Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

case studies suchara codziennego

CASE STUDIES Suchara Codzienniego, czyli jak skutecznie zaplanować i przeprowadzić kampanię marketingową

Na rynku branży influencerskiej brakuje artykułów analizujących współpracę pomiędzy markami a twórcami internetowymi. My postanowiliśmy na trzech przykładach omówić kampanie prowadzone dla marek, pokazując: cele kampanii, motyw przewodni, plan, jaki należało zrealizować oraz jego efekty.

1. Kampania reklamowa dla Pawełka

Cel kampanii: Przedstawienie batonika Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość.

Motyw przewodni: Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!

Plan: Główną częścią promocji był 58-sekundowy film z Pijalni Czekolady Wedla opublikowany na Instagramie i Facebooku.

 

Cała akcja trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

 

Plan działań na poszczególnych platformach

kampania marketingowa marki

Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).

Szczególnie spodobał się post Pawełek vs Typowy Paweł i można śmiało stwierdzić, że okazał się klasycznym wiralem, bo w 24h grafika:

  • dotarła do 500 tysięcy odbiorców,
  • zdobyła 2,7 tysiąca lajków,
  • została udostępniona 600 razy i 550 razy skomentowana; głównie przez osoby o imieniu Paweł i ich znajomych 

Statystki posta Pawełek vs Typowy Paweł:

case studies

Kolejny post, kolejny wiral! Tym razem na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach.

Sam post natomiast:

  • został wyświetlony 583 tysiące razy przez 418 tysięcy unikalnych użytkowników
  • oraz zdobył 34 700 lajków

Statystyki posta “Czekoladowa Jenga”:

suchar codzienny instagram

Pozostała część promocji Pawełka odbyła się na “znikających” platformach — Instagram Stories i Snapchacie.

Mimo, iż treści dostępne są tam tylko przez 24h, to nie można lekceważyć tych platform. Ich atutem jest bardzo wysoki poziom zaangażowania użytkowników.

Instagram Stories

Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.

Po lewej suchar Kanibale, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).

suchar-codzienny_insta-story-2

Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.

Po lewej stronie grafika 2 typy ludzi, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy odtworzeń).

2-typy-ludzi_suchar

Snapchat

Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.

snap_suchary

snap2_suchary

pawelek_snap-2

Liczbowe podsumowanie kampanii

tabela2_suchary-2

2. Kampania informująca o konieczności rejestracji numerów PRE-PAID

Cel kampanii – promocja rejestracji numerów na kartę w Plushu

  • Numer rejestruje się w salonie Plusa, wystarczy mieć dowód osobisty
  • Benefity – 500 zł na rozmowy i SMSy do wszystkich oraz 50 gb Internetu

plush-i-suchar

Motyw przewodni: Misiek Plush przejmuje rolę pracownika w salonie Plusa. Odwiedzają go różne charakterystyczne osoby, które chcą zarejestrować swój numer.

Plan: Główna akcja kampanii zostaje przeprowadzona na Snapchacie. Jest wspomagana przez pozostałe kanały Suchara Codziennego – Instagrama, Instagram Stories i Facebooka.

suchar codzienny

W ciągu 5 dni kampanii wszystkie materiały wideo zostały obejrzane 4,5 miliona razy. Wśród nich 3 mln wyświetleń dotyczyło bezpośrednio Plusha i rejestracji numerów.

2

Intro: wprowadzenie Plusha

Snapchat – 10 snapów (wtorek – 09.08.16)

Kampanię rozpoczęliśmy we wtorek 9 sierpnia 2016 r. serią zabawnych snapów z Plushem w roli głównej, których celem było przedstawienie bohatera. Wykorzystaliśmy do tego dwie maskotki – małego i dużego miśka.

Sceny z Plushem nawiązywały do jednych z głównych aspektów życia naszych fanów – jedzenia i nudzenia się 

Pokazanie miśka Plusha w zabawnym świetle sprawiło, że został on ciepło przyjęty przez naszych fanów.

Liczba wyświetleń wszystkich snapów w ciągu 24 godzin dochodziła do około 50 tysięcy.

kampania-plusha_snap

Pierwszą część kampanii zakończyliśmy snapami, w których Plush opowiedział, że jutro musi iść do pracy, ale bardzo mu się nie chce.

suwaka-1473194655-31

Salon I i II – sześć scen rejestrowania numerów w salonie

 

Po pierwszym dniu zapytaliśmy użytkowników, jak oceniają obsługę w salonie Plusa.

snap

Salon I

Podczas gdy na Snapie misiek Plush rejestrował numery, na Instagramie opublikowaliśmy post, który nawiązywał do całej akcji.

W tym samym czasie na Instagram Stories nagraliśmy wideo z backstage’u salonu, opowiedzieliśmy o konieczności rejestrowania numerów oraz nawiązaliśmy do posta (“ksywka”) na Instagramie, pokazując najciekawsze komentarze naszych fanów.

 

Salon II

Wideo na Instagramie i Facebooku (czwartek – 11.08.16)

Następnego dnia opublikowaliśmy kolejny post na Instagramie oraz na Facebooku. Tym razem w formacie wideo.

Outro – suchary z Plushem

Snapchat – 4 snapy (piątek i sobota 12-13.08.16)

Kampanię zakończyliśmy czterema sucharami z Plushem.

suchary-z-pluszem

fani suchara codziennego

Podsumowanie

Kampania promująca rejestrację numerów pre-paid dla Plusha okazała się sukcesem. Nasi fani bardzo pozytywnie zareagowali na współpracę komercyjną Suchara Codziennego z marką. Chętnie wchodzili w interakcje: dawali lajki, komentowali oraz wysyłali snapy.

99,9% wszystkich wiadomości, które otrzymaliśmy były pochlebne.

3. Promocja rejestracji numerów na kartę – (Plush)

promocja-numerow-na-karte-suchar

Cel kampanii: Poinformowanie obecnych i potencjalnych klientów o konieczności rejestracji numerów PRE-PAID

Motyw przewodni: Życie bez telefonu – czyli konsekwencja niezarejestrowania numeru, gdyż zostanie on na stałe zablokowany.

Główną część promocji tworzą cztery skecze wideo, które pokazują, jak wyglądałby świat bez telefonu.

Komunikat dla odbiorcy:

Lepiej mieć telefon i móc z niego swobodnie korzystać!

Akcja promowania trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki i wideo z Plushem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

Plan działań:

rejestracjia-numerow-_plan-dzialania

Kampania cieszyła się sporym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Plushem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 380 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).

Promocja rozpoczęła się opublikowaniem na Facebooku grafiki z intrygującym zapytaniem i dwiema opcjami do wyboru.

Delikatne lokowanie treści sponsorowanej zostało pozytywnie przyjęte przez fanów. Co ciekawe, część z nich wcieliła się w rolę “adwokatów” i wytłumaczyła niektórym osobom, że takie posty komercyjne są jak najbardziej akceptowalne i pochwalane.

komentarze pod postem sucharow

Podobna grafika została opublikowana na Instagramie. Jak można było się spodziewać, post dotarł do większej liczby odbiorców niż na Facebooku:

  • został wyświetlony ponad 550 tysięcy razy,
  • zdobył około 21 tysięcy lajków,
  • fani dodali prawie 350 komentarzy.

Kolejny etap promocji odbył się na Instagram Stories. Przez trzy dni były publikowane tematyczne historie składające się z sucharów, skeczu wideo oraz planszy z komunikatem o potrzebie rejestracji numeru.

Jak by wyglądało wysyłanie wiadomości bez telefonu?

Case Study – materiał z Instagram Stories @sucharcodzienny

A post shared by Case Study by Suchar (@casestudy_suchar) on

Jak by wyglądało szukanie drogi bez telefonu?

Case Study – materiał z Instagram Stories @sucharcodzienny

A post shared by Case Study by Suchar (@casestudy_suchar) on

Jak wygląda zamawianie taxi bez telefonu?

Case Study – materiał z Instagram Stories @sucharcodzienny

A post shared by Case Study by Suchar (@casestudy_suchar) on

 

Ostatni dzień promocji to wyeksponowanie miejsc, gdzie można zarejestrować numer w Plushu. W tym celu zostały stworzone dwie serie zabawnych grafik na Instagram Stories oraz na Snapchacie.

 

Snapchat

Kampania w liczbach

suachar codzienny

4. 15 tysięcy użytkowników Sucharbota w 4 dni

Co to jest chatbot?

W 2016 chatboty nagle stały się gorącym tematem w świecie technologii.

Chatboty są oprogramowaniem, które ma na celu automatyzację konkretnych zadań. Służą prowadzeniu spersonalizowanej i interaktywnej komunikacji z użytkownikami, działając w obrębie komunikatorów. Dostępne są na różnych platformach, tj. WeChat, Telegram, Kik, Slack czy ostatnio fejsbukowy Messenger.

Zalety chatbotów

  • Dostęp – obecnie internauci częściej korzystają z komunikatorów mobilnych niż z platform mediów społecznościowych
  • Łatwość wejścia – chatbota można zaprojektować bez kodowania, korzystając z darmowych serwisów do tworzenia chatbotów
  • Prostota korzystania – przyciski i komendy są bardzo intuicyjne
  • Content Push – chatbot daje możliwość wysyłania wiadomości do użytkowników raz na 24 h; (Messenger)

SucharBot

Jest chatbotem Suchara Codziennego zaprojektowanym na FB Messengera. Obecnie SucharBot wysyła użytkownikom 5 sucharów dziennie oraz odpowiada na kilka prostych komend (głównie reakcje na wulgaryzmy oraz komendy dotyczące wewnętrznego „menu”).

W przyszłości ma być kanałem dystrybucji treści humorystycznych w modelu – Suchar on Demand.

Przykład
Po wpisaniu w polu tekstowym “kotki”, SucharBot będzie wysyłał suchary/memy/GIFy/wideo związane z kotami.

Aby sprawdzić SucharBota i zacząć przygodę z Suchą Inteligencją należy wykonać jeden z poniższych kroków:

  • Kliknąć – m.me/sucharcodzienny
  • Na Messengerze – znaleźć Suchar Codzienny i „Rozpocząć” konwersację
  • Na Desktopie – wysłać wiadomość „hej” przez fanpage Suchar Codzienny

Promocja SucharBota – od 1 tys. do 15 tys. użytkowników

SucharBot został uruchomiony na początku września 2016. Po trzech tygodniach testów rozpoczęliśmy akcję promocyjną. Zostały do tego wykorzystane cztery kanały Suchara Codziennego: Instagram, InstaStories, Facebook i Snapchat. Na Instagramie oraz Facebooku opublikowaliśmy po jednym poście. Na InstaStories i Snapchacie stworzyliśmy krótkie historie składające się z kilku grafik i wideo. Aby dokładnie sprawdzić konwersję z poszczególnych platform, każdy post został opublikowany pojedynczo, w krótkich odstępach czasowych.

Przyrost użytkowników SucharBota

chatbot statystyki

Wyniki tej krótkiej akcji promocyjnej są zadowalające. SucharBota dodało 14 tysięcy nowych użytkowników. Zgodnie z naszym przewidywaniem, najlepszą konwersję miał Snapchat. Drugi w kwestii skuteczności był Instagram, następnie InstaStories i na końcu Facebook.

Dziwić może wyjątkowo niska skuteczność posta na Facebooku. Aby dodać SucharBota z poziomu naszego fanpage’a na Facebooku wystarczyło tylko kliknąć w link umieszczony w treści posta.  Natomiast w przypadku Snapchata – zamknąć aplikację, otworzyć FB Messengera, ręcznie wyszukać użytkownika „Suchar Codzienny” i rozpocząć z nim konwersację.

tabela_chatbot

Content wykorzystany do promocji SucharBota

0. Test – zmiana Cover Photo na Facebooku

Nowe Cover Photo informujące o SucharBotcie zostało dodane na 12 dni przed akcją promocyjną. W tym czasie SucharBota dodało 1000 osób.

cover_photo-suchara-2

Wskazówka: znajdź swój gadżet dla swojej branży – nowość, rozwiązanie, które możesz mieć przed innymi, a które wzbudzi zainteresowanie wokół twojego produktu.

1. Instagram

  • Rodzaj posta: video instruktażowe
  • Zasięg: 125 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 5000
  • Konwersja: 4%

2. Instagram Stories

  • Rodzaj posta: grafika + video instruktażowe
  • Zasięg: 100 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 2200
  • Konwersja: 2,2%

 

3. Facebook

  • Rodzaj posta: GIF + informacja
  • Zasięg: 360 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 700
  • Konwersja: 0,002%

 

4. Snapchat

  • Rodzaj posta: video instruktażowe
  • Zasięg: 50 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 6000
  • Konwersja: 12%

 

 


 Share sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Suchar Codzienny

Suchar Codzienny to czołowy polski profil z treściami humorystycznymi. W ciągu 5 lat działalności zbudował silną markę, która jest szeroko rozpoznawalna. Szczególną popularnością cieszy się na Instagramie, gdzie jest obserwowany przez większość użytkowników grupy wiekowej 13-24 lata w Polsce.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *