Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

53 najważniejsze marketingowe newsy grudnia 2016!

Marketingowe Podsumowanie Tygodnia to cotygodniowy program live, podczas którego prezentujemy Wam przegląd marketingowych newsów minionego tygodnia. Co tydzień omawiamy najważniejsze, najciekawsze branżowe nowości, które nie powinny Was ominąć. Do każdego odcinka wybieramy wyselekcjonowane treści, tym samym usprawniając Wam czasochłonny research :) Kończąc grudzień – a tym samym rok 2016 – naszedł czas na Marketingowe Podsumowanie Miesiąca, czyli streszczenie nagrań z minionego tygodnia.

Jeżeli nie widziałeś wszystkich odcinków MPT z poprzednich miesięcy, koniecznie nadrób zaległości:

Prezentujemy grudniowe newsy:

 

1. Remarketing Facebook

Ciekawy artykuł z bloga Jon Loomer Digital – wszystko, co musisz wiedzieć o remarketingu na Facebooku.

Dla początkujących reklamodawców na Facebooku:

  • Co to jest remarketing?
  • Co możemy zrobić za pomocą remarketingu?
  • Jakie nowości ostatnio wprowadził Facebook?

Dla bardziej zaawansowanych Facebook marketerów:

  • Kombinacje niestandardowe i o tym, jak z nich korzystać.
  • NOWOŚĆ – remarketing do osób, które spędziły na Twojej stronie najwięcej czasu.

Wartościowy artykuł, w którym niezależnie od zaawansowania, każdy znajdzie coś dla siebie!

2. Nowa forma prezentacji firmy na Pintereście.

pinterest

Nowa opcja na Pintereściewizytówka konta biznesowego w formie prezentacji. Zareklamuj się w krótkiej formie u góry swojego profilu na Pintereście!

3. Facebook uruchomił platformę z inspiracjami na mobile

Platforma, dzięki której możemy zobaczyć przykłady kreatywnych kampanii z całego świata na mobile. Jak inne firmy działają z nowymi formatami reklam? Jakie znaczenie ma mobile dla Facebooka i jak promować najnowsze rozwiązania Facebooka?
Zobaczysz  tutaj.

4. Rewolucja video w 2017 na Facebooku

Wielkie zmiany w aplikacji Facebooka – dojdzie możliwość filtrowania postów tylko pod kątem video. Ponadto eksperci Facebooka zapowiadają, że już niedługo cały serwis zdominują treści video i będzie przede wszystkim mobilny.

5. Monetyzacja Facebook Live

facebook live

Reklamy Facebook Live’ów – już w czasie trwania live’a będzie można go promować, co znaczenie zwiększy zasięgi naszego video! Dodatkowo dojdzie możliwość dodania brandingu na video Live. W załączonym artykule znajdziesz wszystkie informacje dotyczące tego, jakie pojawią się nowe możliwości w Facebook Live.

6. Jak zapowiedzieć Facebook Live’a

Nowe rozwiązanie na Facebooku – jak zapowiedzieć transmisję na żywo (nawet na kilka dni przed): instrukcja krok po kroku.

7. Pojawiły się reklamy w grupach – zapowiadaliśmy to w poprzednich live’ach i oto są:

grupy na facebooku

8. Najchętniej udostępniane reklamy w 2016 roku (zwróćcie uwagę na: emocje oraz storytelling)

Co tworzyć, jeśli chodzi o content video? Co przyciąga uwagę użytkowników social mediów i co jest najchętniej udostępniane? Na Marketing Land znajdziecie obszerny artykuł.
Jeśli chcecie poczytać więcej o reklamach upływającego roku, polecamy także artykuł Ostatnie 12 miesięcy reklamy w Polsce, czyli 2016 w pigułce.

9. Ostatni Cyber Monday największym w historii e-commerce

  • Wydane 3,4 miliarda w online
  • Więcej ruchu ze smartfonów i tabletów niż PC

Więcej informacji o podsumowaniu Cyber Monday na Marketing Land.

10. Gry na Messengerze i Facebooku

gry na facebook

Na Facebooku i Messengerze zostały wprowadzone gry – nie musisz już opuszczać Facebooka, możesz zagrać z poziomu portalu :)
https://developers.facebook.com/…/instant-games-closed-beta/

11. Dlaczego wróciliśmy do formatu 16:9?

Tym newsem rozpoczęliśmy część Czarka, który tłumaczy, że format 1:1 wielu osobom nie odpowiadał, źle wyświetlał się też na niektórych przeglądarkach, na YouTubie również lepiej 16:9 wygląda. Bardziej obszerne omówienie kwestii formatów filmów, znajdziecie tutaj.
format video

12. 5 najważniejszych czynników SEO na YouTube?

Jakie czynniki są szczególnie istotne w SEO na YouTube? Autor video zwrócił uwagę m.in. na takie elementy jak: interesujący początek, słowa kluczowe w materiałach video, watchtime całego konta (dlatego warto tworzyć dłuższe materiały video), reakcje na film, a także miniaturka video. Więcej szczegółów na ten temat: Video SEO – How to Rank #1 in YouTube (Fast!)

13. Video 4k na YouTube dostępne w Live streamingu

Już w tej chwili możemy streamować materiały video na YouTube w 4k! Więcej informacji: http://thenextweb.com/insider/2016/11/30/rejoice-gamers-youtube-to-introduce-4k-live-streaming/

14. Jak zweryfikować konto na Twitterze?

Nowy artykuł Pawła Lipca, w którym autor opowiada o swoich doświadczeniach z weryfikacją swojego profilu na Twitterze. Najważniejsze informacje, które warto uzupełnić, by podnosić poziom wartości treści oraz kilka ważnych przykładów.

15. Jak Google indeksuje Twittera?

Google przestał intensywnie indeksować Twittera. Jak natomiast indeksowane są zweryfikowane profile i jak duże znaczenie ma to dla pozycji w wynikach wyszukiwań? Szczegółową analizę znajdziecie tutaj.

16. Google i Bing zwiększają maksymalny rozmiar plików Map Strony

Wielkość mapy strony może być już 50 MB – spore ułatwienie dla tych z Was, którzy przygotowują mapy stron. Więcej na Search Engine Journal.

17. Narzędzia do przyspieszania szybkości strony www:

5 narzędzi na mierzenie dostępności strony z poziomu wersji mobilnej czy szybkości witryny.
Jak poprawić swój wskaźnik pozycjonowania SEO i współczynnik konwersji? Paweł Gontarek w  swoim artykule odpowie na właśnie te pytania.
szybkosc www

18. Jak zaimplementować AMP na swojej stronie? Search Engine Journal

Przyspieszanie stron www na urządzeniach mobilnych – technologia AMP pomoże ci poprawić skuteczność swojej reklamy. Jak wdrożyć AMP? Jeśli jesteś reklamodawcą, koniecznie zapoznaj się z tematem implementacji AMP: Search Engine Journal.

19. 11 metod na niestandardowe rozkręcenie Snapchata – Social Media Examiner

  • Jak zintegrować na wizytówce swój QR kod?
  • Jak zapraszać klienta do followania na Snapchacie?
Rzućcie okiem, jeśli chcecie rozkręcić swojego Snapchata.

20. Kolejny świetny case marketingowych chłopaków z Suchar codzienny na Medium Polska:

Case dotyczący pre-paidowych kart – kampania, przykłady treści i strategia contentowa. Jak wykorzystywać social media do budowania wizerunku i zasięgów? Zobaczcie to na przykładzie jedno z największych polskich kont na Instagramie!

21. Kalendarz e-commerce

kalendarz e-commerce

Kalendarz, który przypomni Wam o wszystkich ważnych wydarzeniach branżowych, jak również o ważnych terminach sprzedażowych.

22. Numery GTIN w Google Zakupy / Google Merchant

Uzupełnij pole GTIN i pozyskaj więcej kliknięć. Jak podnieść CTR swojej kampanii?

23. Wykasuj się z Internetu…

wykasuj sie z internetu

Narzędzie, które pozwala nam usunąć konta z serwisów, w których kiedyś się zarejestrowaliście. Sprawdźcie narzędzie i zamknijcie konta na dawno nieużywanych portalach.

24. 3. sezon Black Mirror na NetflixGenialny serial dla branży interaktywnej

Kolejny sezon serialu Black Mirror – serial, który spodoba się każdemu fascynatowi social mediów. Wysokiej jakości realizacja, zwracający uwagę kwestie bezpieczeństwa związane z social mediami i jak mogą one wpłynąć na nasze życie.  Recenzja na Newsweek Polska oraz link do serialu.
black mirror season 3

25. Nie można już używać reakcji do głosowania?

reakcje do głosowania
Informacja, która rozpaliła serca wszystkich social media marketerów. Czy głosowanie reakcjami w trybie live jest zgodne z regulaminem Facebooka? Okazuje się, że zgodnie z regulaminem Facebooka nie można:
  • używać reakcji jako mechanizmu do głosowania
  • wybrać sobie tylko niektórych reakcji w celu głosowania
Facebook optuje za używaniem reakcji w celu umożliwienia użytkownikiem wyrażenia różnych emocji – bo z takim przeznaczeniem reakcje zostały na Facebooka wprowadzone. Niektóre firmy jednak zamiast reakcji testują obecnie głosowanie live za pomocą hashtagów – w naszym filmiku pokazaliśmy Wam jeden z przykładów.

26. Linki na Instagramie naprawdę działają!

linki na instagram

Dotychczas Instagram nie dawał reklamodawcom dużych możliwości reklamowania swojej strony (jedynie w biogramie można było zamieszczać link), jednak przyszedł czas na zmiany. Linki do swojej strony możesz teraz dodać także w Instagram Stories, a strony, które już to zrobiły, odnotowują CTR na poziomie 15-25%. Więcej informacji znajdziesz w artykule na Marketing Land.

27. Nakładki do zdjęć i filmów na Facebooku

nakładki do zdjęć na fb

Geofiltry dotychczas były dostępne tylko na Snapchacie. W tym tygodniu, jako kolejny etap walki z jednym z największych konkurentów, Facebook również je wdrożył. Masz możliwość stworzenia dwóch typów nakładek: lokalizacji i okazjonalnej. Tutorial jest dostępny z poziomu samego Facebooka w języku polskim.

Polecamy artykuł na ten temat.

28. Większa kontrola nad komentarzami na Instagramie

komentarze instagram

Pojawiła się możliwość wyłączenia opcji komentowania pod postami – Instagram zaczął zapewniać większą autonomię właścicielom kont.

29. Linki do Profili na Facebooku z Instagrama:

Instagram zaczął automatycznie zaciągać link do profilu na Facebooku. Więcej na temat tego rozwiązania przeczytacie tutaj.

30. Testy komentarzy-chatu na Facebooku

komentarze na chacie

Nowe rozwiązanie dla komentarzy na Facebooku, które na razie jest dopiero w fazie testów. Warto jednak zwrócić uwagę na to, w którą stronę zmierza komunikacja na Facebooku i na co powinniśmy się przygotować!

31. Content na Facebooku w 2017

Jak przygotowywać ciekawy content na Facebooka na 2017 rok? Mari Smith, ekspertka w dziedzinie Facebooka, podaje ciekawe przykłady. Omawia kwestie zasięgów organicznych oraz przekazuje wiele informacji dotyczących wideo. Przydatny webinar nawet dla zaawansowanych użytkowników Facebooka.

32. 10 najpopularniejszych reklam na YouTube w 2016 roku.

popularne reklamy w 2016

Oto lista 10 najpopularniejszych reklam na YouTubie upływającego roku. Kasia zwróciła uwagę na reklamę Knorra – zapraszane do studia osoby w pozornie niewyreżyserowany sposób opowiadają o sobie i swoich preferencjach kulinarnych, następnie zapoznają się z innymi singlami o podobnych preferencjach kulinarnych – konwencja reklamy stylizowanej na naturalną, niewymuszoną sytuację, wciąż więc zajmuje wysoką pozycję.

33. 20 książek polecanych przez Billa Gatesa

bill gates favourite book

Różnorodne pozycje – od motywacyjnych, po tematykę budowania firmy, które poleca Bill Gates.

34. Twitter Google i emoji

twitter google emoji
Możesz zatweetować dowolną ikonkę i dostaniesz informację zwrotną od Google, jakie firmy w naszej lokalizacji mogą na Twoją potrzebę odpowiedzieć –możesz na przykład wstawić ikonkę sushi i w zwrotnych wynikach od Googla otrzymasz listę najbliższych miejsc, gdzie możesz zjeść sushi.

35. Google indeksuje emoji w adresach url

emoji w url

Emoji są coraz ważniejsze w komunikacji internetowej. Więcej przeczytasz tutaj.

36. Sieci neuronowe Google i rozpoznawanie obrazów

sieci neuronowe

Jak Google radzi sobie z rozpoznawaniem obrazków? Narzędzie, które pozwala nam rysować kształty, a wyszukiwarka samodzielnie je rozpoznaje. Czarek zwraca też uwagę na to, jak istotne w związku z tym są grafiki i ich nazwy na stronach internetowych w kontekście SEO.

37. Jak zaprojektować banery, które działają?

banery

Artykuł na blogu Brand24, który dotyczy tego, jak projektować banery. Zwraca uwagę na historię ich powstania i tego, co najbardziej istotne przy projektowaniu. W tym tekście znajdziecie też wiele kreatywnych przykładów.

38. Viral na Twitterze

viral na twitterze

Tweety, które mają wysoką liczbę udostępnień. Jak tweetować, by być czytanym? Znajdziecie tu ogólnie wytyczne, które tweety powinny spełniać, by zyskać na popularności.

39. Cinemagrafiki w social mediach

cinemagrafiki

Czarek pokazuje kilka przykładów, które zostały przygotowane za pomocą narzędzia Flixel. Cinemagrafiki można wykorzystać w różnych kontekstach – firmy o rozmaitych profilach na pewno znajdą coś dla siebie – coś, co urozmaici ich posty czy mailingi.

40. Najchętniej share’owane artykuły 2016 roku na Facebooku

most popular fb articles

Pokazujemy spis 15 najpopularniejszych artykułów na Facebooku. Autor artykułu zwraca uwagę na takie kwestie, jak sama treść czy tytuł – i zachęca do wyciągania wniosków z danych statystycznych.

41. Jak sprzedawać na Instagramie?

jak sprzedawac na instagramie

Instagram jest dobrym miejscem do tego, by budować świadomość marki i inspirować. Przedstawiamy narzędzie, które ułatwia zakupy poprzez Instagrama – przydatne dla każdego, kto reklamuje swoją markę na Instagramie. Artykuł zwraca też uwagę na to, jakie kreacje na Instagramie są najbardziej inspirujące i najchętniej oglądane i porusza kwestie reklam na Instagramie.

42. Nowe rozszerzenie w Adwords

rozszerzenie adwords

Od zeszłego tygodnia możemy dodawać w reklamie Adwords opinie klientów o naszej firmie. Według badań Google dodanie tego rozszerzenia może poprawić klikalność w naszą reklamę aż o 10%.

43. 8 firm, które robi dobrze social media

social media

Artykuł z Marketing Land, który pokazuje, jak dobrze prowadzić profile w social media. Jeśli się uczyć, to od najlepszych – dlatego polecamy przejrzeć artykuł i zainspirować się 8 najlepszymi firmami w zakresie ich aktywności w social mediach i kampanii reklamowych.

44. Vine zmienia się w Vine Camera

vine camera

Vine jako serwis zostaje zamknięty, natomiast samej funkcji Vine (6 sekundowe, zapętlone treści) będzie można używać na Twitterze lub zapisywać sobie do rolki aparatu. Więcej info znajdziecie tutaj.

45. Facebook będzie oznaczać fake news’y

To nowe narzędzie Facebooka ma ograniczyć rozprzestrzenianie się fałszywych informacji. W mediach społecznościowych nieustannie pojawiają się treści, które udostępniamy i lubimy. Facebook postanowił wytoczyć wojnę fałszywym newsom, wprowadzając możliwość flagowania (potencjalnie) nieprawdziwych postów. Treści te będą następnie weryfikowane przez Facebooka i — jeśli okażą się nieprawdziwe — otagowane zostaną specjalnym komunikatem.

 

social media news

46. Instagram wprowadza live dla użytkowników z US

Funkcja streamingu w czasie rzeczywistym, czyli live video już niedługo będzie dostępna w Instagram Stories. Podczas transmitowania wideo na żywo, użytkownik będzie miał możliwość zarządzania komentarzami pod swoim materiałem lub całkowitego ich wyłączenia. O rozpoczęciu transmisji live, obserwujące osoby mają być informowane — zastosowane więc zostanie tu podobne rozwiązanie do transmisji live na Facebooku. Maksymalna długość transmisji będzie wynosiła 60 minut. Link do artykułu, w którym Mateusz znalazł newsa.

47. Nowości na Snapchacie

W czwartym newsie prezentujemy nowości dostępne na Snapchacie — czyli: rozmowy grupowe, Shazam, nożyczki i pędzel.

Snapchat oficjalnie ogłosił wprowadzenie grup do swojej aplikacji — z nowej funkcji skorzystasz w prosty sposób, rozpoczynając nowy czat lub wysyłając snapa. Nożyczek natomiast użyjemy, aby wyciąć część snapa, a następnie z wycinka zrobić naklejkę; pędzel możesz wykorzystywać do wklejania zachowanych fragmentów i tworzenia innowacyjnych Snapów.

Ponadto Snapchata zintegrowano z aplikacją Shazam, dzięki czemu można rozpoznawać wybrane utwory, przytrzymując palcem ekran.

Więcej o nowościach na Snapie.

48. Live na Twitterze

Twitter ogłosił wprowadzaną zmianę poprzez tweeta, który pokazał nowy sposób na transmisje video live. Dodany ma zostać nowy przycisk, który będzie umożliwiał transmitowanie za pośrednictwem Periscope na Twitterze.

49. Facebook Live 360

Pojawiła się nowa metoda transmisji na żywo na Facebooku: Live 360.Pierwszy Live 360 można było zobaczyć na stronie National Geographic. Transmisja 360 będzie dostępna dla większej liczby stron w perspektywie kilku najbliższych miesięcy.

Jeśli chcesz poczytać więcej o Live 360, kliknij tutaj.

50. Instagram ma już 600 milionów użytkowników

Instagram wciąż rośnie w siłę — co ciekawe, ostatnie 100 milionów instagramowiczów dołączyło w przeciągu ostatnich 6 miesięcy! Mat podkreślił, jak intensywny ten rok był dla Instagrama i spekuluje na temat jego dalszego rozwoju w stronę e-commerce.

51. Zapisywanie wpisów na Instagramie

Pozostając przy Instagramie — wprowadza on coraz to nowsze usprawnienia. Serwis otrzymał właśnie nową funkcję, która pozwala na zapisywanie postów. Dzięki temu w dowolnej chwili będziemy mogli wrócić do filmów i zdjęć, które nam się spodobały.

Nowa funkcja została dokładnie opisana na blogu Instagrama.

52. Facebook Parents Portal

Facebook wprowadza informatory dla rodziców, podkreślając tym samym, że zależy mu na polityce bezpiecznego Internetu. Edukacyjny program Facebooka dla rodziców pomoże nadzorować zachowania dzieci w sieci społecznościowej.

Więcej przeczytasz tutaj.

53. Płatności na Messengerze w Europie

jak płacić przez messengera

Facebook zaczyna wdrażać płatności za pomocą Messangera na terenie Europy — funkcja ta działa już na terenie Stanów Zjednoczonych. Już niedługo będzie wystarczyło podpiąć swoją kartę kredytową, by przelać swoim znajomym pieniądze za pomocą Messangera.

54. Google Home i okulary Snapchata

W dalszej części programu Bartek Berliński prezentuje nowe gadżety, które przywiózł ze Stanów Zjednoczonych — Google Home, czyli osobistego asystenta Google i nowe okulary Snapchata — Spectatles. Więcej o Google Home i Spectatles dowiecie się z naszego artykułu 14 pomysłów na prezent świąteczny dla marketera.


 Share
sprawnymarketing

Katarzyna Granops-Szkoda

Narratorka firmowych historii w SprawnyMarketing.pl i MaxROY.com. Odpowiada za strategię content marketingową marki SprawnyMarketing.pl , prowadzi także konta portalu we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku – jeden z największych o tej tematyce w Polsce. Autorka licznych artykułów o Content i Social Media Marketingu, publikowanych m.in. na portalu SprawnyMarketing.pl, Marketer+ czy NowoczesnaFirma. Swoją pasją do Social Media Marketingu i Content Marketingu dzieli się z uczestnikami autorskich szkoleń (szkoliła m.in. pracowników Volvo, Procter & Gamble (Oral-B), L'Oréal, Quiosque, Urzędów Miast, TelePizza czy Virtualo).

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.

Mateusz Paszkiewicz

New Media Specialist, prelegent na polskich i zagranicznych konferencjach. Pomaga organizacjom i markom personalnym wykorzystać potencjał nowych mediów. Na co dzień aktywnie udziela się na LinkedIn, gdzie publikuje, buduje społeczności (twórca największej grupy biznesowej o Snapchacie – Snapchat for Business), pozyskuje nowych klientów oraz odpowiada za działania Sprawnego Marketingu. Współpracował z takimi markami jak: TVN24 (wdrożył i był odpowiedzialny za obsługę TVN24 na Snapchacie – strategia i treści), Gazeta.pl, Kainos, Suchar Codzienny. Szkoli i udziela konsultacji z zakresu nowych mediów.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *