Dla kogo jest to szkolenie?
Dla wszystkich małych i średnich lokalnych firm, które nie wiedzą jak w pełni wykorzystać nowoczesne techniki zdobywania klientów i bezpłatnej reklamy.
Marketing internetowy doskonale sprawdza się w:
- restauracjach i kawiarniach
- lokalnych sklepach
- gabinetach lekarskich
- salonach piękności
- warsztatach samochodowych
- hotelach i hostelach
- wszystkich firmach usługowych
Podczas szkolenia poruszone zostaną zagadnienia z zakresu:
Program szkolenia Marketing Małej Firmy w Internecie
10:00 - 10:30
Marketingowy punkt wyjścia
W tym module dowiesz się jak wygląda spójny marketingowy ekosystem, który prowadzi potencjalnego klienta od pierwszego kontaktu z lokalną firmą do realizacji celu, jakim jest sprzedaż.
- Od marki do konwersji – marketingowe tryby, które muszą ze sobą współistnieć.
- Czynniki marketingowego oporu.
- Dlaczego ludzie od Ciebie kupują – lub nie kupują?
- Marketingowa piramida sukcesu i porażki.
10:30 - 11:30
Strona www Twojej firmy
- Czy musisz mieć stronę www jako mały lub lokalny biznes?
- Jeśli tworzysz stronę, to jak stworzyć ją po kosztach?
- Jak stworzyć stronę www na podstawie strony na Facebooku?
- Jakie są trendy w zakresie domen www?
- Jakie są nowe rozszerzenia domen?
- Jak zarejestrować domenę?
- Jak wybrać hosting?
- Co to jest pixel konwersji?
- Dlaczego jest to kluczowe narzędzie w nowoczesnym marketingu?
- Jak zainstalować najważniejsze narzędzia Google i Facebooka na swojej stronie?
11:30 - 11:45
Przerwa kawowa
11:45 - 12:30
Content Marketing i Video Marketing
- Jak znaleźć i dobrać do współpracy lokalne blogi internetowe?
- Jak znaleźć i zaprosić do współpracy lokalnych influencerów?
- Jak przeprowadzić lokalną kampanię content marketingową z wykorzystaniem lokalnych mediów i lokalnych gazet?
- Jak tworzyć tanie treści video przy pomocy prostych narzędzi?
- Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?
- Gdzie jeszcze wykorzystać te materiały do promocji?
12:30 - 13:45
Jak pisać, żeby sprzedawać?
W tym module otrzymasz niezbędną wiedzę, o tym w jaki sposób wykorzystywać efektywne formuły copywriterskie aby Twoje kampanie marketingowe sprzedawały więcej.
- Triggery społeczne i triggery mózgowe.
- W jaki sposób barwy wpływają na przykuwanie uwagi i postrzeganie produktu.
- USP i ESP jako skuteczne narzędzie perswazyjne.
- Skuteczne formuły copywriterskie.
- Techniki lingwistycznej perswazji.
- Metody tworzenia skutecznego CTA (call to action).
- Język korzyści i moc pytań – jak ich używać?
- Teoria luki informacyjnej – sposób na generowanie zainteresowania.
- Efekt czystej ekspozycji.
- Zasady formatowania tekstów, aby były czytane.
13:45 - 14:30
Przerwa obiadowa
14:30 - 15:00
Jak prawidłowo używać Google - największej wyszukiwarki na świecie?
Z tego modułu dowiesz się jak efektywnie wykorzystywać narzędzia Google do optymalizacji Twoich działań marketingowych.
- Wspólnie określimy jaki cel ma Twoja aktywność w Internecie?
- Kto jest Twoim idealnym klientem?
- Google Tag Manager – dlaczego jest to ważny pierwszy krok?
- Google Search Console – jakie dane zbiera, do czego możemy to wykorzystać?
- Google Analytics – Co nam powie o naszych klientach? Co warto mierzyć i na co zwrócić uwagę?
- Krok po kroku założenie zoptymalizowanej wizytówki w Google Maps.
15:00 - 15:45
Reklamy w Google i Sieci Stron Google
- Jak stworzyć lokalną kampanię AdWords?
- Jakie rozszerzenia reklam Google AdWords są dostępne dla biznesów lokalnych?
- Które z nich są najskuteczniejsze?
- Jak zaprojektować skuteczną kampanię remarketingową?
- Jak stworzyć bannerową kampanię reklamową w promieniu np. jednego kilometra od Twojego lokalu usługowego?
15:45 - 16:00
Przerwa kawowa
16:00 - 17:00
Facebook Marketing dla firm lokalnych
- Jakie elementy musi zawierać Twój profil na Facebooku?
- Jak pozyskiwać pierwszych klientów?
- Jak zachęcić osoby odwiedzające Twoją firmę, żeby polubiły Twój fanpage?
- Jakie typy reklam będą najbardziej skuteczne do promocji Twojego biznesu?
- Jak sprawić, żeby klienci kontaktowali się z Tobą za pomocą Facebooka i jak ich do tego nakłonić?
- Jak dzięki Facebookowi pozyskiwać numery telefonów i maile do klientów?
- Jak kierować reklamę tylko na osoby przebywające w pobliżu Twojej lokalizacji (np. na 1-10 km od Twojej siedziby)
- Reklama Twojej firmy – jak dodać przyciski ,,zadzwoń” czy ,,jak dojechać”