Szkolenie
Sprzedaż w Internecie: eBay, Amazon
W Europie wartość́ rynku detalicznego handlu elektronicznego w 2018 r. osiągnie wartość́ 602 mld EUR [źródło: Ecommerce Europe, PayU]. Do 2022 r. rynek ten będzie rósł w tempie CAGR 7,5%, co oznacza, że w 2022 r. osiągnie wartość ok. 804 mld EUR. Mimo rosnącego zainteresowania zagranicznymi rynkami, sprzedaż poza granicami kraju, w ujęciu wartościowym, jest w polskim handlu elektronicznym wciąż zjawiskiem marginalnym. Zdecydowana większość sklepów (57,9%) sklepów NIE generuje żadnego obrotu ze sprzedaży zagranicznej. Nie musi tak być!
Amazon to gigant e-commerce z USA, obecny w 14 krajach pod lokalnymi domenami, ale obsługuje znaczną cześć́ Świata. 310 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie i rocznie sprzedaje się tam 323 miliony towarów. Ponad 40 milionów kupujących i ponad 30 miliardów euro rocznego obrotu – takimi wynikami może się pochwalić niemiecki Amazon. Jest to więc rynek 3–4 razy większy niż cały polski e-commerce.
Podczas szkolenie skupimy się w 100% na dotarciu do międzynarodowego klienta z Europy i Świata. Dowiesz się dlaczego warto wybrać te portale sprzedażowe i jak Twoja firma może wykorzystać ich potencjał do rozwoju twojej firmy. Pokaże Ci w jak prosty sposób praktycznie z dnia na dzień rozpoczęć sprzedaż na tych serwisach. eBay i Amazon to jedne z podstawowych
kanałów sprzedaży na globalnym rynku e-commerce. Warto aby Twój sklep też tam się znalazł już teraz!
Program szkolenia
Sprzedaż w Internecie: eBay, Amazon
-
- Cele szkolenia: Umiejętność skutecznej sprzedaży na eBay, Amazon
- Zakres szkolenia: Sprzedaż w Internecie: eBay, Amazon
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Mateusz Grzywnowicz
-
10:00-11:30
Od początku
- Dlaczego warto być na Ebay w 2021 roku?
- Jak sprzedawać na eBay z Polski
- Kwestie prawne sprzedaży do Niemiec i krajów UE
- Zachowania zakupowe klientów na eBay;
- Możliwości eBay nie dostępne na innych portalach;
- Poruszanie się na Ebay od A do Z;
- Ebay oczami klienta – na co zwracają uwagę kupujący
- Profesjonalny wygląda aukcji oraz sklepu eBay
-
11:30-11:45
Przerwa kawowa
-
11:45-13:30
eBay pierwsze kroki
- Niesamodzielny oddział firm w DE czy warto?
- Przyjmowanie płatności zagranicznych – jak zredukować koszty?
- Wystawienia aukcji krok po kroku wraz z omówieniem;
- Jak wykonać idealny opis produktu;
- Formy promocji dostępne na eBay;
- Zasady działania wyszukiwarki eBay;
- Pozycjonowanie aukcji – jakie działania wysoko windują aukcje w wynikach wyszukiwania.
- Narzędzia do automatyzacji i wspierania sprzedaży
-
13:30-14:15
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
-
14:15-15:15
Poznaj Amazon
- Wybór niszy czyli co sprzedawać na Amazon w 2021?
- Co sprawia, że Amazon to światowy lider e-commerce
- Jak przygotować się do sprzedaży na Amazon
- Jak sprzedawać na Amazon z Polski
- Różnica między Privat Label a Arbitrage
- Co to jest FBA, FBM, co wybrać?
- Czym jest program FBA i EFN oraz PAN FBA? czy opłaca się z tego korzystać
- Koszty sprzedaży na Amazon
- Virtual assistant – optymalizacja pracy na Amazon
-
15:!5- 15:30
Przerwa kawowa
-
15:30-17:45
Amazon pierwsze kroki
- Jak zbudować poprawny listing na Amazonie
- Kluczowe elementy karty produkty na Amazon
- Poruszanie się po amazon sellercenter
- Helium 10 – niezbędnie narzędzie do optymalizacji na Amazon
- Formy promocji dostępne na Amazon
- Jak wysłać swoje produkty do magazynów Amazon-a
- Dlaczego budowanie marki na Amazon jest takie ważne
- Jak przeprowadzić Product Lunch i zdobyć pierwsze recenzje
- Blokady kont i jak się przed tym bronić
Szkolenie
Allegro
Dowiedz się jak wykorzystać potencjał sprzedażowy Allegro w swoich działaniach.
224 mln wizyt w miesiącu, 3,5 mld odsłon, 14 mln transakcji – który serwis sprzedażowy w Polsce może pochwalić się takimi wynikami? Jest ponad 14 mln powodów, dla których powinieneś prowadzić sprzedaż właśnie na Allegro.pl.
Obecnie można zauważyć trend poszukiwania klientów na zagranicznych serwisach, a przecież na lokalnym rynku zaniedbujemy największe narzędzie do generowania zakupów. Portal, który kiedyś był straganem – aktualnie zmienia kierunek i zmierza w stronę galerii handlowej. Jeszcze kilka miesięcy temu wystarczyło wystawić ofertę i sprzedaż się kręciła praktycznie sama. Niskie koszty uruchomienia biznesu, łatwy proces dodania oferty, gotowe narzędzia wspomagające obsługę sprzedaży skusiły setki tysięcy firm. Dziś pozostawienie tego kanału sprzedaży bez fachowej opieki daje niskie wyniki, a nawet generuje stratę.
Szkolenia to świetny moment, by dowiedzieć się czegoś nowego. Poznać schematy i możliwości, które będziesz w stanie od razu przełożyć na działania! Nikt nie wyjdzie ze szkolenia, bez informacji jak wystartować kolejnego dnia.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Sprzedawców z kilkuletnim doświadczeniem na platformie, chcących poznać nowe techniki promocji i sprzedaży w największym serwisie e-commerce w Polsce. Poprzez świadome i efektywne planowanie procesów prosprzedażowych, dotrą do większej ilości klientów, zwiększając zasięg swojej działalności.
- Pracowników ds. zarządzania ofertą na allegro, którym najbardziej zależy na podniesieniu swoich kompetencji w tym kanale sprzedaży. Dzięki poznanym narzędziom będą umieli optymalizować wydatki na promocję oraz tworzyć oferty z wysoką popularnością.
- Marketerów prowadzących sprzedaż wyłącznie w sklepie internetowym i szukających dodatkowych źródeł przychodu. Pomimo że szkolenie nie zawiera podstaw związanych z zarządzeniem ofertą na allegro, to jest świetnym źródłem inspiracji, a z drugiej strony przyśpieszy osiągnięcie wysokich wyników.
Zdobądź kompleksową wiedzę w 4 krokach
Szkolenie zostało podzielone na cztery sekcje: biznes, inspiracja, wiedza oraz praktyka. Trzy pierwsze części pozwolą uporządkować informację, rozpoznać najczęściej popełniane błędy i poznać sposoby wyróżnienia się w gąszczu aukcji. Ostatni blok to zbiór sprawdzonych rozwiązań od najlepszych sprzedawców w serwisie. Podsumowaniem zajęć będzie case firmy, pokazujący jakich wyników można się spodziewać realizując, wypracowane schematy działania.
Szkolenie organizowane jest przy współpracy z Allegro.
Jeśli zapisałeś się na szkolenie i chcesz abyśmy zrealizowali Audyt Twojej aukcji i rozłożyli ofertę na czynniki pierwsze podeślij trenerowi na adres
poczta@vsprint.pl nazwę swojego konta.
Program szkolenia
Allegro
-
- Cele szkolenia: Umiejętność wykorzystania potencjału Allegro w sprzedaży
- Zakres szkolenia: Sprzedaż na Allegro
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Paweł Mielczarek
-
10:00 – 11:45
Biznes: Jak to zrobić by zarobić?
- Czy warto jeszcze sprzedawać na allegro?
- Tytuł jest kluczowy – zwiększenie ruchu na aukcjach.
- Nowy opis oferty vs stary opis – jak się odnaleźć w nowym szablonie?
- Zdjęcia, które sprzedają.
- Za wszelką cenę – skuteczne wypozycjonowanie wartości produktu.
- Właściwe mierniki sukcesu – dostępne statystyki i raporty, optymalizacja oferty.
-
11:45 - 12:00
Przerwa kawowa
-
12:00 - 13:45
Inspiracja: Co mogę jeszcze zrobić, aby zwiększyć sprzedaż na Allegro?
- Czym mogę wyróżnić się na aukcji/ofercie?
- Który model promocji jest korzystniejszy – Ads Allegro czy promowanie ofert?
- Sortowanie po trafności – bądź na szczycie listingu.
- Cross-selling i up-selling w nowej odsłonie.
- Allegro jako miejsce promocji Twojej marki.
- Dodatkowe obszary wzrostu: Oficjalny Sklep Allegro, Strefa Marek i Strefa Okazji.
- Pozostałe formaty reklamowe na portalu.
-
13:45 - 14:30
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
-
14:30 - 15:15
Rozwój Allegro dla sprzedających - co rynek czeka w przyszłości?
-
15:15 - 16:00
Wiedza: 4xK - Konkurencja, Klient, Kurier, Komentarz
- Jak to robi konkurencja, że sprzedaje więcej od Nas?
- Trudny klient czy trudna sytuacja?
- Alternatywne portale sprzedażowe, które jeszcze istnieją i mają klientów.
- Jak się bronić przed kradzieżą zdjęć, opisów?
-
16:00-16:15
Przerwa kawowa
-
16:15 - 17:00
Allegro jako największa wyszukiwarka produktowa
- Podstawowe informacje o działaniu wyszukiwarki.
- Jakie cechy bierze pod uwagę trafność.
- Jak działa sortowanie po trafności na listingach.
- O co zadbać, aby oferty były oceniane dobrze.
-
17:00 - 18:00
Praktyka: Bo wiele złych kroków uczyniono, stojąc w miejscu.
- Allegrowy mistrz perswazji – gotowe techniki sprzedażowe.
- Puste dni sprzedażowe ? – najczęstsze syndromy i błędy.
- Harmonogram pracy zespołu sprzedażowego – poznaj grafik optymalny.
- Case Study – 8 kroków, aby zdobyć VIP i być w TOP 3 branży.