Szkolenie SEO + CONTENT: nowy wymiar pozycjonowania stron!
Powiedzmy sobie szczerze: SEO nie istnieje bez content marketingu, a content marketing bez SEO. Na pograniczu tych dziedzin dzieje się prawdziwa magia. Z naszego doświadczenia wynika jasno, że tylko holistyczne podejście do pozycjonowania stron przynosi wymierne korzyści, zwraca się i pozwala zaistnieć w wielkim oceanie konkurencji. Google nie ułatwia nam zadania, ale o tym za chwilę…
Kompletne szkolenie SEO i content marketing, czyli co?
Nie od dziś wiemy, że musimy współpracować. Gramy do tej samej bramki i stawiamy przed sobą te same cele. Nic zatem dziwnego, że w ciągu dwóch dni szkoleniowych spotkasz się z kreatywnym contentowcem (z krwi i kości) i SEOwcami, którzy do ostatniej kropli krwi będą walczyć o zbieranie i analizowanie danych. Będzie ciekawie, klawo i przede wszystkim merytorycznie!
Czy to kolejny kurs SEO?
O to zapytaliśmy samych trenerów:
JAREK DUDEK: Mówimy o prawdziwych case’ach, pokazujemy twarde dane, przeklikujemy się przez narzędzia SEO/Content i mamy udokumentowane sukcesy w branży SEO. A! Jeszcze jedno! Serio umiemy przekazać wiedzę. Szkolimy od dawna, prowadzimy wspólnie najbardziej zaangażowany dział SEO w tym kraju 🙂
MARIUSZ BACIC: A! Jeszcze jedno! Wszelkie wytyczne w zakresie Search Engine Optimization mamy w jednym paluszku. Musimy i chcemy być na bieżąco ze wszystkimi zmianami, aktualizacjami i innymi ciekawymi faktami z branży SEO. Program szkolenia jest tak opracowany, by skorzystali na nim zarówno ci, którzy o pozycjonowaniu stron internetowych nie wiedzą nic lub maja podstawową wiedzę, jak i ci, którzy są już adeptami marketingu internetowego.
Daj nam tylko 2 dni, a wyposażymy Cię w aktualną wiedzę i narzędzia niezbędne do prowadzenia działań SEO i content marketingowych!
Dzień 1: Content marketing
Żeby było jasne: frazy kluczowe to tylko wierzchołek góry lodowej. Niżej jest strategia, persony, analizy grupy docelowej, archetypy, cele, KPI, architektura treści, analizy, SERPy i inne ważne w marketingu internetowym zagadnienia. Jest tego sporo, no ale albo robisz to dobrze, albo wcale. Jak spadać, to z wysokiego konia, czy jakoś tak 😉
To dzień, w którym dowiesz się, co jest pięć z tą strategią w content marketingu i poniekąd w SEO, nauczy Cię, jak identyfikować potrzeby Twoich użytkowników i im sprostać, jak dobierać słowa kluczowe. Rozbijemy też treści na atomy i pokażemy Ci, jak wycisnąć z nich jak najwięcej. Będzie o rynku SEO, będzie o algorytmie, będzie o strategii i codziennej pracy contentowej. Będą narzędzia – zarówno płatne, jak i darmowe, i serio się przez nie przeklikacie.
Dzień 2: SEO pozycjonowanie i link building
Takich trzech, jak ich dwóch to nie ma ani jednego. Mowa oczywiście o specjalistach SEO z MaxROY.agency – Jarku Dudku i Mariuszu Bacicu. Dla nich Search Engine Optimization nie ma tajemnic. Program szkolenia SEO w ich wykonaniu to najlepsze praktyki, narzędzia, najnowsze aktualizacje, szczegółowe omówienie podstaw SEO (ważne dla osób początkujących), jak i bardziej zaawansowane zagadnienia. Panowie zwracają uwagę na różne aspekty w SEO: e-commerce, pozycjonowanie lokalne, long tail SEO i wieeeele więcej! Wszystko w praktycznym wydaniu, z najlepszymi żartami, memami i polecajkami. Z chłopakami zawsze jest klawo!
Każdy dzień to potężna dawka wiedzy, przyjazna atmosfera i konkretne case’y oraz narzędzia. Jeśli interesuje Cię tylko konkretny temat, zapraszamy na wybrane szkolenie. Zrobiliśmy jednak wszystko, by zapewnić maksimum efektywności Twoich działań, dlatego sugerujemy dwa dni pełne praktycznej wiedzy z omówieniem konkretnych narzędzi.
Zobacz relację ze szkolenia oraz opinie uczestników:
Google może Ci pomagać w biznesie lub uczynić go niewidocznym – co wybierasz?
Jeśli na większość fraz kluczowych, które są istotne w Twojej branży, jesteś niewidoczny wcale lub pojawiasz się na 2-3 stronie organicznych wyników wyszukiwania, to niewielu potencjalnych klientów do Ciebie trafia. Dwoisz się i troisz, a ruch w Twoim sklepie internetowym jest znikomy? Poświęcasz czas i nakłady finansowe, a Twój blog firmowy leży i kwiczy? Cóż. Musisz działać na pograniczu SEO i Content Marketingu. Pora dowiedzieć się (lub uporządkować wiedzę) o optymalizacji on-site, SEO off-site, link buildingu. Czas na synergię działań i nowoczesne pozycjonowanie stron internetowych.
Co musisz wiedzieć o optymalizacji stron internetowych?
Czyli odpowiednie techniczne oraz strukturalne przygotowanie strony. Dowiesz się m.in., co to jest crawl budget i jak nim efektywnie zarządzać, jak duże znaczenie na pozycje ma odpowiednie linkowanie wewnętrzne w obrębie witryny, jak budować adresy URL, aby były SEO/UX friendly, jak i gdzie używać ODPOWIEDNICH słów kluczowych i wiele, wiele, więcej. Tematy z obszaru optymalizacji stron internetowych to podstawy SEO.
Content Twojej strony: dużo więcej niż frazy kluczowe!
Treść strony to nie tylko teksty. To cała masa formatów i bycie z nimi dokładnie w tym miejscu, gdzie Twoi odbiorcy. Google ocenia m.in.: trafność, eksperckość jej zawartości w odniesieniu do słów i fraz kojarzonych z wyszukiwaniami internautów. To wszechobecne EEAT, o którym na szkoleniu będzie naprawdę dużo. Kiedyś wystarczyło upakować w treści słowa i frazy kluczowe – dziś te praktyki kojarzone są ze spamem i narażają stronę na filtry wielkiego G, które duży nacisk kładzie na LSI (Latent Semantic Indexing), rodzaje fraz i Content Topical Authority, czyli to w jakim stopniu treści na naszej stronie pokrywają dany temat. Do tego doliczamy webwriting, cele, KPI, clickbaitowe tytuły i przyzwyczajenia ludzkie… SPORO.
Linki prowadzące do Twojej strony, czyli Link Building współcześnie
Miara ważności strony to nadal jeden z najważniejszych czynników rankingowych algorytmu Google’a. Tu obowiązywała prosta zasada – im więcej stron linkuje do Twojej witryny, tym „musi” być ona ważniejsza, bo miliony internautów nie mogą się mylić, jednak od dłuższego czasu zasada ta jest nieaktualna. Teraz Google stawia na jakość, a nie na ilość. Pokażemy Ci, jak szukać miejsc na linki, według jakich wskaźników oceniać, czy miejsce na linka jest “dobre”, jak sprawdzić, jakie linki ma konkurencja oraz jak stosując link building sprawić, że linki konkurencji będą miały mniejszą wartość! Wszystko oczywiście na narzędziach i konkretach.
Algorytmy Google’a i jak mieć z nimi sztamę?
Wykonawcami wyroków Google są obecnie bezwzględne algorytmy. Tylko dla niepoznaki zostały nazwane Pingwin, Panda, Koliber i Gołąb. Nie są to miłe zwierzątka, lecz skomplikowane programy analityczne. Pingwin analizuje nasze linki, zaś Panda zsyła nas na wygnanie na dalekie miejsca w organicznych wynikach lub nawet usuwa z wyników wyszukiwania strony za słabą jakościowo treść – według niej oczywiście. Koliber ułatwia użytkownikom wyszukiwanie – najczęściej bez konieczności wchodzenia w wyniki wyszukiwania, opiekuje się long tailami i SEO lokalnym. To ostatnie na spółę z Gołębiem.
Jak się bronić? Musisz się nauczyć żyć w zgodzie z maskotkami Google!
Na szkoleniu pokażemy Ci dokładnie, jak nie drażnić Google i zamiast tego zdobywać wyższe pozycje. Poznasz aktualne wytyczne G i nasze praktyczne przykłady, jak działać w ramach tych wytycznych i dostosować się do ciągle zmieniających się wymagań i realiów pozycjonowania sklepów i stron internetowych.
Po tym szkoleniu dojdziesz do jednego wniosku – to jest proste, wystarczy działać systematycznie i pamiętać, że pełny sukces osiągnąć można łącząc działania SEO, Content Marketingu oraz Link Buildingu. Bardzo pomagają w tym specyficzne narzędzia SEO i CM, które pokażemy Ci na szkoleniu – sami z nich korzystamy na co dzień, oszczędzając czas, analizując ogrom danych – co w efekcie przekłada się na osiąganie coraz lepszych pozycji i pozyskiwanie coraz więcej ruchu organicznego.
Czego możesz się spodziewać na tym rozbudowanym szkoleniu?
- Zaczniemy od podstaw i fundamentów SEO – pokażemy Ci, jak aktualnie wygląda SEO, następnie przejdziemy przez trzy kluczowe obszary – optymalizacje on-page, content marketing oraz link buildingów. Poznasz to, co działa dziś, nie wczoraj. Pokażemy Ci kompletny zestaw narzędzi, dzięki któremu łatwo zastosujesz tę wiedzę.
- Dowiesz się, jak pisać atrakcyjne treści – dla ludzi i robotów Google.
- Poznasz wszystkie aktualne wytyczne i schematy, które podniosą jakość Twoich treści.
- Potem nauczymy Cię prostych sposobów znajdowania pomysłów na wartościowe treści – niczego nie musisz wymyślać!
- I potem już same konkrety – co pisać i nagrywać, gdzie się z tym pokazać, co zrobić, by zdobywać niesamowite zasięgi całkiem małym kosztem.
- Będzie mnóstwo różnorodnych przykładów, więc każdy znajdzie strategię dla siebie!
Nigdzie indziej nie znajdziesz tak dojrzałego szkolenia, które uczy pełnego wykorzystania siły SEO i Content Marketingu.
Decyzję zostawiamy Tobie.