Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Inbound Marketing – strategia przyszłości

Jeśli wyznacznikiem tego, co będzie popularne w przyszłości, są tematy poruszane na branżowych konferencjach, to już wkrótce możemy spodziewać się, że wiodącym trendem będzie Inbound Marketing. Ta strategia marketingowa cieszy się obecnie największym zainteresowaniem za oceanem. O ile konferencje poświęcone tematyce SEO przyciągają uwagę coraz mniejszej grupy osób, o tyle liczba uczestników spotkań dotyczących Inbound Marketing wciąż wzrasta. Dlaczego tak się dzieje? Na czym polega to zjawisko? Jakie są jego założenia?

Czym jest Inbound Marketing?

Inbound Marketing to strategia marketingowa, której sukces opiera się na podejmowaniu takich działań w Internecie, by potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają. Idea ta łączy elementy marketingu internetowego w taki sposób, by zaangażować klientów, w działania marketingowe i tym samym zwiększyć ich lojalność wobec marki. Cztery podstawowe filary Inbound Marketingu to: statystyki strony, przywiązanie do marki, konwersja i mierzenie efektywności.

Statystyki strony

Pierwszy filar Inbound Marketingu to największa przeszkoda dla większości firm. Znaczna część z nich nie wie, jak efektywnie zwiększyć liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej. Przeważnie udaje im się to osiągnąć reklamując się w tych samych miejscach, co ich konkurencja. Aby te działania były bardziej efektywne tym, od czego należy zacząć, jest tworzenie atrakcyjnego wyglądu strony, w tym m.in. interesujących i aktualnych treści ofertowych jak również ciekawych treści na blogu czy w mediach społecznościowych. Istotne dla tej strategii są również działania SEO wykorzystujące mechanizm content marketingu.

Przywiązanie do marki

Wiele firm potrafi zwiększyć liczbę odwiedzin do swojej strony. Lecz jak sprawić, by ich zaangażowanie przeobraziło się w lojalność wobec marki? Jednym ze sposobów, by to osiągnąć, jest dostarczanie interaktywnych treści na stronie internetowej i oferowanie produktów i usług tak, by były one korzystniej przedstawione dla kupującego. Takie działania sprawią, że przypadkowy Internauta odwiedzający stronę firmową, ma szansę zostać jej stałym klientem.

Konwersja

Przeobrażenie odwiedzającego stronę w stałego klienta to wymagające wyzwanie. W tym procesie istotną rolę odgrywa pierwszy kontakt potencjalnego klienta z firmą – czyli z jej stroną internetową. Ważne jest, by była ona tak zaprojektowana, by dodawała wartości firmie i jej ofercie, a także by zawierała precyzyjne Call to Action.

Mierzenie efektywności

Do zwiększenia liczby stałych klientów niezbędne jest zrozumienie, jakie działania marketingowe są najbardziej efektywne w połączeniu z danymi produktami lub usługami. W oparciu o taką wiedzę powinno się tworzyć wyłącznie takie kampanie reklamowe, które dają nam lepsze ROI. To jedyny sposób na osiągnięcie stałego wzrostu sprzedaży przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów.

1 mad_men_draper1

Czy Inbound Marketing to przyszłość?

O tym, że Inbound Marketing to przyszłość, może świadczyć ogromne zainteresowanie, jakim cieszą się poświęcane mu wydarzenia. Konferencja Inbound Marketing w Bostonie przyciągnęła w tym roku trzykrotnie więcej uczestników niż rok wcześniej: w 2011 roku wzięło w niej udział 1000 osób, w 2012 – aż 2800.

Jej organizatorem jest HubSpot, jedna z najszybciej rozwijających się firm na świecie produkujacych oprogramowanie wspomagające działania marketingowe. To jej założyciel, Brian Halligan, wymyślił i spopularyzował ideę Inbound Marketingu, by zmienić myślenie o pozyskiwaniu klientów przez tradycyjną reklamę na rzecz takich działań, które sprawią, że firma zostanie samodzielnie odkryta przez potencjalnego klienta. Według niego marketerzy powinni porzucić postawę osób, które chcą coś sprzedać, a zamiast niej wyrobić w sobie chęć wzbudzenia u innych sympatii do marki i zainteresowania tym, co firma reprezentuje.

Inbound Marketing w Polsce

W poprzednim tygodniu miałam okazję podzielić się swoim doświadczeniem z praktycznego zastosowania strategii Inbound Marketingu na konferencji Internet Beta w Rzeszowie (26-28 września). Jako prelegentka przedstawiłam tam wybrane sposoby na stworzenie efektywnej strategii reklamowej z wykorzystaniem Inbound Marketingu. Aby zobaczyć prezentację kliknij tutaj.

2 szkolenie Dorota Zys

Jeśli zastanawiasz się: jak praktycznie wykorzystać strategię Inbound Marketing w swojej firmie? to polecam zapisanie się na najbliższe szkolenie “Jak poprawić ROI za pomocą Inbound Marketingu”, które poprowadzę 15 listopada 2012 w Warszawie. Serdecznie zapraszam do wzięcia w nim udziału.

Zdjęcia:
Zdjęcie Dona Drapera z Mad Men: https://artofmadmen.files.wordpress.com/2012/05/mad_men_draper1.jpg
Zdjęcie ze szkolenia copyright: Piotr Kordys / bluecherry.pl

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Dorota Zys

Doradza, jak efektywnie tworzyć i zarządzać kampaniami reklamowymi wykorzystując Inbound Marketing. Prowadzi szkolenia z tego zakresu rozpowszechniając wiedzę na temat Inbound Marketingu w Polsce. Tematyka konsultacji oraz szkoleń obejmuje: usability, content marketing, optymalizację konwersji, web design.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Cieszę się, że ktoś wreszcie poruszył otwarcie kwestie IM jako całości a nie skupił się na pojedynczych aspektach (jak tylko SEO, SEM, SMM, itp.). I choć w Polsce jest to zagadnienie nowe, na zachodzie – szczególnie w stanach – jest stosowane od lat. Powyższy fakt przekłada się oczywiście na brak rodzimych specjalistów w tej dziedzinie oraz konieczność zdobywania wiedzy i umiejętności metodą “prób i błędów” . Od jakiegoś już czasu drążę temat i sam kształcę się w nim korzystając właśnie z uprzejmości takich “wyjadaczy” jak HubSpot i ich program treningowy. (Nota bene otwierają w styczniu swoje europejskie biuro w Dublinie – i zatrudniają! Ktoś zainteresowany? ;).

      A ja z utęsknieniem czekam na oferty pracy w stylu “zatrudnię Inbound Marketera” ;)

      Pozdrawiam i dzięki za miły (choć krótki) artykuł.

    • Mieczysław

      Dajcie linka do tej prezentacji ” Jako prelegentka przedstawiłam tam wybrane sposoby na stworzenie efektywnej strategii reklamowej z wykorzystaniem Inbound Marketingu. Aby zobaczyć prezentację kliknij tutaj.”

    • Przewiduję, że inbound marketing rozwinie się z czasem również w Polsce. Tak, jak zresztą prawie wszystko, co ze Stanów.. A tak na poważnie – to fajna koncepcja, myślę, że drzemie w niej spory potencjał.

    • Maciej Janas

      @Mieczysław, link do prezentacji został poprawiony, więc możesz ją już obejrzeć :-).

    • Byłem na prezentacji Pani Doroty na InternetBeta. Po przeczytaniu tego artykuły i zobaczeniu prezentacji stwierdzam – ta Pani cały czas próbuje sprzedać swoje szkolenia i to za dużą kasę. Czyli robi odwrotnie to czego próbuje ludzi uczyć. Proszę o więcej autentyczności.

    • W USA czy nawet w niektórych krajach europy zachodniej agencje rozliczane są głównie za zdobyty traffic na stronę. A w jaki sposób to zrobią to już zależy od kreatywności agencji. I do tego właściwie sprowadza się Inbound Marketing – do szeregu akcji mających na celu zwiększenie ruchu na stronie.

    • W artykule jest “To jej założyciel, Brian Halligan, wymyślił i spopularyzował ideę Inbound Marketingu” na filmie za to Pani Dorota mówi, że Rand Fishkin wymyślił to pojęcie (rozumiem, że też idee, bo pojęcie nie może istnieć bez swojego znaczenia).
      Czy mówimy o idei, do ktorej Rand dołożył nalepkę ? Czy jest tutaj błąd ?

    • Zgodnie z tym co znajduje się powyżej w artykule to Brian Halligan wymyślił ideę Inbound Marketingu w 2005 roku, natomiast Rand Fishkin w znacznym stopniu ją spopularyzował wśród środowiska SEO, co sprawia, że jest on postrzegany i często określany jako pomysłodawca tej idei.

    • A ja myślę, że jest to kolejny przykład na ubieranie w nowe szaty rzeczy powszechnie znanych aby tylko wcisnąć klientowi kolejną usługę ;) . Człowiek wbrew pozorom to niezbyt skomplikowany stwór i łatwo nim sterować opierając się czy to na emocjach czy jego przyzwyczajeniach …

    • Miałam okazję uczestniczyć w Twojej prezentacji na Internet Beta o której mówisz i w pierwszej kolejności chciałam pogratulować. Jeśli chodzi o Inbound Marketing było to dla mnie nowe pojęcie. Zdaję sobie sprawę, że jest ono szersze niż SEO i SEM, jednak mam wrażenie, że koniec właściwego pozycjonowania o którym się ostatnio dość sporo mówi, tak na prawdę nie jest końcem, a transformacją.

    • Marcin Chirowski

      Ostatnie zmiany w algo wujka Google wrecz wymuszaja zainteresowanie tematem Inbound/Content Marketingu. Zajmuje sie SEO juz od ladnych paru lat i coraz bardziej cieszy mnie fakt ze tworzenie wartosciowych i unikalnych tresci jest nagradzane w wynikach wyszukiwania. Moze niedlugo skonczy sie czas spamowania (roznej masci katalogi, SWLe i innych smieci Internetu) i nastanie czas Tworzenia wartosciowego contentu dla specificznych grup docelowych i spolecznosci. W mojej najnowszej strategii i budzecie SEO na przyszly rok duze miejsce przeznaczylem na inbound marketing, jak takze integracje dzialan SEO z Social Media. Podsumowujac, @Dorota – szczere powodzenia we wdrazaniu tej formy marketingu w Polsce. Warto byly by sie zastanowic jaki zwrot z inwestycji ofertuje ta forma marketingu. Rozumiem efekt nowum rynkowego i propagowanie ideii, ale w ktoryms etapie wlasiciele firm zaczna patrzyc w tabelke Excele oznaczona “koszty” i zaczna sie zastanawiac co mi przyniosl ten inbound marketing.

    • Agnieszka Stach

      Nowa strategia srata drata…. Wreszcie przestaje się myśleć algorytmem a wraca do starego dobrze znanego podejścia do klienta “Nasz klient nasz pan”. Najnormalniejszy uczciwy marketing w starym stylu przeniesiony do internetu.

    • Jarek Jopek

      Elementy IM to może i nie są nowe ale cała strategia świetnie integruje poszczególne elementy. Jestem orędownikiem tego podejścia. Pozwala na efektywne połączenie White Hat SEO, content marketingu, social media, generowania i dojrzewania leadów.
      Z doświadczenia wiem, że wydatki na takie podejście się zwracają.
      Z niecierpliwością czekam na wystąpienie p. Doroty

    • fotografia ślubna poznań

      Bardzo ciekawy artykuł, warto spojrzeć na temat z innej strony.

    • Czyli ten cały Inbound Marketing to działania SEO/SEM/Social Media/prowadzenie blogów, etc. Badanie tego co jest efektywne i dążenie do tego by internauta sam się zainteresował klientem?

    • drukarnia warszawa

      To nic innego jak rozwinięcie myśli, że człowiek “kupuje oczami”

    • Świetny temat i coraz większy nacisk na kreatywność wśród specjalistów SEO. Udana kampania marketingowa + wartość dodana, czyli linkbaiting, to dziś sposób na sukces nie tylko w wyszukiwarce.

    • fotografia ślubna wrocław

      Mamy rok 2014, zobaczcie jak przepowiednia SM się sprawdziła :)

    • Kryswal

      Inbound Marketing jest zbyt mądry na nasz kraj.

    • Desiderius

      Inbound Marketing to doskonała ścieżka rozwoju w czasach, gdzie społeczeństwo staje się coraz bardziej obrazkowe i uzależnione od Internetu. greenparrot.pl/oferta/marketing-w-social-media rozumie i popiera marketing internetowy, który w połączeniu z zakresem social mediów jest potęgą.

    • Czytam tutaj o wielu super technikach i strategiach każda jest logiczna i optymistyczna, ale co możecie polecić dla branż które zostały zepchnięte w totalną otchłań nudy i monotonii, gdzie oferowane usługi czy produkty od lat się nie zmieniają a cała tematyka branży krąży tylko w koło jednego tematu ? (horror marketera…)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *