Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

skrzywione

Zniekształcone dane w Google Analytics i Quality Score w AdWords

Wczorajszy dzień przyniósł zbiegiem okoliczności kilka doniesień o błędach w usługach Google. Najważniejsze z nich to błędne dane w Google Analytics i niezasłużenie zaniżany Quality Score w kampaniach AdWords.

Google Analytics

Wiele wskazuje na to, że wprowadzona niedawno do SERP-ów funkcja podglądu miniaturek witryn jest przyczyną zniekształceń w Google Analytics. W niektórych przypadkach Google pozyskuje dane do podglądu witryny dopiero w momencie uzyskania stosownego żądania od użytkownika. Prawdopodobnie niektóre narzędzia analityczne (w tym Google Analytics) błędnie traktują taką sytuację jak wizytę.

Pracownik Google’a John Mueller potwierdził na Forum Analytics istnienie problemu i poinformował, że trwają prace nad jego naprawieniem. Nie podał jednak terminu ukończenia prac.

Quality Score w Google AdWords

Zupełnie inne są powody problemów z niesłusznie zaniżonymi Quality Score w Google AdWords. Inne są też skutki tego błędu, bo zaniżany QS może powodować wyższe koszty kliknięć, a nawet wstrzymanie emisji reklam.

3 tygodnie temu istnienie błędu polegającego na zaniżonym QS zgłosił serwis Search Engine Roundtable. Google twierdził wówczas, że problem zaistniał dopiero na poziomie wyświetlania wskaźnika SQ reklamodawcy, natomiast do algorytmu trafiały poprawne QS-y. Awaria nie dotknęła więc ani wysokości CPC ani nie spowodowała wstrzymania emisji żadnych reklam. Niestety teraz pojawił się podobny problem (nie jest jasne, czy także nie dotyka on CPC i emisji reklam).

Google wie o problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem.

[Aktualizacja: wyświetlenia generowane przez funkcję Instant Preview nie są już zliczane przez Google Analytics, problem ten został rozwiązany. Jednak dane za okres istnienia błędu nie zostały poprawione. Możesz jednak użyć zaawansowanej segmentacji do „odfiltrowania” wyświetleń pochodzących z Instant Preview.]

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Boaz Yiftach a z freedigitalphotos.net
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Problem z zaniżonym QS był poruszony na wczorajszej konferencji Google w Krakowie. Na pytanie odpowiadała Agnieszka Tomalak, tłumacząc że w polskim AdWords problem polegał na błędnej interpretacji polskich znaków po wprowadzeniu zmiany w algorytmie. Wynik jakości jednak poleciał nie tylko w polskim AdWords (http://www.google.com/support/forum/p/AdWords/thread?tid=78d714e6f5f67462&hl=pl).
      Ze swoich obserwacji muszę się podzielić jednym spostrzeżeniem dotyczącym nowych kont. Porównanie dwóch nowych klientów AW, oba dostały kupony, pierwsza strona to witryna oparta wyłącznie na flashu, druga XHTML z ładnie wyredagowanym tekstem przygotowanym pod kampanię (włączając strony docelowe). Efekt strona flashowa ma na starcie wynik na poziomie 6-7/10 a druga w najlepszym przypadku 4/10. Ba konta były zorganizowane w kampanie i grupy reklam. Co za Tym idzie nie wiem.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *