Kampanie walentynkowe 2022
Kilka dni temu świętowaliśmy walentynki. To okazja, którą wiele marek chętnie wykorzystuje do swoich działań marketingowych, planując akcje promocyjne i reklamowe z dużym wyprzedzeniem. Poniżej przedstawiamy najciekawsze kampanie walentynkowe 2022!
Zobacz też: reklamy na walentynki 2023 – TOP 10 kreacji ❤️
1. YES – „O kim zapominasz, gdy mówisz, że kochasz?”
Święto zakochanych kojarzy nam się z okazywaniem miłości innym. Najnowszy spot marki YES zachęca, aby na walentynki 2022 powiedzieć „kocham” również… samej sobie. To coś, o czym kobiety często zapominają, myśląc o wszystkich dookoła, a siebie stawiając na ostatnim miejscu.
2. Muzeum Narodowe w Warszawie – „Muzealni oszuści z Tindera”
Ostatnio w sieci zrobiło się bardzo głośno o nowym dokumencie Netflixa „Oszust z Tindera”. Muzeum Narodowe w Warszawie połączyło ten fakt z okazją walentynek i w ten sposób powstała całkiem zgrabna, kreatywna akcja promocyjna dzieł sztuki. 😊
3. Google Doodle
Tymczasem Google na walentynki 2022 standardowo zmienił swoje logo. Tym razem postawiono na interaktywną grę z uroczymi… chomikami. 😊
4. T-Mobile „Teraz miłość ma znaczenie”
W dniach od 12 do 14 lutego na nośnikach DOOH w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Krakowie zakochani mogli publikować w czasie rzeczywistym (po uprzednim zgłoszeniu) swoje wyznania miłosne. To kampania walentynkowa, która z pewnością zmiękczyła serce niejednemu obdarowanemu w ten sposób człowiekowi. 😉
5. X-kom i podpowiedzi, jak zagadać do crusha
Podoba Ci się ktoś, ale nie wiesz, jak zagadać do tej osoby? X-kom przychodzi z pomocą! Na profilu marki pojawił się ciekawy post walentynkowy – polecamy poczytać odpowiedzi na komentarze. 😅
6. Good Lood – życzenia walentynkowe dla konkurencji
A gdyby tak w walentynki zrobić coś miłego dla… konkurencji? Na taki pomysł wpadło Good Lood, wysyłając wirtualną walentynkę dla innych lodziarni. 😉
7. Netflix – walentynkowa lista filmów
Netflix & chill w walentynkowy wieczór? Brzmi jak dobry plan. 😉 Platforma przygotowała gotowe listy filmów do oglądania z przyjaciółmi, miłością życia czy solo.
8. Netflix i cytaty z seriali na walentynki
A jeśli nie masz ochoty na film, zerknij na serialowe walentynki od Netflixa. 😅
9. Dwa szybkie Żubry
Na początku lutego Żubr wystartował z nową akcją promocyjną, w której można wygrać dwie puszki piwa. „Dwa szybkie Żubry” idealnie wpisują się w klimat walentynek. 😉
10. Just Join IT – walentynka programisty
Z kolei Just Join IT w swojej kampanii walentynkowej podsuwa pomysły dla tych, którym zabrakło słów, by wyrazić swoją miłość. 😉
Kampanie walentynkowe 2021
Potrzebujesz więcej inspiracji? W takim razie przypomnij sobie najciekawsze naszym zdaniem reklamy walentynkowe z 2021 roku!
1. Google i randka z… dinozaurem
Chcesz świętować walentynki, ale nie masz z kim? Google przedstawia ciekawego kandydata w postaci… tyranozaura. 😉 Teraz możesz zjeść romantyczną kolację z dinozaurem!
2. Wykorzystaj możliwość wielu kont na Netflixie
Netflix słynie z niestandardowych kreacji i taka też jest jego propozycja na kampanię walentynkową. Marka pokazuje, jak kreatywnie wykorzystać konto w serwisie, aby wyznać miłość osobie, z którą je współdzielisz. To jak, zostaniesz naszą walentynką? ❤️
3. Zalando – Wymień ubrania po ex
W tym roku Zalando postanowiło wypuścić nietypową kampanię walentynkową, przekonując, że to święto to idealna okazja, aby uporządkować swoje życie i… szafę – pozbywając się rzeczy po ex. Zamiast wyrzucić je przez okno – w iście filmowym stylu – możesz wymienić je na Zalando Pre-owned.
4. A może list do ex?
A jeśli pozbycie się rzeczy po byłym partnerze/partnerce Ci nie wystarcza, Burger King proponuje inny sposób rozliczenia się z przeszłością. 14 lutego w wybranych restauracjach sieci przy kasach postawiono specjalne skrzynki, do których można było wrzucić list do ex. Każdy, kto postanowił wziąć udział w akcji, otrzymał darmowego Whoppera. W końcu jak to mówią: przez żołądek do serca. 😉
5. Wyznaj miłość na mieście
Możesz pójść do sklepu i zapłacić ok. 7 zł za pierwsze lepsze praliny, a możesz… wyznać miłość w zupełnie inny sposób. 😉 AMS postanowiło przekazać do tego swoją miejską przestrzeń – w walentynki marka wyświetlała na swoich nośnikach wyznania zgłoszone przez internautów przez specjalnie stworzony w tym celu formularz.
6. Walentynkowa playlista na Spotify
W tym roku Spotify przekonuje, że: playlista to „niezawodny wyraz miłości w stylu „zrób to sam” od czasu wynalezienia kaset magnetofonowych.” Nie możemy się z tym nie zgodzić – w końcu niech pierwszy rzuci kamieniem, kto nigdy nie wypalał na płycie miłosnych składanek! 😀
7. Warner Music Poland
A jeśli właśnie leczysz złamane serce, a tegoroczne walentynki przyprawiały Cię o mdłości, zawsze możesz odpalić stosowną playlistę!
8. Walentynkowa kawa od HAYB Speciality Coffee
Wszystkim, którym bliska jest estetyka zwana Grazynacore (dla niewtajemniczonych – chodzi o popularne grafiki typu „Życzę miłego dzionka i smacznej kawusi”, okraszone stosowną dawką serduszek, brokatu i innych kwiatuszków), powinna spodobać się kawa walentynkowa stworzona przez markę HAYB Speciality Coffee. Na szczególną uwagę zasługuje opakowanie kawusi i napis na etykiecie zapisany – jakże by inaczej – fontem Comic Sans! ❤️
9. Douglas – A może się spotkamy?
Jak wspomina marka, jej celem jest dotarcie do generacji Z. Nie dziwi więc, że w spocie walentynkowym wzięły udział gwiazdy ostatniej edycji „Top Model” – Patrycja Sobolewska i Mariusz Jakubowski. Hasło „A może się spotkamy” wydaje się bardzo trafione w obecnych czasach. Całość jest estetyczna i przyjemna dla oka. 😊
10. RELAX KEBAB Radzymin
Na koniec post walentynkowy oparty na memie, który robi już któreś okrążenie Internetu. 😉 Niemniej spotkał się on z dużą aprobatą odbiorców i bez wątpienia wpisuje się w dotychczasową komunikację restauracji, która choć znajduje się w małym mieście, to święci triumfy na Facebooku (w dniu pisania tego artykułu profil ma 90 076 polubień!).
Zobacz też zestawienie 10 najbardziej kreatywnych reklam na walentynki 2017!
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
Dziękuje za wspólny tekst!