Marketingu i Content Marketingu dzieli się z uczestnikami autorskich szkoleń (szkoliła m.in. pracowników Volvo, Procter & Gamble (Oral-B), L'Oréal, Quiosque, Urzędów Miast, Decathlon, TelePizza, Aviva czy Virtualo).

Adrian Martinez

Obecnie Digital Marketing Manager, zarządzający działaniami digital marketingowymi firmy infoShare Academy oraz szkoleniowiec Sprawnego.Marketingu prowadzący szkolenia z zakresu Facebook Marketing oraz Facebook Ads. Jest również założycielem i właścicielem markę konsultingu marketingowego Honey Digital, w ramach której doradza i tworzy strategie obecności marek online. W przeszłości zawodowo związany ze startupem FastTony.es, zaliczanym do jednego z najszybciej rozwijających się startupów marketingowych, związanych z reklamą na Facebooku. Prywatnie angażuje się w liczne akcje charytatywne oraz dobroczynne, wspierając między innymi fundację Sarigato przy projekcie Szkoła 3.0 i Karmimy Psiaki. Miłośnik zwierząt, pomoagania i życia rodzinnego.

Franciszek Georgiew

Założyciel i właściciel Social Tigers – agencji marketingowej bazującej na doskonałej znajomości kanałów social media oraz systemu reklamowego Facebook Ads i przekuwaniu jej na sukcesy biznesowe i wizerunkowe marek. Z okazji dwulecia istnienia firmy wydał e-book „Księga Adsów” – kompletny przewodnik po reklamie na Facebooku – a w tym roku opublikował jego drugą, rozszerzoną i zaktualizowaną edycję. Według testu Gallupa strateg, nastawiony na rywalizację i zdobywanie kolejnych osiągnięć.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *