Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

words-stuffing

Ban za Keyword Stuffing – Upychanie słów kluczowych

Wczoraj kilka godzin po publikacji artykułu o SEO Copywritingu dotarła do nas wiadomość że zaprzyjaźniona strona została zbanowana. Okazuje się że jest możliwy ban za upychanie słów kluczowych! czyli Keyword Stuffing. Czytając wytyczne Google dla webmasterów chyba tylko poniższy zapis można podciągnąć pod przyczynę bana:

Unikaj sztuczek mających na celu poprawienie rankingu w wyszukiwarkach. Zastosuj praktyczną zasadę: zastanów się, czy możesz bez oporów opisać swoje działania wydawcom konkurencyjnej witryny. Inny przydatny test to zadanie sobie pytania:
,,Czy to przynosi korzyść moim użytkownikom? Czy warto byłoby to robić, gdyby nie istniały wyszukiwarki?”

Na poniższej stronie istniał duży boks tekstu, wykorzystujący sporo pogrubień i powtórzeń tych samych słów kluczowych w różnych odmianach. Cały boks tekstu został zacytowany przez członka Google Search Quality Team i przesłany na w Centrum Wiadomości w Google Webmaster Tools:

Ban Usunięcie witryny z indeksu Google

Mówiąc zupełnie szczerze pierwszy raz spotkałem się z tego typu przypadkiem, pilnie przejrzyjcie swoje strony pod tym kątem. Zacytowany teksty był naprawdę stosunkowo niewinny w porównaniu do niektórych „SEO copywriterskich arcydzieł sztuki”.

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika David Castillo Dominici z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Już nie raz dostałem takiego maila :). Trzeba szybko działać. Inaczej ban będzie trwał ponad 30dni :)

    • Cezary Lech

      Tylko czy za to samo przewinienie ?! Za tekst ze słowami kluczowymi ?!

      Strona tego samego dnia była już poprawiona i zgłoszona o ponowne rozpatrzenie.

      W tym konkretnym przypadku strona jakiś czas temu dostała filtra – chyba jako ostrzeżenie, a teraz bana.

      Szukając przyczyny bana wydawało się bardzo prawdopodobne że strona została zhackowana i przez jakis czas linkowała do „złych okolic”… jednak ten mail wszystko wyjaśnił.

    • Paweł Rabinek

      Ban zazwyczaj jest za działania onsite ;) Ale nie wiedziałem, że piszą e-mail z informacją.

    • Cezary Glijer

      Upieracie sie – Droga Redakcjo – ze nie istnieje Keyword Density. Jak zwal tak zwal, ale funkcjonuje. A i zacne filtry mozna dostac za przegiecia. Niedawno mialem przypadek klienta, ktory osiagnal 28% nasycenie fraza kluczowa na Home Page. Otrzymal stosowny filtr w nagrode. Zadnego komunikatu od G. Wyciaganie ze smietnika trwalo 14 dni.

    • Bartek Krzemień

      Dzięki za ujawnienie o jaką witrynę chodzi – ciekawe studium przypadku :).

    • Cezary Lech

      @Paweł: Tak ale najczęściej za np. linki on-site z SWL lub linki do “złych okolic sieci”. Pierwszy raz się spotkałem z banem z „gęstość” lub powtarzanie słów kluczowych.

      Miał ktoś taki przypadek ?

    • Czekamy na bana dla dużych porównywarek za chmurki tagów tuż nad stopką :)

    • Grzegorz Getka

      Z jak dużą density mamy do czynienia? Jakbyś podał adres to może jeszcze w cache’u by się udało odnaleźć :D

    • Darek Jurek

      Kolejny przykład na to że google jest nie przewidywalne. Wydaje mi się że to jest na pokaz/na próbe zrobione, nie popadał bym w paranoje że teraz nagle będą bany za nadużycia słów kluczowych.

    • Guglarz

      @Paweł Rabinek: Tak, w przypadku wartościowej strony czasami informujemy webmastera o problemie
      @Darek Jurek: Możesz mi wierzyć, to nie jest na pokaz

    • Guglarz

      „wierzyć” :-P automatyczny spell check nie zawsze się sprawdza ;-)

    • Tak. Jeden z przypadków dotyczył wpakowania dziesiątek słów kluczowych w tag H1 :)

    • Kochani udało wam się wspaniałomyślnie zakryć nazwę witryny na początku, skanu listu od google
      Niestety pod koniec nazwa również jest wymieniona i teog już nie zamazaliście.
      Ciekawe czy właściciel strony wyraził na to zgodę…

    • W cache’u Binga macie czarno na białym. Na górze upchane:
      konferencje,sale konferencyjne,sale szkoleniowe,obiekty konferencyjne,ośrodki konferencyjne,obiekty szkoleniowe,sale konferencyjne Kraków

      Banik czy filtr więc słuszenie się należy i ciężko tu mówić o „niewinnym bloku” tekstowym :).

    • Darek Jurek

      No i wszystko jasne… troszkę bezczelnie w sumie.

    • pawelut

      Wypisanie slow kluczowych na gorze strony to bylo ewidentne przegiecie.

      A juz sie wystraszylem ze polecieli za to co maja w stopce.

    • Cezary Lech

      Przeoczyłem jeden link na screenie. Wybaczcie ale pousuwałem lub zedytowałem posty, które podają adres strony, której dotyczył problem. Spostrzegawczy i stali czytelnicy mają dobry case, resztę muszę przeprosić ale musimy uszanować wolę właściciela strony.

      Strona dzisiaj wróciła do indeksu!
      Tak jak mówiłem wczoraj wszystko zostało poprawione i zgłoszone do ponownego rozpatrzenia. Pewnie Guglarz, który zabrał głos nieco wyżej przyśpieszył cały proces, może się zatem okazać że moje gapiostwo przy edycji i zamazywaniu screena ostatecznie wyszło na dobre :).

    • Ale sam Pan przyzna Panie Czarku – jest różnica pomiedzy blokiem tekstowym a słowami kluczowymi poupychanymi na górze strony.

    • Cezary Lech

      Zapewne elementów niezgodnych z wytycznymi było więcej, jednak nie zmienia to faktu że w mailu od Google jest wyraźnie wskazany element który wzbudził wątpliwości i spowodował bana.

    • Dariusz Marszałkowski

      A kto umieścił te elementy na stronie?

    • pozycjoner

      rozmowa o takich błędach to „powrót do przeszłości” :) no chyba że ktoś myślał że google już nie banuje za takie ewidentne poczynania ;)

    • Pilnie.net

      Mnie dziwi jedna rzecz. Wisi sobie już kilka ładnych lat stronka drmed.pl która maksymalnie bezczelnie nie stosuje się do wytycznych dla webmasterów. Ukryty tekst który łatwo wyłapać wciskając CTRL + A po wejściu na stronę to chyba kartka A4 tekstu nafaszerowanego słowami kluczowymi. Google na to nic a stronka wypozycjonowana na 1 miejsce na frazę: operacje plastyczne Gdańsk. Zobaczcie i padajcie z krzeseł że takie techniki jeszcze nie są zauważalne przez wielkiego G.

      • slawek

        I na dodatek ma PageRank =2, a to oznacza, że ma jakąś tam reputację u Google, bo strony z PR=0 nie mają za dużej reputacji.

    • jaskiniowiec24h

      Jestem bardzo ciekawy jak działa narzędzie do zgłaszania spamu. Czy w ogóle ktoś to przegląda? Bardzo interesująca jest strona pojawiająca się na pierwszym miejscu na frazę kominki. Ukryty blok tekstu na samej górze. Wszystko się pojawia po wyłączeniu css. Kilka razy zgłaszałem tą stronę i 0 reakcji. Ciekawe czy podobny mail zostanie wysłany do właściciela domeny http://www.kominki.net

    • Darek Jurek

      Tu się widzę zrobił jakiś spam report.. wstyd Panowie.

    • grzegorz

      mam pytanie dotyczące Keywords Stuffing czy tym mianem może być określane i jako Keywords Stuffing traktowane normalne jawne umieszczenie linków do różnych podobnych kategorii serwisu: np: garnki zielone, garnki czerwone, grnki małe, garnki duże itd – czy słowo garnki w tym przykładzie może powodować Keywords Stuffing ??

      • @cezarylech

        Nie, nazywa się to poprawne tworzenie anchor tekstów linków wewnętrznych. Zwracaj jednak uwagę żeby nie była to lista 100 kategorii każda ze słowem "garnki".
        Czasami wystarczy podlinkować słowa "zielone" a na podstronie w Title umieścić "Garnki zielone" ma to swoją moc SEO i jest trochę bardziej naturalne i przyjazne dla użytkowników.

    • Nie zdarzyło mi się dostać tak złowrogiego maila od google, ale słyszałem o takich przypadkach;)

    • Przypadki, jak przypadki, ale trzeba ingerować w przyszłośći żeby taka sytuacja się nie powtórzyła :)
      Pozdrawiam

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *