Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google-Bing

Bing zyskuje, Google traci kolejne procenty rynku

Dzięki m.in. agresywnym kampaniom reklamowym  Bing w czerwcu zyskał ponad 7% udziału na rynku wyszukiwarek względem poprzedniego miesiąca, tymczasem jego największy konkurent Google nadal notuje tendencję spadkową i tym raz jego udziały pomniejszyły się o 1 procent. Badania przeprowadziła firma Experian Hitwise i obejmują one tylko rynek amerykański .

Udział wyszukiwarek na rynku procentowym.
Domeny Maj 2010
Czerwiec 2010
Zmiany
www.google.com 72,17% 71,65% -1%
search.yahoo.com 14,43% 14.37% -0%
www.bing.com * 9.23% 9,85% +7%
www.ask.com 2,14% 2,19% +2%
*dane nie obejmują wyszukiwarki Club.Live.com.Źródło: Experian Hitwise 

Za oceanem Google nadal jest liderem wśród wyszukiwarek posiadając, aż 71,65% na dalszych pozycjach plasuje się Yahoo! z dorobkiem 14% i Bing z 9,85%.

Na sukces Binga składa się również szereg nowych funkcji które Microsoft wdraża w swoją wyszukiwarkę systematycznie. W ciągu ostatnich miesięcy w Bingu pojawiły się takie nowości jak Bing Entertainment dzięki któremu wyszukamy interesujące nas treści multimedialne w bardzo prosty sposób, wydano nowego klienta wyszukiwarki do iOS4 oraz zwiększono integrację wyszukiwarki z serwisami społecznościowymi. Dodatkowo do wzrostu udziałów na rynku w czerwcu przyczyniła się usługa Bing World Cup Visual Search umożliwiająca wizualne wyszukiwanie informacji na temat trwających mistrzostw świata w RPA.

Dodatkowo jak podaje w swoich badaniach Hitwise – Bing odnotował trzycyfrowy wzrost w trzech głównych kategoriach wyszukiwania: motoryzacja (197%), handel (199%) oraz turystyka (196%). Google, natomiast odnotowuje wzrost popularności w takich kategorii jak zdrowie (8%), turystyka (4%), motoryzacja(9%) i handel (13%).

[źródło:http://searchengineland.com/]

sprawnymarketing

Michal Burzynski

Michał Burzyński aktywny jest w branży SEO / SEM od 2007 roku. Jego specjalnościami są: PPC, tworzenie ruchu organicznego, optymalizacja konwersji (CRO) oraz analityka internetowa.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Mój trener

      Bing ciągle zaskakuje i na tym się nie skończy. Teraz ważne będzie to, która wyszukiwarka będzie bardziej elastyczna i lepiej dostosuje się do potrzeb Internautów na różnych polach. Małymi kroczkami można będzie zyskiwać nowych użytkowników kosztem konkurencji.

    • google traci bo nowy silnik jest porazka na maxa :) nie mozna nic znalezc jest chaos chcieli chos maja go … i bardzo dobrze konkurencja jest wskazana, przykre jest tyko to ze polacy nie maja swojej przegladarki…

    • Największy problem z bing.com: trudno jest znaleźć w nim polskie strony dla fraz wielojęzycznych. Na przykład "quake" – ani jedna strona z top 20 nie jest po polsku, wiele nie jest na temat gry komputerowej Quake.

      Inny problem to mało zaindeksowanych podstron na domenę, co ogranicza long tail.

    • Kuba Pigóra

      Ciekawsze jest, że u nas jest to dalej słupek w okolicach 1 procenta. Google na Polskim rynku na szczęście trzyma się całkiem nieźle, co może wpływać na jednokierunkowe pozycjonowanie serwisów. Mnie się wydaje, że to nie w Google a właśnie w Bingu 'content is the king'. Semantyka wyszukiwarki Googla wciąż pozostawia wiele do życzenia, a w dobie świadomych użytkowników to może być gwoździem do trumny naszego ulubieńca.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *