Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

drogi

Zmiana algorytmu Google

Zmiany w algorytmie Google są tak częste i zarazem tak niewielkie, że większość z nich ciężko jest nam dostrzec. Tym razem jednak na blogu Google opublikowana została informacja na temat wprowadzenia zapowiadanych już kilkakrotnie zmian, które miały na celu obniżenie pozycji stron z niskiej jakości zawartością. Dotyczy to m.in. serwisów, które powielają treści publikowane już w innych źródłach i tym samym nie wnoszą nic wartościowego dla odwiedzających je użytkowników.

Update ten został na razie wprowadzony tylko w USA i dotyczy prawie 12% zapytań w Google, więc z pewnością powinien zostać szybko zauważony.

(…) in the last day or so we launched a pretty big algorithmic improvement to our ranking – a change that noticeably impacts 11.8% of our queries – and we wanted to let people know what’s going on. This update is designed to reduce rankings for low-quality sites – sites which are low-value add for users, copy content from other websites or sites that are just not very useful.

Porównanie wyników po wprowadzeniu zmian, ze zgłoszeniami otrzymanymi od internautów za pośrednictwem wtyczki do Google Chrome o nazwie „Personal Blocklist” upewniło ekipę Google w tym, że zmiany idą w dobrą stronę. Aż 84% najczęściej zgłaszanych w ten sposób stron pokrywało się z tymi wyłapanymi przez nowy algorytm.

If you take the top several dozen or so most-blocked domains from the Chrome extension, then this algorithmic change addresses 84% of them (…)

Pozostaje nam czekać na wprowadzenie zmian w polskich wynikach wyszukiwania, aby sprawdzić, czy faktycznie było się czego obawiać i czy update ten tak mocno zmienił pozycje poszczególnych stron.

Źródło informacji: Finding more high-quality sites in search

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Marta Gryszko

Związana z branżą SEO od 2005 r. Autorka SEO bloga, współtwórca narzędzi SeoStation.pl i Brandle.pl (Wake App Sp. z o.o.). Autorka kursu SEO na poziomie podstawowym, na poziomie średniozaawansowanych i szkolenia z audytów.


  • No i bardzo dobrze. Nareszcie Google robi cokolwiek z kopiowaną treścią. To przecież plaga jakaś jest…

  • Zmiana na com jest raczej widoczna, paru moich konkurentow min na glowna dla mnie fraze troche zanurkowalo…

  • Katalog stron

    Przynajmniej zmniejszy się kopiowanie i stawianie śmieci na RSS, ponad to wzrośnie wartość dobrego copywritingu oraz – mam nadzieję – ostatecznie ludzie zaczną doceniać moderowane presell page i katalogi.

  • Bardzo dobrze. Poprawi to jakość wyników. Polecą strony które są tylko jakimś zapleczem innych stron. Wniosek, chcesz być pierwszy musisz wnosić wartościowe informacje do sieci.

  • Przemek

    Wg mnie ok 10 lutego w polskich google takze nastąpiły pewne zmiany algorytmu.

  • Łukasz Tchurz

    Kwestia czasu jak w Polsce algorytm zacznie funkcjonować – podobnie jak pinezki w reklamach :-). Problem będą miały farmy linków. Dobrą wiadomością jest to, że Google zrobi w końcu porządek ze SPAM-em i zduplikowaną treścią.

  • Przez n lat Google nie poradziło sobie z tekstem w kolorze tła lub wielkości ostrza szpilki, spamem we frame i innymi zakazanymi formami, a teraz poradzi sobie z całymi stronami www – już to widzę.

  • Poradnik budowlany

    Zastanawia mnie co będzie ze sklepami (tam przecież nikt nie da unikalnej treści dla 15tys produktów), oraz katalogami, które dotychczas nie wymagało unikalnych opisów.

  • Krzysztof

    Koniec ze spamem – czy ktoś na prawdę w to wierzy? Znam kilku spamerów którzy mimo setek z mian w Google nadal dobrze sobie radzą. Zmian w algorytmach powodują tylko, że jedne rodzaj spamu zastępowany jest przez inny, bardziej odpowiedni dla algorytmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *