Szkolenie
Google Ads
Dowiedz się jak ustawiać reklamy w Google Ads
Kampanie w Google Ads powinna dobrze znać przynajmniej jedna osoba w firmie. Oczywiście ze względów logistycznych dobrze mieć w przedsiębiorstwie (zwłaszcza większym) kilka przeszkolonych osób. Dotyczy to każdej firmy, dla której Internet jest lub będzie ważnym medium w pozyskiwaniu nowych klientów. Jeżeli chcesz:
- dowiedzieć się, jak wykorzystać wyszukiwarki do zdobywania nowych klientów,
- skutecznie wykorzystywać narzędzia Google Ads,
- poznać system reklamowy Google Ads i zasady, według których tworzyć dobre reklamy Google Ads,
- poznać metody optymalizacji kampanii reklamowych w wyszukiwarkach,
- zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamę,
- skorzystać z wiedzy praktyków marketingu w wyszukiwarkach,
- zdobyć dodatkowe umiejętności, które staną się Twoją przewagą na rynku pracy,
…to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie.
Szkolenie Google Ads – zostań specjalistą i twórz skuteczne reklamy Google
Pierwszego dnia poznasz wszystkie niezbędne informacje do tego, by rozpocząć swoje działania w programie reklamowym Google lub zoptymalizować już istniejące kampanie produktowe.
Plan szkolenia ułożyliśmy tak, aby pokazać rozwiązania, które są skuteczne, a jednocześnie ich uruchomienie i późniejsze zarządzanie nie jest czasochłonne, za to jest adekwatne do przewidzianych budżetów reklamowych.
Poruszane są m.in. następujące zagadnienia: zasady rankingu reklam, wynik jakości, struktura kampanii i grup reklam, raportowanie, optymalizacja działań według celów, dopasowanie słów kluczowych, wprowadzenie do reklamy w sieci reklamowej GDN (Google Display Network).
Znajomość wyżej wspomnianych zagadnień umożliwia każdemu reklamodawcy efektywne wydawanie środków w Google Ads i sprawniejsze zarządzanie kampaniami.
Program szkoleniowy
Google Ads
- Cele szkolenia: Umiejętność praktycznego wykorzystania Google Ads – wzrost efektywności działań w internecie, pozyskiwanie nowych klientów
- Zakres szkolenia: Google Ads
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
– prosimy zabierz ze sobą laptopa 🙂
- Prowadzący: Łukasz Chwiszczuk
10:00 – 11:00
Wprowadzenie do reklamy w wyszukiwarkach i Google Ads
- Internet a reklama
- Dlaczego wyszukiwarki, wyszukiwarki a użytkownik
- Wyniki naturalne (organiczne) i płatne w wynikach wyszukiwania
- Co to wszystko znaczy: SEM, SEO, PPC – uporządkowanie pojęć
- Podstawy Google Ads: funkcje, zalety i ranking
- Gdzie będzie ukazywać się moja reklama? Wyszukiwarka, partnerzy wyszukiwania i sieć reklamowa Google
- Pay Per Click – płać za kliknięcie, czyli opłaty za reklamę
- Jak budowany jest ranking wyników płatnych w wyszukiwarce Google?
11:00 – 11:30
Google Ads w praktyce
- Szybki start — jestem leniwy i chcę umieścić reklamę w ciągu 10 minut
- Podstawowe wskaźniki
- Nawigacja po koncie Google Ads
- Płatności
- Administracja konta
- Bezpieczeństwo i weryfikacja dwuetapowa
- Moje centrum klienta – My Cllient Center – administacja kontami na poziomie PRO
11:30 – 11:45
Przerwa kawowa
11:45 – 13:00
Budowa kampanii reklamowych w Google Ads
- Prawidłowa struktura konta Google Ads: kampanie, grupy, słowa kluczowe
- Słowa kluczowe – dopasowanie słów kluczowych
- Przygotowanie słów kluczowych
- Przygotowanie reklamy, czyli copywriting reklam
- Strona docelowa, właściwe kierowanie reklam
- Uzupełnianie rozszerzeń reklam
- Wynik jakości
- Jak rozumieć statystyki opisujące kampanię i edycja ustawień
- Bieżące zarządzanie: kompromis na linii czas i efekty
13:00 - 14:00
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
14:00 – 14:45
Sieć Google (GDN) – wyjście z reklamą poza wyszukiwarkę
- Różnice między kampaniami w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej
- Metody kierowania w sieci reklamowej i różnice między nimi: strony docelowe, zainteresowania, tematy, słowa kluczowe
- Jaki model opłaty wybrać: CPC, CPA, CPM?
- Formaty reklam – jak wybrać najkorzystniejszy?
- Jak stworzyć reklamę graficzną bez grafika?
14:45 – 15:15
Śledzenie rezultatów Pierwsze kroki z optymalizacją
- Czym jest konwersja?
- Śledzenie konwersji w Google Ads
- Konwersje automatyczne oraz konwersje ręczne
- Po co optymalizujemy? Dla pieniędzy!
- Pierwsze raporty
- Tworzenie efektywnych tekstów reklamowych
15:15 - 15:30
Przerwa kawowa
15:30 – 16:00
Optymalizacja kampanii
- Co jest celem mojej kampanii?
- Wykorzystnie automatycznych optymalizatorów Google
- Rozwijanie listy słów kluczowych
- Zmiana dopasowania
- Segmentacja kampanii poprzez efekty
- Słowa negatywne
- Raport skuteczności hasła
16:00 - 17:00
Pytania i odpowiedzi
Program szkolenia
Google Ads PRO
Drugi dzień szkolenia przeznaczony jest dla kursantów zaawansowanych. Kurs Google Ads PRO jest czymś więcej niż tylko kontynuacją treści z dnia pierwszego, ponieważ otwiera wiele nowych wątków. Ten dzień przygotowaliśmy specjalnie dla wszystkich tych, którzy chcą nauczyć się skutecznie wykorzystywać wszelkie dostępne narzędzia reklamowe Google Ads.
Biorąc pod uwagę sugestie uczestników poprzednich szkoleń oraz uwzględniając najnowsze zmiany w Google Ads, przygotowaliśmy nową edycję szkolenia Ads PRO. To szkolenie dla Twojej firmy!
Jeżeli na co dzień nie zajmujesz się operacyjnie kampaniami, tylko nadzorujesz w Twojej firmie pracę innych, nauczysz się kontrolować, wymagać i wskazywać nowe kierunki rozwoju w marketingu internetowym.
Drugiego dnia na szkoleniu Ads PRO w przystępny sposób prezentujemy nowości w programie Ads, omawiamy zaawansowane elementy reklamy w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube oraz podpowiadamy, w jaki sposób skutecznie żonglować pełnymi funkcjami systemu i osiągać trwałą przewagę nad konkurencją.
Tego dnia dużo czasu poświęcamy sieci reklamowej oraz kampaniom wideo w YouTube. Zainteresowani zaawansowanymi elementami reklamy w wyszukiwarce nie będą zawiedzeni: rozbieramy na czynniki pierwsze Quality Score i sugerujemy bardziej zaawansowane struktury konta, praktycznie przedstawiamy reklamy mobilne i nowe typy rozszerzeń reklam.
- YouTube Ads – czy wiesz, że w YouTube za pomocą Ads można pozyskać widza już za 4 grosze? Pokażemy Ci, jak to zrobić!
- GSP (Gmail Sponsored Promotions/Ads) – czy wiesz, że możesz już reklamować się także na Gmailu i docierać w ten sposób do osób z list mailingowych konkurencji? Wykorzystuj strategię, o której wie jeszcze niewielu marketerów!
- GDN (Google Display Network) – reklamuj się nie tylko w wyszukiwarce, ale wykorzystuj też potencjał sieci partnerskiej Google, natywnego remarketingu Ads oraz innych metod kierowania (płeć, wiek, zainteresowania, tematy, słowa kluczowe, status małżeński)!
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi Ads Editor oraz narzędzi automatyzujących (reguły automatyczne i skrypty).
Program szkolenia
Google Ads PRO
- Cele szkolenia: Umiejętność praktycznego wykorzystania narzędzi Ads Editor, GDN, GSP, YouTube Ads
- Zakres szkolenia: Google Ads
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
– prosimy zabierz ze sobą laptopa 🙂
- Prowadzący: Łukasz Chwiszczuk
10:00 – 10:15
Tworzenie lejka zakupowego w Google Ads
- Pełne możliwości systemu reklamowego Google Ads
- Tworzenie strategii sprzedażowych
- Lojalizacja klientów
- Modele hierarchii reakcji (takie jak AIDA) a strategia promocji
- Nowy typ lejka zakupowego w Google Ads
10:15 –11:30
Reklama video w obrębie YouTube
- Jak wykorzystać potencjał YouTube?
- Kierowanie reklam w YouTube i ustawienie kampanii
- Rodzaje formatów reklamowych w Youtube
- Reklamy video w połączeniu z pozostałymi formatami Google Ads
- Tworzenie reklam sekwencyjnych w Youtube
- Tworzenie strategii i wykorzystanie remarketingu w Youtube
11:30–11:45
Przerwa kawowa
11:45–12:30
Remarketing w Google Ads
- Remarketing w Google Ads – potężne narzędzie do ponownego przedstawienia oferty użytkownikom
- Tworzenie strategii remarketingowych
- Unikanie najczęstszych błędów przy tworzeniu list remarketingowych
- Remarketing na podstawie globalnego tagu witryny (adresy stron)
- Remarketing na podstawie Google Analytics
- Remarketing na podstawie adresów email (Customer Match)
12:30 - 13:00
Ads Editor (przyśpiesz swoją pracę na koncie Google Ads)
- Wprowadzenie i najważniejsze funkcje
- Dokonywanie masowej ilości zmian
- Szybkie budowanie struktury konta w Ads Editor
- Ads Editor + Arkusz kalkulacyjny
13:00 - 14:00
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
14:00–14:30
Kampanie w wyszukiwarce bez użycia słów kluczowych - DSA
- Jak to działa? Dlaczego kampanie DSA mogą być efektywne?
- Tworzenie kampanii na podstawie indexu strony lub własnych preferencji kierowania
- Optymalizacja kampanii DSA
14:30–15:15
Pozostałe typu kampanii Google Ads / Nowości w Google Ads
- Kampanie typu Discovery – jak to działa, kiedy ten typ reklamy może być efektywny? Jak ustawić cel konwersji?
- Kampanie typu Performance Max – Tworzenie oraz możliwości segmentacji. Jakich błędów uniknąć na początku tworzenia tego typu kampanii?
- Kampania Brand – dlaczego warto?
15:15 - 15:30
Przerwa kawowa
15:30 - 16:00
Automatyzacja pracy na koncie Google Ads
- Konfiguracja reguł automatycznych Ads
- Reguły automatyczne, które zaoszczędzą twój czas
- Implementacja skryptów na konto Google Ads
- Tworzenie listy słów wykluczających oraz witryn
16:00 - 17:00
Pytania i odpowiedzi