Dzień 1

Google AdWords powinna dobrze znać przynajmniej jedna osoba w firmie. Dotyczy to każdej firmy, dla której Internet jest lub będzie ważnym medium w pozyskiwaniu nowych klientów. Jeżeli chcesz:
- dowiedzieć się, jak wykorzystać wyszukiwarki do zdobywania nowych klientów,
- poznać platformę reklamową Google AdWords,
- poznać metody optymalizacji kampanii reklamowych w wyszukiwarkach,
- zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę,
- skorzystać z wiedzy praktyków marketingu w wyszukiwarkach,
- zdobyć dodatkowe umiejętności, które staną się Twoją przewagą na rynku pracy,
… to jest to szkolenie jest dla Ciebie.
Pierwszego dnia poznasz wszystkie niezbędne informacje do tego, by rozpocząć swoje działania w programie reklamowym Google lub zoptymalizować już istniejące kampanie. Plan szkolenia ułożyliśmy tak, aby pokazać rozwiązania, które są skuteczne, a jednocześnie ich uruchomienie i późniejsze zarządzanie nie jest czasochłonne.
Poruszane są m.in. następujące zagadnienia: zasady rankingu reklam, wynik jakości, struktura kampanii i grup reklam, raportowanie, optymalizacja kampanii według celów, dopasowanie słów kluczowych, wprowadzenie do reklamy w sieci reklamowej GDN (Google Display Network). Znajomość ww. zagadnień umożliwia każdemu reklamodawcy efektywne wydawanie środków w Google AdWords i sprawniejsze zarządzanie kampaniami.
Program 1 dnia szkolenia
10:00 – 11:00
Wprowadzenie do reklamy w wyszukiwarkach i Google AdWords
- Internet a reklama
- Dlaczego wyszukiwarki, wyszukiwarki a użytkownik
- Wyniki naturalne (organiczne) i płatne w wynikach wyszukiwania
- Co to wszystko znaczy: SEM, SEO, PPC – uporządkowanie pojęć
- Podstawy Google AdWords: funkcje, zalety i ranking
- Gdzie będzie ukazywać się moja reklama? Wyszukiwarka i sieć reklamowa Google
- Pay Per Click – płać za kliknięcie, czyli opłaty za reklamę
- Jak budowany jest ranking wyników płatnych w wyszukiwarce Google?
11:00 – 11:30
AdWords w praktyce
- Szybki start — jestem leniwy i chcę umieścić reklamę w ciągu 10 minut
- Podstawowe wskaźniki
- Nawigacja po koncie AdWords
- Płatności
11:30 – 11:45
Przerwa kawowa
11:45 – 13:15
Budowa kampanii reklamowych w Google AdWords
- Prawidłowa struktura konta Google AdWords: kampanie, grupy, słowa kluczowe
- Słowa kluczowe – dopasowanie słów kluczowych
- Modyfikator dopasowania przybliżonego
- Przygotowanie słów kluczowych
- Przygotowanie reklamy, czyli copywriting reklam
- Strona docelowa
- Wynik jakości
- Jak rozumieć statystyki opisujące kampanię i edycja ustawień
- Bieżące zarządzanie: kompromis na linii czas i efekty
13:15 – 14:15
Przerwa obiadowa
14:15 – 14:45
Śledzenie rezultatów
- Czym jest konwersja?
- Śledzenie konwersji w Google AdWords
- Wykorzystanie Google Analytics do śledzenia efektywności kampanii w Internecie
14:45 – 15:45
Pierwsze kroki z optymalizacją
- Po co optymalizujemy? Dla pieniędzy!
- Pierwsze raporty
- Tworzenie efektywnych tekstów reklamowych
- Rozwijanie listy słów kluczowych
- Zmiana dopasowania
- Słowa negatywne
- Raport skuteczności hasła
15:45 – 16:00
Przerwa kawowa
16:00 – 16:30
Optymalizacja kampanii
- Co jest celem mojej kampanii?
- Zwiększanie ilości konwersji
- Zwiększanie ilości ruchu
- Zwiększanie efektu brandingowego
16:30 – 17:15
Sieć Google – wyjście z reklamą poza wyszukiwarkę
- Jak umieścić reklamę na dowolnej stronie?
- Rodzaje reklamy w sieci Google
- Reklamy kierowane na strony
- Opłaty w modelu CPM i CPC
- Kreator reklam graficznych
17:15 – 17:30
Pytania i odpowiedzi
Dzień 2

Google AdWords PRO jest czymś więcej niż tylko kontynuacją dnia pierwszego, ponieważ otwiera wiele nowych wątków. Ten dzień przygotowaliśmy specjalnie dla wszystkich tych, którzy chcą nauczyć się skutecznie wykorzystywać wszystkie narzędzia reklamowe Google AdWords.
Biorąc pod uwagę sugestie uczestników poprzednich szkoleń oraz uwzględniając najnowsze zmiany w Google AdWords, przygotowaliśmy nową edycję szkolenia AdWords PRO.
Jeżeli na co dzień nie zajmujesz się operacyjnie kampaniami, tylko nadzorujesz pracę innych, nauczysz się kontrolować, wymagać i wskazywać nowe kierunki rozwoju w marketingu internetowym.
Drugiego dnia na szkoleniu AdWords PRO w przystępny sposób prezentujemy nowości w programie AdWords, omawiamy zaawansowane elementy reklamy w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube oraz podpowiadamy, w jaki sposób skutecznie żonglować pełnymi funkcjami systemu i osiągać trwałą przewagę nad konkurencją.
Tego dnia dużo czasu poświęcamy sieci reklamowej oraz kampaniom video w YouTube. Zainteresowani zaawansowanymi elementami reklamy w wyszukiwarce nie będą zawiedzeni: rozbieramy na czynniki pierwsze Quality Score i sugerujemy bardziej zaawansowane struktury konta, praktycznie przedstawiamy Zakupy Google, reklamy mobilne i nowe typy rozszerzeń reklam.
- YouTube Ads – czy wiesz, że w YouTube za pomocą AdWords można pozyskać widza już za 4 grosze? Pokażemy Ci, jak to zrobić!
- GSP (Gmail Sponsored Promotions/Ads) – czy wiesz, że możesz już reklamować się także na Gmailu i docierać w ten sposób do osób z list mailingowych konkurencji? Wykorzystuj strategię, o której mało marketerów jeszcze wie!
- Zakupy Google (Google Merchant Center) – jeśli prowadzisz sklep internetowy, to koniecznie powinieneś to znać
- GDN ( Google Display Network) – reklamuj się nie tylko w wyszukiwarce, ale wykorzystuj też potencjał sieci partnerskiej Google, natywnego remarketingu AdWords oraz innych metod kierowania (płeć, wiek, zainteresowania, tematy, słowa kluczowe, status małżeński)!
- Reklamy wsparte Google+
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi AdWords Editor oraz narzędzi automatyzujących (reguły automatyczne i skrypty)
Program 2 dnia szkolenia
10:00 –10:15
Trendy i psychologia wyszukiwania
- Charakterystyka zachowań użytkowników wyszukiwarek
- Google dziś i jutro
- Zaspokajanie, wyprzedzanie i kreowanie intencji
- Narzędzie Google Trends – jak przewidywać trendy do budowania swojej przewagi biznesowej
10:15 –11:00
Struktura kampanii AdWords w sieci wyszukiwania
- Modele hierarchii reakcji (takie jak AIDA) a strategia promocji
- Marka, produkt, otoczenie marki w kampaniach Google AdWords
- Organizacja struktury konta – jak dokonać granulacji konta
- Współczynnik utraconych wyświetleń IS a struktura konta
11:00–11:30
Słowa kluczowe – zagadnienia zaawansowane
- Dopasowanie słów kluczowych
- Analiza konkurencji poprzez raport statystyk aukcji
- Zaawansowane metody badania słów kluczowych
- Badanie słów kluczowych poza narzędziami Google
- Statusy i potencjał słów kluczowych, rozwiązywanie problemów
- Dopasowanie przybliżone i raport wyświetlanych haseł narzędziem badania słów kluczowych
- Znaki zastrzeżone a słowa kluczowe
11:30–11:45
Przerwa kawowa
11:45–12:15
Wynik jakości, techniki optymalizacyjne i diagnostyka
- Wynik jakości w sieci wyszukiwania – fakty i mity
- Techniki optymalizacyjne wyniku jakości i diagnostyka słów kluczowych
- Zarządzanie stawkami
- Strona docelowa a wynik jakości
- Strategia ustalania stawek
12:15–12:30
Przykład optymalnej struktury konta
- Rozdzielenie kampanii: brandingowe, ogólne, produktowe
- Struktura kampanii a dopasowanie słów kluczowych
- Struktura rozbita na dwa konta i ułatwienia w mierzeniu konwersji
- Struktura kampanii a sieci wyszukiwania i sieć reklamowa
12:30–13:15
Kampanie w sieci reklamowej Google
- Różnice między kampaniami w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej
- Nowy interfejs zarządzania kampaniami w sieci wyszukiwania
- Metody kierowania w sieci reklamowej i różnice między nimi: strony docelowe, tematy, słowa kluczowe, remarketing
- Jaki model opłaty wybrać: CPC, CPA, CPM?
- Formaty reklam – jak wybrać najkorzystniejszy?
- Jak stworzyć reklamę graficzną bez grafika?
- Względny CTR
13:15–13:30
Remarketing w Google AdWords – potężne narzędzie śledzenia użytkowników
- Zasady tworzenia kampanii remarketingowych
- Partyzanckie kampanie remarketingowe
- RLSA – remarketing w wyszukiwarce
- Remarketing w YouTube
13:30–14:15
Przerwa obiadowa
14:15–15:00
Reklama video w obrębie YouTube
- Jak wykorzystać potencjał YouTube?
- Kierowanie reklam w YouTube i panel zarządzania reklamami video
- InStream i InDisplay – różnice i potencjał formatów
15:00–15:30
Gmail Sponsored Promotions! Reklama w Gmailu
- Wprowadzenie do GSP
- Zasady kierowania reklam w Gmailu
- Zasady tworzenia jednostek reklamowych
15:30–16:00
Zainspiruj się! Strony docelowe i copywriting
- Ćwiczenie z copywritingu: Swiss Army Knife
- Przykłady reklam graficznych na różnym etapie wabienia klienta
- Przykłady inspirujących stron docelowych oraz powiązanych z nimi reklam
16:00–16:15
Przerwa kawowa
16:15–16:30
AdWords Editor
- Wprowadzenie i najważniejsze funkcje
- Dokonywanie masowej ilości zmian
- Szybkie budowanie struktury konta w AdWords Editor
- AdWords Editor + Arkusz karkulacyjny
16:30–17:00
Reklama Google Zakupy
- Konfiguracja feeda produktowego
- Zarządzanie kampanią Google Zakupy w Google AdWords
- Optymalizacja kampanii Google Zakupy
17:00–17:30
Reguły automatyczne oraz panel dyskusyjny
- Konfiguracja reguł automatycznych AdWords
- Reguły automatyczne, które zaoszczędzą twój czas