Marketing w Rosji i
w krajach Europy Wschodniej

Jak promować się w rosyjskiej wyszukiwarce Yandex, social mediach VKontakte, Odnoklassniki oraz Telegram Messenger

Prowadzący:
Konstantin Kanin

Certyfikowane przez

NOWOŚĆ

Bądź pierwszy i oceń szkolenie!

Zamów telefonicznie

732 083 545

Dlaczego znajomość rynków wschodnich to krok w stronę rozwoju Twojego biznesu?

Runet przez długi czas rozwijał się samodzielnie, tworząc oddzielny ekosystem internetowy. Działa w nim własna wyszukiwarka Yandex, kilka lokalnych sieci społecznościowych i dziesiątki odpowiedników globalnych platform z każdej branży. Jedną z przyczyn takiego odosobnionego rozwoju jest bariera językowa i inna mentalność. Użytkownicy Runetu mają własne zdanie o tym, jakie elementy powinna mieć strona internetowa, jak powinien wyglądać fanpage. Mają też własne (często wygórowane) wymagania i oczekiwania co do komunikacji ze sprzedawcą, z marką, z biznesem. Szczególnie jeżeli mówimy o biznesie zagranicznym, który dopiero wchodzi do rosyjskiego internetu i nie ma tam ani rozpoznawalności ani zaufania.

Brak wiedzy o niuansach Runetu powoduje, że wiele firm nie potrafi się odnaleźć w tym ekosystemie i nawiązać relacji z lokalnymi konsumentami. Strategie marketingowe dopasowane do Polski lub Zachodniej Europy najczęściej nie działają w Rosji, na Białorusi lub Ukrainie.

Podczas szkolenia wprowadzimy Cię w świat Runetu i przekażemy wiedzę na temat najważniejszych jego elementów w kontekście marketingu: o wyszukiwarce Yandex, sieciach społecznościowych VK.com i OK.ru, lokalnych influencerach na YouTube i Instagramie. Oprócz teorii, skupimy się na praktycznych aspektach przygotowania i prowadzenia kampanii marketingowej w rosyjskojęzycznym internecie.

Poznaj podstawowe narzędzia, formaty reklamowe, nietypowe parametry targetingu i sposoby na przeprowadzenie analizy nawet bez znajomości języka rosyjskiego. 

 

 

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Marketing
w Rosji i w krajach Europy Wschodniej?

Zapoznasz się z ekosystemem Runetu — dowiesz się, jak wygląda rynek wyszukiwarek i sieci społecznościowych oraz jaki potencjał daje Twojemu biznesowi.

Dowiesz się, jak prowadzić kampanie marketingowe w rosyjskojęzycznym internecie tak, żeby przekonać lokalnych konsumentów do Twoich produktów.

Poznasz wyszukiwarkę Yandex — od zagadnień SEO po reklamy w wyszukiwarce, sieci partnerskiej oraz analizy kampanii w Yandex.Metrica.

Odkryjesz potencjał i możliwości reklamowe, które dają lokalne media społecznościowe — VK.com (VKontakte) i OK.ru (Odnoklassniki).


Dla kogo jest to szkolenie?

  • Szkolenie skierowane jest do specjalistów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę na temat narzędzi marketingowych w rosyjskojęzycznym internecie oraz samodzielnie realizować kampanie na rynkach wschodnioeuropejskich.

  • Dla kadry kierowniczej odpowiadającej za ekspansje firmy na rynki wschodnie. Dzięki szkoleniu managerowie i dyrektorzy firm zdobędą wiedzę, która pozwoli im prawidłowo interpretować założenia kampanii marketingowej oraz kontrolować agencję lub pracowników własnego działu marketingu.

Program szkolenia Marketing w Rosji i krajach Europy Wschodniej

     

    • Cele szkolenia: Zdobycie wiedzy na temat  narzędzi marketingowych w rosyjskojęzycznym internecie oraz realizacji kampanii na rynkach wschodnioeuropejskich
    • Zakres szkolenia: Marketing na rynkach wschodnich
    • Formy merytoryczne: szkolenie
    • Materiały: prezentacja szkoleniowa
    • Prowadzący: Konstantin Kanin

     

    10:00 – 10:30 Wprowadzenie do Runetu

    • Jakie kraje zaliczamy do Runetu?
    • Do ilu osób możesz dotrzeć tworząc treści po rosyjsku?
    • Jakie wyszukiwarki i sieci społecznościowe wykorzystać w poszczególnych krajach?
    • Jakie dodatkowe platformy, portale i narzędzia warto znać wchodząc na te rynki?

    10:30 – 11:30 VK.com: możliwości największej we Wschodniej Europie sieci społecznościowej

    • Charakterystyka użytkowników VK
    • Fanpage a grupa — jakie są cechy charakterystyczne, czym się różnią od Facebooka i co wybrać w Twoim przypadku?
    • Jakie treści lubią użytkownicy VK?
    • Jakie są najskuteczniejsze formaty reklamowe?
    • Jak kupować posty w tematycznych grupach i fanpage’ach?
    • Jak analizować wyniki kampanii?

    11:30 – 11:45 Przerwa kawowa

    11:45 – 12:45 SEO w Yandex

    • Jakie czynniki mają wpływ na ranking w Yandexie?
    • Czym się różni SEO w Google od  SEO w Yandex?
    • Etapy pozycjonowania strony w Yandex
    • Narzędzia rosyjskiego SEOwca: dobieranie odpowiednich fraz kluczowych, audyt błędów technicznych, monitoring widoczności i pozycji strony, serwisy do kupowania linków.

    12:45 – 13:45 Reklama w wyszukiwarce i sieci partnerskiej Yandex, analiza efektów kampanii.

    • Różnice pomiędzy Yandex.Direct a Google Adwords
    • Różnice pomiędzy Yandex Advertising Network a Google Display Network
    • Jak dobrać frazy kluczowe i prognozować koszt kampanii w Yandexie?
    • Funkcje Yandex.Metrica, które musisz poznać i wykorzystać podczas kampanii w Runecie

    13:45 - 14:45 Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)

    14:45 – 15:45 Platforma reklamowa myTarget

    • Jakie formaty reklamowe ma sieć społecznościowa OK.ru (Odnoklassniki)?
    • Jak wypromować aplikację na iOS/Android w rosyjskich social mediach?
    • Jakie ciekawe parametry targetingu daje myTarget?
    • Jak określić budżet reklamowy i zasięgi?

    15:45 – 16:15 Content Marketing w Telegram Messenger

    • Prowadzenie kanału: po co i dla kogo to rozwiązanie?
    • Jaką treść lubi użytkownik Telegramu?
    • Jak reklamować się na Telegramie?

    16:15 – 16:30 Przerwa kawowa

    16:30 – 17:15 Współpraca z influencerami w Runecie

    • Niuanse rosyjskiego Instagrama i YouTube’a
    • Jak znaleźć i nawiązać współpracę z odpowiednim influencerem w Runecie?
    • Estymacja potencjalnego zasięgu, zaangażowania fanów i kosztów publikacji/wideo

    17:15 - 18:00 Pytania i odpowiedzi

Trener

trener

Konstantin Kanin

Związany z rosyjskojęzycznym internetem przez całe swoje życie, a od 10 lat – z marketingiem internetowym. Pochodzi z Białorusi, od 10 lat mieszkania w Poznaniu. Na codzień kieruje agencją DaCompany, która łączy polskie marki ze wschodnimi konsumentami za pomocą sieci społecznościowych, wyszukiwarek, dystrybucji treści oraz komunikacji w ich ojczystym języku.

Współpracował z firmami z branży edukacyjnej, odzieżowej, elektronicznej, eventowej, medycznej i turystycznej. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem na swoim blogu, kanale YouTube oraz wydarzeniach branżowych.


Lokalizacja szkoleń

Poznań Novotel, pl. Andersa 1, 61-581, Poznań

Warszawa ADN Centrum Konferencyjne ul. Grzybowska 56, 00-844 Warszawa

Wrocław Ibis Styles ,plac Konstytucji 3 Maja 3, 50-083 Wrocław

Kraków Hotel Lwowska 1, ul. Lwowska 1, 30-548 Kraków

Gdańsk Hotel Sadova, Łąkowa 60, 80-769 Gdańsk.

Najczęściej zadawane pytania

Kontakt

Obsługa klienta

Kontakt@sprawnymarketing.pl

732 083 545

Organizacja Szkoleń

Angelika.Chilczuk@sprawnymarketing.pl

577 877 944

Płatności

Oliwia.Krzywdzinska@sprawnymarketing.pl

519 183 555