Nie da się ukryć, że znaleźliśmy się w wyjątkowej sytuacji. Koronawirus dotknął wszystkich z nas i pokrzyżował wiele prywatnych i zawodowych planów. Zmusił nas także do pozostania w domach – nic więc dziwnego, że wiele marek angażuje się w akcję #zostańwdomu. Ograniczenie życia towarzyskiego i zamknięcie we własnych czterech ścianach wyzwala kreatywność. Możemy to zaobserwować chociażby po ostatnim wysypie wszelkiego rodzaju challenge’ów, w które angażują się nie tylko influencerzy i celebryci, ale również zwykli internauci. O jakich wyzwaniach mowa?
1. Pillow challenge
Jednym z popularniejszych ostatnio challenge’y jest #pillowchallenge, który zainicjowała szwedzka influencerka, znana na Instagramie jako @stylebynelli. Na czym on polega? Idea jest niezwykle prosta. Wystarczy stworzyć z poduszki „sukienkę”, zakrywając nią ciało, a w pasie zapiąć pasek, który utrzyma w całości tę misterną konstrukcję 😉.
W zabawie wzięło udział wiele znanych gwiazd, m.in. Joanna Koroniewska, Julia Wróblewska, Doda czy Maffashion.
Jednak w pillow challange angażują się nie tylko kobiety – swoje zdjęcia z poduszką zamieścili także np. Michał Dowbor, Misiek Koterski i Jakub Kosel.
Wygląda na to, że ten sposób na urozmaicenie sobie kwarantanny nie traci na popularności. Na Instagramie możemy znaleźć już 249 584 wpisów z oznaczonych tym hasztagiem.
2. Toilet paper challenge
Kolejnym wyzwaniem, które podbija Internet, jest #toiletpaperchallenge, w którym biorą udział przede wszystkim znani piłkarze, ale… nie tylko oni. Początkowo challenge polegał na podbijaniu papieru toaletowego nogą niczym piłki, jednak miłośnicy zwierząt postanowili dostosować go pod swoje potrzeby. Od tego momentu w sieci możemy zobaczyć wiele filmików, na których psy przeskakują przez coraz to wyższe przeszkody, zrobione z papieru toaletowego właśnie!
To jednak nie wszystkie wariacje na temat tego wyzwania. Internauci wykonują je na wiele różnych sposobów – żonglując papierem, tańcząc z nim, czy jeżdżąc konno, jednocześnie trzymając wieżę utworzoną z kilku rolek. No cóż… Wspominaliśmy już, że kwarantanna wyzwala spore pokłady inwencji 😉?
3. Getty Museum challenge
Na podium najpopularniejszych zabaw w dobie izolacji znalazło się też #gettymuseumchallenge. Muzeum z Los Angeles poprosiło swoich fanów o odtworzenie swoich ulubionych dzieł sztuki przy użyciu trzech rzeczy, które ma się pod ręką.
Musimy przyznać, że efekty są powalające! Internauci prześcigają się w zwariowanych pomysłach, a do kompozycji używają nie tylko rzeczy codziennego użytku – angażują w nie również swoje dzieci a nawet… zwierzęta domowe.
Challenge odniósł niebywały sukces – nic więc dziwnego, że Muzeum Narodowe w Warszawie postanowiło przenieść go na polski grunt. Tak właśnie powstało wyzwanie #niebawemwMNW.
4. niebawemwMNW
Zasady są takie same jak w przypadku Getty Museum. Internauci mogą wybierać spośród 11 dzieł (m.in. autorstwa Jana Matejki, Jacka Malczewskiego, Tamary Łempickiej czy Aleksandra Gierymskiego). Odzew jest bardzo pozytywny, a użytkownicy social mediów chętnie dzielą się „reprodukcjami” swojego autorstwa. Naszym zdaniem to świetny sposób na urozmaicenie sobie czasu, który spędzamy w domu. To także doskonała metoda na propagowanie polskiego malarstwa!
Jak to można wykorzystać w promocji Twojej marki?
Nie od dzisiaj marki angażują się w różne challenge. Nie tak dawno mogliśmy obserwować wiele kreacji w ramach #dollypartonchallenge czy #tenyearschallenge. Takie akcje pozwalają pokazać klientom, że marka jest blisko nich, a za znanymi profilami w social mediach stoją tacy sami ludzie jak oni. Warto to podkreślać, zwłaszcza w tak nietypowych czasach, jak teraz i zaangażować się w zabawy, które podbijają serca Internautów.
W jaki sposób można to zrobić? Na przykład tak jak x-kom, który wykorzystał popularność priorytetowego ostatnio produktu, jakim jest papier toaletowy – bohater wielu kreacji reklamowych i memów, pierwszy punkt na wielu listach zakupowych w dobie koronawirusa.
Można też tak jak fanpage LEGO Brain Imaginig Centre zaangażować się w #gettymuseumchallenge. Wykorzystano tutaj znany produkt do stworzenia ciekawej reprodukcji w ramach tego wyzwania.
Albo spróbować urozmaicić popularne challenge, tak jak Motorola, która postanowiła przekształcić #pillowchallenge i zaprosić swoich odbiorców do #kołdrachallenge.
Ogranicza Cię tylko wyobraźnia 😉.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!