Dlaczego warto wiedzieć, jak zautomatyzować marketing?
W 2019 roku aż 3 na 4 ankietowanych marketerów udzieliło odpowiedzi, że korzysta z chociażby jednego narzędzia do automatyzacji marketingu (Social Media Today, “State of Marketing Automation Survey Report”, 2019).
Nic dziwnego. Dzięki automatyzacji oszczędzasz czas, a także zwiększasz takie wskaźniki, jak stopień zaangażowania odbiorców czy współczynniki konwersji. Firmy korzystające z automatyzacji osiągają lepsze wyniki i zapewniają klientom spersonalizowane doświadczenie, które jest kluczem do większego zadowolenia, a w efekcie retencji klientów.
Każdy biznes jest na swój sposób wyjątkowy, różne modele biznesowe i strategie marketingowe, oraz różne zasoby którymi dysponujemy powinny definiować jakie narzędzia marketingowe oraz które kanały komunikacji wybierzemy do kontaktu z naszymi klientami.
Jedno jest jednak niezmienne, spersonalizowana wiadomość docierająca do odpowiedniej osoby, odpowiednim kanałem w odpowiednim momencie zawsze jest w stanie zrealizować nasz cel biznesowy, a dzięki technologiom marketing automation jest to w tym momencie możliwe.
Jeśli Twoim celem jest:
- generowanie leadów,
- zaprojektowanie procesu podgrzewającego te leady (lead nurturing),
- automatyzacja powtarzalnych działań swojego działu sprzedaży (wdrożenie sales automation),
- zaprojektowanie on-boarding (komunikat, który wyślesz do klienta przy jego pierwszym obcowaniu z Twoim produktem lub usługą),
- automatyczny upselling albo crossseling Twoich klientów,
- badanie satysfakcji klientów badaniami NPS lub post contact survey,
- ratowanie porzuconych koszyków lub nie uzupełnionych formularzy,
- aktywowanie uśpionych klientów,
Koniecznie zainteresuj się tematem marketing automation.
Niezależenie od tego jakie są Twoje najważniejsze obecnie cele biznesowe, na pewno chcesz wiedzieć:
- jak szybko zorganizować ten proces,
- efektywnie wdrożyć technologie,
- na jakie techniczne aspekty zwrócić uwagę, aby nie popełnić najczęstszych błędów i wykorzystać najlepsze praktyki.
I mogę Cię zapewnić, że tego na szkoleniu nie zabraknie.
Czego dowiesz się na szkoleniu?
W ciągu jednego dnia przejdziemy przez wszystko co należy wiedzieć, aby efektywnie rozpocząć pracę z automatyzacją. Dowiesz się krok po kroku jak wdrożyć i wykorzystać automatyzację marketingu do realizacji konkretnych celów biznesowych, aby przy najbliższej okazji móc zastosować ją do rozwoju swojej firmy.
Szkolenie ma charakter warsztatu, podczas którego każdy z uczestników ma szansę samodzielnej pracy z systemem do automatyzacji. Części teoretyczne szkolenia zapewnią Ci lepsze zrozumienie całego procesu wdrożenia, roli danych, oraz możliwości jakie daje automatyzacja.
Podczas części praktycznej zobaczysz natomiast:
-
jak w rzeczywistości wygląda tworzenie automatyzacji na przykładzie konkretnego narzędzia,
-
co i jak możesz zautomatyzować (stworzymy automatyzacje do generowania, wygrzewania i kwalifikacji leadów, odzyskiwania klientów, a także przyspieszenia pracy wewnątrz firmy),
-
o czym należy pamiętać i na co uważać w trakcie pracy z automatyzacją,
-
czemu nie należy bać się strony technicznej – w przyjazny sposób przedstawione zostaną narzędzia, takie jak Google Tag Manager, czy Zapier, które wykorzystamy do implementacji poszczególnych procesów.