Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres wrzesień-grudzień 2020
1. Raport Snapa
CitizenSnap to coś więcej niż kolejny raport czy badanie Snapa. Pod tą nazwą można znaleźć informację o obszernym projekcie, który pokazuje i dokładnie opisuje DNA Snapchata. Wyjaśnia on m.in., w jaki sposób prowadzona jest działalność. Przedstawione zostały metody wsparcia zespołu dokładnie opisujące swoją społeczność oraz partnerów. Raport daje szersze spojrzenie na środowisko, w jakim żyją Snapchattersi. Zawiera szczegółowe informacje na tematy bliskie Snapowi, takie jak różnorodność, równość i integracja. Pokazuje, że w interesie Snapa leży przyczynianie się do tworzenia zdrowego i bezpiecznego środowiska. To dla niego priorytet. Sprawa biznesu i zysk firmy, jak tłumaczą, są jedynie pozytywnym skutkiem ubocznym.
2. Filtry ze Snapa na TikToku
Podczas gdy Facebook chce bezpośrednio przejąć TikToka, mocno propagując swój zamiennik (Reels), Snapchat wydaje się iść inną drogą. Przygotował nową gamę soczewek rozszerzonej rzeczywistości, które zostały zbudowane we współpracy z popularnymi wpływowymi osobami prosto z TikToka. Zachęcają oni użytkowników do udziału w wyzwaniach tanecznych podkręconych o nakładki ze Snapa. Całkiem sprytne posunięcie.
Jednym z minusów, jakie mogą zniechęcić do tego typu działań, jest fakt, że tylko dwie z czterech soczewek mają obecnie osadzoną muzykę. Użytkownik musi więc odtworzyć powiązaną ścieżkę na innym urządzeniu, aby współdziałać z odpowiednim dźwiękiem dla każdego z nich. Snapchat chce w przyszłości dodać więcej ścieżek dźwiękowych, co spowoduje, że opcja stanie się prawdziwym hitem.
3. Sekcja Discover rodem z TikToka
Drugi news również jest powiązany z TikTokiem. Pamiętamy czasy, gdy to Snap był źródłem inspiracji dla zmian projektowych w konkurencyjnych aplikacjach społecznościowych. Jednak tym razem pionowe gesty przesuwania, które z pewnością wpłynęły na to, że TikTok stał się niesamowicie popularny i hipnotyczny, są zapożyczane przez aplikację z duszkiem w logo.
Widać, że Snap robi wszystko, by przypodobać się generacji Z, która nie przywiązuje się tak mocno do jednego medium i lubi eksperymentować. Nowa implementacja Snapchata do przewijania jest dostępna publicznie w kanale Discover i obecnie wyklucza Relacje od znajomych. Użytkownicy mogą również wyjść z widoku pełnoekranowego, przesuwając palcem w lewo lub w prawo, w przeciwieństwie do Historii, w których gest jest używany do przechodzenia od jednej historii do drugiej. Nową funkcję Snap wprowadza stopniowo, testując ją na małych grupach pilotażowych.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres kwiecień-sierpień 2020
1. Obszerny raport
Snapchat opublikował na swojej stronie obszerny raport dotyczący wpływu COVID-19 na społeczeństwo z naciskiem na użytkowników aplikacji. Dowiadujemy się z niego, w jakich kręgach wystąpiła największa izolacja społeczeństwa (szkoły, uniwersytety) i jakie nowe trendy wyłoniły się za sprawą pandemii (ogromny wzrost relacji z wycieczek do sklepów spożywczych). Na uwagę szczególnie zasługuje fakt, że średni czas trwania komunikacji użytkowników za pomocą Snapa wzrósł aż o 50%!
2. Ożyw swoje wideorozmowy
Przed Tobą kolejne spotkanie z członkami teamu na Zoomie lub Hangouts? A może planujesz wieczorne pogaduchy ze znajomymi? Ożyw swoje wideorozmowy za pomocą nakładek ze Snapchata i rozśmiesz swoich przyjaciół.
Snap Camera to łatwa w użyciu, szybka w instalacji aplikacja, dostępna na komputery Mac i PC. Po zainstalowaniu wystarczy wybrać „Snap Camera” jako kamerę podczas uruchamiania ulubionego czatu wideo lub aplikacji do transmisji na żywo i voilà!
3. Snapchat w czasach pandemii
Firma zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka spoczywa na jej barkach. Dbanie o bezpieczeństwo użytkowników oraz przedstawienie tylko rzetelnych informacji to priorytet Snapa. W tym celu powstały liczne, spersonalizowane pod tę akcję prozdrowotne inicjatywny, m.in.:
- soczewki,
- filtry AR,
- zbiórki pieniędzy,
- Bitmoji.
Snap zapewnia o stałej współpracy z WHO, dzięki czemu może dostarczać najnowsze informacje z pewnego źródła. Na bieżąco monitoruje publikowane treści, by w zakładce „Discover” nie pojawił się żaden fake news.
4. Damien Hirst & Snapchat dla Partners in Health
Damien Hirst – angielski artysta awangardowy, laureat Nagrody Turnera – podjął współpracę ze Snapchatem. Wspólnie z platformą opracował nakładkę AR, która nawiązuje do serii jego obrazów w stylu spin art. Dzięki niej członkowie ogólnoświatowej społeczności mogą tworzyć własne dzieła, gdziekolwiek chcą. Efekt farby, wylewanej na obracające się płótno, pozwala odkryć niezliczone możliwości.
Akcja powstała przy współpracy z organizacją Partners in Health, aby wesprzeć jej działania w zakresie walki z pandemią COVID-19. Celem jest wspieranie w tym trudnym okresie społeczności, które są najbardziej narażone na zarażenie, a także zagwarantowanie opieki milionom pacjentów na całym świecie.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres styczeń-marzec 2020
1 „Przesuń w górę, żeby zadzwonić”
Snapchat doskonale zdaje sobie sprawę, że istnieją biznesy, które dostarczają usługi i produkty pierwszej potrzeby (pyszna pizza w pochmurny dzień) lub też takie, w których do konwersji potrzebna jest rozmowa telefoniczna. Dlatego aplikacja wprowadza nową funkcję: „Swipe Up to Call”. Jest to nic innego jak możliwość znana nam doskonale np. z linków przekierowujących na strony internetowe dodawane w Insta Stories.
Snapchat twierdzi, że połączenie telefoniczne może znacznie przyspieszyć decyzję konsumenta i – co za tym idzie – jego podróż zakupową. Chodzi o to, aby dzięki bezpośredniej rozmowie z klientami, reklamodawcy i sprzedawcy mieli większą kontrolę nad doświadczeniem użytkowników. Nowy produkt reklamowy może być szczególnie przydatny dla firm motoryzacyjnych, z branży nieruchomości, restauracji i banków.
Omawiany format reklam jest już dostępny w Menedżerze Reklam. Aby z niego skorzystać, wystarczy utworzyć kampanię z funkcją natychmiastowego tworzenia i wybrać „Połączenia i SMS-y” jako swój cel.
2 Bitmoji TV
Snapchat ponownie próbuje przeciwdziałać utracie popularności, wprowadzając nowy, innowacyjny pomysł: Bitmoji TV. Narzędzie ma w sposób bardziej zaawansowany wykorzystać potencjał Bitmoji, czyli spersonalizowanych awatarów użytkowników, inspirowanych ich wyglądem. Dzięki zapowiadanej funkcji Twój awatar będzie mógł zostać gwiazdą serialu.
Twórcy zamierzają sukcesywnie dodawać nowe produkcje, które podczas odtwarzania będą na bieżąco uzupełniane o wizerunek Twojego awatara. Bardzo ciekawe zagranie. Trzymam kciuki za jego owocną realizację.
3 Cameo
Cameo w aplikacji Snapchat wyniesie Twoją twórczość artystyczną i sposób nagrywania filmów na zupełnie nowy poziom. Funkcja ta pozwala na wklejanie swojej twarzy do przeróżnych animowanych scenek (obecnie dostępnych jest ich 150, ale liczba ta cały czas rośnie). Możesz je wykorzystywać w codziennej komunikacji ze znajomymi, odpowiadając na pytania lub by poinformować o swoim nastroju. Nowej opcji możesz szukać na pasku z naklejkami. Na razie trwają testy Cameo na wąskiej grupie użytkowników, ale w najbliższych tygodniach funkcja ma być już dostępna globalnie.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres październik-grudzień 2019
1. Nowy wymiar snapów
Snapchat wprowadził tryb kamery 3D, który dodaje zdjęciom głębi. Służy ona do tworzenia snapów, które rejestrują szczegóły przestrzenne, zmieniając perspektywę i wygląd w zależności od tego, w jaki sposób porusza się telefonem podczas ich oglądania. Innymi słowy jest to coś na zasadzie zdjęć 3D na Facebooku z nałożonymi filtrami. Snap zawsze o krok przed konkurencją!
2. Reklamy dynamiczne na Snapie
Każdy, kto zna się na reklamach w mediach społecznościowych, wie, jak dobrze sprawdza się cel „Sprzedaż z katalogu” w facebookowym panelu. DPA pojawiają się również na Snapie. Platforma chce w ten sposób pomóc reklamodawcom w tworzeniu kreacji mobilnych na dużą skalę, synchronizując je z przesłanym katalogiem produktów.
Reklamodawcy na Snapchacie mają już dostęp do śledzenia przez Snap Pixel, możliwość optymalizacji swoich kampanii pod kątem zakupów oraz możliwość synchronizacji z katalogiem produktów. Teraz Snapchat wprowadza funkcję e-commerce, aby pomóc im przenieść sprzedaż na wyższy poziom. Na start dostaniemy możliwość korzystania z szablonów natywnych, które mają jeszcze lepiej wyróżnić promowane produkty.
Opcja, na którą długo czekali reklamodawcy, pojawia się w samą porę – przed najgorętszym okresem zakupowym. Warto pomyśleć nad ulokowaniem swojego budżetu również na tej platformie, zwłaszcza gdy grupa docelowa zgadza się z targetem. Powodzenia!
3. Dłuższe reklamy wideo
Snapchat wprowadza rozwiązanie podobne do tego, które występuje na YouTubie w postaci reklam TrueViews: reklamy mogą być wyświetlane na platformie do 3 minut, ale użytkownicy zachowują możliwość pomijania reklam w dowolnym momencie po pierwszych 6 sekundach.
Dotychczasowe 6-sekundowe reklamy odniosły ogromny sukces. Snap jednak uważa, że wydłużenie czasu reklam zapewni coś, czego reklamodawcy szukali na platformie: możliwość opowiadania dłuższych historii.
4. Nakładki na specjalne okazje
Z okazji Halloween Snapchat wprowadził na rynek kolekcję sześciu nowych nakładek. Zostały one przygotowane przez twórców korzystających z Lens Studio, które rozrasta się w ekspresowym tempie. Było to bardzo fajne posunięcie ze strony Snapchata. Nie pozostaje nam nic innego, jak wyczekiwać nakładek świątecznych.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres lipiec–wrzesień 2019
1. „Real friends”
Aplikacja Snapa istnieje już od ponad 7 lat. Jak mówią twórcy, jej ideą nie było kreowanie idealnego wizerunku użytkowników czy pokazywanie zafałszowanej rzeczywistości, jak dzieje się często w przypadku Instagrama. Snapchat od zawsze stawiał na emocje i możliwość wyrażania siebie w danej chwili. Przez lata dzięki aplikacji nawiązano wiele przyjaźni. Żeby je uczcić, powstał kanał na YouTubie, na którym można oglądać historie ponad 70 przyjaźni, zawartych dzięki Snapowi przez użytkowników z 12 różnych krajów
2. Pokaż, czego słuchasz
Jest to integracja znana już z Instagrama – Snapchat połączył siły ze Spotify! Od teraz możesz pokazywać, co robisz w danym momencie, dodając do tego oprawę muzyczną lub po prostu udostępniać ulubione utwory. Funkcja będzie działać zarówno na urządzeniach iOS jak i Android.
3. Spectacles 3
Snapachat przedstawił kolejną wersję swoich okularów przeciwsłonecznych z funkcją nagrywania. Spectacles 3 zaprojektowano z podwójnymi aparatami do rejestrowania obrazu w 3D! Plastikowe oprawki zostały zastąpione lekką, stalową ramką o bardziej kanciastych kształtach, co wpływa na jeszcze bardziej futurystyczny look. Od teraz w łatwy sposób możesz bezprzewodowo synchronizować zdjęcia i filmy z telefonem, a następnie nadawać ulubionym chwilom zupełnie nowy charakter, korzystając z efektów 3D dostępnych w Snapchacie. Okulary dostępne będą jesienią w 2 wariantach kolorystycznych (czarnym oraz beżowym) za 1600 zł.
4. Wydarzenia
Dzięki inżynierii wstecznej wiadomo, że Snapchat pracuje nad stworzeniem dodatku na swojej platformie, który będzie bezpośrednią konkurencją dla facebookowych wydarzeń. Użytkownicy będą mogli tworzyć eventy oraz przypisywać im czas i miejsce. Integracja z popularnymi Snap Map będzie w tym przypadku strzałem w dziesiątkę.
5. Snap rośnie w siłę
Nowe wyniki kwartalne mówią o aż 13 mln użytkownikach Snapchata, którzy korzystają z niego codziennie! Dzięki temu zwiększył on całkowitą liczbę użytkowników do 203 mln. Firma doskonale zdaje sobie sprawę, że główną przyczyną wzrostów są bardzo zaawansowane filtry na twarz, które nadal cieszą się ogromną popularnością i prześcigają te dostępne u konkurencji.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres kwiecień–czerwiec 2019
1. Nowości na Snap Originals
Po sukcesie, jaki odnieśli, wprowadzając seriale na Snapchata, już zapowiedziano kolejne nowe produkcje – Endless Summer osiągnęło 28 milionów unikalnych widzów w pierwszym sezonie! Dlaczego według Snapchata mamy je oglądać? Poruszają tematy intymne, czasem wstydliwe, są nakręcone w sposób dynamiczny i dedykowany mobile.
2. App Stories
Pozwala w łatwy sposób dzielić się contentem stworzonym na Snapie w innych aplikacjach. Od tej pory możesz:
- pochwalić się swoim ukrytym talentem na Tinderze,
- wrzucić Snapa z życia na House-party,
- podzielić się swoją ostatnią wycieczką na AdventureAide.
3. Nowa aplikacja na Androida
Snapchat doskonale wie, że nie samym iPhonem świat żyje. Dlatego inżynierowie spędzili ponad rok, żeby przebudować aplikację od podstaw. Zaktualizowano soczewki, Stories, kamerę oraz wiele innych opcji – specjalnie pod telefony na Androidzie. Pozostaje udać się do Google Play Store i pobrać aktualizację!
4. Przyszłość nakładek
Minęły prawie cztery lata od czasu, kiedy Snap wprowadził pierwsze nakładki. Firma stawia kolejny pionierski krok, zachęcając do skanowania otaczającego nas świata. Naciśnij i przytrzymaj kamerę, żeby:
- rozwiązać matematyczne równanie,
- sprawdzić cenę produktu na Amazonie,
- dodać zabawny filtr zwierzętom,
- poznać historię zabytków.
To dopiero początek możliwości nakładek. Snapchat naprawdę zaskakuje!
5. Snap Games
Ideą Snapchata było sprawić, aby rozmowa z przyjaciółmi była szybsza i przyjemniejsza. Jednak przyjaźń to nie tylko rozmowa, ale też wspólne doświadczenia i emocje. Dlatego powstały gry! Można przenieść się do świata wirtualnej rozrywki prosto z czatu, bez konieczności instalowania dodatkowych rozszerzeń. Na początku Snap Games zaprezentował sześć tytułów. Walka z zombie, szybka jazda autami czy budowanie imperium – to tylko niektóre z propozycji, mających na celu sprawić, że odpłyniecie na długo w świat rozrywki.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres styczeń–marzec 2019
1. Snap walczy z Netflixem
Firma postanowiła wypuścić Snap Originals, czyli oryginalne formaty serialowe. Na razie będą to codzienne, pięciominutowe odcinki dla różnych tytułów zaprojektowane specjalnie na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych. Wartka akcja i duża częstotliwość publikacji ma zachęcić odbiorców do ciągłej interakcji między sobą i omawianie niemalże każdej ze scen. W planach jest jednak rozszerzenie tej usługi o kolejne tytuły i dodatki m. in. dedykowane filtry nawiązujące do wydarzeń z serialu.
2. Wsparcie dla reklamodawców
Solutions in a Snap, to nowa seria materiałów przygotowanych bezpośrednio przez ekspertów ze Snapchata z cennymi poradami, jak polepszyć rezultaty prowadzonych działań reklamowych. Tym zagraniem firma chce pomóc obecnym reklamodawcom oraz zachęcić nowych do skorzystania z panelu reklamowego na tej platformie.
3. Snap Camera
Snapchat udostępnił darmową aplikację dla komputerów stacjonarnych, która pozwala na dostęp do ich najlepszego wyróżnika – filtrów! Korzystać można z soczewek stworzonych przez samego Snapa oraz przez użytkowników przy pomocy Lens Studio, co oznacza dziesiątki nowych ciekawych nakładek każdego dnia. Snap Camera możemy bez problemu używać między m. in. do nagrywania filmów na YouTube, rozmów na Skype, Google Hangout czy OBS. Aplikacja jest zsynchronizowana ze streamingiem na platformie Twitch.
4. Doceniaj przyjaźń
Snap wie jak ważne są prawdziwe przyjaźnie i znalazł sposób na ich świętowanie! Wystarczy dotknąć Bitmoji znajomego, aby znaleźć swój profil przyjaźni. Znajdziesz tam zdjęcia, filmy, wiadomości, linki i inne elementy zapisane przez Ciebie i Twoich znajomych na czacie. Wszystko w jednym miejscu! Co ważne, świętujecie swoją relację w sposób prywatny – każda przyjaźń będzie widoczna tylko dla Ciebie i dla tej osoby (lub grupy) z którą przyjaźnisz się na Snapchacie.
5. Podsumowania i trendy na 2019
Odsyłam do 2 ciekawych raportów przygotowanych przez Snapchata dotyczących:
• udanych kampanii płatnych przy współpracy z dużymi markami. Snap pokazuje, że to nie tylko dobry kanał do budowania świadomości, ale także nadaje się jako platforma to sprzedaży bezpośredniej: https://forbusiness.snapchat.com/ blog/2018-campaign-highlights ,
• przewidywanych trendów na rok 2019. Zestawienie gier, urządzeń, slangu, trendów w modzie, którymi możemy się zainspirować i wykorzystać przy promocji naszej marki w najbliższym roku: https://forbusiness.snapchat.com/ blog/looking-forward-predicted -trends-of-2019.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres październik–grudzień 2018
1. Lens Explorer
Snap umożliwił łatwiejszy sposób na odkrywanie i używanie tysięcy nakładek przygotowanych przez Snapchaterów z całego świata. Aby włączyć tę opcję, wystarczy kliknąć ikonkę dwóch twarzy, która pojawia się, gdy karuzela dostępnych filtrów jest włączona. W Explorerze możemy przeglądać dostępne filtry oraz Stories nagrane z ich wykorzystaniem.
2. Nico i Veronica
To nazwy nowych modeli okularów Spectacles. Poprzednia oryginalna wersja była delikatnie futurystyczna i mogła nie przypaść wszystkim użytkownikom do gustu. Firma zdecydowała się więc na bardziej klasyczne modele. Nowa wersja (damska i męska) jest o 270 zł droższa od poprzedniej. Dodatkowo jesienią Snap planuje wprowadzić aktualizację, dzięki której publikowanie materiałów wykonanych okularami będzie jeszcze łatwiejsze!
3. UGC na Snapie
Snapchat udostępnił wąskiemu gronu wydawców możliwość publikowania contentu tworzonego przez użytkowników. Dało to nowe możliwości, jeśli chodzi o szybkość i jakość dystrybucji newsów. Od teraz każdy użytkownik z telefonem staje się swoistym reporterem dostarczającym najświeższe materiały z miejsca, gdzie coś się dzieje!
4. Visual Search
Amazon wchodzi we współpracę ze Snapchatem i zapowiada superszybkie zakupy. Wystarczy włączyć kamerę i najechać na produkt lub zeskanować kod kreskowy. Jeżeli Snap rozpozna przedmiot, wyświetli jego dostępność w sklepie lub, w przypadku jego braku, zaproponuje podobny! W celu błyskawicznego zakupu musisz mieć zainstalowaną aplikację Amazon.
5. Yellow– ciąg dalszy
W poprzednim numerze magazynu informowaliśmy o projekcie rozwojowym Snapachata dla przedsiębiorców oraz osób kreatywnych, które chcą wynieść mobilny content na wyższy poziom. Przyszedł czas na ogłoszenie wyników – zwycięzców jest aż 9! Trzeba przyznać, że rozpiętość tematyczna jest bardzo szeroka. Znajdziemy między innymi coś dla ciała – startup ConBody, którego zadaniem jest pomoc w uzyskaniu wymarzonej sylwetki pod okiem byłych więźniów oraz coś dla ducha – Space Oddity Films tj. studio rozwijające kulturę i technologię opartą o platformy mobile, digital, AR/VR, gry wideo czy telewizję.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres lipiec–wrzesień 2018
1. Powrót do korzeni
Snapchat ponownie przeprojektował swoją aplikację. Snapy oraz czat są teraz wyświetlane w porządku chronologicznym, a stories znajomych ponownie przeniesiono na prawą stronę aplikacji. Powrót do starego designu spotkał się z pozytywnym odbiorem – Snap zaczyna słuchać swoich użytkowników. Brawo!
2. Snappables – więcej zabawy ze znajomymi!
Snap wprowadził nowe filtry do gry w rozszerzonej rzeczywistości. Możesz kontrolować Snappables za pomocą dotyku, ruchu oraz mimiki twarzy. Rzuć wyzwanie znajomym i walcz o najlepsze wyniki!
3. Nowe Spectacles już dostępne
Snapchat, nie zrażając się wynikami sprzedażowymi poprzedniej wersji, wypuścił nowy model Spectacles.
Czym różni się od poprzednika? Niektóre ze zmian, o których wspomina producent, to delikatnie zmieniony design, odporność na zachlapania, możliwość robienia zdjęć oraz czterokrotnie szybsze przesyłanie danych. Do kupienia za 729,99 zł.
4. Yellow
Snapchat startuje z nowym projektem pod nazwą Yellow. Poszukiwane są osoby kreatywne oraz przedsiębiorcy, którzy chcą wynieść mobilny content na wyższy poziom. Yellow pomoże skrócić czas potrzebny na przekształcenie genialnego pomysłu w rzeczywistość. Każdego roku zespół Snapa wybierze niewielką grupę osób, które dołączą do trzymiesięcznego programu.
Otrzymają narzędzia, opiekę mentora, finansowanie potrzebne do rozwoju firmy oraz pracę w słonecznym biurze w Venice. Nic tylko aplikować! Więcej o projekcie: www.yellowla.com
5. Twórz reklamy po mistrzowsku
Przymierzasz się wejść z reklamami na Snapa, ale nie wiesz, od czego zacząć?
Pamiętaj o CTA, dodaj dźwięk i skoncentruj się na przedstawieniu jednej wartości. W przypadku tej platformy czas naprawdę ma znaczenie – masz 2 sekundy , żeby zainteresować odbiorcę! Dasz radę!
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres kwiecień–czerwiec 2018
1. Jeden tweet warty miliard!
21 lutego nie był szczęśliwym dniem dla Snapchata. Kylie Jenner, znana amerykańska celebrytka, postanowiła podzielić się opinią na temat najnowszej aktualizacji Snapchata. Wypowiedź ta, jak można się było spodziewać, odbiła się szerokim echem wśród fanów gwiazdy. Szacuje się, że Snapchat stracił na tym incydencie ok. 1,5 mld rynkowej wartości. Na szczęście (dla Snapa) głośny post szybko doczekał się uzupełnienia, w którym Kylie poinformowała o swoim przywiązaniu do aplikacji.
2. API Snapchata dostępne dla wszystkich
Snapchat od zawsze głosił, że chce działać dla dobra społeczeństwa. Dlatego od niedawna każda marka, programista lub agencja mają dostęp do interfejsu programistycznego aplikacji. Dzięki temu otwierają się przed nami nowe możliwości jeszcze dokładniejszego targetowania reklam.
3. @ – oznacz znajomego
Chciałoby się powiedzieć: nareszcie ! Funkcja tak podstawowa, jak oznaczanie znajomych w relacjach, na Snapchacie zostaje wprowadzana dopiero teraz. Aby kogoś oznaczyć, należy zrobić dokładnie to samo co na Instagramie – dodać na zdjęciu lub filmie nick znajomego poprzedzony @.
Póki co funkcja dostępna jest tylko dla wybranych użytkowników.
4. Grupowy wideoczat
Snapchat chce zaoferować coś więcej niż zwykłe przesyłanie wiadomości SMS do znajomych czy rozmowy w grupach. Od teraz możesz rozmawiać nawet z 16 znajomymi jednocześnie! Wystarczy kliknąć w ikonkę kamery w grupowym czacie, by zaprosić do niego znajomych. Forma uczestnictwa w takim czacie jest dowolna: możesz używać soczewek, wypowiadać się przy użyciu mikrofonu lub po prostu pisać, gdy nie masz ochoty włączać kamerki.
5. Nowa Snap Mapa
Snapchat rozbudowuje mapę o nowy dodatek – Explore, czyli przewodnik po Snap Mapie. To nic innego jak automatyczne powiadomienia o tym, że np. któryś z naszych znajomych wybrał się w podróż lub jest na festiwalu muzycznym. Tylko jedno kliknięcie dzieli Cię od wypytania o cel wycieczki lub poznania najnowszych wydarzeń z całego świata.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres styczeń–marzec 2018
1. System reklamowy z targetowaniem na Polskę
Po zarejestrowaniu się na www.ads. snapchat.com naszym oczom ukazuje się rozbudowany panel reklamowy rodem z Facebooka! Dostępne cele:
- ruch na stronę,
- instalacja aplikacji,
- zaangażowanie,
- obejrzenia wideo,
- wzrost rozpoznawalności marki.
Co ważne, minimalny dzienny budżet to 50 dolarów, euro lub funtów – dlatego warto rozważyć, w jakiej walucie chcemy się rozliczać. Cenna informacja dla Twojego grafika – format reklamowy Snapa to 1080 × 1920!
2. Remarketing na Snapchacie
Już dzisiaj można zgłosić firmę do akcji Snap Pixel Beta. Jeżeli miałeś do czynienia z facebookowym Pixelem, to wiesz, ile możliwości daje ten niepozorny fragment kodu. Tworzenie eventów oraz lookalike’ów w tym przypadku również będzie możliwe.
3. Lens Studio dla wszystkich!
Snapchat udostępnił darmowe narzędzie, dzięki któremu każdy może spróbować swoich sił jako animator. Do wyrobu są formaty 2D i 3D. Po zakończeniu prac nad naszym Lens, otrzymujemy Snapkod, którym możemy udostępniać. Ciekawa opcja dla lokalnych biznesów – stwórz tańczące salami dla Twojej pizzerii i umil czas swoim klientom w oczekiwaniu na zamówienie.
4. Context cards
Wyobraź sobie następującą sytuację: dostajesz snapa od znajomego, który właśnie jest w restauracji i konsumuje smacznie wyglądające danie. Jednym ruchem palca możesz sprawdzić opinie na temat lokalu. To jedna z możliwości, jakie dają karty kontekstowe – pozwalają na wykonanie prostych czynności, takich jak wezwanie ubera lub zarezerwowanie stolika. Czekamy, aż pojawią się w Polsce!
5. 2 nowe formaty reklamowe
- Multiple Snaps – dłuższe reklamy, składające się z kilku snapów, zawarte w pokazie slajdów. Umożliwiają przekazanie bardziej rozbudowanej opowieści i nie są tak łatwe do pominięcia jak w przypadku pojedynczych reklam.
- AR ads – rozszerzona rzeczywistość – coś, czego nie ma jeszcze na Facebooku. Tworzymy nakładkę, która zostaje wyświetlona w przestrzeni kamery użytkownika. Do reklam będzie można dodawać odnośniki URL, przez co użytkownik może nie tylko skorzystać z naszego filtra, ale również zapoznać się z ofertą.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres październik–grudzień 2017
1. Twórz własne filtry na Snapie
Snapchat umożliwia tworzenie swoich własnych geofiltrów z poziomu aplikacji. Już od zeszłego roku można było tworzyć własne filtry na Snapchata, ale jedynie z wykorzystaniem narzędzia na komputerze stacjonarnym. Teraz geofiltry można stworzyć bezpośrednio w aplikacji Snapchata.
2. 3D Bitmoji na Snapchacie
Bitmoji to zewnętrzna aplikacja, w której tworzymy kreskówkowy odpowiednik siebie. Do tej pory można było go wykorzystywać jedynie jako zdjęcie lub naklejkę. Wraz z rozwojem rozszerzonej rzeczywistości oraz nowymi filtrami na Snapchacie możemy ożywić swoje Bitmoji, które teraz jest w 3D! Wystarczy zaktualizować aplikację, przełączyć się na tylną kamerę, przytrzymać palec na ekranie i wybrać jeden z dostępnych filtrów z Bitmoji. Kreacja jest dopracowana i robi ogromne wrażenie. Pozostaje czekać na odpowiedź Instagrama.
3. Snap Publisher
Reklama na Snapchacie stanie się jeszcze łatwiejsza. Twórcy aplikacji zaprezentowali Snap Publishera – narzędzie umożliwiające tworzenie treści reklamowych dostosowanych do specyfiki medium w przeglądarce. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o nowym narzędziu Snapchata?
- Ułatwi tworzenie wertykalnych treści.
- Narzędzie będzie dostępne dla reklamodawców z poziomu przeznaczonej dla nich platformy Snap Ad Manager.
- Dodać będzie można także różnego typu efekty i animacje.
4. Snapy dłuższe niż 10 sekund!
Powstała możliwość tworzenia serii snapów – Snapchat umożliwia nagrywanie do sześciu 10-sekundowych klipów – dzięki temu przestaje nas ograniczać dotychczasowe 10 sekund.
5. Filtry głosowe
Kolejna nowość to możliwość wykorzystywania efektów zmiany głosu bez konieczności używania filtrów wizualnych. Użytkownicy mogą nagrać snapa, a kliknięcie ikony głośnika pozwoli na zmianę brzmienia głosu.
6. Linkowanie dodawanego posta
Najbardziej istotna z ostatnich zmian aplikacji to możliwość podlinkowania dodawanego posta – funkcja, która jest dostępna na Instagramie jedynie dla niektórych kont, jest już dostępna dla wszystkich użytkowników na Snapie.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres lipiec–wrzesień 2017
1. Snapchat podpisuje nowe umowy z mediami
Snapchat od dawna pracuje nad przeniesieniem formatów telewizyjnych na ekran smartfona, a dokładnie własnej aplikacji. Platforma podjęła działania w kierunku tworzenia ekskluzywnych kilkuminutowych show od reality, przez newsy czy sport, po horrory. Firma ma w planach publikację jednego show każdego dnia, natomiast do końca 2017 planuje od dwóch do trzech dziennie. Aktualnie jest w trakcie przygotowań show z takimi markami, jak: NBC, ESPN, NFL, Turner, ABC, BBC, A&E, Discovery czy Vice.
2. Snapchat uruchomił panel reklamowy
Jednym z najciekawszych newsów związanych ze Snapchatem jest udostępnienie panelu reklamowego, który umożliwia małym i średnim firmom reklamowanie się na tym portalu. Format reklamowy, który aktualnie jest dostępny, to reklama wideo.
Platforma udostępnia kilka narzędzi:
- Snapchat Mobile Dashboard – panel pozwalający na analizę lub edycję aktywnych kampanii z poziomu smartfona
- Ads Manager – panel reklamowy pozwalający na zarządzanie kampaniami, dobieranie grupy docelowej, analizę wyników
- Business Manager – panel pozwalający na nadawanie dostępów dla teamu, wybór danych pod płatności lub zarządzanie kilkoma kontami jednocześnie.
Panel reklamowy jest dostępny od początku czerwca w kilkunastu krajach, niestety jeszcze nie w Polsce.
3. Snap Map
Snapchat udostępnił nowy feature – mapę, która pozwala nam obserwować, gdzie dokładnie znajdują się nasi znajomi. Celem Snapchata jest przeniesienie codziennie wysyłanych wiadomości również na płaszczyznę realnych spotkań. Po zaktualizowaniu aplikacji możemy wybrać, czy nasza lokalizacja ma być widoczna dla naszych znajomych, dla wybranych znajomych, czy tylko dla nas. Aktualizowana ona jest wraz z każdym otworzeniu aplikacji.
4. Custom Stories
Snapchat za pomocą Custom Stories daje użytkownikom możliwość tworzenia opowieści, którymi mogą dzielić się tylko z wytypowaną grupą znajomych (ze wszystkich swoich kontaktów). Konkretne osoby, które mają być odbiorcami treści, określamy przed dodaniem contentu lub po lokalizacji, gdzie Stories będzie widoczne dla naszych znajomych, którzy są w danej lokalizacji. Custom Stories funkcjonują jak normalne Stories, ale znikają bezpowrotnie, jeżeli w ciągu 24 godzin nikt z grupy nie doda nowego snapa.
5. Spectacles w Europie
Okulary Spectacles są już dostępne w Europie. Można je zamówić ze strony Spectacles.com (dostępność w kilkunastu krajach Europy) lub kupić, korzystając z maszyn Snapbot, które znajdują się Londynie, Paryżu, Berlinie, Barcelonie oraz Wenecji. Koszt jednej pary to: £129.99 / €149.99. W Europie ze Snapchata korzysta dziennie (minimum 30 minut) 55 milionów użytkowników.
Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres kwiecień–czerwiec 2017
1. Debiut na giełdzie
Z początkiem marca br. firma Snap Inc. zadebiutowała na giełdzie. W dniu debiutu jej akcje zostały wycenione na 34 miliardy dolarów.
2. Wprowadzenie klikalnych Snapkodów
Na Snapchacie pojawiły się klikalne Snapkody (rys. obok). Istnieje możliwość stworzenia Snapkodu, który będzie odsyłał do twojej strony WWW.
3. Snapchat Spectacles dostępne online
Po kilku miesiącach dystrybucji stacjonarnej w USA, Snapchat Spectacles, czyli okulary pozwalające uchwycić w formie wideo obrazy, na które akurat się patrzy są już dostępne w sprzedaży online. Na razie zamówienia można składać jedynie z terenu Stanów Zjednoczonych.
4. Dron kolejnym gadżetem Snapchata?
Pojawiły się sugestie, że kolejnym po Spectacles autorskim gadżetem Snapchata może być dron. Dzięki takiemu narzędziu robienie selfie nabrałoby zupełnie innego charakteru. Fotografie uchwycone za pomocą drona mogłyby być publikowane z poziomu smartfona. Na razie jednak nie jest pewne, czy i kiedy taki gadżet miałby się pojawić w sprzedaży.
5. Test opcji reklamowych dla e-commerce
Snapchat testuje formaty reklamowe dla e-commerce – sprawdzana jest m.in. możliwość linkowania bezpośrednio na stronę sklepu internetowego.
6. Snapchat stawia na rozszerzoną rzeczywistość
Na Snapchacie pojawiły się tzw. world lenses, czyli przestrzenne elementy rozszerzonej rzeczywistości, które można dodawać do snapów.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
I really like to do SEO because it helps me to grow my business by generating leads. SEO will always be beneficial for everyone but we have to keep patience and always work under the rules of white Hat SEO.
I agree with you that, SEO leads to certain penalties which can cause the ranking and brand of business but if we following all the guidelines and algorithms by Google then there is no way we get penalized.
Thanks.
https://www.hightime420.shop/