Szkolenie
Storytelling
Dlaczego powinieneś zainteresować się Storytellingiem?
Na nasyconych rynkach coraz trudniej odróżnić się od konkurencji. W przypadku samochodów, piwa, komputerów czy telefonów – ale także w przypadku codziennych usług, takich, jak nauka języka – przestajemy kupować produkty dla ich cech funkcjonalnych. Każdy samochód dowiezie nas do celu, każdy komputer pozwoli na sprawdzenie maila i podłączenie się do Internetu. Każda szkoła angielskiego nauczy angielskiego.
Jak zatem podejmujemy decyzję, gdy wszystkie produkty zaczynają oferować nam to samo? Przestajemy kupować produkt, a kupujemy opowieść o nim. Opowieść o tym, że mleko pochodzi od szczęśliwych krów, że kawa jest zbierana o wschodzie słońca i parzona przez wykwalifikowanych baristów… Opowieści są motorem napędowym dzisiejszego marketingu.
Storytelling jest elementem planowania sprzedaży produktu już na bardzo wczesnym etapie!
Program szkolenia
Storytelling
- Cele szkolenia: Umiejętność tworzenia dobrych opowieści – poznanie struktur, narzędzi oraz technik
- Zakres szkolenia: Storytelling
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Paweł Tkaczyk
10:00 – 11:45
Skąd wiesz, że doszedłeś? Mierzenie skuteczności opowieści
- Do czego służą opowieści?
- Po czym poznać dobrą opowieść? Jednostki mierzenia skuteczności.
- Jakie opowieści sprzedają?
11:45 - 12:00
Przerwa kawowa
12:00 – 13:00
Wybuduj, a przyjdą. Struktura i narzędzia opowieści.
- Trójkąt opowieści – w storytellingu wcale nie chodzi o „story”.
- Monomit – podobają mi się melodie, które już raz słyszałem.
- Archetypy – klocki do układania opowieści.
13:00 – 13:45
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
13:45 – 15:00
Konkurowanie z Bogiem. Jakich technik potrzebujesz?
- Zacznij od trzęsienia ziemi – o sztuce rozpoczynania opowieści.
- Gdzie jest Nemo? Konflikt w opowieści i sztuka budowania postaci.
- Storyboarding mentalny – dobre opowieści są seriami obrazów.
- Czy okłamywanie nazistów jest złe? O budowaniu wiarygodności.
- Zoom i inne techniki „pożyczania” emocji.
15:00 – 16:00
Formaty opowieści. Jakie historie pasują do różnych okazji?
- Mit założycielski w firmie.
- Spójna narracja w social media.
- Opowieści, które sprzedają.
16:00 - 16:15
Przerwa kawowa
16:15 – 17:00
Zostań lepszym opowiadaczem historii. Co dalej?
- Gdzie szukać inspiracji?
- Jak ćwiczyć storytelling?
- O kolekcjonowaniu markerów na… przystanku autobusowym.
Szkolenie
Jak zbudować silną markę
Marka zaczyna się w głowie konsumenta, a do jej zbudowania potrzebna Ci przemyślana strategia.
Czy wiesz, jakie elementy powinieneś wziąć pod uwagę, kreując swoją markę? Czy potrafisz stworzyć dobrze działającą strategię komunikacji marki? Czy wiesz, co zrobić, by Twoja marka zaistniała w świadomości potencjalnych klientów?
Jeśli nie możesz z pełnym przekonaniem odpowiedzieć na te pytania – powinieneś wziąć udział w tym szkoleniu.
Program szkolenia
Jak zbudować silną markę?
- Cele szkolenia: Umiejętność kreowania marki oraz tworzenia strategii jej komunikacji
- Zakres szkolenia: Jak zbudować silną markę?
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Paweł Tkaczyk
10:00 – 11:45
Analizy wstępne – co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?
- Segmentacja, Targetowanie, Pozycjonowanie – jaką strategię rynkową wybierzesz?
- Cykl życia produktu i jego komunikacja marketingowa – jak mówić do poszczególnych grup konsumentów?
- Macierz BCG i jej zastosowanie do twojego rynku – warto w niego wchodzić?
- Pięć sił Portera i ich praktyczne znaczenie rynkowe – jak ciężki będzie Twój biznes?
11:45 – 13:00
Planowanie produktu lub usługi – marka zaczyna się wcześniej niż myślisz
- 4P marketingu, czyli podstawa Twoich punktów wyróżnienia
- Ewolucja rynku, czyli obudowanie produktów usługami i…
- Od 4P do 4C, czyli o dwukierunkowej komunikacji z konsumentem.
- Chodźmy do teatru, czyli czego możesz się nauczyć o marce, siedząc na widowni?
13:00 – 13:45
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
13:45 – 15:45
Narzędzia konstruowania komunikacji marki – wszystko działa lepiej, jeśli to ułożysz
- Archetypy marki – kim jesteś dla Twojego klienta?
- Szkielet marki – opowieść, rytuały i wrogowie…
- Marki funkcjonalne – bo zawsze jest więcej niż jedna
- Ekosystem mass mediów – którędy docierasz do swoich odbiorców?
15:45 – 17:00
Mierzenie skuteczności działań, czyli skąd wiesz, że robisz dobrze?
- Jednostki jakości w budowaniu marki
- Badania świadomości marki – na co zwracać uwagę?
- Ustalanie benchmarków – pomiary w zależności od narzędzi
- Kiedy nie słuchać konsumentów?
Szkolenie
Copywriting Sprzedażowy
Jaki powinien być dobry tekst?
Program szkolenia
Copywriting Sprzedażowy
-
- Cele szkolenia: Umiejętność tworzenia dobrych tekstów, które wpływają na sprzedaż
- Zakres szkolenia: Copywriting Sprzedażowy
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Paweł Tkaczyk
-
10:00 – 11:45
Sprzedaż słowami. Co tak naprawdę chcesz osiągnąć?
- Analizy wstępne, czyli co musisz zrobić przed rozpoczęciem pisania?
- Fakty, emocje i… akcje. O pudełku narzędzi copywritera.
- Persona: podstawowa analiza wstępna.
- Word Ci przeszkadza w pisaniu. O modelach distraction free oraz markdown.
-
11:45 - 12:00
Przerwa kawowa
-
12:00 – 13:00
Jaki powinien być dobry tekst? Bierzemy się do pracy
- Zaskoczenie – o modelach przyciągania uwagi Twojego odbiorcy.
- Język korzyści – jak pisać, by odbiorca nie mógł się oderwać od czytania?
- Wąż między wierszami – czyli o sztuce obiecywania.
- Wisielec, czyli najgorsza rzecz, jaką copywriterzy robią na zakończenie tekstu. Jak go przegonić?
-
13:00 - 13:45
Przerwa obiadowa ( we własnym zakresie)
-
13:45 – 15:00
Techniki budowania. Bo dobry tekst budujemy z klocków.
- Wiarygodność – o używaniu detali oraz znajomości Twojego odbiorcy.
- Mentalne obrazowanie – techniki, dzięki którym Twój przekaz zostaje w głowie.
- Matka Teresa i współczesny PR – o tym, jak Twój odbiorca zapamiętuje tekst.
- Strzelanie podczas wykładu – czyli czego nie możesz, a co musisz zrobić na początku.
- Storytelling w warsztacie copywritera.
-
15:00 - 16:00
Dobre praktyki. Konkretnie: jak pisać na przykład newsletter?
- Trójkąt miłości w warsztacie copywritera.
- Percepcja witryny internetowej – pisanie dla www.
- Żona vs. użytkownik Twittera, czyli o byciu mistrzem krótkiej formy.
-
16:00 - 16:15
Przerwa kawowa
-
16:15 - 17:00
Inspiracje. Jak być lepszym copywriterem?
- Jak dostać się do opery?
- O testach A/B.
- Psychologia copywritingu.