Dlaczego znajomość rynków wschodnich to krok w stronę rozwoju Twojego biznesu?
Runet przez długi czas rozwijał się samodzielnie, tworząc oddzielny ekosystem internetowy. Działa w nim własna wyszukiwarka Yandex, kilka lokalnych sieci społecznościowych i dziesiątki odpowiedników globalnych platform z każdej branży. Jedną z przyczyn takiego odosobnionego rozwoju jest bariera językowa i inna mentalność. Użytkownicy Runetu mają własne zdanie o tym, jakie elementy powinna mieć strona internetowa, jak powinien wyglądać fanpage. Mają też własne (często wygórowane) wymagania i oczekiwania co do komunikacji ze sprzedawcą, z marką, z biznesem. Szczególnie jeżeli mówimy o biznesie zagranicznym, który dopiero wchodzi do rosyjskiego internetu i nie ma tam ani rozpoznawalności ani zaufania.
Brak wiedzy o niuansach Runetu powoduje, że wiele firm nie potrafi się odnaleźć w tym ekosystemie i nawiązać relacji z lokalnymi konsumentami. Strategie marketingowe dopasowane do Polski lub Zachodniej Europy najczęściej nie działają w Rosji, na Białorusi lub Ukrainie.
Podczas szkolenia wprowadzimy Cię w świat Runetu i przekażemy wiedzę na temat najważniejszych jego elementów w kontekście marketingu: o wyszukiwarce Yandex, sieciach społecznościowych VK.com i OK.ru, lokalnych influencerach na YouTube i Instagramie. Oprócz teorii, skupimy się na praktycznych aspektach przygotowania i prowadzenia kampanii marketingowej w rosyjskojęzycznym internecie.
Poznaj podstawowe narzędzia, formaty reklamowe, nietypowe parametry targetingu i sposoby na przeprowadzenie analizy nawet bez znajomości języka rosyjskiego.