Poznaj pierwszą w Polsce metodykę przygotowywania strategii sprzedaży i marketingu B2B!
W SellWise mieliśmy okazję budować już setki strategii w tym obszarze. Aby móc robić to efektywnie, byliśmy zmuszeni zaprojektować pierwszą metodykę, która łączy obie strategie w jednym. Tak, aby nasz koncept wyjścia w rynek, łączył w sobie wszystkie szczegóły, które są niezbędne dla działu sprzedaży oraz marketingu. Dzięki temu oba zespoły będą ze sobą współpracować i już więcej nie doprowadzimy do tego, że na stronie internetowej i w szablonie oferty piszemy o dwóch różnych firmach.
Co powinna zawierać strategia sprzedaży i marketingu B2B?
Spróbuj zadać to pytanie w swojej firmie i sprawdź wyniki. Najprawdopodobniej okaże się, że każda osoba pracująca w Twoim zespole, zupełnie inaczej rozumie czym jest owa “strategia”. Dział sprzedaży pracuje na jednej metodzie, dział marketingu na drugiej, a w tym wszystkim traci firma oraz jej potencjał szybszego wzrostu.
Czy muszę tworzyć strategię od nowa?
Nie! Metoda, którą poznasz umożliwi Ci zgromadzenie w jednym miejscu wszystkiego co dotyczy Twojej strategii. Zebranie tego w jeden strategiczny i przemyślany dokument umożliwi Ci znalezienie nieścisłości i błędów. Dzięki temu zespół w końcu będzie wiedział do kogo kieruje swoje działania. Dodatkowym elementem strategii jest system jej regularnej aktualizacji, aby nie musieć robić jej od nowa co roku.