Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Facebook wchodzi na rynek reklamy wideo!

Od kwietnia przyszłego roku Facebook startuje z nowym formatem reklamy. Reklama wideo na Facebooku to przede wszystkim nowa okazja dla reklamodawców, tłuste danie dla inwestorów ale także kolejna okazja do „wkurzania użytkowników”, którzy według Google tylko szukają okazji do wyjścia z Facebooka. Facebook poszukuje nowych rozwiązań. Czy dzięki nowemu formatowi reklam Facebook serwis społecznościowy rzeczywiście pomnoży swoje dochody?

Oficjalnych szczegółów na temat nowego formatu brak, jednak zgodnie z informacjami podanymi przez AdAge, reklamy wideo będą serwowane w feedach – zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych. Dobra wiadomość: Maksymalna długość takiej reklamy wynosić będzie 15 sekund. Format jest dość zwięzły – reklama In-Stream na YouTube może mieć długość do minuty. Co więcej, aby nie irytować użytkowników, Facebook prawdopodobnie wprowadzi ograniczenia liczby wyświetleń reklamy. Podobno zobaczymy nie więcej, niż trzy spoty dziennie. Niestety, dla rzeszy użytkowników, reklamy wideo mają się odtwarzać automatycznie. Menedżerowie Facebooka dyskutują jeszcze nad kwestią domyślnie włączonego dźwięku. Wydaje się jednak, że wyciszanie reklamy w tak krótkim formacie mija się z celem…

Pozostaje również pytanie o metodę kierowania nowego formatu. Czy będzie można ze swoim wideo wyjść poza grono swoich fanów, do ich znajomych, czy tylko obracać się w zamkniętym kręgu? Ile to będzie kosztować? Z pewnością reklama wideo będzie droższa od form stosowanych dotychczas. Jak na standardy Facebooka, jest dość inwazyjna, będzie się wyświetlać rzadko, a ostateczna wycena zależy także od metody targetowania nowego formatu.

Facebook platformą reklamy wideo?

Czy rzeczywiście jest to pierwszy krok Facebooka na rynku reklam wideo? Do tej pory namiastką takiej reklamy był promowany post z filmem wideo. W takim modelu Facebook czerpał zyski za promocję postu, jednak materiał filmowy pochodził z innego serwisu, najczęściej z należącego do konkurencji – YouTube. Skoro Facebook jest już nośnikiem treści reklamowej w formacie wideo, nic dziwnego, że Zuckerberg chce uporządkować tę kwestię czerpiąc większe zyski z nowego formatu reklamy.

Promowany post z treścią wideo na facebooku

Promowany post z treścią wideo

Istnieje także druga strona medalu – Nawet jeśli nikogo nie dziwią słowa krytyki wobec form reklamy na Facebooku ze strony konkurencji z Google, w wyszukiwarce wypowiadają się sami użytkownicy. Trzy tygodnie temu wiceprezydent Google, Bradley Horowitz, mówił o „zaśmiecaniu” strumieni użytkowników, przeciwstawiając temu politykę reklamową Google+, która „z pewnością nie będzie tak inwazyjna”. W zeszłym tygodniu w polskiej edycji Zeitgeist – corocznych statystyk globalnych wyszukiwanych haseł w mijającym roku – można było znaleźć hasło „Jak usunąć Facebooka” – na pierwszym miejscu wśród haseł z kategorii „How to”. Czy poszukiwanie metod na pomnożenie zysków może przyczynić się do odchodzenia użytkowników?

Komentarze internautów pokrywają się z oceną Horowitza…

Czy nasi czytelnicy są zainteresowani korzystaniem z takiej formy reklamy? Czy także będą uciekać z Facebooka „razem ze swoimi klientami”?

Źródło: Yahoo

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Semedia

      Już wyobrażamy sobie te reklamy niczym z WP czy Onetu, które niewiadomo kiedy i jak zaczynają wyć jakąś melodyjką zaskakując każdego w biurze ; )

    • Tylko czy na pewno „reklama In-Stream na YouTube może mieć długość do minuty”? Bez większych problemów wyświetla mi się w tym formacie film o długości 2:50m, więc wydaje mi się, że Google nie nakłada takiego ograniczenia.

    • Ale jaja jakby facebook na własne życzenie zaczął upadać.

      Może i dużo zarobi, ale może mu się to odbić na setkach, jak nie tysiącach odwiedzających, już wpisują ludzie jak usunąć facebooka około 140 tysięcy razy miesięcznie, tylko w Polsce, a na całym świecie jest pewnie więcej takich osób.

      Co się może stać, jak te reklamy zaczną bardzo denerwować użytkowników, pewnie Delete Facebook zrobi miliony użytkowników.

      Jest ryzyko jest zabawa, jest kasa albo jej brak :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *