Hashtagi

Na „Ty” z #hashtagiem na Instagramie

To, że dziś hashtag jest jednym z najbardziej popularnych znaków na świecie, wie już chyba każdy. Siła hashtagu jest wykorzystywana przez największe marki. A oprócz tego sam symbol stał się chlebem powszednim w komunikacji. Jeżeli jeszcze nie korzystasz na co dzień z tego znaku, czas najwyższy dowiedzieć się o nim nieco więcej.

#Ocochodzi?

Kiedyś hashtag był używany tylko na Twitterze, dziś jednak zagościł na wielu innych platformach komunikacyjnych (Facebook czy Instagram), a także w kulturze. Dla jasności – hashtag oznaczamy symbolem # i stawiamy go przed słowem lub wyrażeniem, które w przekazie między nadawcą i odbiorcą stanowi najważniejszą część w całym akcie komunikacyjnym. Jest to nic innego, jak prosta zasada grupowania wiadomości, która pozwala odszukać wszystkie informacje na określony temat.

 

Jak używać hashtagów

Źródło grafiki: http://www.postplanner.com/how-to-use-hashtags-on-twitter-facebook-instagram-google-plus/

Krótka hashtagowa historia

Historia symbolu nie jest zbyt skomplikowana. Sam hashtag, zanim stał się popularny, miał zastosowanie w informatyce. Każdy informatyk za pomocą tego znaku podkreślał ważność danego znaczenia. Jest to natychmiastowy tryb adresowania. Później hashtag znalazł swoje zastosowanie w sieciach IRC, gdzie określano nim grupy i tematy. Komputerowe zagwozdki zainspirowały Chrisa Messina do tego, żeby taki system wprowadzić na Twitterze i na przełomie 2009-2010 roku rzeczywiście społeczność mikrobloga zaczęła korzystać z tego symbolu.

Hashtag na Instagramie – jak ich używać?

Swoją stabilną pozycję symbol znalazł na Instagramie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie przebrnąć przez ogromną ilość zdjęć. Hashtag na Instagramie jest kluczem do grupowania zdjęć i przydzielania mu odpowiednich grup tematów. Na tej platformie zasada jest zbliżona do tej na Twitterze. Tyle że na Instagramie grupujemy zdjęcia oraz filmiki, a na Twitterze tweety słowne, występujące ewentualnie (ale niekoniecznie) ze zdjęciem lub filmikiem. Instagram wprowadza również ograniczenia hashtagowe i można maksymalnie użyć 30 słów lub zwrotów oznaczonych symbolem #. Badania pokazują jednak, że optymalne jest użycie od 11 do 15 hashtagów.

Optymalna ilość hashtagów na Instagramie

Źródło grafiki: http://www.postplanner.com/how-to-use-hashtags-on-twitter-facebook-instagram-google-plus/

Hashtagowy słowniczek

Wśród hashtagów funkcjonujących na Instagramie występują te mniej i bardziej popularne. Zanim jednak użyje się ich, warto wiedzieć, co opisują i do jakiego zdjęcia pasują. Odpowiednie używanie hashtagów przekłada się przede wszystkim na wzrost  interakcji i liczby followersów na danym profilu.

Oto 6 najbardziej popularnych hashtagów, które warto znać, i które często są źle przyporządkowywane do zdjęć na tej platformie:

#instagood

To hashtag, który powstał dla uzdolnionych fotografów. Użytkownicy ci wstawiają zdjęcia wprawiające w osłupienie niejednego instagramowicza. Pamiętaj, żeby tym hashtagiem oznaczać jedynie zdjęcia, które są naprawdę dobrze wykonane!

 #NoFilter

Tym hashtagiem instagamowicze oznaczają zdjęcia, na które nie nałożyli żadnego filtru. Zdjęcie z tym hashtagiem zyskuje na prestiżu i pokazuje talent osoby, która je wykonała.

#photooftheday

W tym wypadku hashtag powinien znaleźć się pod zdjęciem, które w danym dniu mogłoby stać się hitem internetu.

 #foodporn

To hashtag kulinarny. Oznaczane są nim zdjęcia przedstawiające niesamowitą potrawę, która jest tucząca i niezdrowa. Najczęściej są to ogromne burgery, które zadziwiają największych łakomczuchów.

#tbt

Jest to skrót od Throwback Thursday  i oznacza czwartkowe zdjęcie z przeszłości. Hashtag zdobył ogromną popularność i użytkownicy tłumnie z niego korzystają, publikując zdjęcia z przeszłości, właśnie w czwartek.

#follow #followme #follow4follow

Grupa tych hashtagów przyciąga nowych obserwatorów. Oznaczając tak zdjęcie, użytkownik pokazuje, że szuka nowych instagramowiczów, którzy zaczną obserwować jego profil. W przypadku #follow4follow mamy do czynienia z sytuacją, gdzie użytkownicy po prostu wymieniają się „followem”.

 

Instagram jest specyficznym medium, które przeznaczone jest dla osób uwielbiających robić i oglądać zdjęcia. Warto zaznaczyć, że Instagram w Polsce wciąż zyskuje na popularności. Już w 2013 roku liczba potroiła się z 490 tys. do 1,51 mln. użytkowników. W ubiegłym roku liczba przekroczyła 2 mln. korzystających z aplikacji. Rekordowa liczebność wejść wyniosła natomiast około 2,3 mln użytkowników na przełomie czerwca i lipca ubiegłego roku.[1] Instagram ma ogromny potencjał i niesie za sobą wiele korzyści, umiejętne korzystanie z niego i świadome hashtgowanie contentu może przyciągnąć coraz to nowych obserwatorów.

 

Chcesz wiedzieć więcej o Instagramie? Zapraszamy do przeczytania naszych pozostałych, bardziej zaawansowanych artykułów na ten temat:

Instagram Marketing – 25 porad jak zdobywać więcej followersów i like’ów?

7 powodów: ,,Instagram będzie największą platformą social!”

9 najczęściej popełnianych błędów na Instagramie

7 kroków – budowanie marki na Instagramie

Zapraszamy też na nasze szkolenie:

Marketing-w-Social-Media


 Share

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Tomasz Repeta

Absolwent Instytutu Politologii i Europeistyki na Uniwersytecie Szczecińskim, student dziennikarstwa i komunikacji społecznej – komunikacji medialno-marketingowej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od dekady zapalony tancerz i od całkiem niedawna instruktor. Poza salą treningową, dziennikarz i redaktor. Miłośnik kuchni wegetariańskiej, fotografii, polityki, social media i sprawnej komunikacji. Wyróżniony w Programie Stypendialnym MaxROY.com dla studentów.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Nie wiem, czy to nietrafiony skrót myślowy, czy jednak brak wiedzy autora, ale jak sama nazwa wskazuje hashtag = symbol # (hash!) + tag.
      Hashtag nie jest znakiem, hashtag jest wyłowieniem słów kluczowych. Znakiem, symbolem jest hash.
      #Takbardzozle #nietrafione #niesprawnymarketing

    • Bardzo fajny artykuł, świetnie obrazujący zagadnienie hashtagów :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *